Kayıt Ol

GW2

Çevrimdışı Asfaloth

  • **
  • 161
  • Rom: 1
    • Profili Görüntüle
GW2
« : 11 Temmuz 2011, 04:25:40 »
    Zamanında "En İyi MMORPG" ve "En İyi Oyun" ödüllerini almış bir yapım düşünün. Hatta turnuvalarına katılıp 100.000 dolar kazanabildiğinizi ve de devamının yapıldığını düşünün. Bakalım Guild Wars 2 bizlere neler vadediyor?
2007 yılında Guild Wars 2 (Kısaca GW2) ilk açıklandığı zaman, büyük bir heyecan yaratmıştı. O günden bugüne kadar bu heyecan hala aynı seviyede korunuyor.

    2005 yılındaki ilk Guild Wars’ın üzerinden tam olarak 2 sene geçti ve günümüz itibariyle üç oyuna ulaşan, toplamda da üç milyon oyuncuya varan bir seriyle karşı karşıyayız. Prophecies, Factions ve Nightfall diyerek evvela Tyria’da batıdan yeryüzüne yayılan bir kötülüğü safdışı bıraktık, ardından yolumuz Uzakdoğu motifleriyle süslenmiş Cantha’ya düştü ve bu kez karşımızda Shiro Tagachi vardı. Onun da hakkından geldikten sonra son olarak, bundan altı ay kadar önce Elona’ya tekrar hükmetmek isteyen kötü tanrı Abbadon’u tahtından ettiğimizde dünyaya huzuru tekrar getirmiş olduk. Eh, Guild Wars dünyası için şimdilik asayiş berkemal sayılabilir. Yalnız yakın gelecekte tekrar yer yerinden oynayacak ve Tyria’ya geri döneceğiz. Yalnız, bu sefer bu “yerin oynaması” deyimi kelimenin tam anlamıyla gerçekleşecek ve derinliklerde yuvalanmış kötülükler gün yüzü görerek adı efsanelerle anılan Tyria’ya sıkıntılı bir dönem daha yaşatacak. Yapımcı ArenaNet’in Eye of the North adını verdiği bu depremsi hareket yaz tatilinde bizlerle birlikte olacak ve dahası, söylenene bakılırsa her şey bittiğinde hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!


Yüzyıllar sonra

     GW2, Eye of the North eklentisinden 250 yıl sonrasını konu alıyor. Yerin altında uyuyan beş yaşlı ejderha uyanır ve Tyria dünyasına yıkım getirirler. Büyük şehirler harap hale gelmiş, bazıları ise tekrar yapılmak zorunda kalmıştır. Bizim görevimiz ise bir yandan ejderhalarla, bir yandan da diğer ırklarla savaşmak.


     Yeni yapımın en önemli değişikliği gözlere hitap ettiği noktada başlıyor. Oyunun grafik motoru büyük değişiklikler geçiriyor. Gerçek üç boyutlu çevre, geliştirilmiş grafik ve animasyonlar bunda en büyük faktörler. Ayrıca Havok fizik sisteminin gerçekçiliğe etkisi büyük. DirectX 10 desteğiyle birlikte gelen GW2, DirectX 9'la da oynanabilecek. Müziklerde ise ilk Guild Wars’un müziklerini yapmış olan Jeremy Soule imzası olacak.
   

 Oyunda beş seçilebilir ırk olacak. Bunlar: Asura, Charr, İnsan, Norn ve Sylvari. Her ırkın artıları ve eksileri var. Örneğin Norn'lar şekil değiştirebilecekler, Asura'lar büyü özellikleriyle ön plana çıkacaklar. Irklar konusunda pek fazla bilgi henüz yok. Maksimum level sayısı da yükseltilmiş durumda. Seviye atlama mekaniğiyse, oyuncuların kolay level atlamalarını engelleyecek şekilde geliştiriliyor. Yeteneklerde ise sayı yerine bu yeteneklerin özellikleri ön plana çıkacak.


     Yukardaki kısım bugun beta gelene kadarki önincelememiz olarak kabul edilebilir.
     11.07.2011 02.10  saatlerinde Deutschland betasi başlatilmiş durumda. Eski bi GW oyuncusu oldugum içinde banada Beta sürümü için hatrı sayılır bir süre vermişler.(evet beta sürümüne kapanana kadar sahip olamiyosunuz dahada ilginç olan kısmıysa oyunda günlük oynama kotası var.Yani istediğiniz kadar tiryaki olun oyunu günde 4 saatten fazla oynama şansınız yok.Yapımcı firma bunu ‘’Biz insanları dünyadan kopartacak değil bunun yerine dünyaya farklı bir acıdan bakmalarını sağlayacak bi oyun yapıyoruz ve böyle bir dünyaya günde 4 saat bakmak kafidir’’diyerek yorumluyor.Beta sürüme girdiğimizde ilk gözümüze çarpan ayrıntı üst düzey grafikler.Oyun pvp kısımları dısında 3 boyutlu özelliğe sahip(pvp kısmınında %50 si yine aynı şekilde.Bununla ilgili olaraksa oyuna girişte beta motorunun pvp sistemini 3 boyut üzerinden gerçekleştirilmesini sağlayacak kadar geniş bir sisteme sahip olmadiği şeklinde bir yorum yer alıyor.Buda bize GW2 nin pvp lerininde 3 boyutlu olabileceği kısmında bi ümit veriyor.Haritalarda eski GW’nin aksıne daha yumuşak geçişlere izin verilmiş. Yani bir mapta her yer günlük güneşlik cicekler böcekler derken 20 adım atınca bir tipi ile karşılaşmıyorsunuz.Bunun yanı sıra gerçek zamanlı bir mevsim motoru eklenmiş oyuna.Yani X yeri oyunun cıktıgı ilk günden son gününe kadar cicekli böcekli bir yer olarak kalmıyor Y şehride sürekli kar, tipi, fırtına içermiyor. X te mevsim değişiyor bir zamanlar çiceklerin böceklerin dolaştığı güneşli havası olan topraklarda sert rüzgarlar esiyor.Kardan yeri görmediğiniz Y de ise yeni bi hayat doğuyor.Bu gerçekten çok ilginç bir şey olmuş.Cünkü bu tarz oyunlarda insanlar bir süre sonra haritanin tamamını ezbere bilmekten ve hiçbirşeyin değişmediğinden şikayetci olmaya başlıyor.Bu şekilde bu durumun birazda olsa önüne geçebilmeyi düşünmüşler. Aynı şekilde batık şehirlerde söz konusu .Okyanus kenarında olan şehirlerden kimi su altında kalmış kimiyse hala kenarda köşede hayat belirtileri gösteriyor.Ancak suyun altinda kalmış bir şehir zamanla su üstüne çıkabiliyor.Yapımcı firma bu tarz doğa olaylari ve mevsimlerle ilgili değişiklikleri 2-3 hafta gibi sık aralıklarla yapip insanları bezdirmek yerine 5-6 ay gibi daha uzn vadede oyuncuları şaşirtmak için kullanmayı planladıgını açıklıyor.Umarımda istedikleri gibi olur. İlk oyunda pek sık rastlanmayan Nagalar(naga  nagadir yahu nasıl anlatiyim ki :S .WoW evreninde cok fazla tercih edilirler genellikle) GW2 de bolca karşımıza çıkıyo. Özelliklede suyun altında kalmış resiflerde.
    Oyundaki en büyük değişikliklerden biri de kontrol sisteminin ufak( ama insanı cok etkiliyo :s) bir şekilde değiştirilmiş olmasi.Sadece W (ileri) S( geri) gitmek için tek şansınız tabi keybindingten değiştirmediyseniz.Mouse R and L tuslarına basarak hareketlilik sağlamayi kaldırmışlar .Umarım bu sadece beta sürümüne özgü bi hatadir.

   4 saatlik bi deneme sürüşünün sonunda ilk izlenimler bunlar. İyice suyunu cıkartana kadar oynadıktan sonra beta ile daha cok bilgi vermeyi ümit ediyorum :)

   Az kalsın unutuyodum birde su altı savaşlarına yeni bir soluk getirmişler.Ben resimle anlatamiycam olayi en iyisi link atiyim siz ordan bakın.
http://www.youtube.com/watch?v=oBpDc8j2gX8

I'm not bad. I'm just drawn that way