Kayıt Ol

Güncel Çizgi Roman Haberleri

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Güncel Çizgi Roman Haberleri
« : 19 Ekim 2012, 18:09:22 »
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) olarak çizgi roman sanatını geliştirecek ve yaygınlaştıracak etkinlik ve haberlerle internet ve internet dışı birçok alanda yer alıyor, bu sanata ilgi duyanlarla gönüllü olarak paylaşımlarda da bulunuyoruz. Fantastik Edebiyat sitesinde de sanat ve çizgi roman sanatı adına paylaşımlarda bulunarak nicelik olarak çoğalacağımıza inanıyoruz.

Bir sorun olmaz derseniz biz bu başlık altında elimizden geldiğince düzenli olarak çizgi romanla ilgili yarışma, haber, bilgi, yazı, inceleme paylaşımlarında bulunmak istiyoruz. Bu paylaşımlar tamamıyla gönüllülük esasına göredir ve ÇROP'un okur arttırma, üye toplama gibi bir amacı bulunmamaktadır.

Herkese iyi okumalar...
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #1 : 19 Ekim 2012, 18:10:41 »
"Game of Thrones" yazarı R. R. Martin'in ardından bir başka büyük isim de Marvel Comics saflarına katılıyor. Yakın zamanda "Marvel Zombies" adıyla popüler kahramanlarını zombilere çevirmiş olduğunu bildiğimiz Marvel Comics şimdilerde zombilerin babası Romero'yla anlaşma yoluna girmiş. Habere göre Romero Marvel'a yine kendi bakış açısıyla ölemeyenlerle ilgili öyküler yazacakmış. Ve bilinen kahramanlara yer vermeyecekmiş, gerisi de sırmış.


Bilindiği üzere bu Romero'nun ilk çizgi roman yazım denemesi olmayacak. Yönetmen, 2004 yılında "Dawn of the Dead" (Ölülerin Şafağı) filmini çekmesinin ardından DC Comics için "TOE TAGS" adlı 6 sayılık çizgi roman senaryosunu kaleme almış, yine kendi üslubuyla sosyal içerikli mesajlarıyla çizgi roman okurlarına harika bir eser okutmuştu. Bu mini çr dizisinde aklı başında bir Zombi'nin hem yaşayanlara hem de ölemeyenlere (undead) karşı verdiği mücadele ele alınırken açgözlülük ve terörizm işlenmiş, Romero, bir sonraki 2005 yapımı filmi "Land of the Dead" için alt yapı hazırlamıştır. 


Ana Kaynak - Digital Spy 
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #2 : 19 Ekim 2012, 18:22:05 »
1. ÇROP Çizgi Roman İnceleme Yazısı Yarışması için seçtiğimiz “Uçma Sanatı” eserinin yazarı Antonio Altarriba ile keyifli; kendi tarifiyle "bilgilendirici", bir söyleşi yaptık.

Sorular Gölge e- Dergi yazarı Ahmet Yüksel’in desteğiyle hazırlandı, sayın Canan Maraşlıgil onları Fransızca’ya çevirdi, Muğla Üniversitesi Öğr. Gör. Yrd. Doç. Dr. Özden Fidan destek verdi, İzmir Ekonomi Üniversitesi Fransızca okutmanı Utkan Boyacıoglu da yanıtları dilimize kazandırdı.

Çizgi roman adına eylemlerimiz devam ediyor. Bu eseri okumamıza vesile olan Versus Kitap’a teşekkürlerimizi sunuyor yazılarınızı yarışmamıza bekliyoruz. Son katılım tarihi 15 Ekim 2012. 

ÇROP  – Son derece renkli ve çok yönlü bir kişi Antonio Altarriba. Fotoğraf, kitap, çizgi roman… Sizce kimdir o, onu bize nasıl tanıtırdınız?

Altarriba - Kurguya karşı her zaman bir tutkum oldu. Bunun nedeni gerçeklikten kaçmam mı yoksa onu daha iyi kavrama çabam mı bilmiyorum. Çünkü çoğu zaman hayal ürünü öyküler yaşama daha aydınlık bir bakışa izin verirler. İşte bu yüzden onları okumayı, dahası onları yaratmayı seviyorum. Roman, çizgi roman ya da fotoğraf dizileri biçiminde... Anlatım biçimleri arasında ayrım yapmadığımdan değil. Tam tersine. Seçtiğim anlatım biçimi konusunda çok duyarlı olduğum için. Ama ister yazılı olsun ister görsel çıkış noktası hep imgedir. Güçlü bir imge, alışılmamış, yaratım sürecini tetikleyen. İşte bu yüzden bir “anlatıcı”dan çok bir “imgeleyici” olduğumu söylüyorum.

ÇROP – Çizgi romanla tanışmanız nasıl gerçekleşti? Çizgi roman yazarlığına sizi iten önemli bir eser var mı? Eserlerinizi “roman, öykü” gibi türlerle dile getirebilirdiniz bir yazar olarak. Sizi bir çizerle çalışma zahmetine iten, görsel bir anlatımı tercih ettiren ne oldu?

Altarriba - Çocukluğumdan beri okurum çizgi romanları. İspanya’nın fakirlik çektiği yıllarda (1952) doğdum. Ekonomik krizin ve Franco Diktatörlüğünün sansürüyle yaşıyorduk. Çizgi roman, ulaşılması daha kolay ve sinemadan daha ucuz bir görsel gereçti. Diyebilirim ki okumayı çizgi roman kareleri sayesinde söktüm. Bu da benimle çizgi romanlar arasında güçlü bir duygusal bağ kurdu. Bu durum beni edebi okumalar yapmaktan alıkoymadı. Ama çizgi roman dilinde kendimi gitgide daha rahat hissediyorum. Bana çok zengin geliyor.   İmge ile metin arasındaki ilişkilerin örüntüsü sonsuz bir yelpaze oluşturmakta.

ÇROP  – Çizgi roman yazarlığı öncesinde beslendiğiniz çizgi romanlar nelerdi?

Altarriba - Söylemesi zor… O kadar çok ki… Little Nemo, Krazy Kat, Popeye, The Spirit gibi amerikan klasiklerini çok seviyorum. Ama Avrupa’ya daha meyilliyim. Moebius, Tardi, Fred, Marc-Antoine Mathieu, Schuiten-Peeters, Crepax... Unutmadan, elbette Arjantinli büyük usta Alberto Breccia...

ÇROP – Uçma Sanatı… Uçma Sanatı öncesinde diğer çizgi roman çalışmalarınız neler oldu? Son derece yoğun bir eseri yazmadan antrenman yapmışsınızdır muhakkak.

Altarriba - Yarım düzine kadar albümüm ve yayınlanan pek çok kısa öyküm var. (yalnız çizgi romanlardan söz ediyorum). 70’li yılların sonundan beri senaryolar yazıyorum. Yani oldukça deneyimliyim. Aslına bakarsanız “El arte de Volar”nin anlatı malzemesi belli bir olgunluğa eriştiğimden beri aklımda. Senaryonun yazımına on beş ayımı verdim. Kim dört yılda çizdi. (Diğer işlerle eşzamanlı çalışması gerekiyordu). Toplamda beş yıl. Ben Nisan 2004’te yazmaya başladım. Kim son kareyi çizdiğini söylemek için beni Şubat 2009’da aradı. Babamın 99 yaşında olacağı gündü.

ÇROP  - Uçma sanatı yazma fikri aklınıza nasıl geldi? Buna sizi babanızın hayatı mı itti, İspanya’ya olan sevginiz mi, dünya genelinde yaşanan benzer siyasi ve kapitalist gelişmelerine bir karşı duruş sergileme isteği mi?

Altarriba - Her şeyi başlatan babamın intiharı oldu. Bir suskunluk ve yas dönemi geçirdim. Babamı bu kararı almaya iten nedenleri anladığımda kendimi yazmaya mecbur hissettim.  Babam kişisel seçimlerinden değil, üst üste gelen sıkıntılar ve siyasi yönelimlerinin sonucu maruz kaldığı aşağılamalardan ötürü öldü. Bu anlamda amacım, onun belleğindekileri aktarmak ve onu hak ettiği saygınlığa ulaştırmaktı. Bilinçsiz bir biçimde, acımı dindirmenin yollarını da arıyordum. Bu durumda yazmak benim için tek tedavi yoluydu. Yazarken anladım ki babamı anlatmak, İspanya tarihinde de bir yolculuk yapmak demekti. Ve aynı zamanda daha adil bir dünya için mücadele eden bir kuşağın sorunlarına doğru bir yolculuk. Her şey sonuna kadar dürüst bir adamın bakış açısıyla, belki basit ama cesurca yansıtıldı.

ÇROP - Hemen her bölüm ve sahne; mesela kitabın başındaki tarlaların mülkiyeti ve bölünmesi meselesi bile kitabın özeti gibidir, özenle düşünülmüş ve çalışılmış. Bu noktada akla gelen soru eser babanızın biyografisi gibi görünse de eserin ne kadarının kurgu ne kadarının gerçek olduğu oluyor?

Altarriba - El arte de Volar tarihi gerçeklere son derece sadık kalan bir kitaptır. Aile tarihimize olduğu kadar İspanya tarihine de. Kim ve ben çok araştırma yaptık. Yalnız olaylar üzerine değil, manzaralar, binalar, silahlar, giysiler üzerine de. Bu anlamda anlattığımız her şeyin aslına sadık olduğunu söyleyebiliriz. Kimi zaman anlatının imgesel değerini arttırmak ya da öykünün akışını kolaylaştırmak için kurgusal öğeler de ekledim. Örneğin babamın hiçbir zaman Durruti espadrilleri olmamıştır. Tüm anarşistler gibi O da bunlardan sürekli söz ederdi ama onlara asla sahip olmadı. Onları anlatıya sokmak, kitabın özgürlük düşüncesine ve uçuş imgesine vurgu yapan çok önemli bir bölümünde devamlılığı sağlamama yaradı.   

ÇROP – Uçma Sanatı İspanya’nın tarihine ışık tuttuğu gibi ciddi bir yüzleşme ve sorgulamayı da barındırıyor. İspanyol okur nasıl karşıladı Uçma Sanatı’nı?

Altarriba - Elbette tarihin sorgulanması da söz konusu. Çünkü tarihi kazananlar yazıyor. Özellikle İspanya örneğinde bu böyle. İç savaştan sonra kırkı yıl diktatörlük vardı. Ve Franco yönetimi, şer güçler olarak adlandırılan komünizmle, anarşizmle yani genel olarak sol düşünceyle mücadele üzerinden kendini tanımladı. İspanyol Kilisesi bu savaşı bir tür kutsal haçlı seferi olarak gördü. Bu durumda İspanya tarihi gözden geçirilmek ve yeniden yazılmak durumundaydı. Tarihi gerçeklerin ve kahramanlarının ortaya konması için. Bu alanda daha yapılacak çok çalışma var. Tarihin yeniden ele alınmasını destekleyen İspanyolların sayısı oldukça fazla. Ben bunu bilinçli olarak yapmadım. Ama bu ortak gereksinim kitabın oluşumuyla çakıştı ve kitap hem yenilenlerin torunları için hem de bugün kendilerini hala o günkü değerlerle tanımlayanlar için bir referans noktası oluşturdu. Böylece “Art de volar” İspanya’da bir çizgi romandan hiç de beklenmeyecek bir başarıya ulaştı. 

ÇROP - Globalleşen dünyanın gidişatı, kapitalizmin ulaştığı nokta, yaratılan apolitik edilgen tüketim toplumları… Siz bu gidişatın neresindesiniz, Uçma Sanatı’ndan çıkarılacak dersler desek neleri ön plana çıkarmak isterdiniz?   

Altarriba - Bizi birer tüketici hatta birer mal gibi gören bu vahşi kapitalizme karşı eleştirel bir duruşum var. Bana göre bu ekolojik intihar, kültürel fakirleşme, toplumsal yozlaşma ve gelir adaletsizliği karşısında bir an önce yeni düşünceler ve stratejiler ortaya konmak zorunda. Bu anlamda babamın yanında bu mücadeleyi verenlerin değeri ortaya çıkıyor. Artık 30’larda ya da 40’larda olmadığımız bir geçek ve düşünsel bir yenilenme gerekiyor. Öte yandan dünyada adaletsizlik hiç olmadığı kadar yaygın ve eleştirel tutum ve gönüllü bir direniş bizler için büyük önem taşıyor.

ÇROP - Çizer Kim ile nasıl çalıştınız? Siz mi karar verdiniz Kim ile çalışmaya yoksa “ben çizerim” mi dedi? Bu çalışma esnasında çok müdahale etme ihtiyacı hissettiniz mi çizere? “Yok, bu yer yanlış, bu adamın özelliği şöyle” diyerek yol gösterici oldunuz mu?

Altarriba - Senaryoyu yazmaya başladığımda bu kadar uzun ve kişisel bir öyküyü imgelere taşıyacak bir çizeri bulamayacağımı düşünüyordum. Editoryal desteğim vardı ama ekonomik desteğim yoktu. Bu durumda yalnızca sanat aşkıyla çalışmak gerekiyordu. O zamanlar Kim’i şahsen tanımıyordum. Elbette çalışmalarını görmüştüm ve ne denli başarılı bir çizer olduğunu biliyordum. Doğal olarak daha şematik ve karikatürsel bir biçemde eleştirel çizgi romanlar yapıyordu. Ama ben daha gerçekçi bir biçem yapabileceğini hissediyordum. Kitap, hazırlanmasını olanaklı kılan tam bir rastlantılar dizisinin sonunda meydana çıktı. Bu rastlantılardan biri de Kim ile bir çizgi roman festivalinde karşılaşmamızdır. Çok iyi anlaştık ve pek çok ortak noktamız olduğunu gördüm. Babası da Franco döneminin baskılarının mağdurlarındandı. O’na senaryodan söz ettim ve ilk satırları okur okumaz çizmeyi kabul etti. İşbirliği süreci çok iyi geçti. Ben çok belirgin ve betimleyici senaryolar yazarım. Bu durumu Kim çok rahatlatıcı buldu. Kimi simgesel ve düşsel sahnelerde sorunlar oldu. Bunlar çok güçlü bir kod değişimini gerektiriyor. Babamı bir dikiş makinasını sürerken ya da bir bisküvinin üzerinde uçarken göremiyordu. Ama sonuç olarak anladı ve şu an gurur duyduğu çizimler ortaya çıktı.   

ÇROP - Çizgi romanınız 5 ayrı ödüle layık görülmüş. Bu ödüller yeteri kadar tatmin edici mi sizce? Daha da önemlisi sizce verilen ödüller bir yapıtın gücünün ve değerinin onaylanmasında belirleyici midirler?

Altarriba - Böyle durumlarda ödüller çok önemlidir. Bu kitap küçük bir yayınevi tarafından basıldı ve halkın desteğiyle kulaktan kulağa duyurularak bulunduğu yere geldi. Ödüller tarihe farklı bakışın resmen tanınması anlamına geliyordu. Özellikle babam ve tüm o mücadeleci kuşak adına bunları önemli buluyorum. Ödülleri her zaman onların adına aldım.

ÇROP - Siz Uçma Sanatı dışında da çizgi roman senaryoları yazdınız, İspanya çizgi romanının tarihçesini kaleme aldınız. İspanya’da çizgi roman ne durumda? İspanyol çizgi romanından son derece güçlü yapıtları tanıyoruz. Ancak bunlar Fransa’da basılınca tanınıyor. Sizin bu süreçle ilgili görüşünüz nedir?

Altarriba -İspanya’daki çizgi roman endüstrisi biraz istikrarsızdır. Üretim yılda 2000 yayın civarındadır. Ama bunların yalnız %15’i İspanyol yapıtlarıdır. Düşük satışlar en büyük sorun. Yayın başına 1000 ile 2000 arası baskı yapılıyor. Bu şartlar altında çok daha güçlü olan Fransa pazarı Avrupa piyasasına açılma platformu rolünü üstleniyor. İspanyol yazarlar biliyorlar ki yurtdışında tanınabilmek için önce Fransa’da tanınmalılar. Bu yüzden İspanya, Türkiye hatta İtalya ve Almanya gibi destekleyici pazarlardan gelen yazarların aralarında bağlantılar kurmak zorlaşıyor.   

ÇROP – II. Dünya Savaşı, Amerika ve Yahudi soykırımını anlatan çizgi romanlar güçlü lobiler sayesinde çok daha popüler oluyor, çok daha fazla satıyor, biliniyor. Onları sanatsal olarak küçümsemiyorum ancak yine de son derece başarılı bir eserin sahibi olarak soruyorum size: Sizce eseriniz dünya çapında hak ettiği kadar çok tanınıyor mu? Başka hangi ülkelerde okundu, hangi dillere çevrildi çizgi romanınız? Mesajınız geniş kitlelere ulaşabiliyor mu sizce?


Altarriba - Türkiye ve Fransa dışında kitabımız İtalya’da, Almanya’da, Kore’de çevrildi. Yakına Brezilya’da da yayınlanacak. Fransa’da kitap büyük ilgi gördü ve büyük bir kitle tarafından tanındı. Amerikan endüstrisinin yahudi soykırımı öykülerinden İspanya’ya göre çok daha fazla yararlandığı doğrudur. Ama ben babama güveniyorum. Kitabı yükseklere taşıyan O ve bu yükselişin süreceğini biliyorum. Yavaş ama kararlı bir biçimde daha büyük kitlelere ulaşmaya devam edecektir.   

ÇROP – Diğer çizgi roman eserlerinizde erotizmin çok yoğun olarak kullanıldığını gördüm ancak lisan sorunundan dolayı okuyamadım. Onlar ne anlatıyor? İçerikleri Uçma Sanatı kadar yoğun mu? Erotik öğelerin bulunduğu bir eserin arka planı da belli görüşleri barındırabilir. Sizin diğer yapıtlarınız da okumak isteriz. Türk okuruna onları tanıtacak olsanız neler söylerdiniz?

Altarriba - Erotizmi en önemli anlatım gereçlerinden biri olarak görüyorum. Dinler ya da diğer güç odakları tarafından sürekli olarak inkar edilen veya yönlendirilmeye çalışılan erotizm, davranışlarımızın temelden etkiler. Bu anlamda erotizm üzerine yazmak ahlaken özgürlükçü bir tutumdur. Ve anlatı açısından tam bir meydan okumadır. Bu derece yoğun ve bu derece ayrıntılı bir bütün nasıl ele alınmalıdır? Bunların hepsi yazar için bir meydan okumadır... Edebi erotik anlatılar ve çizer Laura ile birlikte erotik çizgi romanlar kaleme aldım. O’nunla değişik zaman ve kültürlerdeki duyarlılıkları keşfediyorum. Böylece antik Çin’de, klasik Yunan’da ya da İtalyan Rönesans’ında geçen öyküler hazırlıyoruz. Bu, Laura’ya görsel biçemlerle ve söz konusu dönemlerin estetik anlayışlarına göre oynamalar yapma olanağı tanıyor.       

ÇROP – Bu röportajı yaptığımız için mutluyuz. Emekleriniz için teşekkür ederiz.

Altarriba – “El arte de Volar”ın Türkiye’de de okunabilmesinden çok mutluyum. Bu, kimi öykülerin evrensel olduğunu, farklı kültürlerde de anlaşıldıklarını, duyumsandıklarını kanıtlıyor. Bunun için Murat Tanakol’a da teşekkür etmeliyim. Ayrıca Ümit Kireççi’ye ve yapıtıma ilgi gösteren ve onunla ilgili çözülmeler yapan ÇROP’a da ayrıca teşekkür ediyorum. Size iyi şanslar ve kolaylıklar diliyorum. Çizgi romanların yaygınlaşması, incelenmesi ve yazarlarının tanıtılması çok önemli.
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı magicalbronze

  • *
  • 4075
  • Rom: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #3 : 19 Ekim 2012, 19:28:37 »
Sizi buralarda görmek güzel Ümit Abi :) Bol bol haberlerinizi okumak üzere diyelim o zaman. Gelir gelmez güzel haberler vermişsiniz, hepimiz için hayırlısı olsun!
"Her neyse sahip olunan, doğar ve ölür.
Bu nefsi müziğin içinde sıkışmış herkes
İhmal eder ölümsüz aklın harikalarını."
- William Butler Yeats, "Sailing to Byzantium "

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #4 : 20 Ekim 2012, 09:06:59 »
Hakan günaydın, merhaban daha birçoğunun ilki olsun :)

En son 2006 yılında okurlarıyla buluşmuş olan Zahiri Çizgi Roman 6 yıl sonra yeniden raflardaki yerini alıyor. Şimdiye kadar hiçbir yerde yayınlanmamış çizgi romanlarla yazıların yer alacağı derginin satış noktalarını duyurusu buradan yapılacaktır:
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı Fırtınakıran

  • *
  • 8351
  • Rom: 1
  • Unique Ravenclaw
    • Profili Görüntüle
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #5 : 20 Ekim 2012, 21:09:56 »
Ooo Ümit abi? Valla buralara geldin şeref verdin :D. Hala şaşkınım ama Çizgi Roman bölümümüze taze kan getirdiğin de açık. İyi ki geldin, umarım uzun süreli kalırsın ^^. - Hazal

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #6 : 20 Ekim 2012, 21:45:05 »
Ooo Ümit abi? Valla buralara geldin şeref verdin :D. Hala şaşkınım ama Çizgi Roman bölümümüze taze kan getirdiğin de açık. İyi ki geldin, umarım uzun süreli kalırsın ^^. - Hazal

Hazaaaaal :) Atölye kaçağı :) Her fırsatta söylerim ben şimdi bunu... Bu bahaneyle bu yazı da sana gelsin:

Günışığı Kitaplığı Genel Yayın Yönetmeni Mine Soysal Uzunçorap okurlarının kitaplar, edebiyat ve çocuklarla ilgili sorularını cevaplamaya devam ediyor:

ÇIZGI ROMAN OKUMAYI SEVDIRIR


Cansel mahlaslı okurumuzun sorusu: Çocuğum 12 yaşında ve elinden çizgi roman düşmüyor. Bilgisayar başında saatlerini geçirmesinden iyidir diye düşünüyorum ama yine de bir korku var içimde. Biz o yaşlarda dünya klasikleri okurduk diye bir karşılaştırma hatası yapıyorum gibi gelmiyor da değil. Okuduğuna karışmak istemem ama önerebileceğiniz çizgi roman var mı? Yoksa bırakayım ne isterse okusun mu? Konusu açılmışken, çocukları kitap konusunda yönlendirmek doğru mu ya da bunun sınırı nedir?

Bırakın çocuğunuz gönlünce okusun. 12-15 yaşlar kitaplardan ve okumaktan uzaklaşmanın en yüksek oranda yaşandığı çok önemli kavşak noktalarından. Dolayısıyla size yardımcı olmak umuduyla sorunuzu birkaç açıdan cevaplamak isterim:

Öncelikle okumanın bireysel bir yolculuk olduğunu unutmamak gerekiyor. İnsan kaç yaşında olursa olsun dilediğini okumak, karıştırmak hakkına sahip olmalıdır. Okuyacağını seçme hakkı salt yetişkinlere ait değildir, çocuklar da aynı önemde bu hakka sahip olmalı ve bunu hissetmelidirler. Ancak bu duygu okuma zevkini sürdürülebilir ve kalıcı kılabilir.

Günümüzde bir yandan dünyayı ve ülkeyi kasıp kavuran ağır sorunları anlamaya çalışan, bir yandan da üstün teknolojilerle sarmalanan çocukların okuma gereksinimlerinin de nasıl değişmekte olduğunu gözardı etmemeli. Sizin ilkgençlik yaşlarınızın dünyası, koşulları, bilgi paylaşımı ve iletişim hızıyla bugün arasında dağlarca fark var. Bize göre doğru olanla bugünkü gerçeklik birbirinden hızla uzaklaşıyor. Buna ne kadar dirensek nafile. Bugün klasikleri defalarca okuması gerekenler çocuklar değil biz yetişkinleriz. Klasiklerin, elbirliğiyle mahvettiğimiz, hoyratça har vurup harman savurduğumuz maddi manevi dünyada önce bize yeniden çekidüzen vermesini umabiliriz.

Çocuklarımızı daha çok anlamak, ne düşündüklerini daha çok bilmeye çalışmak zorundayız artık. Onlarla istedikleri biçim ve zamanlarda birlikte olabilmeyi denemek anlamına geliyor bu. Onlarla birlikte sahaflara gidip eski çizgi roman ciltleri aramak, kitapçılarda çizgi roman rafları önünde zaman geçirmek, dergideki ilgili bir yazıyı birlikte okumak, çizgi roman karakterlerinin dile getirdiği ironik yaklaşımları, felsefi açılımları yakalamak ve dikkatleri bunlara da çekmeyi başarmak anlamına geliyor. Çizgi roman deyip geçmemek gerek…
Çizgi romanlar, özellikle okumayı sevdirmede mükemmel başlangıçlara vesile olan özgün bir tür olarak edebiyatın vazgeçilmezlerindendir. Bu açıdan, çocuğunuz en tehlikeli sürece girmişken çizgi romanla buluştuğu için kendinizi şanslı saymalısınız hatta. Bir zamanlar ben de kitap okumayı sevmediğini sanan çocuklardandım. Teksler, Kaptan Swingler, Red Kitler ve daha nicesi beni hep kitapların ve okumanın tarafına davet ettiler. Onlara borcumu ödeyemem. Bugün işiniz daha kolay; hem bu beylik dizilerin yeni baskıları yapılıyor hem de YKY, April, Desen gibi nitelikli çizgi roman yayınevleri okurlarına yeni çağdaş seriler sunuyor.
Siz klasikleri yeniden okuyun, yavrunuz da (şimdilik) istediği çizgi romanı okusun. Emin olun, bir gün okuma yolculuklarınız kesişecek; hatta kitaplar denizinde başka bir kıyıya varmak için aynı gemiye bile birlikte binebileceksiniz…

İpek Kaya adlı okurumuzun sorusu: 20 ay ve üstü çocuklar için önereceğiniz kitaplar nelerdir?
Edebiyat ninnilerle başlar, sözlü masallarla öyküleşir, resimli öykü kitaplarıyla kitaplaşır. 20 aylık bebeğinizin en çok ninnilere, şarkılara, ailesinin sevgi dolu sesinden dinleyeceği neşeli, umut dolu masallara gereksinimi var. Bunların çoğunu kendi çocukluğumuzdan ediniyor, belleğimizde bugüne taşıyoruz aslında. Aile geleneklerimiz bize binlerce yıllık kültür mirasımızdan süzülen pek çok değerli öğeyi sağlayan birer hazine sandığı gibi. Her ne kadar modern yaşamlar bunu gölgelemeye, unutturmaya başlasa da ben hep hatırlatmaktan yanayım. Güzel şarkılara, ninnilere, umut dolu masallara, destanlara kuvvet!..

Ülkemizde son yıllarda 0-3 yaş için kavram kitaplarının, 3-5 yaş için resimli öykü kitaplarının nitelikli örnekleri artık çokça yayımlanıyor. Bu konuda da yayınevi takip etmek elbette çok önemli. İlk grup için Redhouse Kids, Tudem, Marsık; ikinci grup için, YKY, Can Çocuk, Günışığı Kitaplığı, Mavibulut, Kır Çiçeği ilk aklıma gelen yayınevlerinden. Kitapların tema ve karekter seçimlerine, görsel ve dilsel anlatım gücüne, dil yetkinliğine, tasarım, baskı ve cilt kalitelerine dikkat etmekte yarar var. Kitaplar önce bize zevk vermeli, çocuğumuzla sevgiyle paylaşmaya özendirmeli.

Ama her şey bir yana, 0-3 yaş arasında en çok gereksinim duyduklarının sevgiyle titreyen seslerimizden dinleyecekleri olduğunu yine hatırlatmak isterim. Doğayı, insanı ve bütün canlıları yücelten, yaşama sevinci ve umutla dolu şarkılar, masallar… Ailesinin, onu çok sevenlerin sesleri, en büyülü “kitap” olacaktır başlangıçta.

Kaynak - Uzunçorap[/size][/size]
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı mit

  • *
  • 5540
  • Rom: 96
  • Kronik Anakronik
    • Profili Görüntüle
    • Yorgun Savaşçı'nın Günlüğü
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #7 : 20 Ekim 2012, 22:01:03 »
Hoş geldin Ümit abim, seni buralarda görmek ne kadar güzel bir bilsen :) Hoş geldin, sefalar getirdin.
Jackal knows who you are,
Jackal knows where you are.
Try to hide if you dare.
Do your best, i don't care.

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #8 : 23 Ekim 2012, 03:31:16 »
Hoş geldin Ümit abim, seni buralarda görmek ne kadar güzel bir bilsen :) Hoş geldin, sefalar getirdin.

:) Hoşbulduk, mit. Güzel insanlarla her yerde bir arada olmak lazım... Bu arada haberin olsun, 14-15 Kasım'da İzmir'deyim. Konuşmam var. Artık bilmem buluşur muyuz? 
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #9 : 23 Ekim 2012, 11:07:59 »
Genç ve dinamik bir ekibin editörlüğünde hazırlanan Zahiri Çizgi Roman Dergisi bugün dağıtıldı ve satış noktaları belli oldu:

Zahiri Sayı:1 / Ekim
Kapak: Süleyman Temiz
Grafik: Emrah Çıldır


Zahiri Çizgi Roman Satış Noktaları

KADIKÖY;
Büyülü Rüzgar
Gerekli Şeyler
Kaan Comic
Flaneur Comics

BEŞİKTAŞ;
Arkabahçe

BEYOĞLU;
 Gon
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #10 : 24 Ekim 2012, 15:09:42 »
Bugün Bob Kane'in Doğum Günü

Batman'in yaratıcısı Bob Kane'i 3 Kasım 1998 yılında kaybettik ve görünen o ki bugün doğum gününü kutlarken haftaya ölüm yıl dönümünü konuşuyor olacağız. İyi ki doğmuşsun Bob Kane, hayatımızı kararttın Kara Şövalyenle :)

Vikipedi -
Bob Kane (Robert Kahn; 24 Ekim 1915 - 3 Kasım 1998) ABD'li çizgi roman yazarı ve çizeridir. DC Comics karakteri Batman'i yaratmıştır.
New York şehrinde doğan Kahn De Witt Clinton High School ve Cooper Union'ta eğitim gördü. 1936 yılında çizgi oman dergilerinde çalışmaya başladı. DcC Comics şirketinde ilk olarak Professor Doolittle karakteri için çizmeye başladı. Yarattığı Batman karakteri iyi bir satış oranı yakaladı ve yedi sinema filmi çekildi. 1989 yılında çekilen Batman filminde minik bir rol aldı. Aynı yıl otobiyografik bir kitap olan Batman and Me (Batman ve Ben) adlı eseri yazdı. 1996'da ise aynı şekilde Batman and Me, The Saga Continues adlı kitabı yazdı. Bob Kane 3 Kasım 1998 tarihinde eşi Elizabeth Sanders (Kane)'ın yanında öldü.
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #11 : 25 Ekim 2012, 16:01:13 »
DC Comics'den Bugün Başlayan Anket: Senin Süper Kötün Kim?

DC Nation bugün başlattığı iki anketle hem okurların favori kötü adamını belirlemeye çalışıyor hem de okurların bilgilerini sınamaları için onlarca soruluk bir sınav yapıyor:

Bu arada dileyen aşağıdaki posteri ücretsiz indirebiliyor:

Download ve Quiz için link -  http://dcnation.kidswb.com/super-villains
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #12 : 30 Ekim 2012, 07:30:24 »
Kazananlar Belli Oldu - 1. ÇROP Çizgi Roman İnceleme Yazısı Yarışması

İlki düzenlenen ÇROP ÇİZGİ ROMAN İNCELEME YAZISI YARIŞMASI için bize ulaşan yazılar jüri heyeti tarafından değerlendirildi ve yarışmayı kazananlar belli oldu. Son derece yoğun ve çözümlenmesi zor bir eser olan "Uçma Sanatı"nı seçerek büyük riske girmiş olsak da çizgi roman hakkında söz söylemek isteyen arkadaşlarımız üşenmeden klavyelerinin başına geçerek bizi mutlu etmişlerdir.

Bu yarışmayı neden düzenledik...? Hatta hepsini neden düzenliyoruz?
Sinema başta olmak üzere, tiyatro, resim, edebiyat, popüler izlence TV hakkında yazı yazmak isteyenleri yüreklendirecek bir sektör ve gelenek hepimizin bildiği üzere vardır. Bu alanlarda yazmak isteyen kişi kendinden önce yazılanları okuyarak gelişim gösterir, büyüğünden küçüğüne herhangi bir medyumda düşüncelerini dile getirebileceği, pratik yapabileceği bir süreci hızla yaşayabilir. Buna karşın çizgi roman sanatı bir avuçtan az uzmanından veya doğrudan çizgi roman okuru olmayan habercilerden yazı beklemek durumundadır. Yazıları değerlendirecek bir zemin, çizi romanı ciddiye alan bir basın, çr yazıları yazma ve yayınlatma geleneği oluşturacak sinerjiden de ciddi derecede yoksunuz.
Dileğimiz odur ki, bu yarışmalarla yazma pratiği yapan arkadaşlarımız, günü geldiğinde basılı ve/veya görsel basının kapılarını zorlamaya başlasın. İnternet kendimizi ifade etme ve bilgilerimizi paylaşma noktasında son derece kolay ve pratik bir iletişim ağı sunmaktadır. Blog ve siteler bir anlamda basının eksik bıraktığı boşluğu dolduruyor gibi görünmektedir. Ancak bir sanat dalını veya eserlerini incelemenin ve üzerine yazmanın kriterleri sohbet etme havasının dışında teknik bir dil gerektirmektedir. Ayrıca çizgi roman gibi değerli bir sanatı yüceltmenin ve hak ettiği şekilde tanıtmanın ve irdelemenin yolu kolaya kaçarak boşluk doldurmak olmamalı, onu dışlayan çevrelerin tam da merkezine sokmak ve kabul ettirmek esas olmalıdır.
Her biri geç kalınmış projelerle alana hareket getirme çabamız eminiz ki meyvesini verecek, çizgi roman yavaş ama emin adımlarla yaygınlaşacaktır. Bu uğurda bizi ciddiye alan, emek veren, çalışmalar sunan tüm okur arkadaşlarla sektörü yüreklendirme çabalarımıza destek olan yayınevlerine teşekkürlerimizi sunuyor, bu tarz yazıları her gün biraz daha az yazmayı umut ediyoruz. Gelenekselleşmiş, hayatımızın bir parçası olmuş çizgi roman ve etkinliklerinin olduğu günler için, yola devam...!     

Ve "Uçma Sanatı"
Versus Yayınlarının okurlarımızla tanıştırdığı Antonia Alterriba'nın yazdığı KİM'in çizdiği "Uçma Sanatı" eseri üzerine gelen 12 yazıdan ön elemeyi geçerek değerlendirmeye alınan yazılar Ahmet Yüksel (Editör-TV Yönetmeni), Aydın İleri (Yazar-Kütüphane Uzmanı), Kayra Keri Küpçü (Editör-frp.net Yönetici), Masis Üşenmez (Araştırmacı), Murat Tanakol (“Uçma Sanatı” Çevirmeni), Ümit Kireççi (Öğretim Görevlisi-ÇROP Yöneticisi)'nin oluşturduğu heyet tarafından ele alındı. İlk üç şu şekilde belirlendi:

1 - Gök ve Yerin Sessiz Birlikteliği: UÇMA SANATI - Yiğit Kocagöz
2 - ANTONİO’NUN ESARETİ - Yalın Alpay
3 - Bir Rüya - Ahmet Cemil Hazman

İlk üçe giren yazılar her ay önce Gölge e-dergi'de yer alacak, daha sonra FRPNet.net ile ÇROP'da paylaşıma girecektir. Kazanan arkadaşlarla yeni yarışmalardaki arkadaşların yolunun açık olmasını dileriz.

Not - Derece giremeyen yazılar FRPNet.net ile ÇROP Blog'da paylaşılacaktı ancak ön değerlendirmeden sonra bu uygulamadan vazgeçilme kararı alındı. Emek veren dostlarımıza teşekkür ederiz. Yazıların genelinde yer alan eksiklikler için öneri notlarımız hazırlanmaktadır. En kısa sürede kendilerine ulaştırılacaktır.
Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Çevrimdışı mit

  • *
  • 5540
  • Rom: 96
  • Kronik Anakronik
    • Profili Görüntüle
    • Yorgun Savaşçı'nın Günlüğü
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #13 : 30 Ekim 2012, 15:12:53 »
Eksikler için öneri notları uygulaması iyi olmuş doğrusu. Katılan yazıları yayınlamama sebeplerinizi bir nebze anlasam da en azından katılımcıların isimlerini paylaşıp bir şekilde onları onurlandırabilirsiniz sanırım. Dilerim yarışma amacına ulaşır bu arada :)
Jackal knows who you are,
Jackal knows where you are.
Try to hide if you dare.
Do your best, i don't care.

Çevrimdışı croplatform

  • **
  • 177
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
    • Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP)
Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #14 : 31 Ekim 2012, 04:42:29 »
Eksikler için öneri notları uygulaması iyi olmuş doğrusu. Katılan yazıları yayınlamama sebeplerinizi bir nebze anlasam da en azından katılımcıların isimlerini paylaşıp bir şekilde onları onurlandırabilirsiniz sanırım. Dilerim yarışma amacına ulaşır bu arada :)

İhsan, "Yazılarınız yetersiz, eksikler için öneri yazısı göndereceğiz" dedikten sonra katılanların isimlerini yazmak heves kırıcı olabilir diye düşündük. Bu yüzden yayınlamıyoruz isimleri, teşhir eder gibi :O)

Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP) http://cizgiromanokurlariplatformu.blogspot.com/

Kayıp Rıhtım Arşiv Forum

Ynt: Güncel Çizgi Roman Haberleri
« Yanıtla #14 : 31 Ekim 2012, 04:42:29 »