Bende ekliyim bişiyler üç buçuk, dört yıldır dm'im. Öncelikle yaratıcılık Dm'de olması gereken unsurlardan başta geleni, etkili, özgün bir senaryo hazırlanmalı. Ancak senaryoya bağlı kalınarak gidilemez, değişikliklere ayak uydurmalı gerekirse Pc'leri önceden hazırlanmış yola düşürecek yollar izlenmeli, hediye ve ex vaati en kolayıdır

Eh bu da pratik zeka istiyor işte.
Dm denen varlığın tasvir gücü kuvvetli olmalı, savaşları da zarı at vur bitir şeklinde yönetmemeli. Mekanı, savaşı, olayı detaylı tasvirler zevkli kılıyor oyunu. Ne eli bol olmalı ne de kıt, güzel bir denge lazım. Oyuncuyu öldürmekten çekinmemesi lazım ki bu benim eksiğimdir ama gereksiz yere oyuncuyu zorlamamakta lazım.
Combat Dm'in silahıdır, combata dayalı oyun bi yerden sonra bayar. Ama zorlu bulmacalar, diplomasilerden pc'ler sıkıldığı anda imdada combat yetişir, kavga dövüş koydu mu pc'lerin ilgisi artar. Bunu combat yerine mistik olaylar yada pc'leri psikolojik olarak gererek de başarabilirsiniz tabi.
Npc dm'in bir diğer silahıdır. Yanlış yolda giden Pc'leri uyarmak, oyunun akıcılığını sağlamak, senaryoyu düzenlemek yahut pc'lerin aklını başına getirmek, cezalandırmak amaçlı npcler kullanılmalı ki npc dm'in de kendi zevki oluyor.
Falan filan sıkıldım şimdi aklıma gelince eklemem gereken şeyler var tabi