Kayıt Ol

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - ronin47

Sayfa: [1] 2
1
FRP Genel / Ankara'da Küçük Bir FRP Etkinliği
« : 03 Mart 2016, 13:22:58 »
06.03.2016, yani bu pazar Ankara/Pegasus'da, kendilerine Düş Diyarı Meddahlar diyen bir grup insan minicon düzenliyorlar. Etkinlik sayfasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz :

https://www.facebook.com/events/433251196881745/

2
Çizgi Roman & Manga / Harbinger – Joshua Dysart
« : 11 Aralık 2015, 21:22:33 »

   Valiant Evreni'ne hoşgeldiniz, karşınızda Harbinger. Yüz binlerce süper kahraman çizgi romanından biri daha. Aslına bakarsanız süper kahraman çizgi romanı diye küçümsememek lazım. Ne de olsa 1930'lardan beri popülerliğini sürdüren bir tür. Ama bu kadar uzun süre geçtikten sonra orjinal diyebileceğimiz ya da en azından biraz farklıymış diyebileceğimiz şeyleri en son 90'larda gördük galiba. Tabiki istisnalar oldu ve süper kahraman kurgusuna dahil edemeyeceğimiz pek çok iyi çizgi romanda okuduk. Ama süper kahraman kurgusu bu dairenin birazcık dışında kalmaya devam etti. Yazarlar türün klişelerine bazen de karaktere has klişelere (Batman öldürmez gibi) kısılıp kaldılar. Orjinal bir süper güç bulmak neredeyse imkansız zaten. Ama iyi kurgulanmış hikaye ve karakterler yaratmanın imkansız olmadığını bizlere kanıtlamak isteyenler de yok değil. Valiant Comics gibi.

2012 yılında el değiştirmesiyle beraber bünyesindeki tüm çizgi romanları sıfırlayan Valiant tamamen yeni bir başlangıç yaptı. Bu hareketin en büyük toplarından biri de Harbinger'dı. Aslına bakacak olursanız Harbinger'ın konsept olarak X-Men'e benzemediğini söylersem kuyruklu bi yalan atmış olurum. Çünkü benziyor. Ama birkaç güzel farkla.

   Seri Harbinger isimli bi vakfın etrafında dönüyor. Vakfın birincil faaliyet alanı psiot adını verdikleri güç sahibi çocukları eğitmek ve yönlendirmek. Bu arada psiotların varlığının kamuya açık bi bilgi olmadığının altını çizmekte fayda var. İlk başta Charles'ın amaçlarına benzer gözüküyor biliyorum ama Harbinger Vakfı'nın asıl amacı; kendi kendisini yönetmekte acizliğini kanıtlamış olan insanoğluna yol göstererek, ütopik bir toplum yaratmak.  Ama beni benden alan asıl mevzu, karakterlerin nerdeyse hepsinin anti kahraman tanımlamasına cuk oturması uyması. Kimsenin derdi insanlığı kurtarmak falan değil yani -Vakfın bile- herkes kendi derdinde...

   Vakfın başındaki adamımız Toyo Harada bilinen en güçlü psiotlardan biri ve anlaşıldığı üzere Hitler ve Stalin gibilerini alçak gönüllü gösterecek kadar megaloman biri. Kesinlikle bayıldım kendilerine. Asıl oğlanımız Peter Stanchek ise bana biraz shounen karakterlerini anımsattı. Peter'ın potansiyeli inanılmaz ama güçlerini kontrol edemediği için uzunca bir süre tımarhane kuşu olması biraz dengesini bozmuş desek yalan olmaz. Hikayenin ilerleyen safhalarında Harada ile küçücük bi anlaşmazlığa düşüyor ve Harbinger'dan ayrılan Peter ufaktan kendi ekibini toplamaya başlıyor. Ne hikmetse bulduğu tüm adamlar da kendisi gibi hafiften sorunlu. Ateşli kelimesini her anlamıyla hak eden eski stripzci, yeni pyromancer Flamingo'dan tutunda, yatalak olmasına rağmen yarattığı psişik porjeksiyon sayesinde 100 kiloluk bi kas yığınına dönüşen Torque'a ve benim favorim olan 100 kiloluk, uçan geekimiz Zephyr'e kadar herkesin kafayı kırması an meselesi gibi. Ekibin en tutarlı ve zeki üyesi olan Kris ise sadece ve sadece süper güçleri olmaması sebebiyle kendini psikolojik anlamda normal olarak tanımlayabilicek nadir karakterlerden biri. Tabi Peter'ın kendisine yaşatığı travmatik olaylar silsilesini saymazsak. Yani bu adamların yaptıkları planlar genelde tutmuyor ve ellerine yüzlerine bulaştırıyorlar, pekte karizmatik sayılmazlar ve bi yığın sorunları var. 60'larda Spidey ile keşfedilen ve sonrasında birazcık unutulan bi format aslında bu. Ama ben oldum olası sevmişimdir. Sonuçta süper kahramanlarda insan...

   Hikaye ise gayet klasik aslında. Harada gölgelerden dünyayı yönetmek istiyor ona rakip olabilecek tek kuruluş ise Rising Spirit ama kimsenin insanlığı umursadığı yok bence. Ve Çarşı misali herkese karşı olan bizim küçük, asi grubumuz. Böyle bakınca gayet sıradan gibi gözüküyor ama hikayenin güzelliği kurgulanış biçiminde ve tabiki küçük ayrıntılarda.

   Dünyayı kurtarmakla kafayı bozmuş süper kahramanlardan ve dünyayı ele geçirince aslında canlarının çok sıkılacağından habersiz süper kötülerden bıktıysanız, Harbinger'a bi şans verin. Bence çok da bi şey kaybetmezsiniz.

3
Çizgi Roman & Manga / Çizgi Roman Satış Rakamları (ABD)
« : 09 Aralık 2015, 17:36:37 »
Mağlumunuz ABD dünyanın en büyük çizgi roman piyasalarından biri ve çizgi roman dağıtımlarını gerçekleştiren Diamond Comics tam anlamıyla tekel poziyonunda. Bu sebepten dolayı ABD piyasasında ne olup bittiğini ay ay takip edebiliyorsunuz. Bu bağlamda her ay bu rakamların paylaşıldığı siteleri buradan duyurmayı planlıyorum.

Listelere incelerken bilmeniz gereken bir iki terim var. İlki "comic book", ülkemizde fasikül denen formatı ifade ediyor. Yani genellikle 24 sayfadan ibaret kitapçık misali formata Türkiye'de "fasikül" ABD piyasasında "comic book, comic veya floopy" deniyor. Ülkemizde fasikül formatında yayın hayatına devam eden sadece iki yayın var zaten. Biri "Dövüş Kulubü 2" diğeri ise "Avenging Spider-Man". İkincisi "trade paper back" veya kısaca "tpb". Bu format ülkemizde ki genel yayın formatı. Yani tpb'den kasıt 5-6 fasikülün birleştirilerek karton kapaklı olarak basılması. "Harcover" veya kısaca "hc" ise tpb'lerin şömizli veya ciltli edisyonlarını ifade ediyor. "Omnibus" ise aslında yayıncılıkta bir yazara ait tüm eserlerin toplandığı süper lüks, statü göstergesi, tuğla gibi kitapları ifade eder. Ama çizgi romanlarda bi yazara-çizere ya da karaktere ait yazılıp çizilen her şeyi tek kitapta toplamak imkansız. Ancak süper lüks, statü göstergesi ve tuğla gibi tanımlaması gayet doğru. Bunlar pek listelere girmezler zira çok pahalıdırlar ama bilmekte fayda var. Son olarak ister tpb ister hc ister omnibus olsun bu formatların topuna "graphic novel" deniyor ve "original graphic novel" veya "ogn" sadece bu formatlarda basılan kitapları ifade ediyor. Yani "ogn" edisyonunda basılmış bir eserin fasikülleri olmuyor. Neyse biz gelelim satış rakamlarına.

En son Ekim ayı satış rakamları açıklandı. Bakalım Ekim ayında neler olmuş :

Comicchron Sitesine göre Ekim ayında en çok ilk 300 fasikül ve grafik roman şu şekilde sıralanmış :

http://www.comichron.com/monthlycomicssales/2015/2015-06.html

Diamond Comics'e göre ekim ayında en çok satan 50 manga şunlarmış :

http://www.diamondcomics.com/Home/1/1/3/237?articleID=170917








4
Tartışma Platformu / Savaş Nedir, Nasıl Yapılır ?
« : 24 Kasım 2014, 18:10:25 »
  Savaş neredeyse insanlık tarihi kadar eski bir eylem. Ancak savaş olgusunun akademik literatüre girmesi gayet yeni bir şey. Birçok hükümdar ve general strateji ve taktik bağlamında kitaplar yazmasına rağmen neredeyse hepsi kendi yönetimlerindeki ordulara yönelik olmuş. Strategikon, Beş Çember Kitabı ve Sun Tzu'nun Savaş Sanatı bunlardan ilk akla gelenler. Modern anlamda ilk eser ise Carl Von Clauswitz tarafından 19. Yüzyıl'da yazılmış. Clauswitz bu eserinde savaşı politik amaca ulaşmayı sağlayan nihai araç olarak tanımlamış ve savaş eylemini politikanın bir uzantısı olduğu sonucuna varmıştır. Ancak günümüzde savaş iktisadi, politik ve sosyolojik bir olgu olarak algılanmaktadır. Bu açıdan bakıldığı takdirde savaşmak insanoğlunun gerçekleştirdiği en karmaşık eylemdir desek yerinde olur herhalde.

  Bu başlığın amacı ise, özellikle fantezi edebiyatında geniş bir yer tuttuğuna inandığım, savaş eylemine dair eserleri paylaşmak. Bu eserler savaş tarihi, strateji ve her türlü askeri ekipman ve organizasyona dair olmakla beraber, daha çok İlk ve Orta Çağ'a yoğunlaşacak. Bununla beraber bu başlığın benim tekelim altında olmadığının şiddetle altını çizerim. Sizlerin de katkısıyla büyüyecek bu başlık, umarım faydalı olur.

  Gelelim önereceğim ilk kitaba. Savaşın tarihini öğrenmeden strateji kuramlarını anlamlandırmak gayet zor olacağından ilk önerim : John Keegan'nın, Savaş Sanatı Tarihi isimli kitabı olacak. Kitabın en güzel özelliği kuru bir tarih yazını olmanın ötesine geçerek savaşın sosyolojik boyutuna da eğilmesi. Tanıtım yazısı da bunu vurgular nitelikte :

Alıntı
Önde gelen savaş kuramcılarından John Keegan, bu çalışmasında Taş Devrinden Nükleer Çağa savaşın tarihini inceliyor. Keegan'a göre, insanlığın başlangıcından çağdaş dünyaya varışına deh geçen süre içinde gösterdiği değişim ve gelişimler savaşın tarihini oluşturmaktadır. Bu nedenle; savaşın tarihi uygarlığın tarihi olmaksızın düşünülemez. Bu kapsayıcı bakışla Keegan, Clausewitz'in, savaşın politikanın kaçınılmaz sonucu olduğuna dair görüşüne karşı, savaşın kültürel karakterine vurgu yapıyor. Savaşlara damgasını vuran siyasi nedenler olabilir, ancak esas itki kültürün kendisidir. Keegan'a göre, tüm uygarlıkların başlangıçlarını savaşçılara borçlu olmasına karşın, küresel varlığımızı sürdürebilmemiz ancak yıkıcı şiddet eğilimimizi kısıtlamamıza bağlıdır. Savaş Sanatı Tarihi, günümüzdeki sonuçlarıyla birlikte savaşın 4000 yıllık tarihini bir çırpıda anlamamızı sağlayan çığır açıcı bir çalışma.

  Pax Vobiscum...

5
Çizgi Roman & Manga / Hellboy - Mike Mignola
« : 22 Kasım 2014, 15:07:14 »


JBC'den Hellboy Sürprizi

Guillermo del Toro’nun filmlerinden sonra Hellboy’u bilmeyen kalmamıştır herhalde. Üçüncü filmin duyurulduğu şu günlerde JBC hoş bir sürpriz yaparak Hellboy: Geceyarısı Sirki’ni bastı.

Hellboy’u okumuş olanların bildiği üzere, Mike Mignola pek sıkıntıya gelemeyen biri. Bu sebepten Hellboy her ay düzenli olarak çıkmaz; Mike Mignola ne zaman güzel bir hikaye yazmaya karar verirse bizler de o zaman yeni Hellboy fasiküllerine veya ciltlerine kavuşuruz.

Hellboy: Geceyarısı Sirki için söylenebilecek en güzel şey ise kahramanımızın daha önceki maceralarını okumamış olmanızın pek de sorun yaratmaması. Çünkü Hellboy’un çocukluğunu anlatan, tamamen
bağımsız bir hikaye var karşımızda.

Hellboy‘un manevi babası tarafından bulunmasının üzerinden pek de uzun bir süre geçmemiştir. Sorun şudur ki çocuk bir iblisle ilgilenmeyi bilen veya isteyen birilerini bulmak sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Özellikle de bu küçük çocuğu askeri bir üste tutmak zorundaysanız! Sonuç olarak küçük Hellboy üsten kaçar ve bir sirke rastlar. Ancak bu sirkin sakinleri pek de normal değildir.

Umarız JBC, bu ciltten sonra hikayeyi İthaki’nin kaldığı yerden devam ettirir ve The Troll Witch and Others’ı da basar. Ya da daha iyisini yapıp ilk ciltten başlar. Özellikle İthaki’nin seneler evvel bastığı ciltlere sahip değilseniz bu hikayeyi kaçırmayın diyoruz.

Çizgi romanın tanıtım ve künye bilgileri için buraya tıklayabilirsiniz.

6
FRP Genel / Ankara'da Frp Oynamak İstiyorum!
« : 07 Kasım 2014, 20:03:55 »
An itibariyle ikametgahım artık Ankara olacak gibi görünüyor. Bu sebepten ötürü yamanılanacak, Dm'i hazır frp ekürisi aramaktayım. Şu an için programım belirsiz ama en azından bir iki oturuma konuk oyuncu olarak katılmak dahi nefsimi köreltmeye yetecek gibi. Sistem ve tema ayırmam. Tek kriterim dm'in kural kitabında ne yazarsa yazsın çantamda yer kalmayınca, kılıcı karnıma saplayıp, yanımda götürmeme izin vermeyecek sağ duyuya sahip olmasıdır ;D Kendim içinse orta seviyede deneyime sahip diyebilirim. En azından dörtlük zar atıldığında kaç geldiğini söyleyebiliyorum ;D Ama gerçek anlamda bildiğim tek sistem GURPS. Yüce dm'lerimizin bilgilerine arz ederim ;D

7
Genel Kültür / Nişanyan Sözlük
« : 26 Temmuz 2014, 01:03:44 »
Bugün keşfettiğim güzel bir site. Malum nette bir sürü sözlük formatlı site var, Nişanyan Sözlük'ün farkı ise etimolojik bir sözlük olması. Ben beğendim ve işe yarar düşüncesiyle buraya bırakıverdim  ;D

https://www.nisanyansozluk.com/

8
Tartışma Platformu / Karşılaştığımız Çeviri Hataları
« : 22 Temmuz 2014, 15:22:14 »
Nedendir bilinmez çevirmenlerimizin sıkça yaptığı bir sürü hata var. İlginç bir şekilde  bu hatalar farklı çevirmenler tarafından da sıkça tekrarlanıyor. Bir edebiyat forumu olarak bu bağlamda bir bilinç oluşturulmasında çaba göstermemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu sebepten sıkça karşılaştığımız veya yanlış çevrildiğini düşündüğümüz kelime ve cümleleri burada paylaşalım hatta ifşa edelim istedim. 

Tabiki bizim yanlış olduğunu düşünmemize rağmen bize inat doğru olan şeylerde karşımıza çıkacaktır. Bu bağlamda da güzel bir tartışma ortamı oluşacağı kanısındayım.

O zaman ilk örnek benden gelsin. Aslında bu hata beni acayip ifrit ediyor ve istisnasız her yerde karşıma çıkıyor. Eğer bu konudaki bilgim veya düşüncem yanlışsa lütfen birileri beni, aksi takdirde çevirmenleri düzeltsin artık! Bahsettiğim hata Müslüman olmayan bir yazar tarafından yazılmış ve yine müslüman olmayan karakterlerce dillendirilen, ''God'' veya eşdeğeri kelimelerin ''Allah'' olarak çevrilmesi. Bu daha çok ''Allah kahretsin'', ''Allah belanı versin'', hatta ''Allah razı olsun'' şeklinde karşıma çıkıyor. Hatta fantezi edebiyatı çevirilerinde bile yakamı bırakmıyor. Şimdi burada sormak istediğim şu. ''Allah'' kelimesi İslam dininde yaratıcı varlığın yani tanrının özel adlarından biri. Aynı Yehova, Şiva, Zeus gibi yani. Peki bu durumda neden inatla ''God'' kelimesi ''Allah'' olarak çeviriliyor anlayabilmiş değilim. Biri bana anlatabilirse çok sevineceğim. Çünkü bu çeviri bana çok eğreti geliyor.

Oh be söyledim rahatladım ;D

9
FRP Genel / GURPS - Bir Sistem Tanıtımı
« : 20 Temmuz 2014, 13:55:56 »

1980'ler, rpgnin altın yılları, daha Fallout'lar, Baldur's Gate'ler çıkmamış. Yani rpg denen şey hala kağıt, kalem ve zar üçlüsünün hakimiyeti altında, rpg piyasası da TSR'ın. Bilim kurgu temalı bir oyun için Space Opera, Star Frontiers ya da Traveller; korku temalı bir oyun için Call of Cthulhu; fantazi temalı bir oyun için D&D, Lone Wolf ya da RuneQuest sistemini öğrenmek zorundasınız. Ama piyasada yeni fikirler var. Bazı adamlar her oyun için yeni kurallar öğrenmenin çok sıkıcı olduğu kanısına varmış ve çok amaçlı rpg sistemleri yapmaya başlamışlar. Basic Role Playing(1980), Hero System(1989) ve GURPS(1986) ilk örnekler olmuş.  Ticari olarak en başarılısı ise GURPS olmuş. Peki GURPS nasıl bir sistem ? GURPS’ü, anlatmak  içinse öncelikle çok amaçlı rpg sisteminin ne olduğunu anlatmak lazım.

Çok amaçlı rpg sistemleri herhangi bir zaman aralığına veya temaya bağlı kalmadan genel amaçlı kullanım için tasarlanırlar. D&D’de Player’s Handbook dediğimiz başlangıç kitabını aldığınız takdirde isteğiniz tema veya zaman aralığında kullanalabilinecek kurallarla karşılaşırsız. Eğer belirli bir zaman aralığa ya da temaya ilişkin daha ayrıntılı kurallara veya bilgiye ulaşmak istiyorsanız ek kitapları edinirsiniz. Gurps için konuşursak, Gurps Basic Set’i edindikten sonra Fantasy Bestiary, Fantasy Folk, Magic, Magic İtems ve Low Tech kitaplarını da edinirseniz; fantezi temalı oyununuz için size yardımcı olacak neredeyse tüm kitapları edinmiş olursunuz. Ya da cyberpunk temalı bir oyun için Cyberpunk, Cyberworld ve High Tech kitaplarını alırsınız. Tabi bu durumda yine bir sürü kitap almış oluyorsunuz ama şöyle de bir avantaja sahip oluyorsunuz. Elinizdeki kitaplardaki bazı kuralları değiştirerek veya bazılarını uygulamayarak Zaman Çarkı, Unutulmuş Diyarlar veya Yıldız Savaşları temalı oyunlar oynayabildiğiniz gibi tamamen sizin yaratığınız bir dünyada da oyun oynayabilirsiniz. Aslına bakacak olursanız çok amaçlı sistemleri tasarlanma amacı da daha çok generic oyunlardır. Zaten Gurps’ün açılımı da Generic Universal RolePlaying System’dır.

Çok amaçlı rpg sistemlerine dair kısa açıklamamdan sonra asıl konumuza geri dönelim ve Gurps nasıl bir sistemdir onu anlatmaya başlayayım. Gurps’te class ve level, yani sınıf ve seviye atlama sistemi yoktur. Dolayısıyla experince point, yani deneyim puanı yerine, skill point ya da yetenek puanı denen bir istatistikle karakterinizi yaratırsınız.  Sınıf sistemi olmadığından gm’nin belirlediği çerçevede her türlü karakterle oynabilirsiniz. 100 puan ideal başlangıç puanı olarak tasarlanmıştır. Peki bu 100 puanla ne yaparız ?


Gurps’te karakterimiz yaratığımız 3 temel istatistik vardır ve bunların hepsini puanlarımı harcayarak ediniriz. Bunlardan ilki strenght(st), dexterity(dx), intelligence(iq) ve health(ht)’den oluşan basic attributes’dür. Bu değerler sırasıyla kas gücünüzü (st), çevikliğinizi ve el becerilerinizi (dx), zekanızı (iq) ve sağlık durumunuzu ya da yaşam puanınızı (ht) belirler. Ayrıca secondary attributes denen değerlerde bunlarla hesaplanır. Örneğin, movement değerimiz bulmak için  dx + st /4 formülünü uygularız. Her karakterin basic attiributs değeri başlangıçta 10’dur. Yani 10 st veya dx sisteme göre ortlama yetişkin bir insanın st veya dx değerini ifade eder. 10 puan harcayarak bu değeri 11, 20 puan daha harcayarak 12 yapabilirsiniz ve bu değerleri 1 puan artırmak için sürekli daha yüksek yetenek puanı harcamak zorundasınızdır. Örneğin 16’dan 17’ye çıkarmak için 100 puan harcamlısınız. Gm’nin verdiği yetenek puanları size yetmiyorsa puan kazanmak için dx’inizi 9’a, 8’e ya da gm’nin uygun gördüğü en düşük değere kadar düşürebilirsiniz. Herhangi bir attribute değerinin 20 olması ise sizin o değerde insanüstü yeteneklere sahip olduğunuz anlamına gelir. Mesela 20 iq Nobel ödülü alabilecek bir kapasiteye işaret eder. Ancak rpsi çok zor olduğundan iq değerlerinin abartılmasını pek tavsiye etmiyorum.

Bir diğer istatik değeri ise skills’dir. Silah kullanmak, silah imal etmek, ata binmek, balık tutmak, yemek yapmak, büyü yapmak, yabancı dil bilmek, tıbbi müdahalede bulunmak gibi belirli bir beceri, bilgi veya birikim gerektiren her türlü eylemi bu değerleri kullanarak yaparız. Skiller (yetenekler) temelde ikiye ayrılır. Mental yani zihinsel yetenekler ve physical yani fiziksel yetenekler. Zihinsel yetenekler iq, fiziksel yetenekler dx bazlıdır. İkincil bir ayrım ise yeteneklerin zorluğunu belirler. Buna göre easy (kolay), average (ortlama), hard (zor) ve sadece zihinsel yetenekler için very hard (çok zor) ayrımı yapılır. Bu ayrım kaç yetenek puanı vererek yetenek değerlerinizi ne kadar artırabileceğinizi belirler. Örneğin kolay bir yeteneğe 1 puan verirseniz dx veya iq değerinize eşit olur. Ama zor bir yetenekte bunun için 4 puan harcamanız gerekir. Eğer bir işi yapabilmek için hiç yetenek puanı vermediyseniz o skilde belirten değere sahip olursunuz. Örneğin riding’e (binicilik) puan vermediyseniz dx-4 veya animal handling (hayvan terbiyeciliği) yeteneğine sahipseniz bu değerin 3 eksiği sizin binicilik yeteneğinizi belirleyen değer olacaktır. Bu hususta önemli olan bir diğer ayrıntı ise her büyünün ayrı ayrı yetenek olması ve her büyüyü kullanabilmek için mutlaka karakterinizin onu biliyor olması gerekir. Yani az önce binicilikte örneğinde olan şey büyülerde söz konusu değildir.

Son istatistik değerleri ise daha çok rp’niz üzerinde belirleyicidir. Bunlar advantages (avantajlar), disadvantages (dezavantajlar) ve quirks’dir. Doğuştan gelen özellikleriniz, kişiliğiniz, geçmişiniz veya işiniz dolayısıyla sahip olduğunuz avantaj ve dezavantajlar bu değerlere göre belirlenir. Mesela iki elinizi de kullanmak istiyorsanız 5 puan harcayarak double jointed avantajını almalısınız. Dezavantaj aldığınızda ise puan kazanırsınız. Şansızsanız (unluckiness) harcayacak 10, açgözlüyseniz (greed) 15, körseniz 50 puanınız daha olur. Quirks ise rp’nize fazla etkisi olmayan ufak tefek alışkanlıklarınız veya tercihlerinizidir. Örneğin sudan hoşlanmamak (korkmak değil), bira sevmek, sarışın kadınlardan hoşlanmak (tabi illa sarışın olsun diyorsanız bu artık quirk olmaz) gibi…

Tabi tüm bu sayısal değerlerin yanında birde dış görünüşünüz ve hayat hikayeniz var. Kural olarak bunları istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Ama bazılarına sahip olmak için avantaj ya da dezavantaj almanız gerekir. Örneğin karakterinizin şişman olmasını istiyorsanız; fat dezavantajını, zengin olmak istiyorsanız wealth avantajını veya müttefikleriniz olsun istiyorsanız allies avantajını almalısınız. Örneklerden de anlaşıldığı üzere avantaj veya dezavantaj almak zorunda olduklarınız rp’nizi etkileyen şeyler. Yoksa kimse sizin kaşınızın, gözünüzün rengine veya hangi ana babadan doğduğunuza karışmıyor.

Görüldüğü üzere Gurps’te, karakterinizi yaparken harcayabildiğiniz tek istatistik değeri var ve karakterinizi tamamen kendi istediğiniz gibi yapabiliyorsunuz. Peki her şeyin temeli olan yetenek puanlarını nasıl kazanıyorsunuz. Yetenek puanı kazanmanın iki yolu var. İlki tabiki gm’nin verdiği görevleri yapmak. Diğeri ise karakterinize uygun rp yapmak. Ancak bu iki ucu keskin bir bıçak. Eğer karakterinizle çelişen hareketlerde bulunursanız puanda kaybedebilirsiniz. Mesela karakterinizin renk körü olduğunu unutup ''Ben kırmızı taşı alıyorum.'' Derseniz bu –rp’dir ve puan kaybedersiniz. Yani Gurps goblin kesmekten çok iyi rp’yi ödüllendiren ve aksini cezalandıran bir sistem.

Bu kadar uğraşıp karakterimiz yaratık. Peki oyunun temel mekaniği nedir ? Her şeyden önce Gurps için çeşit türlü zara ihityacınız yoktur. Tüm eylemlerinizin belirleyici aracı üç adet 6’lık zardır. Bir diğer önemli husus ise Gurps’te yüksek değerli değil düşük değerli zarlar atmanız gerekir. Yani 3 ve 4 critical succes (mutlak başarı), 18 critical failure’dır (mutlak başarısızlık). Eğer yetenek değeriniz 15’in üstündeyse 5, 16’nın üstündeyse 6’da mutlak başarıdır. Yetenek değeriniz 16’nın üstündeyse 17 failure (başarısızlık), altındaysa mutlak başarısızlıktır. Success (başarı) içinse yetenek değerinize eşit veya altında bir zar atmalısınız. Örneğin yetenek değeriniz 14 ise 9 başarı, 15 ise başarısızlık anlamına gelir. Ancak hangi zarın değerinin başarı anlamına geldiğini belirleyen tek şey yetenek değerleriniz değildir. Avantaj ve dezavantajlarınız yanı sıra içinde bulunduğunuz durum veya yapmaya çalıştığınız eylemin zorluk derecesi de atmanız gereken zar değerini değiştirecektir. Mesela bir tur nişan alırsanız yetenek değerinize 1 puan daha eklenir. Yani yeteneğiniz 14 ise nişan almışsanız artık 15 attığınızda da hedefinizi vurabilirsiniz. Ya da kafaya nişan almışsanız yetenek değerinizden 5 puan çıkartılır.

Üç aşağı beş yukarı Gurps böyle bir şey. Eğer hoşunuza gittiyse torrente tüm kitaplar mevcut, daha fazla bilgi için;

http://www.sjgames.com/gurps/
http://gurps.wikia.com/wiki/Main_Page

10
Bilim & Teknoloji / Free Manga Downloader
« : 16 Ocak 2014, 14:09:06 »
Free Manga Downloader kısaca FMD, benim yeni keşfettiğim çok güzel bir program. Mağlum nette bir sürü manga sitesi var. Ama birçoğu kullanıcılara download imkanı vermemekte. İşte FMD size bu imkanı sunuyor. Kendi veritabanındaki sitelerin içerisinde bulunan tüm mangaları çok kolay bir şekilde indirebiliyorsunuz. Program şu an Mangatraders, Mangafox, Mangareaders gibi çok revaçta olan 12 İngilizce siteyi ve 3'de Türkçe siteyi destekliyor. Ayrıca İspanyolca, Fransızca, Vietnamca, Arapça vs. siteler de mevcut. Her neyse eğer sizde benim gibi netten okumak yerine indirmekten hoşlanıyorsanız FMD tam aradığınız program. Programı aşağıdaki siteden indirebilirsiniz :


11
FRP Genel / Sistem Tanıtım Kitabı
« : 15 Ocak 2014, 22:39:21 »
Sistem Tanıtım Kitabı, Geekyapar.com sitesinin çok güzel bir çalışması. Peki nedir bu çalışma ? Aslında fikir çok basit, adamlar oturmuşlar ve 46 tane FRP sistemini kısaca tanıtan pdf formatında bir kitapçık hazırlamışlar. Eğer FRP'ye başlama niyetiniz ya da yeni sistem arayışlarınız varsa bir göz atın derim... STK'yi aşağıdaki linkten indirebilirsiniz :

http://geekyapar.com/category/projeler/stk/


12
Çizgi Roman & Manga / 2012 Çizgi Roman Satış Rakamları
« : 14 Ocak 2013, 14:55:54 »

2012’nin bitmesiyle beraber Japonya ve ABD’de çizgi roman satış rakamları açıklandı. Eğer yeni bir comics veya manga serisine başlamak istiyorsanız fakat sektöre yabancı olduğunuz için tercih yapmakta zorluk yaşıyorsanız, göz atmanızı öneririz.

Listeyi görmek için buraya tıklayın.

13
Oyunlar / Wii U'nun Çıkış Tarihi Açıklandı
« : 14 Eylül 2012, 02:14:57 »
Yakın zamanda konsol almayı düşünenler kasım ayına kadar beklesin derim. Çünkü Nintendo Wii U'nun ABD'de 18, Avrupa'da 30 kasımda piyasaya sürüleceğini duyurdu. Konsolun 8 gblık versiyonu 299 $, 32 gblık versiyonu ise 349 $ olacakmış. Oyunların ise ortalama 60 $ civarında olması bekleniyor. Wii U için çıkan oyunlar arasında Batman Arkham City, Dark Siders 2, Asassin's Creed 3, Call of Duty: Black Ops 2 ve Trine 2 özellikle dikkat çekiyor. Bu da demek oluyor ki en az PS 3 ya da Xbox 360 kalitesinde bir konsol yapmışlar...

Detaylı bilgi için http://www.nintendo.com/wiiu

14
Çizgi Roman & Manga / Battle Royale
« : 31 Ağustos 2012, 06:23:21 »
Battle Royale, Koushun Takami tarafıdan yazılmış bir romanın, manga uyarlaması. Mangada da yazar olarak aynı ismi görüyoruz, Masayuki Taguchi ise serinin çizerliğini üstlenmiş. Manga 2000-2005 yılları arasında Akita Shonen tarafından basılmış, İngilizce edisyon ise Tokyopop tarafından 2003-2006 yıllarında basılmış. Ancak Tokyopop seriyi iki farklı edisyonda bastı. Bunlardan ilki alıştığımız tankoubon formatı, diğeri ise Tokyopop'un Ultimate Edition adını verdiği, üç tankoubonu tek cilde cilde toplayan HC edisyon. Hem fiyat hemde görsellik açısından ben HC edisyonu tavsiye ediyorum.



Aslında Açlık Oyunları'nı okuyan arkadaşlar ben bu hikayeyi bir yerden biliyorum diyecekler. Ama Battle Royale'in 1999 yılında yazıldığını ve 2000 ile 2003 yıllarında iki live action filminin çekildiğinin altını çizmek isterim. Yani nerden baksan Açlık Oyunları'ndan 9 sene önce yazılmış bir romandan bahsediyoruz ;D Ha tabi bu arada Battle Royale'de zamanında Stephen King'in The Long Way ve Running Man kitaplarından arak yapmakla suçlanmıştır. 

Neyse fazla uzatmadan konuya geçelim. Hikayemiz alternatif bir gelecekteki totaliter bir rejim olan Republic of Greater East Asia'da geçmekte. Greater East Asia'da her yıl Program adı verilen bir reailty show yayınlamaktadır. Başlangıçta askeri bir deney olarak başlayan program daha sonra toplumu baskı altında tutmak amacıyla devam ettirilmiştir. Aslına bakılırsa fikir oldukça basittir; Milgram ve Stanford Hapishane Deneyi'nin (ki yazar ana fikri buradan aldığını belirtmektedir) birazcık daha geliştirilmiş versiyonu desem yanlış olmaz herhalde... Bu deneylerden farklı olarak Program'da denekler gerçekten birbirlerini öldürebilecektir. Aslına bakılırsa tek bir kişi hayatta kalabileceği için birbirlerini öldürmekten başka çareleri de yoktur...

Program'ın kuralları ise gayet basittir. Her sene Program için rastgele bir ortaokul sınıfı seçilir ve öğrenciler gizlice izole bir adaya götürülürler. Adadan ayrılmak ise imkansızdır. Çünkü herkesin boynunda içinde patlayıcı ve verici olan bir tasma bulumaktadır. Herhangi bir kural ihlal eden veya kaçma teşebbüsünde bulunan ise anında havaya uçurulmaktadır. Her öğrenciye içinde yiyecek, su, harita ve pusulanın yanısıra rastgele bir silah bulunan birer de çanta verilir. Çantalardan ise ateşli silahlar, yakın dövüş silahları; hatta kurşun geçirmez yelek ve gps cihazına gibi her çeşit şey çıkabilmektedir. Bununla beraber ada bölgelere ayrılmıştır ve her gün belirli saatlerde, belirli bölgelerde bulunmak yasaktır. Bu kurala uymayanların tasmaları anında patlatılmaktadır. Eğer 24 saatlik bir süreçte hiçi kimse ölmezse tüm tasmalar patlayacak kimse hayatta kalmayacaktır.Kısacası tek bir kişi ayakta kalana kadar katliam devam etmek zorundadır.

Son olarak şiddet oranının gayet yüksek bir manga olduğu ortada ancak yüksek dozda cinsellikte barındırdığı söylemeden edemeyeceğim. Hatta birkaç sahnenin bariz pornografik... 

15
Genel Kültür / İlginç Silahlar
« : 27 Ağustos 2012, 15:47:34 »
Malumunuz silahlar fantezi edebiyatının ayrılmaz bir parçası. Bende bugün nette dolaşırken bazı ilginç silahlarla karşılaştım sizlerle paylaşayım dedim. İşte bunlardan ilki :

Apache Revolver : Altta resimini gördüğünüz bu silah 1900 yılların başlarında ortaya çıkmış. İsviçre çakısının tabanca versiyonu olan bu aleti, İkinci Dünya Savaşı esnasında İngiliz komandolarının dahi kullandığı söyleniyor. Orijinal tasarımda muşta ve bıçağa ek olarak 7 mm'lik bir tabanca kullanılmış ancak İngilizlerin 9 mm'yi tercih ettiği rivayet ediliyor. Silaha Apache isminin verilmesinin sebebi ise, o sıralar Paris'te bayağı bir tantana koparan, Les Apaches isimli yeraltı örgütünün birçok üyesi tarafından kullanılıyor olmasıymış...


Sayfa: [1] 2