Kayıp Rıhtım Arşiv Forum

Oyun Masası => Dipsiz Konak => FRP Arşivleri => Konuyu başlatan: Baal Adramelech - 17 Mayıs 2010, 16:36:22

Başlık: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 17 Mayıs 2010, 16:36:22
Giriş

Civfanatics adlı forumda, "Never Ending Stories" (NES) adı altında oynatılan bir tür oyundur. Zaten başlıktaki büyük harflerle yazılan "NES" kısmı buradan gelmektedir ve NES oyunlarının geleneği olduğu üzere, oyun isminin sonuna NES konulur.

Oyunun amacı, ülkenizi geliştirmek, savaşmak, iç karışıklıkları engellemek vesairedir.

Diğer oyunlardan büyük bir farklı vardır, çümkü bu oyunda başınıza gelebileceklerin ve yapabileceklerinizin sınırı yoktur. Tası tarağı toplayıp güneyde, hiç bilinmeyen topraklara mı taşımak istiyorsunuz devleti? Tamam, ama yolda başınıza gelebilecekleri hesaplayın. Komple din mi değiştirecek devletiniz? Biraz dikkatli olun, insanlar isyan edebilirler. Kardeşiniz tahtı ele geçirdi ve sizi sürgün mü etti? Başka bir devlete sığının veya sizi takip eden bir kısım halkla yeni ülkenizi kurun.

Gördüğünüz gibi, tamamen size kalmış kurallar ve bu kurallara göre giden bir oyun var karşınızda. Ne yapacağınızı ve nasıl yapacağınızı tamamen siz geçeceksiniz ve yazacaksınız. Zor kısım ise, sonuçları tahmin etmek.

Ülke kartını ve kuralları görünce korkmanıza gerek yok. Çünkü kurallar sadece sizin yazacağınız hikayeyi yönlendirmek ve gerçeye yaklaştırmak için oradalar. Turdan tura gelişebilir veya batabilirsiniz. Tamamen size kalmış durumda ve hamlelerinize.



Hamle Yapmak

Hamle yapmak üçe ayrılır.

İlk adım, hikayedir. Hikayeyi istediğiniz şey hakkında yazabilirsiniz, o zamanlarda çıkan bir sorun ve çözmeye çalışmak, o sırada devletin bulunduğu durumu düzelmek veya değiştirmek, bir sefer çıkmak... Aklınıza ne gelirse. Burada dikkat etmeniz gereken şey, rolünü yaptığınız halkın tam olarak gerçekçi sınırlar içinde oynanmasıdır. Süper über inanılmaz güçlü halkınız yok. Dan diye yenemezsiniz, halledemezsiniz hiç bir şeyi. Bu nedenle bir aksiyonu yazın, ancak eğer çok bariz sonuçlar elde edilmeyecekse, tamamlanmasını oyun yöneticisine bırakın.

Hikayede, oyun yöneticisinin doldurmasını istediğiniz kısımların sonuna büyük harflerle, "SONUÇ?" yazın.

İkinci adım, emirler kısmıdır. Her tur, her oyuncunun 15 emir verme hakkı vardır. Bu, devletle alakalı her şey olabilir. Aşağıda, bazı örnek emirler yazılıdır. Emirlerin sonuçları kesin olmamakla beraber, hepsini hikayede anlatmak zorundasınız. Mesela bir sefere çıkma bir de askeri eğitim seviyesini arttırmak üzere propoganda yapma emrini veriyorsunuz; bunlardan bir tanesini hikayede anlatmalısınız.

Üçüncü adım ise, turluk yönelimleri belirtmektir. "Yükselt" "Aynı Tut" ve "Düşür" olarak üç farklı emir hakkınız var. Bunlar arasında bir denge yakalamak zorundasınız. Eğer 1 "Yükselt" kullanırsanız, 1 tane de "Düşür" kullanmak zorundasınız. Eğer bir tanesinden iki tane kullanırsanız, diğerinden de öyle. "Aynı Tut" ise etkisizdir.

Nüfus kısmından bir düşür yapıp, onu Din kısmından bir şeyi yükselt yaparak dengeleyebilirsiniz.

Şimdilik Yönelimler şunlardır:

Spoiler: Göster
Nüfus
Nüfus Artışı (%)   -
Mevcut Çiftçi Sayısı   -

Kültür Yaygınlığı
Mithilian Kültürü (%)   -
Mithland Kültürü (%)   -
Nor Loten Kültürü (%)   -
Vainen Kültürü (%)   -
Xelshua Kültürü (%)   -
Flaur Kültürü (%)   -
Odar Kültürü (%)   -

Din Yaygınlığı
Animizm Dini (%)   -
Eski Tanrılar-Atl (%)   -
Eski Tanrılar-Dagon (%)   -
Eski Tanrılar-Nudh (%)   -
Gnostizm Dini (%)   -
Murlcarn Kültü (%)   -
Şamanizm Dini (%)   -




Kurallar

Spoiler: Göster
-Başkentiniz ele geçirilirse, ülkeniz parçalanır ve o parçalardan birini kontrol edersiniz.

-Her Çiftçi Grubu 10 yemek üretir;
-10 Nüfus, turda 1 yemek tüketir.
-1 Birlik, turda 1 yemek tüketir.
-1 Filo, turda 2 yemek tüketir.

-Stoklar tükendiğinde, nüfus büyük bir hızla azalmaya başlayacaktır.

-Ülkenin kendi kültüründen çok başka bir ülkenin kültürünün yayılması, isyanları arttırır.

-Din değişiminin sonuçlarını, tamamen oyunculara bırakıyorum.

-Bir yöne doğru gemileri veya askerleri keşife göndermek, 5 yemekdir, gönderilen asker/gemi başına. Kaç tur boyunca gitmeye devam edeceklerini yazmak gerekir, buna göre, tur sayısıyla çarpılacaktır harcanan yemekmiktarı. Ancak ne kadar tur uzarsa, o kadar uzak yerleri keşfedecektir birlik.

-Birliği bir yere savaşa göndermek, asker/gemi başına 10 yemekdir. Savaşın sonucu tamamen oyun yöneticisine kalmıştır.

-Birlik ve Filo yapımı, belirtilen boşluklara bedava bir şekilde olur. Üretilebilecek birlik miktarı, mevcut popülasyonun %25'i kadardır. Bazı birimler 1, bazıları 2 veya daha fazla yer kaplayabilir.

-Her Birlik ve her Filo 1 yemek harcar turda.

-Oyuncular ajanlıktan propogandaya, siyasetten savaşa, her türlü hamle yapılabilir. Ancak unutulmaması gereken en önemli hamle, sınır genişletmedir. Bir hamlede, "Kuzey sınırlarına bir şehir kuruluyor." diye bir şey yazılırsa, o zaman kuzey sınırları genişleyecektir. Eğer sınırlar başka bir ülkenin sınırlarıyla birleşirse, iki ülkenin birbirlerindeki kültür yüzdelerine bakılacak ve ona göre ne kadar ileri veya geri gideceğine karar verilecektir.

-Siyah noktalar şehirlerdir. Ortasında siyah nokta ve çevresinde siyah çerçeve olan büyük kırmızı notka ise başkenti temsil eder.

-Yazdığınız turları Özel Mesaj ile bana gönderin. Başlığı "GreatNES" olsun ki diğer mesajlarla karıştırmayayım =)

-RP adına yaptığınız her adım, hikayenize eklediğiniz şeyler, direk yansımasa da oyunun geleceğine etkiyecektir. Mesela bir askerin ün kazandığından bahsederseniz, gidip bir ogre mağarasını temizlediğini tek başına mesela, ve bunu güzel anlatırsanız bir efsane gibi yayılabilir ve tur sonunda benim 'özel bir şeyler' yapmış olanlara vereceğim ödülleri kazanabilirsiniz. Mesela bu tip bir şey yazan kişi çevre ülkelerde kendi kültürünü %2-3 yaymış olur. Çünkü o savaşçı sadece kendi ülkesinde tanınmayacaktır.

-Aynı zamanda her türlü iiir hikayelerin içinde ekstra ödüllere sebep olabilir; Yapması nispeten daha zor olduğu için. Hikayeyi tamamen şiir yapmak değil ama eklenen küçük bir şiir, veya bir destanımsı yazı, çok daha güzel yapacaktır.
Başlık: GreatNES - Dinler, Birimler ve Örnek Tur
Gönderen: Baal Adramelech - 17 Mayıs 2010, 16:36:40
Dinler

Spoiler: Göster
Mulcarn Kültü
Efsanelerine göre Mulcarn, diğer tüm tanrıları sürmüş veya öldürmüştür. Ancak dünya üzerindeki bazı büyücüler onu sürgün etmişler ve kuzeyde bir yerlerde öldürmüşlerdir. Mulcarn, fiziksel olarak kuzeyde bir yerlere kemiklerini bırakmıştır efsanelere göre, ancak ruhsal olarak gücü hala takipçilerini gözlemektedir. Mulcarn'ın Takipçileri soğuğun etkilerinden çok daha az etkilenir, çoğu zaman bir halk deniz kenarında nasıl en ince kıyafetleriyle geziyorsa, soğukta da öyle gezerler.

Animizm
Doğadaki güçlere ve özellikle hayvanlara tapan bu din, bu sayede doğanın yıkıcı etkilerinden daha az nasiplerini alırlar. Daha dirençlidirler her türlü doğal karmaşaya.

Eski Tanrılar Panteonu
En önemli tanrıların Rüzgar Tanrısı Atl, Su Tanrısı Dagon ve Toprak ile Verimlilik Tanrısı Nudh olduğu Pathenondur. Atl'a tapanların gemileri daha hızlı, Dagon'a tapanların gemileri daha güçlü olur; Nudh'a tapanların ise nüfusları daha hızlı artar. Kardeş olan iyi tanrı Atl ile kötü tanrı Dagon arasındaki savaşı anlatır genellikle.

Gnostizm
Bu kelime, bu evrende, Hümanistliği ve insanların tanrıyı kendi içlerinde arama yolculuklarını anlatır. Tanrı bireyin kendisidir, gücü ve bilgiyi kendi içinde bulacaktır. Oldukça derin bir din olmakla beraber, bu din, devletteki huzursuzlukların azalmasını sağlar.

Şamanizm
Ruhların ve Doğanın güçlerinin tapıldığı bu din, Animizim ile oldukça yakındır. Tek farkı, ruhlar ile iletişime geçme istekleridir. Geçmişi kolay kolay unutmamayı ve belkide gelecek hakkında bilgi almayı kolaylaştırır Şamanizm. Kehanetler, Şamanlarda bol görülen bir şeydir.




Birimler

Spoiler: Göster
Birlik Tipi
|
Kapladığı Yer
|
Kişi Sayısı
|
Saldırı Türü
Basit Ciritçi|
1
|
5
|Cirit/Uzun Mesafeli
Basit Mızraklı|
1
|
5
|Mızrak/Yakın Mesafeli

Filo Adı
|
Kapladığı Yer
|
Gemi Sayısı
|
Saldırı Türü
Basit Tekne|
1
|
4
|Silahsız




Örnek Tur
Spoiler: Göster
Birkaç sene sonra Adramelech, artık şehrin düzeninin sağlandığını düşünmeye başlamıştı. Yeni bir plan vardı aklında. Büyük bir şey değil ancak gelişimi sağlayacaktı. Mızrağını kaldırdı, Şehrin hafif dışındaki evinden şehrin içine indi. Yüz kişiyi bulmuş halkını etrafına topladı ve seslendi; “Halkım! Bana gönüllüler lazım ki içinde yaşadığımız çölün doğusuna ve kuzeyine gidecek, yeni topraklar keşfedecek! Ve bana işçiler lazım ki bir yerleşim daha kuracak!”

İki kişi öne çıktı. Akhe ve Dued’di adları. “Emrinizdeyiz.” dediler. Adra, Dued’i kuzeye, Akhe’yi doğuya gönderdi, yeni topraklar keşfetmek üzere. Akhe, görevinden korkuyordu. Çünkü Kuzey, onların efsanelerinde ölüm demekti. Ancak yinede gitti ve döndü. Kurulan şehre onun adı verildi. Halkının en iyi inşaatçılarını toplayıp kuzeye gitti aynı şekilde. Nehrin kenarına kurdular ikinci şehride; Lûn kadar iyi olmamıştı ama yinede güzeldi. İnsanlar oraya yerleştiler yavaşça.

O zamanlar Eun halkı sakin, rahattılar. Sorunları ve korkuları yoktu. Ne savaş ne hastalık bilen ölümsüz bir halktı. Beyaz gözleri, simsiyah saçları ve sarı/beyaz giysileri vardı. Kalın cüppeler giyerlerdi. İki metreye yakın boyları vardı ama çoğu yetmiş kiloyu geçmezlerdi. Çok çevik bir halktılar. Gözleri ile uzakları, çok uzakları görebilirlerdi. Ve huzurun arayışında, çölün her tarafına dağılmışlardı yıllar önce. Şimdi ise bir Lider, onları tekrar toparlamaya çalışıyordu.

[Hikayenin devamında diğer emirler de anlatılır]
...

Emirler;
-Kuzey sınırlarına bir şehir kurulur. Başkentteki bir grup asker oraya yönlendirilir.
-Doğu sınırlarındaki nehri tekip edecek bir keşif birliği göderilir (1 Birlik Mızrakçı)


Nüfus
Nüfus Artışı (%)   - Arttır
Mevcut Çiftçi Sayısı   - Arttır


Kültür Yaygınlığı
Mithilian Kültürü (%)   - Değişim Yok
Mithland Kültürü (%)   - Değişim Yok
Nor Loten Kültürü (%)   - Değişim Yok
Vainen Kültürü (%)   - Değişim Yok
Xelshua Kültürü (%)   - Değişim Yok

Flaur Kültürü (%)   - Değişim Yok
Odar Kültürü (%)   - Değişim Yok


Din Yaygınlığı
Animizm Dini (%)   - Değişim Yok
Eski Tanrılar-Atl (%)   - Attır
Eski Tanrılar-Dagon (%)   - Azalt
Eski Tanrılar-Nudh (%)   - Azalt
Gnostizm Dini (%)   - Azalt
Murlcarn Kültü (%)   - Değişim Yok
Şamanizm Dini (%)   - Değişim Yok

Başlık: GreatNES - Ülkeler, Haritalar, Hikaye ve Tur Bitimi
Gönderen: Baal Adramelech - 17 Mayıs 2010, 16:36:47
Ülkeler

Mithilian Cumhuriyeti -Marius (Kahverengi)

Başkent: Myth

Hikaye: 400 yıl önce şu anki topraklarına küçük bir topluluk olarak geldiler. İlk kurulan kenti Myth şuan bile başkentleridir. Onları buraya konuştuklarını iddia ettikleri ruhlar getirmişti. Kuruldukları yer, kilometrelerce boyunca dağlarla çevrili olduğundan fethetmek zordu. Bunun sayesinde yıllar boyunca korundular ve bu dağları tanıyarak savunmalarını geçilmez hale getirmeye çalıştılar. Gelişimci bir halk olduğundan bulundukları bölgeye kolayca yerleşip uyum sağladılar. Şu anki yöneticileri Marcus’dur.
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 404
Nüfus Artışı: +%3

Çiftçi Grubu: 8
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 80, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Mithilian Kültürü
Kültür: %100 Mithilian kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %100 Şamanizm



Vainen Krallığı - Nirnaeth (Açık Mavi)

Başkent: Vainé

Hikaye: Vainen halkı denizden, güneyden küçük bir halk olarak gelip yerleştiler. Genotip olarak beyaz tenli, koyu renk saçlı, uzun boylu insanlardılar. Kısa süre içinde başkentlerini, doğal bir liman kenti ve en gelişmiş şehirleri olan Vainé'i kurdular. Geldikleri yerde olduğu gibi denizin bütün imkanlarından faydalandılar, denizci bir toplum olarak yaşamayı sürdürmekteler.
Tür: Denizci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 408
Nüfus Artışı: +%2

Çiftçi Grubu: 8
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 80, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Vainen Kültürü
Kültür: %100 Vainen kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Dagon)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Dagon)



Nor Loten Krallık -Amras Ringeril (Mavi)

Başkent: Sophenia

Hikaye: Denizci aile klanı olarak doğudan gelen Loten halkı adalara ve deniz kıyısına yerleştiler. Bölgedeki Nior isimli göçebe halkla birleştikten sonra Nor Loten isminin aldılar. Başkentleri aynı zamanda en geniş şehirleri olan ticaret limanı Sopheniadır. 2 adada kurdukları şehirlerle denizcilikle geçinmekteler.
Tür: Denizci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 404
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 6
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 20, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 100/100
Ordu: 10 Basit Ciritçi, 30 Basit Mızraklı
Filo: 60 Basit Tekne

Ana Kültür: Nor Loten Kültürü
Kültür: %100 Nor Loten kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Atl)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Atl)



Mithland Krallığı -mit (Turuncu)

Başkent: Altın Boynuz

Hikaye: Çalışkan ve dürüst insanlardan oluşan bir barbar kavimi. Yiğit savaşçılar... Göçebe bir kabileyken yerleşik hayata geçmeye karar verirler ve kasabalarını kurarlar. Kabile şeflerini de kralları olarak seçerler.
Tür: Tundra Halkı

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Mithland Kültürü
Kültür: %100 Mithland kültürü

Ana Din: Animizm Kültü
Din: %100 Animizm Kültü



Xelshua Krallığı -Ropinie Hystria (Koyu Kırmızı)

Başkent: Talishan

Hikaye: Tanrılar katında yaşayan bir topluluktu. İyi ile kötünün düzen sürdüğü bir evrende, dengeyi sağlamak adına Yaratan’ın arzusuyla gönderildiler. Aralarındaki nadir liderler dışında, yeni düzene ayak uydurabilmeleri için çoğunun hafızası değiştirildi. Saklı kitaplarının önderliğinde, yeni bir düzen kurmaya çalıştılar. Verimli topraklara yerleşmeleri, onlar için avantaj oldu. Bilginleri, Şaman kahinler olarak öne çıktı. Pratik zekaları ve savaşçı özellikleri neticesinde, hayat kurmakta zorlanmadılar. Varoluşları gereği, iyi ya da kötü olarak adlandırılmadılar. Onlar Xelshua’ndı.
Tür: Savaşçı Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 418
Nüfus Artışı: +%2

Çiftçi Grubu: 7
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 70, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Xelshua Kültürü
Kültür: %100 Xelshua kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %95 Şamanizm, %5 Atl



Beyazip Krallığı -aNTiSePTiK (Lacivert)

Başkent: Süyuzur

Hikaye: Takımadalardan oluşan bir ülke, en merkezdeki büyük ada (Süyuzur) başkentleri. Şamanistlerdir, bir yerlerde... Ülkenin hükümdarı, aNTi isminde adil ve hırslı bir hükümdar.
Tür: Denizci-Savaşçı Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 412
Nüfus Artışı: +%3

Çiftçi Grubu: 6
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 60, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Beyazip Kültürü
Kültür: %100 Beyazip kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %100 Şamanizm



Bresholnd Krallığı -johnconstantine (Yeşil)

Başkent: Bresholn

Hikaye: Kendi hallinde, dağlık alanlara ayak uydurup, güneyin engin yamaçlarında yaşayan bir krallık kurmuş halktır. Başkentlerini Tek Dağ(Engin Tepe) dedikleri, bulundukları yörenin en yüksek dağına inşa etmişlerdir. Hayvanlarla iyi anlaşırlar ve çevre etkenlerinden dolayı ehlileştirilmesi pek zor ve güçlü hayvanları kontrol altına almayı başabilmişlerdir. Hayvanlar üzerindeki bu etkilerinin benimsedikleri Animizim dininden geldiğine inanırlar.
Tür: Barışçıl Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Bresholnd Kültürü
Kültür: %100 Bresholnd kültürü

Ana Din: Animizm
Din: %100 Animizm



Dronest Krallığı -KoyuBeyaz (Gri)

Başkent: Restales

Hikaye: Kuzeyden göç eden kabileleri tek bir buyruk altında toplayan Someline Restales, kendi ismini verdiği şehirde yeni bir devlet kurdu. Yerleşik hayata geçtikten sonra tarımla uğraşmaya başlayan halkın en önemli ikinci geçim kaynağıysa ticaret oldu. Yapı olarak genelde kısa boylu ve çevik bir millet.
Tür: Barışçıl Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 416
Nüfus Artışı: +%4

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 50, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 2/100
Ordu: 2 Basit Mızraklı
Filo: -

Ana Kültür: Bresholnd Kültürü
Kültür: %100 Bresholnd kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %90 Eski Tanrılar Panteonu (Nudh), %10 Mulcarn Kültü



Aesirgand Krallığı -Elendil (Koyu Yeşil)

Başkent: Ásabragr

Hikaye: Aesirgand'lı insanlar ormanlarda yaşardı, verimli bahçeleri vardı. Soğuk ve buzlu Kuzey'den göç ettiklerinden bu yana Eski Tanrıları unutmadılar en çok Nudh'u sevdiler ve ona taptılar. "Nudh'ta onlara verimli topraklar bahşetti" diye inandılar. İnsanları iri idi, saçları çoğunlukla kızıl renk olurdu.
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 45, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 20/100
Ordu: 20 Basit Mızraklı
Filo: -

Ana Kültür: Aesirgand Kültürü
Kültür: %100 Aesirgand kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Nudh)




Malakim Krallığı -NPC (Sarı)

Başkent: Altın Şehir

Hikaye: -
Tür: Çöl Halkı

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Malakim Kültürü
Kültür: %100 Malakim kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu



Flaur Krallığı -NPC (Açık Sarı-Yeşil)

Başkent: Lailith

Hikaye: -
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Flaur Kültürü
Kültür: %100 Flaur kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu



Başlık: GreatNES - SSS
Gönderen: Baal Adramelech - 17 Mayıs 2010, 19:33:48
Keşif, Fetih/Sefer ve Sınır genişletmek?
-Bir adamı keşfe göndermek, gönderilen yerdeki Fog of War'ın kalkmasını sağlar. Her tur ne kadar yemek harcadığı filan, ilk mesajda bir yerlerde açıklanmıştır. Sınır genişletmek için sınırlarda bir yere şehir kurmak lazımdır. Şehrin kurulduğu yerin etrafında sınırlar büyüyecektir. Fetih/Sefer ise bir şehre doğru yapılmalıdır. Ne tür Hamle yaparsanız yapın, yön, yer vesaire belirtmeyi unutmayın!

Turlar? Sene bazında alırsak?
-İlk tur 0 senesinde başlıyor. İlk düzenin kurulduğu ve ilk ülkelerin kurulduğu yıl olarak alınıyor tarih kitaplarında. Her tur, yaklaşık olarak 15 seneye denk geliyor. Karakterleriniz ölümsüz değil, bu nedenle hanedan olarak almanız daha mantıklı olacaktır. ^^

Teknoloji?
-Şamanizm seçenler hariç büyücülük pek mevcut değil. Şamanizm seçenlerde sadece kehanet alanında bilgililer. Ancak, zamanla büyücülük, barutlu silahlar vesaire keşfedilecek. Tabi, barutlu silahın keşfedilmesi için en az bir devletin teknoloji eğilimli olması lazım. RP'leri buna göre olmalı. Aynı şey büyü ve aklınıza gelebilecek diğer tüm şyler için de geçerli. Dünyada bir şeylerin ortaya çıkması, oyuncuların oyundaki eğilimlerine bağlı.

Sayılar?
-1 Nüfus yaklaşık 100 insana tekabul etmektedir. Aynı zamanda her birlikte kaç tane kişi olduğu yazmaktadır.





Haritalar ve Tarihçe

-



İkinci Tur: 4 Temmuz saat 17:00'da bitecek.
Eğer herkes daha önce gönderirse, yeni tura daha erken başlarız.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 12:03:49
Şikayetim var, turlar arası bu kadar uzun olmasın :/
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:05:21
Valla Nirnaeth ile Marius'u bekliyoruz. Yazsalar geçicez turu direk. Kafalarına kafalarına vurmak lazım :P

Bu arada; Mit bi süre oynayamayacağını söyledi. Devletini oyunda bırakıyorum, istediği zaman başlar :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 12:07:27
Daha çok oyuncu için Kurgu İskelesi'nde paylaşım yapan arkadaşların yakasına yapışmak senin görevin :rr
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:09:43
Daha çok oyuncu için Kurgu İskelesin'de paylaşım yapan arkadaşların yakasına yapışmak senin görevin :rr

Magicalbronze'a sordum, en son "Röaar" dedi. Sanırım 'bu sitede kuralları ben koyarım' anlamına geliyordu. Malkavian'a sormak lazım. Arlinon. Madcap oynamıyor, bu kadar kurala gelemem ben dedi. :P Başka biri varsa bu kadar kuralı kaldırabileceğini düşündüğün, sen de çağır. Her şeyi devletten beklemeyin aaa :P

Şaka bi yana, katılmak isteyen varsa buraya yazsın =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 12:12:51
Malkavian geldi aklıma, johnconstantine geldi, kusad geldi, KoyuBeyaz'da oynar diye tahmin ediyorum, bir de Nihbrin -ki büyük ihtimalle zorla getirilmesi gerekecek-. Bir sor istersen.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:14:02
Malkavian geldi aklıma, johnconstantine geldi, kusad geldi, KoyuBeyaz'da oynar diye tahmin ediyorum, bir de Nihbrin -ki büyük ihtimalle zorla getirilmesi gerekecek-. Bir sor istersen.

Nibhrin'i döverek getiririz. KoyuBeyaz'la Kusad'a sen sor, diğerlerine ben. İş bölümü yapalım :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 12:14:50
KokuBeyaz? alksjdhalsjkdhlsad

neyse, tamamdır :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:16:00
KokuBeyaz? alksjdhalsjkdhlsad

neyse, tamamdır :)

Olmadı bu. Meteorlar yaklaşıyor sanırım ülkene doğru... :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Malkavian - 20 Mayıs 2010, 12:27:46
Ben gelirim ama şu kuralları bi okuyayım balıklama girip bişeyleri yanlış yapmak itemiyorum :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:36:57
Ben gelirim ama şu kuralları bi okuyayım balıklama girip bişeyleri yanlış yapmak itemiyorum :)

Oo süper. Sanırım John'da gelecek. :) Güzel oldu güzel. Ama sanırım haritayı biraz genişletmem gerek :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 20 Mayıs 2010, 12:41:35
Ben deee xD Baal'cığım ilk FRP katılımım olacak biliyorsun... =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:43:05
Ben deee xD Baal'cığım ilk FRP katılımım olacak biliyorsun... =)

Tamamdır. Bana ne tür bir devlet düşündüğünü, özet şekilde özel mesajla belirtirsen ona göre ekleme veya mevcut ülkelerden birine yerleştirme yapıyım =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 20 Mayıs 2010, 12:52:33
Oyunun ne zaman biteceği hakkında bir bilgi verebilir misiniz?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 12:58:01
Oyunun ne zaman biteceği hakkında bir bilgi verebilir misiniz?

Turları 1 haftadan belirlersek, en az 10 tur dersek, yanılma payı ile birlikte 15 haftaya filan. Tabi daha uzun da sürebilir.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 12:59:02
XX. Ropinie'ye kadar yolu var bence.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Malkavian - 20 Mayıs 2010, 13:20:35
X.VI. Rophinie de sana bir ziyarette bulunurum ben o vakit :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 13:22:59
Katılıyorsun yani, harika :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 20 Mayıs 2010, 13:25:21
Peki yaz tatilinde bir ara verilmesi düşünülüyor mu?
Yoksa ben de C. veya M. Ropinie'yi ziyaret ederim.  :D
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 13:30:15
Düşünülmüyor. =) Her zaman katılıma açıktır oyun, bunu belirtiyim. Ancak ilk sayfadaki 3 mesajın tamamını okumayanlar/okumayacak olanlar hiç bulaşmasınlar lütfen.

Haritaları yeniledim... Akşama kadar ülke kartlarını ekleyeceğim... 30 mayısa kadar süresi var oyuncuların, haberiniz olsun =)

+ Karakter Kartları'da yenilendi.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Marius - 20 Mayıs 2010, 13:41:40
Arkadaşlar şimdiden söyleyeyim her türlü balık ve tavuk ürünlerinizi alabilir veya takas edebilirim. Yakın zamanda hamburgeri bulduğumda King Chicken ve Nugget olarak evlere hizmet vereceğim.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: KoyuBeyaz - 20 Mayıs 2010, 14:19:54
Konuyu gizli gizli takip ettiğim ortaya çıkmış demek. Pis casuslar. :hemk

O değilde bu FRP olayıyla ilk defa bu forumda karşılaşıyorum, inanılmaz hoşuma gitti ilk gördüğümden beri. Sen çömezsin öğrende gel demezseniz bende bir iki dönüm arazim olsun isterim yani. :=)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 20 Mayıs 2010, 14:32:44
Konuyu gizli gizli takip ettiğim ortaya çıkmış demek. Pis casuslar. :hemk

O değilde bu FRP olayıyla ilk defa bu forumda karşılaşıyorum, inanılmaz hoşuma gitti ilk gördüğümden beri. Sen çömezsin öğrende gel demezseniz bende bir iki dönüm arazim olsun isterim yani. :=)

Zaa ben de öyleydim kimse öyle demiyor merak etme =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Elendil - 20 Mayıs 2010, 14:57:29
Katılmak isterdim buna hatta isterim.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 15:00:42
Baal, hayırlı işler diyorum ve susuyorum :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: johnconstantine - 20 Mayıs 2010, 15:21:31
Hayatımda sadece bir kez oynadım. Bir tur o da. Baal Adramelech'in O.D.E.'siydi. Şimdi ikinci kez oluyor. :D
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 20 Mayıs 2010, 15:33:31
Hayatımda sadece bir kez oynadım. Bir tur o da. Baal Adramelech'in O.D.E.'siydi. Şimdi ikinci kez oluyor. :D

Bende o da yok :D Sadece basit çocuk RP siteleri... :D
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 17:31:04
Katılmak isteyen herkes katılabilir... Oyuncuların hepsini bi ara msnden toparlasam mı ne? Güzel olur aslında. Ancak bir kaç kişi daha katıldıktan sonra oyuncu alımını bir süreliğine kapatacağım çünkü şimdiki oyuncularla biraz otursun istiyorum sistem..
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 20 Mayıs 2010, 17:44:24
Oyun, oyun, oyun, oyun!

Son durum nedir peki şu an, kimler katılıyor-çıkıyor, kart hazırlaması gereken, hikayesi beklenen vs. ?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 20 Mayıs 2010, 17:54:35
Elendil katılıyorum demiş, katılıyorsa onu da alacağım. Daha oyuncu almıyorum onun dışında, çok kişi olduğunu fark ettim. :) Ha bir de yazın Jean Valjean'ın gelmesi var.

Katılanlar; Amras Ringeril, aNTiSePTiK, johnconstantine, KoyuBeyaz, Malkavian, Marius, mit, Nirnaeth, Ropinie Hystria. Şu ana kadar dört kişi gönderdi oyununu. Diğer herkesi beklemekteyim :) mit bir süre oynamayacağım dedi, dört kişi kaldı yani. =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: KoyuBeyaz - 21 Mayıs 2010, 19:39:23
Sorular sorular sorular:

- Şimdi ben ülkemin güneyindeki dağlarda maden arattırma emri versem, bunun içinde bir grup insan yollasam. Bir demir veya kömür bulma olasılıkları var mıdır?
- Diyelim ki vardır, ben ülkemde demir çıkarttığımda bu silahlarımın gücüne etki eder mi veya ticaret yaparken bunu kullanabilir miyim?
- Aynı şekilde odunculuk, taş işçiliği gibi aktivitelere hikayemde yer versem ve emirleride bu doğrultuda düzenlesem, bunları ticarette veya başka amaçlarla kullanabilir miyim?
- Yeni birimler teknoloji geliştikçe mi eklenecek yoksa yalnızca mızraklı ve ciritci birlikleriyle mi oynayacağız? Mesela ben ülkemde ok yapımını teşvik edip silah atolyeleri kurdursam bir okçu sınıfı türer mi?
- Karasal iklime sahip bir ülkede yakacak ihtiyacı normal iklime göre daha fazla olacağından, ülkemde kömür veya odunu bolca almam halkımı mutlu eder mi veya buna benzer küçük ayrıntılar söz konusu mudur?
- Farklı bir yapı inşası emri verirsem bunun için gerekli malzemeleri bulmak zorunda mıyım yoksa bunlar zaten var gibi mi davranılır?
 Sonradan eklenen soru: - Ülkemde hayvancılık veya arıcılık gibi faaliyetlerde yemek stoklarına + etki eder mi?

Genel olarak demek istediğim; daha çok detay, daha zevkli oyun felsefesiyle olayı kompleks bir hale getirsek, hoş mu karşılanır yoksa kafamıza göktaşları mı yağdırılır? :=)

Spam olmaması için bunların altına eklenen yeni soru: Teknolojiyle ilgili gelişmeler tur sonlarında dm tarafından söylenecek mi yoksa oyunun tarihine göre tahmin edilerek bizim tarafımızdan mı geliştirilecek? + Bir oyuncunun geliştirmeyi başardığı teknoloji tur sonunda açıklanacak mı yoksa diğer oyuncuların bu ülkeye elçi yollaması gibi bir olay mı söz konusu olacak?(Kullanmayı değil haberdar olmayı kastediyorum)

Ayrıca zevkli olacağa benziyor. Sabırsızlanıyorum ilk tur için ^^
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 21 Mayıs 2010, 20:05:33
Sorular sorular sorular:

- Şimdi ben ülkemin güneyindeki dağlarda maden arattırma emri versem, bunun içinde bir grup insan yollasam. Bir demir veya kömür bulma olasılıkları var mıdır?


Petrol veya uranyum da bulabilirsin. Asıl mesele, o teknolojiye sahip olmadığınızdan, kullanamazsınız. Tabi Demir'i "Parlak ve Siyah Taş" olarak satmanız gayet mümkün. Şimdiki cirit ve mızrak uçları bakırdan yapılmakta. Ancak kısa süre sonra demir yapılar yapabilir hale geleceksiniz.

- Diyelim ki vardır, ben ülkemde demir çıkarttığımda bu silahlarımın gücüne etki eder mi veya ticaret yaparken bunu kullanabilir miyim?

Aklınza gelen her şey. Sadece, dikkat etmeniz gerek kısım, teknoloiin gelişmemişliğini göz önünde bulundurmalısınız. Bir de, demiri eğer silah olarak, bakır yerine kullanırsanız, savaşlarda buna göre küçük bir değişim yapabilirim. Ancak askerlerin eğitimi değişmeyeceğinden büyük olmayacaktır.

- Aynı şekilde odunculuk, taş işçiliği gibi aktivitelere hikayemde yer versem ve emirleride bu doğrultuda düzenlesem, bunları ticarette veya başka amaçlarla kullanabilir miyim?

Elbette kullanabilir ve istediğin her şeyi yapabilirsin. Ancak, bir aktivitede bulunurken, iklimi vesaireyi hesaba katmanı öneririm. Yoksa hamlei dirak çıkarabilirim. :) Çölde odunculuk yapmak komik olur dimi?

- Yeni birimler teknoloji geliştikçe mi eklenecek yoksa yalnızca mızraklı ve ciritci birlikleriyle mi oynayacağız? Mesela ben ülkemde ok yapımını teşvik edip silah atolyeleri kurdursam bir okçu sınıfı türer mi?

Oyunda, Askeri emirlerle Asker çeşitleri, Bilimsel ve gelişimsel emirlerle bilim, büyüye yönelim hamlelerle büyü gelişecek. Steampunk tarzında bir devlet olabilir, Rise of Legends'deki aztek tipi ırk olabilir veya tamamen büyü üstüne kurulu dışa kapalı bir üle yaratabilirsiniz. Zamanla büyü ortaya çıkacak, bilim gelişecek. Ancak hangi devlet hangisinden ne kadar alacak kendileri seçecekler.

Okçu yapmak üzerine ok ve yay denilen sistemi keşfettiğini söyleme riskini alabilirsin, ancak bu oldukça riskli olur. Eğer zamanı gelmemiş bir şeyi geliştirmeye çalışırsanız, kabul edilmeyecek ve başka bir emriniz daha geçersiz sayılacaktır. Ancak eğer zamanı gelmiş bir keşfi yaparsanız, o keşifle alakalı bir bonus size verilecektir; Keşif dünyaya hızlıca yayılacağı halde.

Büyü ve benzer şeyler de bu yolla ortaya çıkacaktır. Şamanizm ve Gnostizm seçen ülkelere buradan haber ediyim, büyücülük denilen örgütlü sistemi onlardan başkası keşfedemez. :)

- Karasal iklime sahip bir ülkede yakacak ihtiyacı normal iklime göre daha fazla olacağından, ülkemde kömür veya odunu bolca almam halkımı mutlu eder mi veya buna benzer küçük ayrıntılar söz konusu mudur?

Her türlü ayrıntı mümkün. Minor ve Major olaylar olacak oyunda. Minor olaylar, "geçen tur şu kentlere çok ağır bir kış vurdu bu nedenle halkın şu kadar azaldı." olabilir. Yardım göndermek veya göndermemek senin tercihin olur, ancak sonraki tura etki eder.

Major olaylar ise... Biraz daha karmaşık. Elf, Cüce, Minator... Bu türde varlıklara tamamen dönüştürmeniz mümkün ülkenizi. Ama 'Gizli' bazı şartları elde etmeniz gerekiyor. Mesela Vampir halkı Malkavian tarafından kapılmış durumda ve bu tur yaptıklarıyla Vampir olacak, her ne kadar şimdi ülkesi olmasa da. Bundan sonra ülkesi Vampir olarak devam edecek. Aynı şekilde hepsi için geçerli.

Major olayların bir diğer şekli ise büyük coğrafi değişimler olabilir. Dağların çökmesi, denizlerin yükselmesi veya çekilmesi...

- Farklı bir yapı inşası emri verirsem bunun için gerekli malzemeleri bulmak zorunda mıyım yoksa bunlar zaten var gibi mi davranılır?

Malzemeler var gibi davranılır, ancak uzun uzun yaptığınız rplerin daha gerçekçi olacağı ve benim herhangi şey için 'kıyak' geçmemi kolaylaştıracağını söylememe gerek yok dimi?

Genel olarak demek istediğim; daha çok detay, daha zevkli oyun felsefesiyle olayı kompleks bir hale getirsek, hoş mu karşılanır yoksa kafamıza göktaşları mı yağdırılır? :=)

Olay kompleksleştirmeyi benim yapmam değil, oyunlcuların bunu isteyerek yapmaları. Gerçeğe yakın bi şekilde oynandıkça, benim de gerçekçi oynayanlara yardımcı olma katsayım artacaktır.

"Gemiyi yaptılar gittiler" diye yazıyor bu tur herkes, dert değil çünkü ilk turdan böyle bekliyordum. Ancak sonraki turlar için, bu konuda haberiniz olsun. Ne kadar detaylı ve gerçekçi = Hamlelerde o kadar büyük başarı.

Ha son olarak, her hamle %100 başarılı olacak diye bir şey yok. 100 adam ürettim dediğinizde 90 üretilebilir. Neden böyle oldu diye gelmeyin, hiç bir şey %100 başarılı olacak kadar kolay değildir bu dünyada. Tabi iyi rp yaparak hata payını azaltabilirsiniz. ^^

Birde; Bir sayfadan kısa, üç sayfadan uzun göndermeyin bu turdan sonra. ^^


Sonradan eklenen soru: - Ülkemde hayvancılık veya arıcılık gibi faaliyetlerde yemek stoklarına + etki eder mi?

Hayır ^^ Bu pek eklenmeyecek şimdi. Belki zamanla, baktım çok güzel rp yapılıyor, gerçekçi oynuyor herkes, yemek sistemini filan çıkartırım, çok daha rahat oynanır. ^^
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 21 Mayıs 2010, 21:09:36

Spam olmaması için bunların altına eklenen yeni soru: Teknolojiyle ilgili gelişmeler tur sonlarında dm tarafından söylenecek mi yoksa oyunun tarihine göre tahmin edilerek bizim tarafımızdan mı geliştirilecek? + Bir oyuncunun geliştirmeyi başardığı teknoloji tur sonunda açıklanacak mı yoksa diğer oyuncuların bu ülkeye elçi yollaması gibi bir olay mı söz konusu olacak?(Kullanmayı değil haberdar omlayı kastediyorum)

Ayrıca zevkli olacağa benziyor. Sabırsızlanıyorum ilk tur için ^^

Yazdığımın anlaşılması için ayrı mesj olarak yazılan cevap;

Yeni teknolojiler vesaire benim tarafımdan tur sonunda yazılan yazıda belirtilecek. Teknolojiler otomatikman yayılacak. Ancak o devlete nasıl geldiğini yine rpsel bir şekilde yazmak lazım. Yani ticaret yollarıyla mı geldiler, ajanların mı öğrendi o teknolojiyi... Vesaire.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 23 Mayıs 2010, 14:25:52
KoyuBeyaz, Malkavian, Amras Ringeril ve Ropinie Hysteria haricinde oyun gönderen yok arkadaşlar. :)

Marius, Nirnaeth, aNTiSePTiK, johnconstantine, Elendil. En kısa zamanda yazın şunları da, hızlıca diğer tura geçelim.

Bir de, iki haftanın uzun olduğuna karar verdim, bu turdan sonra bir hafta yapacağım turları.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 23 Mayıs 2010, 17:18:44
Bu hafta içinde hamle yapılmazsa ikinci tura geçilecek mi acaba?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 23 Mayıs 2010, 17:19:31
Bu hafta içinde hamle yapılmazsa ikinci tura geçilecek mi acaba?

Evet, pazar gününüe kadar oynamayan kişiler turu pas geçti sayılacak.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 25 Mayıs 2010, 17:17:03
Bu pazar gelmek bilmez artık :/ FRP'yi çok mu özlediğimden bilmiyorum, buraları durgun gördüğüm zaman içim acıyor. T_T
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 25 Mayıs 2010, 17:20:00
Bu cuma belki malum DM'imiz bir FRP oynatır bizlere.
Başlık: GreatNES - Tur Hakkına Duyuru
Gönderen: Baal Adramelech - 25 Mayıs 2010, 17:20:15
Bu pazar gelmek bilmez artık :/ FRP'yi çok mu özlediğimden bilmiyorum, buraları durgun gördüğüm zaman içim acıyor. T_T

Hala üç kişiyi beklemekteyiz.. Bu tur bitse, direk bi haftaya indireceğim turları.

Bundan sonra Turları Cumartesileri bitireceğim. Yani 29 Mayıs saat 17:00'a çekildi son oynama tarihi. Cumartesi günü biterse turlar daha iyi olcak, böylelikle sonraki turu hemen pazar gününden oynayabileceksiniz.

Saat 17'den sonra gönderilen oyunlar kabul edilmeyecektir.

Bu cuma belki malum DM'imiz bir FRP oynatır bizlere.

Senaryo yazabilirsem.. Bakacağız..
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Marius - 25 Mayıs 2010, 17:22:19
Hatırlatayım Adra oynatıyor bu oyunu. Şehirlerimiz gelişmekten çok gerileyecek... U_U Bunu, oyunu teslim ettiğidmeki pis pis gülümsemesinden anladım!
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Nirnaeth - 25 Mayıs 2010, 18:53:24
Hatırlatayım Adra oynatıyor bu oyunu. Şehirlerimiz gelişmekten çok gerileyecek... U_U Bunu, oyunu teslim ettiğidmeki pis pis gülümsemesinden anladım!

En iyi ihtimalle büyük bir tufan yapar hepimizi uçurur :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: KoyuBeyaz - 25 Mayıs 2010, 19:06:56
En iyi ihtimalle büyük bir tufan yapar hepimizi uçurur :P

Ben daha acılı ve uzun bir şey bekliyorum. Önce halkın türünü değiştirip yeni bir başlangıç hayalleriyle umutlandırır, sonra o ırka özel bir salgın hastalık yayar hepsini çürütür, ruhlarından yeni bir halk yaratır onlarıda tanrıları dışlar falan sürüne sürüne bitiririz haftaları. :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 26 Mayıs 2010, 00:43:40
Ben daha acılı ve uzun bir şey bekliyorum. Önce halkın türünü değiştirip yeni bir başlangıç hayalleriyle umutlandırır, sonra o ırka özel bir salgın hastalık yayar hepsini çürütür, ruhlarından yeni bir halk yaratır onlarıda tanrıları dışlar falan sürüne sürüne bitiririz haftaları. :P

Oha süper fikir. Teşekkür ederim KoyuBeyaz, bu konsepti çok beğendim!
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 26 Mayıs 2010, 12:29:55
Ben daha acılı ve uzun bir şey bekliyorum. Önce halkın türünü değiştirip yeni bir başlangıç hayalleriyle umutlandırır, sonra o ırka özel bir salgın hastalık yayar hepsini çürütür, ruhlarından yeni bir halk yaratır onlarıda tanrıları dışlar falan sürüne sürüne bitiririz haftaları. :P

Akıl vermeyin şuna yahu ! :D
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 27 Mayıs 2010, 11:46:03
Son iki buçuk gün :)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: johnconstantine - 27 Mayıs 2010, 11:47:07
Son iki buçuk gün :)
Ve John halâ yazmış değil. Dün yazacaktım halbuki. :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Ropinie Hystria - 27 Mayıs 2010, 11:50:24
Kurulmadan çökertme ülkeni, yazık :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: johnconstantine - 27 Mayıs 2010, 12:08:43
Kurulmadan çökertme ülkeni, yazık :P
Çok daha farklı plânlarım var, uygulama ihtimalini düşünüyorum. Bir anda kendinizi bitmiş bulmayın sakın. :P
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 27 Mayıs 2010, 17:09:10
İyi RP yapan kazansın!
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 28 Mayıs 2010, 22:44:23
Yarın son gün beyler... =) Ben her ne kadar berbat olsam da bu tur için... Diğer oyunları da merak ediyorum... =)
Başlık: Tur 1 - Güncelleme
Gönderen: Baal Adramelech - 29 Mayıs 2010, 21:17:26
Güncelleme 1 - Yıl 0-15

Atolyeler ve Şamanlar -Ropinie Hysteria

Ropinie, çadırından çıkarak daha kurulalı bir gün doğumu bile olmayan köyüne baktı yüksekçe bir tepeden. Geçmişini hatırlayan sayılı kişilerden biriydi. Kendisine ve kavmine sonsuz güveni vardı. İçi rahattı. Ama kafasını kurcalayan şimdilik ufak gibi görünen sorular da yok değildi. Örneğin şu an nerede olduklarına dair hiçbir fikri yoktu. Kendilerine sorun teşkil edecek farklı canlılar olabilirdi her an her yerde.

"Liderleri toplamalıyım…" diye söylendi kendi kendine ve öyle de yaptı.

 Hizmetlilerinden birine seslenerek bir duyuru yapılmasını istedi. Bir parşömene birkaç saat içinde toplanmalarını gerektiren birkaç şey karalayarak hizmetliye verdi ve çabuk olmasını söyledi.

Duyuruyu alan liderler, birkaç saat içinde toplanma amacıyla kurulan çadıra geldi. Yaklaşık on kişilerdi. Kısa bir selamlaşmadan sonra Ropinie, ayağa kalkarak söze girdi.

‘’Kardeşlerim… Aklınızda sorular olduğunu biliyorum. Zaman içerisinde hepsinin yanıtını size tek tek vereceğim. Ama şu an öncelikli konularımız mevcut. Biliyorsunuz ki yabancı topraklardayız. Çocuklarımızın ve kadınlarımızın, kısaca halkımızın güvenliğini ve gelişimini sağlamak, en birinci vazifemiz olmalıdır. Bunun için yapmamız gereken bir çok şey var.’’ dedi.

Liderlerin en bilgini olarak tanınan, aynı zamanda şaman kahin olarak da bilinen Shayla, Ropinie’ye dönerek,

‘’Göreceğimiz üzere, en öncelikli durumumuz, halkımızın refahıdır. Kanlarımızı ve yapımızı da göz önüne alarak, günlük ihtiyaçlarımızın riske edilmemesi adına, sorunu kökten çözecek fikirler üretmemiz gerekir. Örneğin, şu anda mevcut yiyecek stoklarımız var fakat fazla dayanacağını sanmıyorum. O yüzden, hayvancılığa yönelmemizi öneriyorum.’’

Ropinie, yaverine dönerek, ‘’Yaz..’’ dedi. ‘’Köyün yakınlarında, evcilleştirilip çoğaltılabilecek, yeme-içme, kılık kıyafet sorunlarımızı giderecek canlılar aranacaktır.’’

Bir başka lider ayağa kalkarak söz aldı.

‘’Benim sorumluluğumda olan insanların el becerileri çok yüksek liderim. Bir çoğunu tek tek toparladığımı hatırlar gibiyim. O yüzden köyün güvenliğini sağlayacak tedbirleri, çitleri, daha dayanıklı evleri, araç ve gereçleri, gerekirse silahları yapabileceğimiz bir atölye kurmak istiyorum.’’

‘’Yaz’’ dedi yaverine Ropinie, ‘’Lider Shama’nın önderliğinde, teknik bir atölye kurulacak.’’

Bu sefer, Lider Delman ayağa kalktı.

‘’Liderim… Köyümüzde çok az sayıda binek mevcut. Sadece binek görevi görebilecek, şu an elimizde olan atlardan daha kuvvetli canlılar bulmayı öneriyorum.’’

‘’Yaz’’ dedi Ropinie yaverine, ‘’Bir ekip oluşturularak, binek hayvan arayışına girilecek.’’

***

Kral Rophinie'nin istediği olmuştu. Siyah ve kahverengi atlar ve eşekler bulunmuştu doğuda. Atlar getirilip yapılan ahırlara yerleştirildi, eşekler ise yine Ropinie'nin istediği teknik atolyelerdeki makinelerde kullanılan güç olarak kullanıldı. Bulundukları yerdeki su kaynaklarından şehirlere su taşıyan sistemi yine bu sistem sayesinde yaptılar. (+5 pop)

Ropinie'nin elçileri pek çok ülkeye ulaştı bu seneler arasında. En uzaktaki Mithillian ülkesine kadar gittiler hatta ve en güneydeki Malakim krallığını öğrendiler.

Ancak, aynı sene içinde şamanlar sessizliğe gömüldüler. 15 sene süresince yapılan ritüeller son buldu. Bütün şamanlar, translara geçtiler. Aylarca ve yıllarca yemek yemedikleri halde, ölmüyorlardı. (-%5 Şamanizm)

(http://workshoppages.com/WS/images/Medieval%20Workshop.jpg)



Sır -Amras Ringeril

Loten halkının önderi Lindret Niorlarla yaptığı anlaşma sonucu resmen krallığını ilan etmişti. Küçük kardeşleri Kelon ve Ninieth'i sırayla kuzeyden güneye olmak üzere iki ada şehrine vali tayin etmişti. Halk karşısındaki otoritesini sağlamlaştırmak istiyordu. Nior halkına düşman kabilelerin akınlarından şehri korumuş, iki halk arasında huzuru sağladığını düşünüyordu.

Denizcilik kökenlerini ve kültürlerini unutturmamak adına, denizcilik faaliyetlerini artırdı, Kelon adasıyla Sophenia arasında yarışlar başlattı. Bu arada at üstünde yaşamayı kabullenmiş Nior kavmini de ülkenin batısına yerleştirmişti. Başlarında Komutan Imoen vardı.

İstediklerini yapmakta özgürdüler ve kültürlerine bir sınırlama getirmemişti. Yalnızca göçebe alışkanlıklarını sürdüren Niorlularla Lotenliler arasında çıkan tartışmaları önlemeye çalışıyordu. Kısa zaman içinde Nior halkının askeri özelliklerini lehine kullanmak adına Nor Loten Kara Harbiyesi'ni kurdu.

İki halk arası dengeyi sağlamak adına General Imoen'in kızı Lorien ile evlenen Lindret'in bu evlilikten iki erkek çocuğu oldu. Onlara Loten kültüründe denizlerin hakimi anlamına gelen Sernia ve Nior kültüründe at efendisi anlamına gelen Kurav isimlerini verdi.

***

Sandığının aksine, her şey iyi gitmiyordu krallığında Lindert'in. Saraydaki ajanlarının ona söylediği gibi, ihanet söylentileri dolaşıyordu herkesin arasında.

Denizcilik faaliyetleri sayesinde, Loten'in kültürü uzun süre el değmeyecekti. (İki turluğuna kültürlerde yükselme veya azalma olmayacak.)

(http://images.elfwood.com/art/d/a/dahlberg/assassin.jpg)



Parşömen -Malkavian

Uyandığında dışarıdan gelen kuru ve dehşet verici sıcağı hissetti. Teninin her uzvu küçük ter damlacıkları ile kaplanmıştı. Yavaşça yattığı yerden doğruldu. Malkavian... Bu ismi neden aldığını defalarca sorguladığı zamanları düşündü. Tam 10 yıldır bu gizemi araştırıyordu.

Kuzey topraklarından dünyanın bu kadar Güneyine inmek bazıları için tam bir delilikti. Kendisi ile birlikte bu araştırmayı yapan ekibine baktı. Artık bitmişti son adıma gelmişlerdi. Bu uçsuz bucaksız çölün orta yerinde isminin anlamı ve yeni bir yaşam formuna dair son ipucu olan büyük lahiti bulacaklardı. Çadırının kum fırtınası ile sallanıp duran çıkışını eliyle kenara itip yakıcı güneşin altına çıktı. Adamları çoktan ekipmanları toplamaya başlamışlardı. Hepsinin kafalarında güneşten korunmak adına ıslak beyaz büyük kumaşlar sarılıydı.

Elinde bulunan son parşömeni havaya kaldırdı ve kadim dilin çevirisini aklında kısa bir süre tarttıktan sonra içinden tekrarlardı. ‘ Her kim topraklarıma gelip mirasımla karşılaşırsa size son bir şans daha veriyorum arkanıza dönüp bakmadan kaçım. Yoksa bazılarına göre güç ve ihtişam bazılarına göre ise büyük bir zindan olan mirasım size geçecek. Her kim beni uyandırıp benden mirasımı isterse lanetim ve büyük kinimle karşılaşacak.’

***

Kazmaya devam ettiler.

Saatlerce, umursamaksızın.

Sonunda, bir akşam, alacakaranlığın altında, Malkavian kazdığı yerde, gözü parlayan bir şeye takıldı. Gidip ne diye baktığında, küçük bir aynaydı bu. Eline aldı, inceledi. Canı yanmaya başladı, dağın ardından gelen az sayıdaki güneş ışığı canını yakıyordu.

O gece, kazı kampında bir katliam oldu.

(Bir dahaki tur Malakim'e gidişini/yerleşmeni/elegeçirmeni anlat ^^)

(http://xeocumbra.files.wordpress.com/2008/09/malkavian.gif)



Kült -KoyuBeyaz

Başkent Restales'de yeni gün çok hareketli başlamıştı. Kral Someline devlet işlerini görüşmek üzere yeni kurdurduğu binaya girerken muhafızlarına da birleştirdiği kabilelerin liderlerini çağırma emri vermişti. Baş muhafız Lendar daha sonra kralının huzuruna çıktı.

''Lendar, kabilelerin resileri öğlen burada olacak ve bir ziyafet vereceğim. Öncelikle güvenliğe dikkat etmeni istiyorum. Bu önemli günde hiçbir tatsızlık olmasın.''

''Emredersiniz lordum diye karşılık verdi tek dizinin üstüne çökmüş olan baş muhafız.''

''İkinci olarak üzerinde bulunduğumuz topraklar stratejik olarak avantajlı olsa da tarım için daha verimli yerlere ihtiyacımız var. Kuzeydeki topraklara bir keşif birliği yollamanı ve yerleşime uygun yerlerin keşfedilmesini istiyorum.''

''Üçüncü ve son olarakda ülkemizin büyümesine inancım sonsuz olduğundan, - bunu gururlu bir havayla söylemişti- Çiftçi sayısını artırmanı ve üretime teşvikte bulunulmasını istiyorum. Toplantıdan sonra beni tekrar gör.'' dedi ve çekilebileceğini belli eden bir el işareti yaptı.

Toplantıda Someline radikal bir karar alarak kabile reislerinin bir konsey oluşturmasını istedi. Halkın isteklerini ve arzularını kendisine bildirmelerini reislerden talep etti ve yeni konsey binasını tanıttı. Konuşmasının sonunda ''Dronest'in geleceğine'' kadeh kaldırdıklarında gelecek çok parlak gözüküyordu.

***

Kuzeydeki topraklarda, eskiden geldikleri yolları fark etti bazı kaşifler. Dağların tepelerine kadar tırmanıp, dünyanın ilerisine baktılar ve orada, ufukta, tundraları gördüler.

Ancak döndüklerinde, ellerinde efsanelerle döndüler. Özellikle bazı kaşifler onlara görünen varlıktan bahsediyorlardı. Mulcarn kültü, böylelikle Restales'e girmiş oldu. (+%10 Mulcarn Kültü)

(http://minikkelebek.files.wordpress.com/2009/09/tarikat-cemaat-cenderesinde-kul-psikolojisi.jpg)



Huzursuzluk -Marius

Marcus, dağlara yakın olan evinin balkonuna çıktı. Buradan şehir tamamıyla net olarak görülüyordu. Arkasındaki hizmetlilerden birini çağırarak duyuru borazanının şehrin her bir yanında çalınmasını emretti ve toplantı odasına indi. Burayı ilk kurulduğu zamanlarda inşa ettirmişti. Şehir adına tüm kararlar buradan çıkar, burada onaylanmadan şehre bir kuş bile giremezdi.

Birkaç dakika içinde liderler ve bilge kişilerden oluşan bir grup toplantı odasına girdi ve yerlerine oturdu.  Herkesin geldiğinden emin olduktan sonra Marcus söze başladı.

“Lordlar ve Ladyler, sizi işlerinizden alı koyarak acilen buraya çağırdığım için özür dilerim ancak geciktirilmemesi gereken işler var. Halkımızın durumunu her hafta yaptığımız toplantılar ile kontrol altında tutuyoruz ancak fark ettiğiniz üzere son zamanlarda refah düşmeye başladı. Nüfus artıyor.  Yiyecek yemek, kalacak ev gerek.”

Çiftçilerden sorumlu lider Dnore ayağa kalkarak lafa girdi.“Çiftçi sayısının artırılmasını talep ediyorum. Ayrıca yeni çiftlikler ve ormanlık alanlar bulunması için batı tarafa adamlar yollanması hiç de fena olmaz.”

“Onaylıyorum. Ayrıca asker yetiştirmek için ocaklar kurulmalı.”

Ve böyle devam etti toplantı… Saatlerce sürdü, hatta günlerce. Liderler tek tek oraya gelerek ülkenin geleceğini yeniden şekillendirdiler.

Sonunda Marcus, şehir meydanını gören evinin balkonuna çıkarak halkına yeni kararları açıkladı. Askerler Marcus’un arkasında nöbet tutuyorlardı ve borazanlar kesilince şehirden tek bir ses bile çıkmadı.

“Mithilian’ın cesur halkı! Sesime kulak verin! Bundan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmayacak! Değişim zordur, zaman ister. Sizden bu zaman boyunca değişime ayak uydurmanızı istemek zorundayım. Az sonra okuyacağım bildirge, şehrimizin bundan sonraki durumu ile ilgili kritik ve önemli bilgiler içermekte. Bu bildirge, şehrin dört bir yanına asılacak! Şunu bilmelisiniz ki aldığımız kararlar şehrin en iyi biçimde gelişebilmesi içindir! Uzun uğraşlar sonucunda hazırladığımız yenilikler şu şekildedir;
-Her yıl halkın %5 i çiftçi yapılacak.
-Asker eğitimi için kışlalar kurulacak.
-Her yıl, ergen olmuş ve eli silah tutan erkeklerin tamamı askeri eğitim görecek ancak askeriyede kalıp kalmamaları kendi isteklerine bırakılacak.
-Her dine mensup insanlar için tapınaklar yaptırılacak ve eğitim görmeleri sağlanacak.
-İnsanlar için okuma ve yazma eğitimi verilen kurumlar kurulacak.
-Yeni su kaynakları ve canlı aranması için küçük birlikler kurulup düzenli olarak hareket etmeleri ile bunları şehre ulaştırmaları sağlanacak.
-Şehrin dört yanına adamlar yollanıp şehri genişletmeleri sağlanacak.
-Dağlarda  vahşi binek hayvanı aramak için adamlar görevlendirilecek.
-Her hafta 2 gece bu dine mensup olanlar için zorunlu Şaman ayinleri düzenlenecek.
-Şehir sınırlarında her zaman devriyeler gezecek.
-Dağlara, zor durumdayken haber verilmesi için barınaklar kurulacak ve her gün askerlerin orada nöbet tutması sağlanacak.
-Halkın rahatlaması ve üzerlerindeki sıkıntıyı atmaları için her hafta tarihimizden oyunlar oynanacak.
-Adalet binası kurulacak ve suçlu olduğu düşünülen insanlar burada yargılanacak.
-Evlerin, askeri aletlerin onarımı için işçi yetiştirilecek.

Son olarak; kim ki bu bildirgeye karşı çıkacak olursa, Adalet Binamızda ilk sorgulanacak kişi olmaya hak kazanır…”


***

Huzursuzluk, Marcus'un emrinden sonra Şamanların transa geçmesiyle başladı. İnançları yüksek olan halk, korkuyordu. Korkutucu bir şeyin mi habercisiydi bu, yoksa değil miydi? Halk arasındaki huzursuzluk, o kadar büyüdü ki, halkın bir kısmı şehirlerden ayrıldı ve Flaur Krallığına gittiler. (-8 pop)

(http://www.madenliyiz.biz/images/getrude/getrude1.jpg)



Lider -Nirnaeth

Bulutlu bir sabah, uçsuz bucaksız denizin getirdiği rüzgar uyandırdı küçük ama güzel Vainé’i. Güneşle birlikte insanlar da hayata döndü, yaklaşık 1000 kişilik halk sokağa döküldü. Kentin merkezine geldiler, önemli bir konuşmanın yapılacağı önemli bir gün başlıyordu.

En merkezde liderlerinin otağı vardı, diğerlerinden biraz daha irice olsa da tip olarak aynıydı. Önderleri olan kadın belirdi kapısında, uzun bir boyu ve bembeyaz bir teni vardı. Halkı etrafında görünce bir gülümseme yerleşti yüzüne, gülümsemesi yayıldı ve insanların içini ışıkla doldurdu.

“Halkım,” dedi Nirnaeth, simsiyah gözleriyle süzdü insanları. “Güneyden gelen asil ve soylu insanlarım. Zaman içinde yayılmak, kalkınmak, güce ve hakimiyete sahip olmak için geldik buralara. Öyleyse el ele vereceğiz ki sonsuz huzur ve mutluluk bizimle olsun, içimizden aydınlıklar eksik olmasın.”

Bir ağaca dayanmış onu dinlemekte olan çekik gözlü adama döndü. “Git ve ağaçlardan sallar yap. Denizin güneyine açıl, oralarda bilinmeyen yerleri aydınlat. Keşfedip görelim oraları.”

Tam karşısında durmakta olan saçı seyrelmiş adama yöneldi. “Adamlarını topla ve kuzeye git, git ve orada bilmediğimiz yerleri gör. Toprakları tanı, halkları gör, sonra gel bana bilgi getir. Oraya kendinden bir kent kurmayı da unutma.”   

Parlayan gözlerini en yakınındaki ela gözlü, iri yapılı adama çevirdi. “Roland,” dedi, “Kuvvetli adamlarını al peşine ve batıya git, sınırlarımızın ucuna, denizin kenarına bizden bir şehir daha kur. Adını sen koy. İnsanları oraya yerleştir ve güzel bir hayat kur. Mızraklılardan birlikler kur daha sonra, kur ki insanlarımızı koruyabilelim.”

Üç adam, birbirlerine bakındılar, ve mızraklarını kapıp gittiler.

“Ülkemizin topraklarını arayın,” dedi Nirnaeth. “Kıymetli madenleri bulun ve çıkartın. Silahlarımız ne kadar iyi olursa o kadar iyi savunursunuz kendinizi. Ve hepinizin eli silah tutmalı, ancak böyle korursunuz ailenizi.”

“Denizin imkanlarını kullanın. Balıkçılığı öğrenin, bunları besin ve daha pek çok alanda kullanabileceğiz. Ürettiklerinizi de değiş tokuş edin. Çıkarlarınız doğrultusunda istediğiniz kadar ticaret yapabilirsiniz birbirinizle, tamamen serbesttir.”

Gözlerini bir köşede birikmiş olan çocuklara çevirdi, “Bu çocuklar ilerde ülkemizin geleceği olacak. İşçiler, çiftçiler, savaşçılar onlardan çıkacak. Onları usta eller çok iyi eğitmeli. Eğitmeli ki işlerinde usta olsunlar, hata payı bırakmasınlar.”

“Ülkenizi araştırın, tanıyın. Hayvanları bulun ve nasıl kullanacağınızı öğrenin, bitkileri tanıyın ve nerelerde kullanacağınızı görün. Doğanın nimetlerinden faydalanın, o bize en büyük hediyelerdendir.”

Boş meydana çevirdi gözlerini. “Tanrı’mız Dagon’un bir büstünü, tapınağını kurun buraya, bizi kutsaması ve gücünü eksik etmemesi için.”

“Ve son olarak,” dedi Nirnaeth, gözleriyle onu süzmekte olan ilgili ve canlı kalabalığa bakarak, “Biz hepimiz bir bütünüz. Birlikte yaşamak için yaratılmış, soylu ve cesur bir halkız. Eğer içimizde bu birlikteliği, bütünlüğü bozma teşebbüsünde bulunanlar olursa hep birlikte temizleriz. Omuz omuza ilerleyeceğiz kuşaklar boyunca.”

Gülümsedi ve kalabalıktan gelen alkışı dinledi. Eliyle onlara selam verdikten sonra otağına geri döndü. O gün herkes günlük işlerine geri döndü, hayat tekrar rutin düzenini aldı ve yapılması planlananlar teker teker eyleme geçirilmeye başlandı.

Güneyde, denizin bilinmeyen yerleri keşfedilmeye başlandı. Henüz ilkel, tahtadan gemiler kullanıldı bunun için. Fırtınalara direndiler, vahşi balıklarla uğraştılar ve hepsini tanıdılar yol boyunca, görebildikleri kadar yer gördüler.

Batıda ve kuzeyde iki küçük yerleşim birimi daha kuruldu, isimleri sırasıyla Omnia ve Nerve olarak seçildi. Vainé kadar büyük olmasa da güzel ve şirin kentlerdi. İnsanlar buralara yerleşti ve zamanla soylarını ilerlettiler, kentleri kalabalıklaştırdılar.

İnsanlar savaş konusunda eğitildi. Mızraklılardan ve ilkel okçulardan oluşan topluluklar kuruldu ve bu sayede savunma ve saldırı güçleri küçük çapta da olsa arttırıldı. İnsanların duyduğu güven ve refahlarının arttırılmasında büyük bir etken oldu.

Gelecek kuşakların işçilerini, çiftçilerini, savaşçılarını şimdiden yetiştirmeye başladı Vainen halkı, genç yaşta herkes usta eller tarafından eğitiliyordu.

Bakır arandı, ilerde silahlarda kullanılmak üzere. Ülkenin topraklarını kazdılar ve madenleri çıkardılar, aynı şekilde savunma ve saldırı gücü artsın diye.

Bu gelişmelerle 15 yıl geride bırakıldı, Vainen halkı zamanla gelişti ve bulundukları yerde kalıcı olabilmek amacıyla yaşamaya devam ettiler.

***

Nirnaeth, dalgaları dinlerken bir gece, karşıdaki adaları fark etti. Ve denizin dibinden gibi geliyor olan sesi duydu. Tanrı Dagon'un Kahiniydi Nirnaeth ve görüntüler görürdü. Bu sefer de gördü.

"Git!" dedi hükmeden sesiyle. "Denizlerin hükümdarı ol. Halk tanıma, bana adaklar ver! Çünkü güç ve yücelik bendedir!"

(http://www.johncoulthart.com/images/oldones/dagon.jpg)



Nudh'un Hediyesi -Elendil

Ginnarr Aesirgand’ın Efendisi idi. Ginnarr bilge biriydi. Gri saçlı, uzun boyluydu. Halkı onun sözünden çıkmazdı. Kudretliydi Ginnarr. Halkı Kuzey’den göç ettiğinde onlara yol gösterecek bir lidere ihtiyaç duyuyordu ve Ginnarr tam bu sırada çıkagelmişti ormanın içinden mızrağı ile. Halkı onu ilk gördüğünde korkmuştu çünkü o yabancıydı. Ginaarr kendisini takip etmesini söylemişti onlara ve onlar da takip ettiler ihtiyatla.

Orman’nda yaşamaya başladıklarında biliyorlardı ki: Bereketin Tanrıçası Nudh onlara yardım edecekti çünkü o iyi ve güzeldi.  Onlar Eski Tanrılar’a taptılar hala aralarındaki ozanlar anlatıp durmakta Dagon ve Atl arasındaki nefreti ve Güzellergüzeli Nudh’un kederini.

Ginnarr dedi ki bir gün: “En kudretli olanlarınız gelsin önüme ki burayı barınmaya uygun bir yer haline getirelim.” Halkın arasından on üç kişi çıktı hepsi kudretli ve yürekli idi. Ginnarr’ın emirlerini bir bir yaptılar ve sair tamamen yerleştiler oraya, Ásabragr dediler adına.

Artık Ásabragr halkı sakin ve rahattı. Korkuya yer yoktu aralarında. Ginnarr sadece halkını düşünüyordu ve daha sonraları dedi ki Ginnarr ormanın merkezindeki evinden çıkıp herkesin dikkatini çekebileceğini düşünerek: “Kuzey’de ve geldiğiniz yerde bize yararı olabilecek şeyler aramaya belki de bakırdan daha sert bir şey buluruz umuduyla gönderiyorum sizlerden kolları güçlü olanları çünkü bu iş zorlu ve tehlikeli.” Reddetmedi halkı onu çünkü ona güvenmekteydiler. “Ve ayrıca yeni diyarları keşif için asker olabilecek nitelikte yirmi kişi çağırıyorum buraya.” 

Ginnarr onları gönderirken Kuzey’e gözleri umut doluydu halkı onun tahmin edemeyeceği kadar sadık ve dürüsttü.

Ve günler böyle geçip gitti herkes rahat ve mutlu idi Ásabragr’da.

***

Ve bu huzurun arasında, Tanrı Nudh gözüktü Ginnarr'a. Ona yemekler bahşetti, ekinlerini büyüttü. Ve dedi ki, "Rahat ol. Lakin çabala, güneyden büyük bir güç yükselecek ve doğayı yok edecek. Dikkatli ve güçlü olmalısın kardeşimin tapınıcılarına karşı." (+5 Stok)

(http://shackled-city.wdfiles.com/local--files/religion/Corellon.gif)



Denizciler -aNTiSePTiK

 Tam ortadaki adanın tam ortasında bulunan küçük mütevazi tahta kalede aNTi (hükümdar) kurmaylarıyla birlikte memleketin istikrarı için neler yapılabileceği konusunda bir toplantı yapıyordu…

  Toplantıda, Durara isimli komutan askeri olarak gelişmelerde bulunması gerektiği konusunda konuşurken, aNTi de ona katıldığını belirtti. Durara “Ülkemizin, savunmaya ihtiyacı var, devlet demek asker demektir. Birlikler oluşturmalı ve bu birlikleri kuzey batıya, güney doğuya ve güney batıya yollamamız gerekiyor.”dedi.

 Diğer kurmayları da dinledikten sonra yeni bir ordu ve yeni filolar kurulacaktı. Ordu için mızrak, yay ve ok yapımına gerekli odunun temini için bir grup işçi ormanlarda çalışmaya gönderilecekti.

  aNTi “ Nüfusumuz arttıkça, besin ihtiyacımız da artacak, yeni çiftlikler tarlalar açılmalı, batıdaki kentimizi bunun için kullanmalıyız.”dedi. Herkes hemfikirdi fakat Durara “Efendim, tarlalar ve çiftlikler için doğudaki şehirlerimiz daha uygun olacaktır. Çünkü batıdaki ülkeler bizim toprak bütünlüğümüzü tehdit ediyorlar. “ dedi.

 Önerileri dinleyen aNTi mantıklı buldu ve öneriyi kabul etti. Ayrıca, kuzey batıya gönderilecek bir grup işçi ve askerin de içinde bulunduğu bir gemi yeni bir şehir kuracak.

***

Doğuya giden denizciler, mükemmel bir koy keşfettiler. Bu koy, gemiler için ideal olacak derecede sakin bir denize ve yere sahipti. Denizciler, kıyılarda kurulacak yeni şehirler için sabırsızlanıyorlardı.

(http://ushistoryimages.com/images/santa-maria-ships/fullsize/santa-maria-ships-3.jpg)
Başlık: Tur 1 Haritalar
Gönderen: Baal Adramelech - 29 Mayıs 2010, 21:18:05
-
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Vladislav Drakul Tepes - 29 Mayıs 2010, 21:20:45
oyuna nerden girecem?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 29 Mayıs 2010, 21:46:56
İlk birkaç mesajı okursanız konuyu tamamıyla kavrayabileceğinizi düşünüyorum.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 29 Mayıs 2010, 21:58:27
İlk olarak, oyuncu alımı kapalı şu anda.

İkinci olarak, iki yukarıda veya ilk sayfadaki, sanırım dördüncü mesajdaki linkten yeni turun yazısını okuyabilir, her oyuncunun hikayesinin altına eklediğim küçük olayları okuyabilirsiniz. Zamanla bu olaylar artacak ve tabi sizinde yazdıklarınızla beraber daha karmaşık olaylar halini alacaklar.

Üçüncü olaraki bu tur ben oyuna kimi ekleyecektim?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Wanderer - 29 Mayıs 2010, 22:02:45
Benim emirler filan çıkmamış ha ? Sadece doğuya giden askerler görünüyor gibi...
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 29 Mayıs 2010, 22:04:36
Üçüncü olaraki bu tur ben oyuna kimi ekleyecektim?

Ben, ben, ben!
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 29 Mayıs 2010, 22:07:06
Bu arada, belirteyim, sondaki kısmı "en önemli" olaya odaklı yazıyorum genellikle. Oyunlarınızda biraz daha aksiyon yaratın, sonuç olarak bu evrenin hikayesini ben değil, siz yaratıyorsunuz. Ben sadece aracıyım =)
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Elendil - 29 Mayıs 2010, 22:12:37
Ben yeniden okudum da benim yazdığım hikaye iğrenç olmuş.;D  Keşke biraz daha uğraşsaydım bir şeyler çıkarmaya. Sonraki haftalarda düzelteceğim biraz daha. Yahu hep devrik yazmaya başladım bu arada. Nirnaeth'den korkmaya başladım. :blink
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Malkavian - 06 Haziran 2010, 01:13:02
Oh bu başlığı kaçırmışım hep ilk sayfaya eklersin diye bekliyordum... Diğer tur için ne kadar zamanımız kaldı?
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Jean Valjean - 06 Haziran 2010, 20:03:17
Baal Bey "İkinci Tur: 5 Haziran saat 17:00'da bitecek." demişti ama...
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 07 Haziran 2010, 10:53:58
Baal Bey "İkinci Tur: 5 Haziran saat 17:00'da bitecek." demişti ama...

Sadece bir kişi oyununu gönderdi. Son sınavlar, öss filan derken kaynadı sanırım.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: KoyuBeyaz - 11 Haziran 2010, 23:37:23
Ya tam dönemine denk gelmiş hakikaten. :-\ Bir iki hafta ara verip yazın tam olarak başlama önerisi sunuyorum yüce imparatorlar!
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Arlinon - 12 Haziran 2010, 00:03:54
Ya tam dönemine denk gelmiş hakikaten. :-\ Bir iki hafta ara verip yazın tam olarak başlama önerisi sunuyorum yüce imparatorlar!
Ben de katılabilirim o zamanda.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 12 Haziran 2010, 00:04:57
Tur süresi 4 hafta uzatılmıştır.
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Baal Adramelech - 04 Ağustos 2010, 00:25:29
Oyuncuların 2. turu oynamadıkları düşünülürse (bir kişi hariç), bir nevi laf sokma olsun diye şunu koymayı uygun gördüm. Bu benim 2 sene boyunca takip ettiğim, 32 tur süren devasa bir oyun. Şu ana kadar oynanmış en uzun NES oyunlarından biri. İlk link sizi konu başlığına, ikinci link ise 32 tur boyunca haritanın değişimini tur tur gösteren animasyon gif'ine götürecek. Buna baktıkça oyun açasım geliyor, ancak önceki oyunu düşününce baya hevesim kaçıyor. :)

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=217329

http://img72.imageshack.us/img72/2451/linesiianimated.gif
Başlık: Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
Gönderen: Nirnaeth - 04 Ağustos 2010, 00:30:40
Oyunu açtığın dönem çok sakattı. Lys'lere Sbs'lere iki 3 - 4 hafta vardı. E biraz ihmale geldi haliyle. Oyunu diriltirsen yada yenisini açarsan gelirim ben :)