Oyun inanılmaz sakin. Ancak bir savaş söz konusuysa ya da olmadık bir intergalaktik corp hudutunda birden bire inanılmaz değerli worm hole'lardan biri belirirse ortaya çıkan cümbüş ve gelişen olayların tüm diğer galaksileri etkilemesi inanılmaz güzel. Öyle ki aylık gazetesi çıkar EVE online'ın. Her nüshada yazılan çizilen olaylar sanki gerçek bir evrende yaşayan dünyalar arası ilişkiler üzerine eğilen politik çıkar çatışmaları ve savaşları içeren inanılmaz gerçekçi senaryolar işler ve onlar "gerçekten" yaşanmış olurlar. Oyuncular belli aralıklarda (ben hiç oy kullanmadım henüz - denk gelmedim) bir temsilci seçerler. Bu temsilci jove empire (yani game master faction'u) ile direk muhatap olur. Yani neresinden bakılırsa bakılsın diğer hiç bir mmorpg'ye benzememesine sayısız sebep anlatılabilir.
Bu uzun zamanlar yani aylar yıllar sadece geliştirilmesi gereken yetenekler ile ilgili. Her yetenek 5 seviye içeriyor. Yeteneğin ilgilendirdiği karakter niteliğine göre o nitelikte puan sahibi yapılandırmışsanız oyunun başında o yetenek daha uzun veya daha kısa süre de seviye atlayabiliyor. Seviyesinin atlanmasını istediğin yeteneği seçer ve tıklarsın. Sen oyunu kapattığında da gerçek hayat ile eş değer o yetenek gelişmeye devam eder. Bu yüzden EVE oyuncuların değerli zamanını katletmez. Bir oyuncunun oyun içindeki katıksız amacı sanki yapabildiği kadar çok parayı bir araya getirmekmiş gibi görünmüştü bana başlarda. Ama böyle değil, daha çok "corp'um için ne yapabilirim?" üzerine kurulu. Benim hayalim halen gerçekten sağlam temelli ve düzenli, işlevsel bir korsan (pirate) şirketinde yer bulmak ^^
Not: Korsanlar genelde düşük emniyetli stargate'lerde mesken tutar ve gelen geçenden koparabildikleri kadar para kopararak hayatlarını sürdürürler. Genelde hemen hepsinin başında belli bir kafa parası vardır (bounty) ve sunucu içerisinde top 10 bounty'yi gelenek haline getirmiş şirketler var.