Kayıt Ol

Taç & Kılıç (NES) - Harita, Ülke Kartları ve Özel Olaylar

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Buralara mesaj atmayın, Rp Dışı başlığını kullanın.





Haritanın tamamı bundan ibaret değil, siz keşfettikçe alanlar açılacak.

-Ziggur Medeniyeti: Açık Yeşil
-Levion'Maia Medeniyeti: Pembe
-Ragnang Medeniyeti: Turuncu
-Yrûgmil Medeniyeti: Açık Mavi
-Deru Medeniyeti: Mor
-Axenvar Medeniyeti: Sarımsı Yeşil
-Turuk Medeniyeti: Kırmızı
-Pera Medeniyeti: Gri
-Kuvars Medeniyeti: Kahverengi
-Thlorn’il Medeniyeti: Koyu Yeşil



İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Ülke Kartları
« Yanıtla #1 : 05 Ekim 2011, 18:19:17 »
Katılımcılar

-Ülke kartlarını görmek için ülke isimlerine tıklayın.
-Spoiler içinde ülke hikayelerini ve diğer ayrıntıları bulacaksınız.

A. Wanderer - Ziggur Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Trewéil çölünün zengin vahalarında kurulmuş bir medeniyetti. Ama veba, bu zengin ve güçlü medeniyette sadece pek azını sağ bırakabilmiştir. Prens Naram-sin önderliğinde, geriye kalanlarla kuzeye göçmüşler ve Neur ile Beun dağları arasında sığ bir bölgeye yerleşmişlerdir.

Ülke Karakteristiği: Cesaret, Bilgelik/Kibir, Açgözlülük

Medeniyet tarzı: Sümerler

Yerleşim Yeri: Kuzeyde, iki dağ arsında kurulmuş bir medeniyettir. Neur ve Beun dağları arasından zengin ve kuvvetli Hector nehri geçer.

Yönelimler: Çok Tanrılı bir din vardır. İnsan ile tanrı arasında rahibeler köprü görevi görür ve rahibeler kutsaldır. Bu medeniyetin insanlarının Tanrı inancına rağmen; Tanrılar onların özgürlüğüne karışmaz. Her birey, toplum kuralları beraberinde ögürdür. Kimse kimsenin işine karışamaz (Kral dışında). Kralın söylediği harfiyen yerine getirilir. Ancak krallar, halkın huzuru ve refahı için çalışmalıdır.

Din: Sümer Dini.


B. Vega - Levion'Maia Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke hikayesi: Eski çağlarda en yüce büyücüler toplanır ve güçleriyle deniz kenarındaki verimli topraklarda zarif bir şehir yaratırlar. Sanatkarları ve zanaatkarları, rahipleri ve bilim adamlarını şehre davet ederler. Güçlü surlarının dış tarafları için de en becerikli çiftçileri toplarlar. Bu adamlar şehre yiyecek sağlayacak (ürettiklerinin %50'si) ve karşılığında şehrin merkezden uzak yerlerinde konut vergisi vermeden yaşayacaklardır. Askerler ise paralıdır. Yüzlerce yıl böyle yaşadıktan sonra büyücüler ve düşünürlerden bazıları kasabalara göç edip oraları büyütürler ve kocaman şehirlere çevirirler, sonra da başkent Levion'a bağlarlar. Böylece yavaş yavaş Levion'Maia imparatorluğu ortaya çıkar. Uzunca bir süre bu şekilde yaşadıktan sonra diğer şehirler bağımsızlığını sağlamak ister ve imparatorluktan ayrılır. Geriye sadece Levion kalır.

Ülke Karakteristiği: Sinsilik/Kibir

Medeniyet Tarzı: Rönesans İtalyası

Yerleşim Yeri: Deniz kenarında

Yönelimler: Medeniyetin kurucusu ve yöneticileri büyücüler olduğu için, onları (çırakları bile) diğer ülkelerdeki soylularla bir tutarlar. Denizcilik gelişmiştir ancak askerlere pek güven duyamazlar. Genel halk ve ordu pek kaynaşamaz. Levion'un dışındaki şehirlerde yöneticiler sıradan insanlar da olabilir.

Din: Onlarca farklı din kültürü olsa da genel din Luth'a Penteonudur. Anne Ay'ın büyünün ve gizemin tanrıçasıdır, canlıların ruhlarını, kişiliklerini yaratır. Parlak Güneş yaşayanların tanrısıdır. Canlıların yaşam gücünü o verir. Yeryüzü dünya olaylarını yönetir. Canlıların bedenlerini yaratır. Alacakaranlık ölülerin ve undeadlerin cinsiyetsiz ilahıdır. Kedigiller kutsaldır.


C. LegalMc - Ragnang Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Derler ki; bulutların yeryüzüne savaş açıp, tüm yağmur damlalarını var gücüyle gönderdiği bir tan vakti, Ejderha Nuadma tüm devasalığıyla göğün düşmanına gölge düşürüyordu. Gölgesi o kadar büyük ve kudretliydi ki; o üstünden geçerken bitkiler boyunlarını eğiyor, hayvanlar korkudan kaçışıyordu. Bu arada hayvanların en iyi görenlerinden baykuş, tüm yeryüzünü yaygaraya verdi. Çünkü ejderhanın boğazında bir şişlik görmüştü.

Halbuki Ejderha Nuadma bir yer bakınıyordu, onun yeryüzündeki gölgesini devam ettirebileceği uygun bir yer. Sonunda en yüce dağlardan birinin yanına indi. Kendine gelmeye çalışır gibi uzun boynunu bir sağa bir sola sallamaya başladı. Sonunda yakınlarındaki tüm canlılara acı çektiren bir çığlık attı ve yere doğru gürledi. Boğazından hırıltılarla beraber bir şey fırladı. Etrafı yeşil bir mukus ile kaplı, siyah tenli bir bebekti bu. Ejderha burun deliklerini kabartarak derin bir nefes aldı ve gök gürlemesine benzeyen bir ses ile bebeği alevler içinde bıraktı. Birkaç saniye sonra bebeğin etrafındaki mukus kaybolmuştu, yerde masumca uyuyordu. Bu, medeniyetin kurucusu Romun'du ve Doğa Ana tarafından büyütüldü.

Ülke Karakteristiği: Sadık / Barbar

Medeniyet tarzı: Dağların zorlu koşullarına ve doğaya alışık bir medeniyet.

Yerleşim Yeri: Dağlara yakın, su kaynaklarının bulunduğu bir yer.

Yönelimler: Kurucu Romun'u Doğa'nın büyüttüğünü düşündükleri için doğaya çok önem verirler. Ayrıca halkta kesin çizgilerle belirli bir sınıf ayrımı yoktur ama Ejderha Nuadma'nın yeryüzündeki gölgesi Kral'a ve akrabalarına çok önem verirler.

Din: Dragonism - Hava Kültü


D. Baal Adramelech - Yrûgmil Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke hikayesi: Kuzey kışının çocukları, tundra ve buzulların üstünde yaşayan denizin savaş lordları. Karadaki şehirler sadece denizdeki hayatlarının bir özetidir. Denizin çağrısına kulak verir, ondan asla ayrılmaz, ona asla ihanet etmezler. Okyanusun aldığı adamlarının arkasından ağlamaz kadınlar, okyanus, onları kutsamış ve yanına almıştır. Huzurlu ölüm, okyanusun azgın fırtınaları arasında, okyanusun aldığı can ile olur ancak.

Ülke Karakteristiği: Açgözlülük-Kibir/Cesaret-İnanç

Medeniyet Tarzı: Viking/İskandinav

Yerleşim Yeri: Kuzey, en kuzeyler. Sadece deniz kenarları.

Yönelimler: Okyanus, savaş, şarap ve büyük göğüslü, güzel kalçalı kadınlar.

Din: Yok.


E. Derufin - Deru Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Eskiden Dünya üzerine görülmüş en gelişmiş ülkelerdendi onlarınki. Ama hiç bir şey kalıcı olmazdı Dünya üzerinde. Uzun yıllar boyunca büyüleri ve denizlerdeki becerileriyle geliştiler. Denizlerde ki en gelişmiş uygarlık oldular. Ama sonra, büyük felaket yani devasa cüsseli ateş üfleyen ejderhalar bu ülkeyi yakıp yıktılar, ve sonra da çekip gittiler. Deru Medeniyetinin Kral soyunun tükendiği varsayılmıştı, ama öyle değildi. Medeniyetin varisi Derufin kral olmak için dönmüştü...

Ülke Karakteristiği: Bilgelik/Açgözlülük Cesaret/Kibir

Medeniyet tarzı: Yeni Çağ ve Yakın Çağın Güçlü İngiltere`si

Yerleşim Yeri: Ada

Yönelimler: Denizler ve okyanuslar, savaş, bira, hanlar
Ülke büyüye açıktır ve halkın büyük bir bölümü az da olsa büyü yapabilir. Bu yüzden kendi kendilerinin tanrılarıdırlar.

Din: Hiç bir dine inanmazlar, Kralları onlar için kendileri haricindeki tek tanrıdır.


F. Wisquas - Axenvar Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Axenvar ailesi, her türlü yeniliğe, büyüye ve dine hoşgörüyle yaklaşan, yüzyıllar boyunca hüküm süren bir devletin yönetimini gerçekleştiren soydan gelmektedir. Anlatılanlara gore insan suretindeki tanrıların gazabı sonucunda (yazılı metinler saklanamadığı için tam olarak bilinmemektedir.) Axenvar Hükümdarlığından kurtulmayı başaranlar zamanımızdan yaklaşık 11-12 nesil once hüküm sürdüğü ovaları terk ederek o zamana kadar manzaralarını süsleyen heybetli dağın tepelerine kadar kaçmıştır. Geçen 200 yıldan fazla sure içerisinde Axenvar kabilesi çeşitli liderler yönetiminde yeniden kalkınmayı denese de belirli dönemlerde salgın olarak köyü vuran hastalıklar nedeniyle günümüze kadar gelişim göstermeyi başaramamıştır. Babasının ölümüyle liderliği devralan Cordan Axenvar, yönetim tarzı olarak komünizmi benimsemese de içinde bulunulan süreç için en uygun yönetim tarzı olduğuna kanaat getirerek komünizmi hayata geçirmiştir. Cordan’a gore Axenvar’ın geleceği çok parlak olacaktır. Atalarını kıskandıracak bir hükümdarlık kurmak için ihtiyaç duyduğu herşeye sahiptir. Bu özelliklere insanlarının çalışkan, becerikli ve dayanıklı olması, köylerine yiyecek ve su takviyesi yapılmasını sağlayan krater gölüne sahip olunması, toprağı sıksa çıkacakmış gibi bolca bulunan değerli madenlerin varlığı sayılabilir.

Ülke Karakteristiği: Çalışkan, Üretici, Dayanıklı / Tedirgin, Şüpheli, Agresif

Medeniyet Tarzı: Axenvar kabilesinde; zanaat ve sanata (özellikle mimari ve taş işçiliğine) dayalı yaşam şekli benimsenmiş, Cordan Axenvar’ın ön gördüğü geleceğe ilerlemek amacıyla geçici bir süre için komünizm benzeri bir yönetim sistemi kabul edilmiş, barışcıl/savunmacı bir medeniyet tarzı hakimdir.

Yerleşim Yeri: Dağın doruklarında yaşarlar. Köylerine çok yakın mesafede bir krater gölü vardır.

Yönelimler: Axenvar kabilesi birçok tanrının varlığını kabul ederler ancak yaşadıkları gazaptan dolayı hiçbirine ibadet etmeyi kabul etmezler. Ancak zaman içerisinde Druidizmin belirli bir tanrı silüetine sahip olmaması ve dağlarda yaşarken varlığını geçmişe oranla çok daha fazla hissettikleri doğa, hava ve toprağı simgelemesi nedeniyle druidizme inanmaya başlamışlardır. Axenvar için toprak herşeyden once gelir. Axenvar kabilesi büyük gazabı yaşarken Tanrıların onları büyülerle vurduklarına inanırlar. Dolayısıyla kabilede büyü yasak ve günahtır. Herşeyin sorumlusu ve hataların başlangıcıdır. Büyü kullanan diğer canlıları yada ülkeleri kendilerine düşman olarak görmezler ancak Axenvar kanını taşıyan birisinin büyüye ilgi duyması dahi yasaktır.

Din: Druidizm


G. Azuroth - Turuk Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Yazılı belgelerde pek bahsedilmeyen bu halkın çıkışı belirsizdir. Bozkırların göbeğinde yaşayan göçebe boyları, Hunluk boyunun yiğit kardeşleri, Bilge oğlu Beyrek ile savaşta aldığı yara sonucunda topallayarak yürüyen, bu sebeplen Sungurlenk adıyla da anılan büyük kardeş, Bilge oğlu Sungur birleştirmiş. Göçebeliğe son vermiştir. Boska ve Nidak ırmaklarının arasına kurulan bu yeni köye Irmaklı adı verilmiştir. Kurt-Tanrıya inanırlar, kurt sahibi olmak dini bir gereksinimdir. Bozkurt ve Doğu kutsaldır. Boyun dini önderi aynı zamanda şairi Baksı'dır. Devletin ise şamandır. Bununla birlikte halk arasında ozanlar vardır. Büyüye karşıdırlar. Büyücüler illerine giremezler. Halk arasında iyi cenk edenlere değer verilir. Erkeklerin hepsi askerdir aynı zamanda. (Halk eskiden çok olmakla beraber itbarakların saldırısıyla yok olmanın eşiğinden dönmüştür.)  

Ülke Karakteristiği: Yiğitlik/İçe kapanıklık

Medeniyet Tarzı: Orta Asya Türk Toplulukları

Yerleşim Yeri: Bozkır/İki ırmak arası

Yönelimler: Baksılara, Ozanlara, Yiğitlere ve Büyüklere değer verilir. Şehirlerin başı o şehirdeki en büyük boyun başıdır. Ülke Doğu ve Batı olarak iki lider tarafından yönetilir. Doğudaki asıl hükümdar Kaan, batıdaki onun sağ kolu ve kardeşi(yoksa kuzeni) olan Yabgu'dur. Hanedanın diğer üyeleri Pankuş meclisi olarak da anlaşma yaptıkları boyu temsil eder. Deniz sevilmez. Zehirli su olarak görülür.

Din: Kurt-tanrı Dini


H. Marius - Pera Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke hikayesi: Nasıl kurulduklarına dair bir çok şey anlatılır ama hiç biri doğru değildir. Kuruluşları hakkında anlatılan en güvenilir şey ise birbirlerini tanımayan bir prens ve bir prensesin kendi ülkelerindeki zulümden kaçmaları ve birbirleri ile tanışmaları hakkında anlatılandır. Eski ülkelerinde gördüklerinden bıkmış ve kurdukları bu ülkeyi cennet şehire çevirmek için ellerinden geleni yapmışlardır.

Ülke Karakteristiği: Bilgelik/İçe kapanıklık

Medeniyet Tarzı: Orta dünyadaki elflerin ayn-eeaa şey, eski Yunan.

Yerleşim Yeri: Vaha denebilecek bir alan. Orman ve dağların arasında neredeyse dümdüz ve yeşil bir alana yayılmışlar.

Yönelimler: Büyüye dayalı bir halk olmalarına rağmen bunu savaşta pek kullanmazlar. Büyüyü daha çok gelişmede kullanırlar. İçe kapanık olduklarından soğuk bir halk olarak görülmelerine rağmen misafirlerini baş tacı yaparlar. Dine tanrıların yanında olabilmek için çok önem verirler.

Din:


I. Raisor - Kuvars Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke Hikayesi: Bilinemeyecek kadar doğudan gelen bir prens, şimdi bu yeni topraklarda kendi medeniyetini inşa ediyor. Yıllık ortalama sıcaklığın 10 dereceyi bulamadığı bu soğuk bozkırda, kaynağı bilinmeyen bilgelikte pek çok insan yaşamaktadır. Yaşam koşulları onların avcılık, toplayıcılık, kendilerini savunma ve savaşma yeteneklerini geliştirdi. Meditasyon ve büyüde gelişmiş bir ırktırlar ve huzur, onlar için önemli bir kavramdır. Ülkenin ortasından geçen Hur nehri, su sıkıntısını yoksayar.

Ülke Karakteristiği: Bilgelik/İçe kapanıklık.

Medeniyet tarzı: Eski İyon usulü

Yerleşim Yeri: Karasal yerleşim bölgesi

Yönelimler: Ateist ve özgür bir düşünceye yönelmiştir. Düşünme özgürlüğü had safadadır. Büyüye oldukça önem verilir, her biri, onurlu birer savaşçıdırlar. Kendileri dışında birilerine güvenmek, doğaları gereği zordur. Ama güvendikleri zaman, herkese kendi kardeşleriymişçesine sıkı sıkıya sarılırlar. Yönetici halk kadar eşittir, ancak sözüne uyulması zorunludur.

Din: Yok.


J. SoulSucker - Thlorn’il Medeniyeti
Spoiler: Göster
Ülke hikayesi: Henüz gerçek bir medeniyet halini alamadan sömürge haline getirilen Thlorn’illiler topraklarını işgal eden Kuzeyliler tarafından yüzyıllar boyu esaret altında yaşamaya mahkum edilmiş bir uygarlıktır. Köle olarak büyüyen nesiller zamanla hınç ve öfkeyle dolmuş, sonunda daha da Güney’e kaçarak kendilerini çöllere vurmuşlardır. Nepheris Destanı’na göre göç etmekte olan kavmin arkasında kalanlar Kuzeyli barbarlar tarafından işkence görülerek öldürülmüş, diğer bir kısmı kendilerini takip eden Kuzeylilerle beraber çölün acımasız sıcaklığında telef olmuşlardır.

Şimdi Nepheris olarak bilinen bu başkente ulaşmayı başaran 100 kişilik Thlorn’il nüfusu ise burayı memleketleri belleyip yerleşmeler kurmuş, -kendilerini Kuzeyli barbarlardan kurtardıklarını düşündüklerinden- kutsal olarak gördükleri ateşin himayesi altında yaşayan hür bir medeniyet haline gelmişlerdir.

Ülke Karakteristiği: Hırs-Sinsilik/Cesaret-Birliktelik

Medeniyet Tarzı: Askeri ve diplomatik alanda gelişmeye yönelik yayılımcı bir politika izleyen, dolayısıyla eğitimli bir orduya sahip; ‘Pers Medeniyeti’ modeli sayılabilecek eski çağ uygarlığı.

Yerleşim Yeri: Yarısı kum fırtınalarının koptuğu tepelerden, diğer yarısı birbirinden uzak yerleşmelerin olduğu verimsiz topraklardan oluşan geniş bir çöl sahası.

Yönelimler: Yerleşim yerlerindeki doğal kaynak sıkıntısı yüzünden ormancılık, madencilik, denizcilik gibi pek çok önemli ekonomi alanını kullanamayan bu medeniyet elindeki tek güce yoğunlaşarak askeri birlikler kurmuş, ülke diplomasisini üst düzeye taşıyarak gerek yönetimde gerek sosyal alanda halkın yaşamını kolaylaştıracak pek çok düzenlemeler yapmıştır. Üretimi fazla olmadığı halde ülkenin sahip olduğu ticaret yolları üzerine kurulmuş pazarlarında baharattan çanak çömleğe, hayvan derisinden şifalı bitkilere pek çok malı yüksek fiyatlara yolcularına ve diğer ülkelere satmaktadırlar.

Din: Zerdüştlük




İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Özel Olaylar
« Yanıtla #2 : 12 Ekim 2011, 12:53:13 »
Özel Olaylar

Birinci Tur:

Wisquas - Axenvar Medeniyeti
-Halktan bir kısmı, dağların doruklarından korkutucu sesler işittiklerini söylüyorlar.
-Korkan halkı bir şekilde sakinleştirmelisiniz.

SoulSucker - Thlorn’il Medeniyeti
-Yaşlı bir köylü, bu yaz şiddetli bir kuraklık geçireceğinizi rüyasında gördüğünü söyleyerek yanınıza geliyor.
-Kuzeydeki daha verimli topraklarda yaşayan komşularınızla ticari anlaşmalar yapmak, bu kuraklığın etkilerini hissetmemenizi sağlayabilir.

Raisor - Kuvars Medeniyeti
-Ormanda garip bir şeyler olduğu konusunda halk huzursuz.
-Ormancılık araştırmasını alıp oraya birkaç kişi yollamak, sorunun kaynağını bulmanızı sağlayabilir.

Hamlelerinizde bana daha fazla malzeme verirseniz daha iyi mini kurgular yapabilir ve daha çok kişi için özel olay yazabilirim ^^



İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.