Kayıt Ol

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Asfaloth

Sayfa: [1] 2 3 ... 11
1
Düşler Limanı / Zamanla Zamanda Zamandan Yazmak
« : 05 Ağustos 2013, 03:15:00 »


                  İlk kelime zor gelirdi hep. Geri kalanı sular seller gibi gelirdi kendiliğinden.
                  Zamanla büyüdüm . İlk kelime kolay gelmeye başladı, geri kalanı zor.
                  Zamanla olgunlaştım. Yazmak çok zor  bir hale geldi.
                  Zamanla duygusallaştım. Yazmak çok kolay bir hale geldi.
                  Zamanla zamanı unuttum. Doğal olarak nerden yazmaya başlayacağimida.
                  Zamanla kendimi unuttum. Yazmak için bir sebep bulamayacak bir hale geldi.
                  Zamanla kendimi buldum. Yazmak utanılacak bir hale geldi.
                  Zamanla kayboldum karanlığımda. Yazmak ışığa yolculuk etmek gibi geldi.
                  Zamanla yoruldum zihnimin oyunlarından. Yazmak zihnimi oyalamak haline geldi .
                  Zamanla farkettim zamanı. Yazmak keyif vermez bir hale geldi.
                  Zamanla korktum zamandan. Yazmak ölmek gibi geldi.
                  Zamanla kaçırdım küçük ayrıntıları. Yazmak gözden kaçar bir hale geldi.
                  Zamanla kaybettim duygularımı. Yazmak onları aramak gibi geldi.
                  Zamanla buldum kendimi zamanda. Yazmak ona gerçekleri anlatmak gibi geldi.
                  Zamanla anlatabildim kafamdakileri . Yazmak  kendim olmak gibi geldi.
                  Zamanla yoruldum yalanlarımda. Yazmak gerçeği haykırmak gibi geldi.
                  Zamanla unuttum kime yazdiğimi. Yazmak aşkı anlatmak gibi geldi.
                  Zamanla zamana yenildim. Yazmak köprüden geçmek gibi geldi.

2
Şişedeki Mısralar / Ynt: Tesla'ya Dair
« : 05 Ağustos 2013, 02:47:45 »
Şiirde;
A-Şiir Dili
B-Muhteva
C-Şekil/Yapı
çok kıymetli derdi dedem. A ile C için yorum yapacak edebi kişilik benden çıkmaz ama Muhteva yani  İmaj / İmge / Sembol / Muhayyile / Betimleme- Tema / Konu olarak canlandırdıkların bende Nedim'i okuyor etkisi yaptı. Ayrıca muhteva konusunda Cuma hutbelerini yazan diyanet işleriyle de yarışıcak düzeyde :)

3
Mitolojiler / Ynt: Nibelungen Destanı
« : 31 Temmuz 2013, 04:23:00 »
Eline sağlık, en sevdiğim destanlardan biridir elimde kaybolmadan önce bunun tiyatro oyunu versiyonu vardı ve içinde Attila bile vardı. "Yüzük'ün Laneti" adıyla filme de alınmıştır.
Eğer istersen tiyatro oyunuda elimde mevcuttur. Felemenkçe ama istersen çevirebilirim ^^

4
Mitolojiler / Heimdall-Nors mit kahramanı
« : 31 Temmuz 2013, 04:11:24 »
   Öncelikle herkeze selam. Bu günden sonra elimden geldiğince Nors mit Asynjur veya Vanir( Nors dilinde tanrı demektir) hakkında sahip oldugum bilgileri paylaşıcam. Thor , Loki , Odin gibi Hoh Asynjur (temel tanrılar) hakkında herkez genel bilgilere sahip oldugu için onlari direk geçtim. Ama belki Odin'in simgeleri üzerine bi inceleme yazabilirim sonra , enteresan ve birçok fantastik kurgu kitabında geçen benzerlikler görülmektedir Odin'in simgelerinden.

   Heimdall

İskandinav mitolojisi tanrılarındandır.  Rig ismiyle de bilinir. Heimdall dokuz dalga annesinin oğlu olarak bilinir ve bir çok yüksek sıfatın sahibidir,  diğer anılışı ‘’Ak tanrı’’dır.  Asgard'ın bekçisi ve insan topluluklarının yönetici tanrısıdır. Diğer tanrıların ve aynı zamanda midgaard ile asgaard arasındaki bifrost köprüsünün bekçisidir. Gözlerinin çok keskin, kulaklarının da hassas olmasıyla bilinir. Efsaneye göre dünyanın sona ereceği ve tekrar doğacağı ragnarök saldırısına karşı Gjallarhorn'ü çalarak Aesiri uyarır. Elinde bir boruyla görülür. Bu boru Odin'in ölmüş kahramanlar ordusunu (Einharjar) son savaşa çağırmak amacıyla kullanılmak üzere tanrılar tarafından yapılmıştır.Bazı metinlerde Odin’in manevi oğlu olarak bahsedilir(Sanırım bunun başlica sebebi Cermen mitolojisindeki Wodanaz'ın Odin ile benzerlikler göstermesi ve Wodanaz'ın manevi bir evlat sahibi olmasıdır). Ragnarök’te, Loki ve canavarları ile yapılan savaşta en son ayakta kalacak olandır ve Loki ile teketek dövüşecektir. Heimdall ve borusu çokça nordik efsanede ve fantastik kurguda bir öge olarak yer alır.

Örnek olarak Zaman Çarkı serisinde Matrim Cauthon’un elinde olan ve Paendrag soyuna karşı yapılan savaşta ‘Ölmüş kahramanları' çağırmak için kullanılan 'Valere borusu' Heimdall'a işaret etmektedir.

5
Tartışma Platformu / Ynt: Acaba?
« : 27 Mart 2012, 01:50:41 »
büyücü olsam sanirim o bilmem kaç kiloluk ağir zırhlari tüy kadar hafif yapardim.

6
Tartışma Platformu / Acaba?
« : 13 Mart 2012, 23:29:00 »
Büyücüler neden ağir zırh giymez?

7
Ama bunu 4 içinde diyolarda gelicek dağiticak köklü değisiklik falan filan bi geldi 3 ün yaması gibiydi. Bende olmasada genel olarak insanlarda 5 e karsı büyük bi umut ve beklenti war.Umarım yanilan ben olurum :D. Ama her ne kadar türkiyede cıkmadi diye bilsemde( hoş dünya üzerindede pek tutmadi galiba) D&D Epic Dragon's diyede bi rulebook ara sürümü war. II den sonraki favori tercihlerim arasındadir. Ancak onda monklar yoktur o hayal kırıklıgıdır bi tek :D.

D.N.: Bu arada soruyu soranin bu yorumlarin hiçbirini okuycani sanmiyorum... o vitaminini almış gitmiş :)

8
aslında pekta abartmıs sayilmazsın gercektende Core II oynayan cok az. Bir ara niyetlenmislerdi toplanıp oynamaya oda yalan oldu gitti.

9
Oyunlar / Heroes Of Newerth
« : 21 Şubat 2012, 00:58:29 »

                                           
Oyun 45$ değerindedir.Ancak yeni getirilen sistemde artık ücretsizde oynayabiliyorsunuz.Tek fark ücretsiz oynayanlar oyun sunucusunun her hafta değiştirdiği 20 karakter ile oynayabiliyorlar sadece.Yani istedikleri zaman istedikleri karakteri alamıyorlar.

Oyunu ilk açtığınızda Warcraft 3'ü anımsatan bir ekranla karşılaşıyorsunuz. Böylece DOTA'dan HoN'a geçecek kullanıcıların yabancılık çekmesi engellenmiş.

 Play Online seçeneğini seçtikten sonra karşımıza oyun listesi ekranı geliyor. Bu ekran oldukça detaylı hazırlanmış ve önemli fonksiyonaliteler içeriyor.


Refresh List tuşuyla yenilenen liste, ikonlar vasıtasıyla oyunlar hakkında detaylı bilgileri içeriyor. Burada ki alanlar sırasıyla şöyle:
 Oyun ismi
 Harita
 Boş / Toplam Slot
 Oyun host'una olan pinginiz
 Oyuncu limiti (2v2,5v5)
 Oyun tipi: all random, all pickup, easy mode
 Özellikle AR,AP,EM gibi modları native olarak desteklemesi ve oyun listesinde göstermesi DOTA oyuncuları için gerçekten çok yararlı bir özellik.

 Bunlar birlikte ekranın sol tarafında yer alan filter kısmından listeyi istediğiniz gibi filtreleyebiliryorsunuz. Yani leaver oyuncuların olmadığı, all random bir oyunda oynamak istiyorum gibi bir filtreleme yapmanız mümkün.


 Girmek istediğiniz oyuna karar verdikten sonra karşınıza oyuncu listesinin olduğu ve slotların gösterildiği ekran geliyor. Bu ekranın en önemli özelliklerinden birisi kendi takımınızın ve rakip oyuncuların istatistiklerini size sunması. Kim kaç puanda, kaç oyun kazanmış gibi bilgiler burada size sunuluyor ve detaylı istatistikler içinde kısayollar mevcut. Oyunun diğer bir özelliği ise bu puanlardan yola çıkarak hangi takımın kazanacağına dair veriler sunması. Hatta bu sistem üzerinden oyun takımları otomatik olarak dengeleyebiliyor.

 Bir sonraki ekrana geçmeden gözümüze takılan diğer bir nokta ise Referee yani hakem sistemi. Bu sistemi henüz test etme fırsatımız bulunmasada, ileride hakemlerin oyunlara katılıp takip etmesini sağlayacağı söyleniyor.


 Oyunun başlatılmasının ardından hero seçim ekranı geliyor. Bu ekranda hero'ların detaylarını, skillerini görmek mümkün. Ayrıca kim hangi heroyu seçtiğide gösteriliyor.


Bunun yanında biraz üşengeç bi insansanız ve oyun aramak istemiyorsaniz oyun bunuda bizim için düşünmüş.Oynamak istediğimiz map , oyun türü ve özellikleri belirledikten sonra Play Now seçeneğine tıkladığımızda oyun bizi oto sıraya aliyor. Aradiğimiz özellikleri seçmiş başka oyuncular buluyor bunlari puanlarına göre dengeli takımlar haline getiriyor ve bizi oyuna sokuyor. Yani DOTA'nin büyük problemlerinden olan oyun bulma sıkıntısınıda ortadan kaldırmıs vaziyetteler

 Oyun açıldığında yabancılık çekmek pek mümkün değil. Kullanıcı arabirimi bir kaç ekstra özellikle birlikte tamamen Warcraft3'den geliyor. Oyunun oynanışı ise tamamen DOTA diyebiliriz. DOTA'da bulunan hemen her türlü şey, HON'a aynen aktarılmış. Oyunun haritaları alışık olduğumuz DOTA haritaların varyasyonlarından oluşuyor. Karakterler'in dota da olduğu 3 skill + 1 ultimate skill'leri mevcut.


 DOTA oyuncularının en çok şikayetçi olduğu konu leaver'lar yani oyun bitmeden oyundan çıkanlar konusunda HoN çok iyi çözümler getirmiş. Öncelikle HoN'da bir oyun sırasında oyundan çıkarsanız bu profilinize işleniyor ve diğer oyuncular bunu görebiliyor. Tabi yanlışlıkla oyundan düşen oyuncularda unutulmamış. Oyundan düşseniz bile oyuna kaldığınız yerden devam etmeniz mümkün. Zaten oyundan düştükten sonra oyun öncelikle size tekrar bağlanmak isteyip istemediğinizi soruyor. Bunla birlikte gelen diğer güzel bir özellik ise takım olarak kazanma şansınızın kalmadığını düşündüğünüzde, oylama vasıtasıyle oyunu bitirebiliyorsunuz. Tabi kurallara uymayan bir oyuncuyu oyundan atmak için oylama sisteminin olduğunuda unutmamak gerekir. Bütün bu özellikler yan yana getirildiğinde leavers konusuna çok iyi bir çözüm sağlanmış oluyor.


Oyunun shop kısmıda cok iyi. Hangi itemin ne işe yaradiği uzun uzadiya anlatiliyor. Seçtiğiniz karakterle daha önce oynayanlarin hangi itemleri aldiği nasil oynadiği hepsi % halinde yazilmiş. Oyuncular hero lar ile ilk baslarken hangi itemleri aldıklarini sonra hangilerini yaptiklarini sırasıyla yazıp onuda listeler arasına ekleyebiliyorlar.Bu özellik yeni baslayanlar için oldukca iyi oluyor.Bunun dısında lvl atladiğinizda gelen power pointinizi isterseniz oto olarak verdirebiliyorsunuz yine bu tablodan.


 Son olarak oyun bittiğinde oyunun detaylı istastiklerini görmek de mümkün. Bu sayede takım olarak oyunun kritiğini yapabilir ve hatta oyuna bir yorum ekleyerek replay dosyasını upload edebilirsiniz.

 Son olarak, HoN oyuna içine gömülü bir sesli iletişim sistemi içeriyor. Bu sayede ventrillo gibi programlar kullanmanıza gerek kalmadan takımınızla iletişim kurabiliyorsunuz

10
Oyunlar / Ynt: Allods Online
« : 21 Şubat 2012, 00:17:19 »
Ha ben bu tarz oyunlarin tiryakisiyimdir normalde. Ama ben bile dayanamadim oyuna. Bi support açiyim dedim 1 lvl de 5 defa vuruyodum yaratıklara o zaman uyanmam lazımdı dawaya ama işte... 44 e kadar azmettim kastim ama :P. Su an son lvl 51 galiba. Oynamayin kesinlikle tawsiye etmiyorum paraniza zamanınıza yazık diyorum  dahada bişi demiyorum

11
Yüzüklerin Efendisi / Boromir'in Ağıtı
« : 17 Şubat 2012, 18:07:09 »
Aragorn söyledi:

Aşarak Rohan boyunca kırları, batakları,
Çarpar Mundburg surlarına latif Batı Rüzgarı...

"Ey gezgin yel!Taşıdığın ah, hangi havadistir?
Çarptı mı gözüne mehtap ışığında Boromir?"
"Gördüm, atının üstünde yedi ırmağı geçti,
Gördüm! Bomboş nice yoldan o en ırağı seçti!
Tuttu kuzeyin karanlık sislerine yolunu
Artık Kuzey Yeli gözler Denethor'un oğlunu..."
"Ah Boromir! Gözlüyorum garbı surlardan, ama
Bomboş topraklarda gölgen çarpmıyor nazarıma..."

Legolas söyledi:

Taşar deniz sesi, uçar cenubun rüzgarıyla
İnler surun kapısında martı çığlıklarıyla...

"İnlemende hangi haber saklı ey güney yeli?
Nerde zarif Boromir,ah, epey oldu gideli?"
"Sorma bana nerde meskun- Güneyde hep kemik var!
Ak ve kara sahillerde hepsi uzanmış yatar...
Niceleri Anduin'den 'deniz' aşkıyla indi
Ben de haber soruyorum Kuzey Yeli'nden şimdi..."
"Ah Boromir, kapıların ötesinden, güneyden
Martılarla çığlık çığlık gelmiyorsun sen, neden?"

Aragorn Bir kez daha söyledi:
Kükreyen şelalelerden, Kral Kapıları'ndan
Aşar gelir Kuzey Yeli, buz gibi ve kudurgan...

"Kuzey Yeli! Nefesin ki güçlüdür, nice haber
Taşır... Bizlere korkusuz Boromir'den haber ver!"
"Amon Hen'in eteğinde duydum son narasını
Ard arda binlerce düşman deşerken yarasını
Düştü... Ama çehresine bir letafet hakimdi,
Na'şını altın Rauros göğsünde taşır şimdi..."
"Ak Kule'de bütün gözler dikilecek kuzeye
Bir gün Rauros'ta yiten Boromir gelir diye..."

Gimli söylemedi, çünkü Doğu Yeli'ne türkü yakılmaz...

Çeviri :M. Bahadırhan Dinçaslan


Ufak bir teşekkür.
Spoiler: Göster
J.R.R Tolkien'in bu güzel şiirini türkçeleştiren biricik dostum, aynı zamanda Siyah Beyaz Kültür ve Sanat Dergisi editörü M.Bahadırhan Dinçaslan'a en içten dileklerimi sunarım.

12
Müzik / Ynt: Günün şarkısı
« : 15 Şubat 2012, 01:31:20 »
O s Bard's daki s 'nin '(bu işaretin türkcesini bilmiyorum) sizidir.

D.N.:Ama cok zorlarsan blind guardian adında 3 take grup vardir ve ikisi bu şarkıyı yorumlamıştır. :)

13
Müzik / Ynt: Günün şarkısı
« : 15 Şubat 2012, 00:29:44 »
Bir klasik.

Blind Guardians "Bard`s Song"

14
Oyunlar / Allods Online
« : 14 Şubat 2012, 11:44:08 »
Başka bir dünyaya kapılar açıldı…

 MMORPG’lerin bu kadar rağbet görmesi oyuncularına sonsuz bir dünyanın kapılarını açmasından geçiyor. Tabii ki bunun başında World of Warcraft geliyor ki şuan dünya üzerinde yaklaşık 10 milyonu aşkın kullanıcısı ile dikkat çeken MMORPG’lerden biri ve bunun devamında ise Silkroad Online, Guild Wars ve World of Warcraft’ın tahtını sallamaya aday bir oyun daha var: AION. Tabii ki bunlar çok bağımlılık yapan oyunlar ve fazlasının zarar olduğu şeylerden. İşi gücü bırakıp bunları oynamaya başlıyoruz. Bu çalkantılı online oyun piyasasında olan ve yeni girmiş olan oyunlarda nasibini alıyor tabii ki ama iyi yönde. Yaptıkları yenilikler ile bunlarda büyümeye devam ediyorlar. Ama önümüzdeki uzun yıllar boyunca, World of Warcraft ve AION gibi oyunların bu türde hüküm süreceği istisnadır. Online oyun piyasasına henüz 2010′un başlarında yeni yeni adımlarını atmaya başlayan Allods Online’ı mercek altına alacağım ve bu oyun nedir, ne değildir, sizlerle paylaşacağım.
 Evet, Sarnaut’a gitmeye hazır olun! Çünkü birazdan kendinizi bu oyun içerisinde kaybedeceksiniz… Allods Online’ı kısaca tanıtmak gerekirse, Gala Networks Europe firması tarafından ücretsiz olarak oynanamaya sunulmuş, fantastik uzay macerası türünde bir MMORPG oyunudur. Aslında diğer MMORPG’lere göre çok değişik bir yapıya sahip olan Allods Online’da fantastik-bilim kurgu niteliğinde olup, uzay gemilerinde maceradan maceraya atılacağız (evet uzay gemisi, hem de kılıcın, büyünün okun, kalkanın olduğu bir dönemde). Oyunda iki grup bulunuyor; The League ve The Empire. Bu iki grupta da 6 ırk ve 16 sınıf mevcut ve buna dayalı 1000′den fazla görev eşlik ediyor olacak.

Oyun geniş bir hikâye yelpazesiyle başlıyor. The League ve The Empire arasındaki çetin savaşın içinde yer almak için bu iki gruba ait ırk ve sınıfları seçiyoruz, geniş ve aynı zamanda gizemli bu dünyaya adımımızı atıyoruz. Karakter geliştirme, geliştirilen karakterlerin yeteneklerini en üst düzeye çıkarma, işçiliğini, nadir bulunan öğelere sahip olup, diğer grup ile savaşlara gireceğiz. Aynı zamanda da bu iki grubun amansız, uzay gemileri ile Astral fethine şahit olacağız. Diğer MMORPG’lerde görmeye pek alışık olmadığımız bir özellikte dikkatimizi çekiyor. Yüksek düzeylere ulaştığımızda, kendi Astral uzay gemimizi inşa edebiliyoruz ve partiler kurarak Astral’ı fethe çıkabiliyoruz. Ya da kendinize macera arıyorsanız ve kendinizi efsanevi Calico Jack (en çok tanınmış korsandır) olarak görüyorsanız diğer gemileri yağmalayıp ganimetlerini yürütmeye çalışabilirsiniz.


Astral’ı fethe kalkışırken, birçok benzersin Astral Canavarları ile karşılaşacaksınız. Astral fetih için yolculuklarımızda diğer gemilere karşı savaş içinde bulunacağız ve hatta onları korkutacak diğer gemilere binmeden bunlar ile karşılaşmanız mümkün.

Allods Online’a ek olarak her online oyunda olduğu gibi guild (lonca) sistemi de eklenmiş. Bu sayede Astral’ı fetihlerinde bulunan loncalar ve gruplar birbirleri ile daha sert çatışmalara girecekler ve daha büyük bir savaş alanı oluşacak. Lonca içerisindeki seviyeleri güçlü diğer oyunculardan kendinizi geliştirmeleri için yardımlar da isteyebilirsiniz. Bu oyunda sadece bunlar ile karakterimizi üst düzey bir hâle getirmek ya da bu yolda Astral’ı fetihler için maceralara atılmıyoruz. Kendinize bir süre tanıyıp, bu süre içerisinde kendinizi görevler ile geliştirmeniz sizin için en avantajlısı olacaktır. Böylece hem ekonomik yönden, hem de karakterin özellikleri yönünden kendinizi daha çabuk geliştirebilirsiniz.

Spoiler: Göster
Bunların dısında oyunla ilgili söylenebilcek cok az sey war . İlk etapta ücretsiz bir oyunmus gibi gözükmesine rağmenç oynamaya basladiktan kısa bir süre sonra anliyorsunuz ki oyunda para harcamadan biryerlere gelme şansınız cok düşük. Class Stone dedikleri olayda gercek parayla aldiğiniz taslar wasitasi ile karakterinizin attack ve defance ını yükseltebiliyorsunuz. Bu taşlar max 11 olabilirken attack taşlarini 11 yapmanin maliyeti 2000 TL defance taslarini 11 yapmanin maliyeti 3000 TL yaklasiyor.



15
I de 6 köşeli zarlar ile neredeyse her şey hallediliyordu. Hatta dövüş ve büyü için tablolar vardı. Bu tablolar her şeyi harika bir şekilde anlatıyor ve açıklıyordu. I eğlenceliydi. Şirindi, aptalcaydı, etrafta kılıçları sallayarak dolaşmak, büyü yapmak v bir şeyleri parçalamak ile ilgiliydi.Düzenlemeleri ufak şakalarla doluydu.
II ise tam tersiydi. Olayın tamamen profesyonellestirilmiş haliydi.( Şahsi fikrim )
III hakkında yorum yapmıycam. Çünkü ben II de kaldım. Daimada onda kalmayi planlıyorum

Sayfa: [1] 2 3 ... 11