Kayıt Ol

Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« : 12 Ekim 2011, 13:05:10 »
İkinci Tur

Başlangıç Tarihi: 20 Ekim 2011 Perşembe
Bitiş Tarihi: 28 Ekim 2011 Cuma(akşam 00.00'a kadar)

İzinler:

Yapabileceğiniz Hamleler:
Spoiler: Göster
-Şehir Kurmak: 5 Üretim ve 2 Gelişim puanı harcanmalıdır.
Kurulacak şehrin adı ve yeri oyun yöneticisinin açıkça görebileceği şekilde hamlelerinizde belirtilmelidir. Aksi takdirde şehri kuramazsınız.

-Dünya Keşfi: 2 Gelişim Puanı harcanmalıdır.
Keşif yapılacak yönler belirtilmelidir. Örneğin X şehrinin kuzeyi, Y şehrinin güney batısı. Eğer bir yön belirtilmezse, ülke sınırlarının çevresindeki tüm yönlerde keşif yapılmış sayılır. Bu durumda, bir yöne yapacağınız keşifte açılacak toplam alan ülkenizin çevresinde açılmış olur.

-Kaynak Keşfi: 2 Üretim ve 1 Gelişim puanı harcanmalıdır.
Oyun yöneticisi tarafından belirtilen bir türde, "-2 ile 6" aralığında puan kazanılır. Kaynak keşfi için özel kurallar mevcuttur:
Her turda üretim, gelişim ve askeri puanlarınızın toplamı ile ters orantılı olarak kaynak keşfi yapabilirsiniz.

-Puanlarınızın toplamı 30'un altında ise, o tur puanınız yettiği kadar kaynak keşfi yapabilirsiniz.
-Puanlarınızın toplamı 31 ile 60 arasında ise, o tur maksimum 5 adet kaynak keşfi yapabilirsiniz.
-Puanlarınızın toplamı 61 ile 90 arasında ise, o tur maksimum 4 adet kaynak keşfi yapabilirsiniz.
-Puanlarınızın toplamı 91 ile 120 arasında ise, o tur maksimum 3 adet kaynak keşfi yapabilirsiniz.
-Puanlarınızın toplamı 121'den yüksek ise, o tur maksimum 2 adet kaynak keşfi yapabilirsiniz.


-Sınır Genişletme: 3 Gelişim 3 Askeri puana mal olur.
Sınır genişletmek için özel bir bölge ya da yön belirtilmezse, ülke sınırlarının tamamı ufak bir miktar genişler.

-Populasyon Arttırmak: 2 Gelişim 1 Üretim puanı harcanır.
Toplamda 500 nüfus kazanılır. Kazanılan nüfusun konacağı şehir belirlenmezse tüm nüfus başkentinize(değiştirilmediği sürece ilk şehriniz) aktarılır. Kontrolsüz nüfus artışına dikkat edin! Buna bağlı olarak:

-Eğer bir şehir, bir turda önceki nüfusunun %50'sinden daha fazla büyürse isyan ihtimali 3 turluğuna %20 artar. Bu kural başkent için geçerli değildir.
-Eğer bir şehir, bir turda önceki nüfusunun %100'ünden daha fazla büyürse isyan ihtimali %60 artar.
-Yeni elegeçirilmiş şehirlerde toplam nüfusun en az ikide biri kadar asker bulunmalıdır. Asker bulunmazsa, 2 turluğuna isyan ihtimali %30 yükselir.


Yapabileceğiniz Araştırmalar:
Spoiler: Göster
-Mistizm: 1 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Basit mistik durumları anlama ve kendi yararına kullanma bilgisini içerir. Dini ya da büyüsel olabilir bu kullanım. Eğer büyüyü seçerseniz bu mistik olayları yaratma ya da yön verme, dini seçerseniz de tanrınızın lütfunu istemek yoluyla mistik durumlar yaratma becerisine sahip olursunuz.

Mistik olayları yararına kullanabilen ülkelerin başına daha fazla özel olay gelir. Bu özel durumları da diğer devletlerden daha iyi şekilde yararlarına kullanabilirler.

Rahiplik yolunu seçerseniz dine, ether bilgisi yolunu seçerseniz büyüye dayalı bir ülke olursunuz.

Maji: 2 Gelişim, 2 Askeri Puan
En eski uygarlıkların kullandığı bu yönteme şu günlerde basitçe "büyü" denir. Maji bilenler, büyülerle yapılan "mucizeler"in ardındaki gerçeği görebilirler. Ayrıca büyü yapmaya başlamak için maji araştırmasını yapmanız gerekmektedir.

Maji bilen uygarlıkların insanlarının bir bölümü basit büyüler yapabilir hale gelir. Rplerinizde çok da abartmadan büyü kavramını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Sırlar: 3 Gelişim, 3 Askeri Puan
En eski medeniyetlerden kalma bazı sırlar vardır. Bunları bulmak sizin gücünüzü arttırır. Bu araştırmayı aldığınız zaman bir adet mana seçebilirsiniz. Oyun yöneticisi seçtiğiniz bu manadan size iki büyü gönderecektir. (Kendi büyülerinizi seçmek için büyü okulunuz olması gerekir.)

Peygamberler: 2 Gelişim, 2 Üretim Puanı
Medeniyete, gizemli güçler tarafından bir peygamber gönderilir. Bu peygamber, halk ile tanrı/tanrılar arasında bir aracı görevi görür. Artık halkınız bir dine sahiptir.

Tüm dini özel olaylarda rpsel bonus kazanılır.

-İdea: 1 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Antik çağlarda ortaya çıkan bu akım, ülkenizin doğa olaylarını ve matematik, mantık gibi soyut durumları daha rahat kavramasını sağlar. İdea seçen toplumlar ilerlemeyi ve gelişmeyi seçmişlerdir.

İdea araştırmasının size belki de en önemli getirisi, kaynak bulma araştırmalarında -2 ile +6 değil, +0 ile +8 aralığında çalışacak olmanızdır. Yani diğer oyunculardan ortalama 2 puan daha fazla kazanırsınız.

Bu bilginin kullanımı sadece felsefi ve bilimsel olabileceği gibi, askeri yönde de olabilir. Felsefe sizi bilime, ordu ise savaşa
yönlendirir.

Kanun: 5 Gelişim, 5 Askeri Puan
Devleti yönetmek, eh, sizin için bile zor bir iştir. Halkın ihtiyaçlarını karşılayıp onları düzen içinde tutmak büyük bir çaba ister. Her zaman başarılı olamayabilirsiniz de.

İşte kanunlar, halkı daha iyi idare etmek için konmuştur. Bunları, medeniyetinizin tercihine göre, yazılı, yazısız, töre vb. şekillerde oluşturabilirsiniz. Dine dayalı devletlerde şeriat, büyüye ve askeriyeye bağlı devletlerde üstün otoritesi, bilime bağlı devletlerde ise demokratik hukuk kuralları sadece birer örnek.(Bu yönelimde bu kanun olacak diye bir kısıtlama yok, sadece örnekleme yapıyorum.)

İsyan ihtimali %50 azalır.

Okullar: 3 Üretim, 3 Askeri Puan
Halkın genç bireylerine verilecek eğitim, okullar sayesinde iyice kolaylaşır. Bireyleri gençken yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek toplumun gelişmesinde büyük rol oynar. Bu okullarda verilecek eğitim genellikle pozitif bilimleri (fizik, kimya, matematik, biyoloji vs.) kapsar.

Yapacağınız tüm araştırmaların istediği puanlar 1 azalır.

Demir İşçiliği: 2 Üretim, 2 Askeri Puan
Çıkarttığınız madenleri işleyip şekil verme imkanına sahip olursunuz demir işçiliği ile. Böylece daha sağlam zırhlar, daha keskin silahlar ve daha dayanıklı araç gereçler yapabilirsiniz.

Tüm askerlerinizin saldırı ve savunma puanları bir seviye artar.

Gemicilik: 2 Üretim, 2 Gelişim, 4 Askeri Puan
Daha dayanıklı ve güçlü gemiler yapabilirsiniz. Gemileriniz sizin sınırlarınızda olmayan limanlarda demirleyebilir hale gelir. Ayrıca denizlerde kaynak arayabilirsiniz.

Şu birimler kullanıma açılır:

-Firkateyn: Üç direkli, nispeten küçük savaş gemisi. Büyük gemilere destek amaçlı kullanılır genellikle.
9 Saldırı
6 Savunma
2 AP. / 50

-Kadırga: Kürekle ilerleyen, yelkenleri de olan hızlı manevralar yapabilen gemi.
12 Saldırı
8 Savunma
3 AP. / 50

-Karavel: Küçük, iki ya da üç yelkenli gemi. Sığ sularda hareket edebilir.
8 Saldırı
12 Savunma
3 AP. / 50

-Denizcilik: 1 Üretim, 2 Askeri Puan
Bu araştırmayı seçen ülkeler denizde seyahat edebilirler. Çeşitli ağaçlardan yaptıkları gemilerle ticaret, keşif ve basit saldırılar düzenleyebilirler. Denizlerde keşifler yapılabilir, oyuncu başka bir kara parçasına şehir kurabilir.

Şu birim kullanıma açılır:

-Trieme: Eski Yunan döneminde kullanılan, kürekle ilerleyen tek yelkenli gemi.
5 Saldırı
5 Savunma
1 AP. / 50

-Madencilik: 2 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Bu araştırma, cevher ya da metal yataklarını kullanarak hammadde üretmeyi ülkeniz için daha basit hale getirir. Temel madencilik tekniklerinin yanı sıra, ileri düzey madenciliğe geçiş yapabilirsiniz. Bir bölgedeki cevher/metal yataklarını kısa bir incelemeden sonra fark edebilir ve hemen onları çıkarmaya başlayabilirsiniz.

Bu araştırmayı aldığınızda, kaynak bulma hamleleri +2 daha fazla kaynak verir. (Temelde -2 +6 olan aralık, 0 +8'e çıkar. Ya da başka bonuslarınız varsa üst üste eklenir bunlar.) Ve kaynak araştırmalarınızı sınırlarınızın dışında yapabilir hale gelirsiniz, bu da daha fazla kaynağa ulaşabilirsiniz demektir(rpsel durum).

-Ormancılık: 2 Gelişim, 1 Askeri Puan
Medeniyetiniz ormanların sunduğu imkanları kullanabilir hale gelmiştir. Her kaynak keşfine +2 bonus alırsınız.

Ayrıca savaşlarda askerleriniz ormanların içinde düşmana pusu kurabilir, orman içinde düşmandan hızlı hareket edebilirsiniz (Savaşlarda rpsel olarak etki edecektir bu özellik.)


Üretebileceğiniz Askerler & Gemiler:
Spoiler: Göster
Bazı birimleri üretebilmek için öncelikle bir araştırmayı yapmanız gerekebilir.

Şu an için asker ve gemi üretimi populasyon gerektirmemektedir.

-XYZ Örnek Birim
A Saldırı
B Savunma
Harcanması gereken askeri puan / Harcanması gereken populasyon

-Savaşçı
1 Saldırı
1 Savunma
1 AP. / 100

-Taşıma Gemisi: Asker taşımak için kullanılan en ilkel gemi tipi. 1 Askeri puana beş adet taşıma gemisi üretilir. Her taşıma gemisi yüz asker taşıyabilir(Bir AP. vererek 500 kişi taşıyabiliyorsunuz yani.) Bu gemileri üretmek populasyon gerektirmez.

Aşağıdaki gemilerden, belirtilen nüfus harcanarak bir tane üretilir. Üretilen her gemi, üretmek için harcanan nüfusun iki katı kadar asker taşıyabilir.

-Trieme: Eski Yunan döneminde kullanılan, kürekle ilerleyen tek yelkenli gemi(adını hamlelerinizde kültürünüze uygun olarak değiştirebilirsiniz). Denizcilik araştırması yapılmalıdır.
5 Saldırı
5 Savunma
1 AP. / 50


Liderler ve Kahramanlar:
Spoiler: Göster
Liderler

Belli bonuslar sağlayan liderler üretebilirsiniz. Bu liderlerin sayısı arttıkça, verilen bonuslar ve aşağıdaki kurallar oyun yöneticisi tarafından duruma göre değiştirilebilir, esnetilebilir.

Lider üretiminin bir ücreti yoktur ama her tur en fazla bir lider üretilebilir. Her şehirde en fazla bir lider bulunabilir. Yani üç şehri olan birinin üç tane lideri olur maksimum. Şehirlerini kaybederse elindeki liderleri kullanmaya devam edebilir; ama toplam lider sayısını, yeni şehirler kurmadan/ele geçirmeden arttıramaz.

(EĞ) - Eğitimci        - Üretilen asker sayısı +%30
(TR) - Tarımcı         - +%30 Nüfus üretimi
(GE) - Gelişimci      - +2 Puan kaynak keşfinden
(BÜ) - Büyümeci     - Sınır genişletme +%30

Kahramanlar

Orduların yanında savaşıp onlara cesaret ve güç veren kişilerdir kahramanlar. İki tipte kahraman vardır. İki türde de ilk kahramanı üretmek ücretsizdir. Bir türden ikinci kahramanı üretmek 1 Askeri puana mal olur, aynı türden üçüncü kahramanı üretmek 2 Askeri puana mal olur ve bu şekilde artarak gider puan gereksinimi. Puanınız yettiği kadar kahraman üretebilirsiniz.

(OK) - Okçu: +2 Savunma
(TA) - Taktikçi: +2 Saldırı

Özel Liderler

Bu özel liderler hem bir çeşit araştırmaya, hem de yapılan her lider için 25 Askeri puan harcamasına ihtiyaç duyarlar. Bu liderlerden her ülkede en fazla iki çeşit ve en fazla iki tane olabilir. Normal liderlerden sayılmadıkları için, liderlere uygulanan kurallar geçerli değildir.(Yani üç şehriniz, üç lideriniz ve bir/iki özel lideriniz olabilir.)

-General: +%50 fazla asker üretimi. +2 Saldırı, +2 Savunma.
-"Ordu" araştırması yapılmış olmalıdır.

-Majisyen: Büyü Başarı +%25
-"Ether bilgisi" araştırması yapılmış olmalıdır.

-Bilge: Nüfus artışı +%50, her kaynak keşfinden +2 puan
-"Felsefe" araştırması yapılmış olmalıdır.

-Tapınakçı: Dilek Başarı +%25
-"Rahiplik" araştırması yapılmış olmalıdır.


Diplomatik Seçenekler:
Spoiler: Göster
Diplomatik seçenekler şunlardır;

Barış: Ülkeler barıştadırlar. İki ülkenin askerleri, liderlerin karşılıklı anlaşması sonucu birbirlerinin sınırlarından geçebilir, topraklarında kamp kurabilir.

Savaş: Savaş durumu. Düşman devletler birbirleriyle ticaret yapamaz, birbirlerinin sınırlarından geçemezler. Tabii işgal edecekseniz iş değişir.

Saldırmazlık Anlaşması: İki devletin birbirine saldırmayacaklarına dair anlaşmalarıdır. İki taraftan biri bozana kadar devam eder. Anlaşma bozulursa, taraflar savaş durumuna geçer.

Savunma Anlaşması: Devletler, içlerinden herhangi birine saldırılırsa saldıran devlete savaş açarlar. İki taraftan biri bozana kadar devam eder. Anlaşma bozulursa, taraflar savaş durumuna geçmez.

Tam İttifak: Devletler tam ittifak haline geçer. Blok oluşturmuş olurlar. Bloklardaki devletler savunma ve saldırmazlık anlaşmasını yapmış sayılır. Bloktan ayrılmak isteyen devletler, ayrıldıktan sonra da barış durumunda kalmayı seçebilirler(İkiden fazla kişi varsa, çıkan kişi/kişiler için oylama yapılır.) Bloğun üyelerinden biri bile barış halini kabul etmezse, savaş durumuna geçilir. Yani bir bloğa girmeden ve bloktan ayrılmadan önce iyi düşünün.

Sömürge: Belirli bir kıstası olmaksızın, sömüren devletin şartları sömürülen devlet tarafından aynen uygulanır. Bu durum sömürülen devlet, sömüren devlete isyan edip kendi düzenini kurabilecek duruma gelene kadar devam eder.

Ticaret Anlaşması: Birbirini keşfeden devletlerin yapacağı ilk ticaret anlaşması "Ver X puanını, al Y puanını." şeklinde olur. İkinci ticaret anlaşmasında ise taraflar puan kaybetmezler. İki taraf da bir puan türü beliler ve her tur o iki puan türünden birer puan kazanırlar. İkinci ticaret anlaşmaları, barış hali sürdüğü sürece devam eder.

Bunlar dışında elbetteki istediğiniz anlaşma mümkündür, bunlar sadece oyunun tarafından korunan kurallardır ve çiğnenmesi yasaktır. "Diplomasi" araştırmasını alarak kendi anlaşmalarınızı düzenleyebilirsiniz.

Yukarıda belirtilen durumlardan başka bir şeyle karşılaşırsanız, oyun yöneticisinin kararı uygulanır.

Çoklu Savaşlar

Tam ittifak anlaşması ile blok oluşturmuş devletler, başka bir blok ya da devlete savaş açabilirler. Ya da savunma anlaşması yapmış devletlerden birine yapılan saldırıya karşı ortak bir savunma yapılabilir. Bu durumlarda oyun yöneticisinin size vereceği talimatları bekleyiniz.



Önemli notlar:

-Hamleleri bir blog açarak oraya yazmanız işleri oldukça kolaylaştırır. Buradan bir hesap alabilirsiniz. Tabii bu şart değil.
-Belirtilen zaman aralığı içinde istediğiniz zaman tur hamlenizi buraya yazabilirsiniz.
-Eğer bitiş tarihi gelmeden tüm oyuncular hamlelerini yazmışsa, yöneticinin turu daha erken bitirme hakkı saklıdır.
-Turlar genellikle pazartesi günü başlayıp pazar gecesi bitecek şekilde ayarlanır.
-Yazıp buraya yolladığınız her şeyin bir yedeğini oluşturmayı unutmayın.
-Bu başlığa sadece tur hamlenizi içeren bir mesaj atın. Diğer mesajlar rp dışı başlığına.
Oyun Haritası
Özel Olaylar
Ülke Kartları
Araştırma Ağacı

-Ülke kartlarınızı kontrol edin sürekli. Sizde olandan fazla puan gerektirecek hamleler yapmayın. Ayrıca yönetim, ekonomik ve eğitimsel seçimlerinizin kısıtladığı şeyleri de yapamazsınız. Ve bir yanlışlık görürseniz bana mesaj atmaktan çekinmeyin.

Spoiler: Göster



İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #1 : 12 Ekim 2011, 17:47:00 »
Evet, ilk tur başladı. Hepimize hayırlı uğurlu olsun :).

Başlangıç Tarihi: 12 Ekim 2011 Çarşamba
Bitiş Tarihi: 19 Ekim 2011 Çarşamba(akşam 20.00'a kadar)



İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı Raisor

  • ***
  • 793
  • Rom: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #2 : 13 Ekim 2011, 21:06:47 »
Spoiler: Göster
Raizoo, günlerdir bugünü bekliyordu. Bugün, güneyden kuzeye doğru göç eden ve binlerce martı kuşundan oluşan bir sürü, yazın geldiğini ona haber ediyordu. Yaz geldiği zaman, martılar daha soğuk bölgelere doğru kitleler halinde hareket ederler. Mevsim değişikliliğinin belki de en büyük habercileri; onlardır.

Yılın bu zamanları, avın da tehlikenin de en fazla olduğu zamanlarıdır. Ve insanlar yılın bu dönemlerinde ava gitmeye daha bir hevesli olurlar. Çünkü elleri boş dönmeyeceklerini iyi bilirler. O sabah, yine bir gurup avcı ve toplayıcı, şehrin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla batıya doğru bir gezintiye çıkmışlardı. Bir iş bölümü oluşturulmuştu. Herkes, can havliyle çalışarak, bir şeyler elde etmeye çalışıyordu.

Halk yoğun bir şekilde tarımla uğraşıyordu; lakin soğuk belli başlı şeylerin yetiştirilmesine izin veriyordu ancak. Kısa sürede yetişen, iğne yapraklı bitkiler tercih ediliyordu. Domates, soğan gibi yer altı bitkilerinden çok; kiraz, elma gibi ağaçlar tercih edilirdi. Bu tip ağaçlar, iklime daha kolay adapte olmuşlardı.

Bunun dışında, birkaç yerde sera benzeri yapılar kurulmuştu ve böylelikle açıkta yetiştirilemeyen bazı ürünler yetiştirilebilir olmuştu. Su hiç sıkıntı olmuyordu, çünkü hemen hemen her gün yağmur söz konusuydu. İnsanlar artık yağmurlara alışmışlardı. Çok da uzakta olmayan Helsing ormanı da, büyük bir besleyici  alandı aslında. Uzun uzadıya uzanan bu orman, kuzeyin en büyük ormanıydı. Rivayete göre, pek çok mit bu ormanda doğmuştu ve pek çok olağan dışı varlık bu ormanda yıllardır süregelmişti.

Babasının, prens Raizoo’ya bu orman ile ilgili anlatıları vardır. Çocukluğunda onun huzur içinde - bir ninni gibi - uyumasını sağlayan bu gece masalları, Raizoo’nun bilinç altından bugünlere değin taşınmıştır. O yüzden Raizoo, bu ormana karşı güçlü bir empati duymaktadır. Hatta bazen; ormandan yaşlı bir dişinin kendisini çağırışlarını duyar Raizoo.

[spoiler]Yapılan araştırmalar: idea, mistisizm.
Üretilen lider:  Gelişimci.
Bir kaynak keşfi:  (Gelişimci lider)
Popülasyon artırmak.
+1 Savaşçı üretimi.


[/spoiler]
Vahşet her yanda ulu orta sergilenirken,

Sevişmek için saklanmak zorunda kaldığımız bir Dünyada yaşıyoruz.

-John Lennon.

Çevrimdışı LegalMc

  • ****
  • 1215
  • Rom: 33
  • Unimpressed was his default state.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #3 : 13 Ekim 2011, 22:56:17 »
Spoiler: Göster
Noir kara teniyle yakıcı Güneş’in altında yardımcısıyla birlikte yürüyordu. Yardımcısı Varro, 1.70 boylarında, zayıf ve güçsüz biriydi. Buna karşılık zekası ise üst derecedeydi, Kral genellikle onu danışmanı olarak kullanıyordu.

Birden Kral durdu, gözlerini kapatarak gökyüzündeki turuncu topa çevirdi yüzünü ve derin bir nefes aldı. Bu sürekli yaptığı bir şeydi, düşüncelerini açtığını düşünüyordu. Birden konuşmaya başladı:

“Ne yapmalıyım Varro? Söyle bana sadık yardımcım, arkadaşım, yoldaşım. Bu medeniyet, bu halk çok zamandır bu halde, ne çözüm getirmeliyim? Belki artık büyümeliyiz, belki de kendi içimizde gelişmeliyiz. Çok zamandır bu çıkmazdayım Vorru, aklından geçen her şeyi söyle bana, düşüncelerimiz çarpışsın, biri galip çıksın.”

Vorru, serçe parmağı olmayan sağ eliyle kafasını kaşıdıktan sonra kralına döndü. Söyleyeceklerini tartar gibi gözleri bir o yana bir bu yana hareket ediyordu. Sonunda boğazını temizleyerek konuşmaya başladı.

“Kralım, siz daha iyisini bilirsiniz ama fikrim şudur: Öncelikle gelişmeliyiz. Her şeyin başı iyi bir ekonomidir. Etrafımızı tanımalıyız, kaynaklar, mekanlar, devletler ve diğer her şey. Önce nerede olduğumuzu, neye karşı olduğumuzu öğrenelim.

Önemli olan diğer şey ise gelişim için yapılan araştırmalardır. Şu an diğer ülkeler ne yapıyor bilmiyorum, ama büyük ihtimalle ilk yapacağı şeylerden biri de araştırmalardır. Benim fikirlerim bu kadar, ama önemli olan sizin fikirleriniz tabii ki.”

Noir bir kahkaha patlattı, Güneş, beyaz dişlerini parlatıyordu. Varro ise utanmıştı, daha önce kralını hiç böyle görmemişti. Demek ki çok saçma konuşmuştu.

Ama öyle olmamıştı, Noir adamın zekasına tekrar hayran kalmıştı. Siyah eliyle Varro’nun omzunu sıvazladı. O da rahatlamış gibi göründü ve derin bir oh çekti. Noir arkasını döndü ve muhafızlarına doğru konuştu:

“İşte bu adamı bu yüzden seviyorum. Bilgelik konusunda kimse eline su dökemez!” Tekrar Varro’ya döndü. “Çok haklısın, haydi saraya dönelim ve Maxim’e ortalığı kolaçan edip bize güzel kaynaklar bulması için gönderelim.” Arkasını dönüp uzaklaşırken birden döndü ve tekrar konuştu. “Bulabildiğin en yakın köylüye bana biraz kekik getirmesini söyle. Sonra da kütüphaneci Vois’i çağır da şu araştırma fikirlerinden ona da bahsedelim.”

Varro fikirlerinin dikkate alınmasının verdiği gururla hükümdarını selamlayarak köylüyü aramaya gitti.


Hamleler

Kaynak keşfi 2Ü 1G
İdea          1Ü 1G
Madencilik: 2Ü 1G
(GE) Lider (Maxim)
200 Savaşçı 2A
Yaşasın!
Ne kadar da ideolojik yaklaşıyoruz birbirimize.

Çevrimdışı Catrouble

  • **
  • 267
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #4 : 15 Ekim 2011, 01:35:28 »
Spoiler: Göster
Cordan yaklaşık bir ay önce kaybettiği babasını düşünürken bir kez daha ona karşı yoğun bir kızgınlık hissetti. Aslında babası ile arası evlat – ebeveyn ilişkisi kapsamında her zaman iyi olmuştu ancak Cordan; medeniyetlerinin yönetimi konusunda babasının korkak ve çaresiz tutumunu çocukluğundan beri kabul edememişti. Tabi ki her çocuğa anlatıldığı gibi ona da Axenvar Hükümdarlığının Tanrılar tarafından nasıl yok edildiği ve nasıl küçücük bir köy halinde yaşam savaşı vermeye zorlandıkları anlatılmıştı. Yine de Cordan iki asırdan daha uzun zaman önce yaşanmış o vahim olayın – tabi gerçekten öyle olmuşsa – kendi geleceğinde belirleyici rol oynamasını kabul edemiyordu. Bu nedenle babası ve onun yönetim anlayışını sık sık eleştirmişti. Babasının vefatı sonrasında gerek kan bağı gerekse uzun yıllardır sürdürmekte olduğu muhalefet ve atılım politikalarının genç nüfus tarafından büyük bir coşkuyla desteklenmesi nedeniyle Cordan Axenvar liderliğe getirilmişti. Liderliği üstlendiği bir aylık süre içerisinde yönetim, eğitim ve ekonomi sistemini değiştirerek ailesinin yüzyıllardır süregelmekte olan geleneklerini reddetmişti.

Botlarını giyerken tamda bunları düşünüyordu genç lider. Bugün alınması gereken çok karar vardı ve Cordan yaklaşık bir aydır en doğru kararın ne olduğunu düşünüyordu. Evinin kapısını açtığında hatırladığı tüm anılarında var olan eski en yakın arkadaşı ve yeni yardımcısı Alkes’in onu selamladığını gördü. Gerçekten de bugün uzun ve zor bir gün olacaktı.

Cordan yan yana yürürken elini Alkes’in omuzuna attı ve “Sanırım kararlarımızda bir değişiklik yapmayacağım. Çok düşündüm ama en doğrusunun hala zanaat ve hammadde kaynakları üzerinden gelişim göstermek olduğunu düşünüyorum” dedi. Alkes duyduklarına şaşırmamıştı ancak hayal kırıklığı suratından belli oluyordu. Bunu farkeden Cordan “ama düşüncelerine hak vermiyor da değilim dolayısıyla askeri güce de önem vereceğim –yalnız sadece halkımı savunabilmek için bunu bilmeni isterim” diyerek sözlerine devam etti. Alkes daha saldırgan bir tutumu benimsese de en azından askere sahip olunacağı fikri hoşuna gitmişti ve gülümseyerek “en doğru kararı vereceğini biliyordum eski dostum” diye yanıtladı.
Evet; Cordan askeri güce önem vermeyi düşünüyordu ama asıl önceliği çok başkaydı ve artık kararlarını açıklamanın zamanı gelmişti. Bütün halkını köyün meydanına çağırdı ve kendinden emin, net ve güçlü bir ses tonuyla konuştu. Konuşmasının sonunda köyün hemen hemen her evinin inşaatını gerçekleştiren ve köyde “Büyük Usta” olarak tanınan kişiyi gelişim işlerinin liderliğine atadı. Çocukluğundan beri tanıdığı güçlü kuvvet bazı gençleri madencilik ve ormancılık üzerine çalışmaya ikna etti. Anne tarafından akrabası olan Yaşlı Diexz’e zanaat dallarında gelişim göstermek, eğitim ve hukuk gibi konularda yeni idealara yönelebilmek için bir araştırma takımı kurmasını buyurdu ve gönüllülerden oluşan bir grubun kaynak keşfi için köyün dışına gönderilmesini istediğini belirtti. Son olarak Cordan ön sıradaki insanlarla göz teması kurarak “Daha gelişmiş bir toplum olabilmek için yapılması gereken her hamle yapıldı ancak daha güvenli bir köy için silahlı güce ihtiyacımız olacak. Dolayısıyla herhangi bir zanaat dalına yatkınlığı olmayan ve yaşı silah tutmaya müsait her gencin silah altına alınmasını emrediyorum” dedi. Tam konuştuğu yüksek taşın üstünden inecekti ki durdu ve sözlerine devam etti: “Size söz veriyorum ben Cordan Axenvar, yönetimde olduğum sürece ne bir vahşi hayvan, ne bir büyücü, ne bir devlet, ne de o atalarımızı yok eden gaddar tanrılar sizlere zarar veremeyecek. Buna asla izin vermeyeceğim”
Aslında böyle bir konuşma yapmayı hiç planlamamıştı. Her şey biranda gerçekleşti ancak konuşurken içinde büyüyen ve tenini saran sıcaklığın yarattığı his Cordan’ı daha önce hiç hissetmediği bir heyecanla sardı. Cordan Axenvar halkına karşı yaptığı ilk toplu konuşmada tanrılara meydan okumuştu.

Hamleler:
Gelişimci Lider
İdea
Madencilik
Ormancılık
Kaynak Keşfi
400 Savaşçı

Çevrimdışı Vega

  • ****
  • 1023
  • Rom: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #5 : 17 Ekim 2011, 17:49:09 »
Spoiler: Göster
“Barbar kabileler yine göç ediyor efendimiz, pek çok ufak kasabayı yerle bir edip yağmalamışlar yine. Onlardan kaçmak isteyen köylüler de başka yerleşim yerlerine gidiyor. Birkaç aylık bir göç furyası var yani. Bize bağlı tarlaların da başlarına muhafızlar dikilmeli. Çiftçiler bunu talep ediyor.”

Tarrognean Çiftçiler sürekli bir şey talep ediyor zaten diye düşündü. İç geçirerek “Peki,” dedi Çiftçiler Elçisi’ne (oysa Yüce Büyücü ona Avam Gevezesi demeyi tercih ederdi) “Savaş okulundan bir tabur asker çıkacak bir hafta içinde. Onları pek kıymetli işçilerimiz için kullanırız.”

Çiftçiler Elçisi beceriksizce bir reverans yaparak Taht Odası’ndan çıktı.

“Şu barbarlar da iki ay yerlerinde otursa olmuyor, sürekli bir haltlar karıştıracaklar. Olan da bizim delikanlılarımıza oluyor. Neyse ki,” deyip tekrar iç geçirdi. “Atalarımın yarattığı Muhafız Fırtına ve çevremi saran yüce dağlara şükür, bu şatoya giremezler.”

Gözlerini pencereden engin denize çevirdi. “Tabii yakında gemi yapmaya başlamazsa; ama ümitlenmesem iyi olur, bir köpeğe yeni numaralar öğretmek çok zor bir şey olmasa gerek.”

Tahtının arkasında bulunan yardımcısına ikinci kez parmağını şaklattı ve görebileceği bir yere gelmesini emretti.

“Doğuya, doğuya doğru bir keşif ekibi göndermeni istiyorum. Oradaki devletleri, kültürlerini, yöneticilerini; kısaca her şeylerini öğrenip bir rapor yazsınlar. Hangilerini ittifaka katabiliriz bir bakalım. Bu zor zamanlarda sırtımızı birilerine yaslamalıyız ki, arkadan bıçaklanmayalım.
[spoiler]
Dünya Keşfi: Zeug kentiyle Levion arası
Araştırmalar: Mistizm ve İdea
KAynak Keşfi: Gelişimci Lider
+1 Savaşçı Üretimi
[/spoiler]

Çevrimdışı Madam Vio

  • **
  • 376
  • Rom: 16
  • "Each thing I show you is a piece of my death."
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #6 : 17 Ekim 2011, 18:26:07 »
Spoiler: Göster
Nepheris’in alımlı kadınları hoyratça gümbürdetilen çalgıların ritimleri eşliğinde -masa başı keyfi yapan askerleri eğlendirmek üzere- danslarını ederken, esmer tenlerini örten ipek ve kadife kumaşlardan yapılma örtüleri bir o yana bir bu yana salınıp şölene renk katmaktaydı. Üzeri bereketli yemeklerle donatılan masalarsa, günlerce sürecek olan bu büyük şölen için köy meydanının bir ucundan diğer ucuna kadar yan yana sıralanmıştı o gece. Gerçi sarhoşlar arasında çıkan kavga giderek büyürken bu masalar sırayla devriliyor, üzerine zahmetle yerleştirilen çanak ve tabaklar yerlere düşüp bin bir parçaya ayrılıyordu.

Bu esnada, süregelen hengâmenin uzağında günübirlik toplantılarından birini gerçekleştiren diğer kıdemli askerler ise Lord Persuile’in alacağı son kararı beklemekteydiler. Lord, sonunda oturduğu sandalyeden kalktı ve ellerini masaya dayayarak konuşmaya başladı.

“Memleketimizde gerek tarım gerekse su ürünleri yönünden çekilen memba sıkıntısını göz önünde bulundurarak, hem yabancısı olduğumuz bu bölgenin keşfini yapmak hem de yeni doğal kaynaklar edinmek amacıyla insanlarımızı gruplar halinde kuzeybatıya göndermeyi, medeniyetimizin öncelikli olarak atması gereken adımlardan biri olarak görüyorum.”

Bunun üzerine “Neden kuzeybatı lordum?” diye sordu içlerinden teki.

Lord eski dostuna imalı bir bakış attı. “Çünkü şu koca çölde Satelus, sonu olduğunu bildiğimiz tek yön orası.”

--------------------------------------------------------------

Yapılan Hamleler: Dünya Keşfi (Ülkenin kuzeybatısı) - Kaynak Keşfi
Yapılan Araştırmalar: Madencilik - İdea
Üretilen Askerler & Gemiler: +4 Savaşçı Üretimi (400 Savaşçı) - Gelişimci Lider (Satelus)

Çevrimdışı Wanderer

  • ****
  • 1501
  • Rom: 28
  • Uzun günler ve hoş geceler dilerim.
    • Profili Görüntüle
    • Blog Sayfam - Yolsuz Yolcu
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #7 : 17 Ekim 2011, 22:13:49 »
[spoiler]

Naram-sin, kendisine dönen kalabalığın ses cırmalayan konuşmalarını, sol elini havaya kaldırarak durdurdu. Kalesinin avlusunda, oldukça net göze kestirilebiliyordu. Hava parçalı bulutluydu ve nem, olması gerekenin üzerindeydi. Bu da yaklaşmakta olan yazın daha fazla hissedilmesine neden oluyordu. Ama sıcak değildi; sadece teninizi yapış yapış eden bir nem vardı.

"Dostlarım!" dedi. "Öncelikle önyargılarınızdan arınmalısınız. Bu eşsiz vadide, çölde yaşadığınızdan daha fazlasını bulabileceğinizi görmüyor musunuz?"

Bazıları, bu yeni "toprak parçası"na alışamamıştı bir türlü. Burası onlar için daha soğuk ve daha verimliydi. Alıştıklarından çok daha ötesiydi. Ama liderlerine olan sevgi ve saygıları, burayı daha katlanabilir kılıyordu.

"Buraya geldiğinizden beri ne zaman aç veya susuz kaldınız? Tanrılar bize burayı bahşetmişse, bunun bir sebebi olmalıdır." dedi; ve yavaş adımlarla kaleye geri döndü.

Yardımcılarından Hecsar-sin'in odasını da ziyaret etmeden olmazdı tabi ki. Hecsar-sin Kralının girdiğini görünce; "Dediğiniz gibi, köyün belirli yerlerine askerleri görevlendirdik efendim;" dedi. "Neden şehrin korunmasına bu kadar önem veriyorsunuz?"

Naram-sin; derin bir bakış atarak; "Çünkü ikinci bir şansımız olmayacak." dedi. Ve büyük ihtimalle sıcacık yatağına doğru hızlı adımlarla yol almaya başladı.

Üretilen lider:  Gelişimci.
Bir kaynak keşfi:  (Gelişimci lider)
+1 Savaşçı üretimi.
Popülasyon artırmak.
Yapılan araştırmalar: idea, mistisizm.
May the force, be with you.

Çevrimdışı Derufin

  • **
  • 78
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #8 : 18 Ekim 2011, 13:56:11 »
Spoiler: Göster
Alacakaranlık Deru Medeniyeti`nin kalıntılarının üzerini bir perde misali sarmıştı. Alev üfleyen ejderhaların harabe haline getirdiği eskinin görkemli medeniyeti Deru`nun başkenti olan bu ada binlerce yıl önceki hallerine geri dönmüşlerdi.

Aslına bakılırsa, Deru Medeniyeti`nin sonsuza dek yeryüzünden silinmiş olduğu sanılıyordu, çünkü medeniyeti yöneten soy tükenmişti tahminlere göre, ilk başta her şey bu yönde gelişirken son Kral Telperion`un oğlu Derufin çıkmıştı gün yüzüne, ve krallıklarının küllerinden yeni bir medeniyet var etmek için uğraşmaya başlamıştı.

Şimdi herkes çalışıyordu dur durak bilmeden, büyüleriyle şehirlerini bir düzene sokmaya çalışıyorlardı. Nüfusları eskisinin Yüzde biri bile değildi, ama Derufin`i gördükçe yüreklenip umutlanıyorlardı. Onda eskilerin kadim Kralı, Deru`ya en görkemli zamanını yaşatan Belgoras`ın cesareti ve liderliği gizliydi. Deniz mavisi gözlerini annesinden sim siyah saçlarını babasından almıştı.
Ülkenin tüm fertleri gibi o da dur durak bilmeden çalışıyordu.

''Bir grup dağlara çıksın, orada eskiden altınlar ve daha değerli madenler vardı, eğer ejderhalar orayı yağmalamadıysa ya da o gizli hazineler toprağın altına gömülmemişse oradan kendimize bir server elde edebiliriz.''
İki uzun boylu adam Derufin`i başlarıyla onayladıktan sonra köyün içlerine doğru koşmaya başladılar.
Derufin denizcilerin belirgin özelliklerinden olan uzun boyuyla dikiliyordu Kartal Tepesi`nin üzerinde. Önünde engin deniz borayla ayaklanıp kayaları dövüyordu. Eskiden buradan baktığında Deru`nın donanmalarını ce ticaret gemilerini görürdü, beyaz bayraklı, Dünya`nın en iyi gemilerini üretirlerdi onlar, ama şimdi hiç biri kalmamıştı...

Derufin bir kaç saat boyunca denizi izledi, bora melteme dönmek üzereyken Kartal Tepesi`nden ayrılıp köye döndü. Herkesin umutla çalıştığını görünce yüzüne bir tebessüm yerleşti. Neler yapacağına karar vermeliydi.

Biliyordu ki eğer düşmanları onların harap olduğu haberini alırsa saldırabilirlerdi, o yüzden hızlı toparlanmalıydılar. Askere ihtiyaçları vardı. Uzun bir süre bu şekilde düşündü, ve en sonunda kararlarını bildirmek için Divan Merkezi`nin yolunu tuttu.


Hamle: Kaynak Keşfi 2Ü 1G
Araştırmalar: İdea 1Ü 1G - Denizcilik 1Ü 1A - Mistizm 1Ü 1G
Üretilen Lider: Gelişimci
+3 Savaşçı ve +1 Trieme Üretimi (3A)



Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1837
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #9 : 19 Ekim 2011, 20:26:48 »
Spoiler: Göster
Güneşin yolunu izleyip yerleştiğimiz bu güzel diyarda, denizden gelen ve kaybolduğunu sandığımız savaşçılarımızı eski dostlarımızı karşılar gibi karşıladık. Bolluk ve güzelliğin bu diyarı, bize gösteren denize şükranlar olsun. (Asker Üretimi - 300 Savaşçı - 3 Askeri Puan)

Yerleştiğimiz günden beri her ne kadar savaşçılarımız güçlense de, kadınlarımız bizi iyice sevseler de, içimizde daha fazla kaynak bulma isteği vardı. Gezginler dedi ki, garip meyveler, içecekler, pınarlar ve madenler varmış bu diyarda. İşe yarar olup olmadıklarını görmek üzere getiriyoruz şimdi bunları diyara. (2 adet Kaynak Keşfi - 4 Üretim 2 Gelişim)

Sonra da gezginlere emrettim ki, sol kıyıdan aşağıya doğru gidip keşfetsinler dünyayı. Yağmalayacak şehir bulmadan, güzel kadınları kaçırmadan geçen her gün savaşçılarımızı daha bekletmek hiç de güzel değil. (Dünya Keşfi - Sol Kıyı tarafından - 2 Gelişim)

Ve sonra bir kaç kafası çalışan dangalakla görüştüm. Bana tahtadan yapılma daha ağır gemilerin de denizde yüzebileceğini söylediler. Tabii ki, denemeleri için onlara izin verdim, ama dün gece üç koca direkli gemilerle gezdiklerini görünce acayip delirdiğimi söylemem lazım. Bu gemiler uzak yerlere kolayca gitmemizi sağlayacak artık, deniz üzerinden bol bol yağma yapacağız. (Araaştırma: Denizcilik - 1 Üretim, 2 Askeri)

Ayrıca benim en güvendiğim adamı, Ygra'yı, keşiflere yardımcı olması üzerine keşif birliklerinin başkanlığına (veya liderliğine artık ne diyorsanız!) atadım. Şehirden uzak dursun da naparsa yapsın. (Gelişimci Lider)

(Toplam 4 Üretim 5 Gelişim 5 Askeri)

#rekt

Çevrimdışı Legend

  • ***
  • 590
  • Rom: 18
  • I write because your wrong
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #10 : 20 Ekim 2011, 07:29:33 »
Spoiler: Göster
Doğuda şafak yeni yeni sökerken Alp Er Tigin ve yiğitleri avdan yeni gelmiş,temizlenmek,hanımlarını görmek ve biraz dinlenmek için yurtlarına çekilmişlerdi.Alp Er Tiğin yurduna girdi,evde hatun yoktu. Su için dereye varmıştır diye düşünen Alp Er Tigin temizlenmek için sobanın üstüne bir kazan su koydu ve miğferinin kayışını çözdü.Onu soba direğinin bir çıkıntısına asan Alp Er,ardından çözdüğü çamurlu ayaklık ve kolluklarını da hanımının temizlemesi için divanın yanındaki örtüye koydu.Zırhının zincir düğmelerini de açıp günlük kıyafetiyle kaldıktan sonra kazanı sobadan almış tam yıkanma leğenine dökecekti ki...

Deri kıyafetli kel bir ulak soğuk ve bir bozkurt kadar sert bir ifadeyle,"Kağanım Sungur Han sizi otağında beklediğini buyurdu." dedi ve aynı ifadeyle yurttan çıktı. Bunun üzerine kazanı yere bırakan Alp Er,üstünü başını düzellti ve üstünde hançerlikleri av kılınçları için kılınç kınları olan kemerini tümden çıkarttı ve divanın üstüne koydu.Sonra döşşeğinin yanındaki dolabı açtı han'ın huzuruna çıkacağı için yadigarlarını kuşandı.Yaldız renginde oya* işlemeli bir solunda büyük bir yatağan kını,sağında da uzun bir kama kını olan zifir siyahı general ve avcıbaşı kemerini kuşandı.Uzunca pençeleriyle bir kurt kabartmasıyla başlayan parlak bir metalden olan yatağan sivri bir uçla bitiyordu.Onu kınına takan Alp Er Tigin geceleri yastık yoldaşı olan mücevherli kamasınıda elinde şöyle bir döndürdükten sonra kınına yerleştirdi.

Kendisinden sadece 10 yurt uzaklıkta olan otağa yürüyerek vardı.Sungur Han'ın yanı varan Alp Er Tigin selam verdi."Daha yeni döndüğünüzü biliyorum ama haydi yiğitlerim bir keşfe çıkın boy beylerinden oğlancıklarıda toplayın onlarıda asker etme zamanı gelmiştir.Bugün şerefinize verilen sığırda yiyin için yarında dinlenin ama 2 gün sonra yolda göreyim sizi."dedi.Bunun üzerine işin yine başa düştüğünü anlayan Alp Er,dinlendi,dinlendi,yedi,içti temizlendi ve yola baş koydu.

Hamleler
İdea:1Ü 1G
Kaynak Keşfi:2Ü 1G
Savaşçı Üretimi:3A
Gelişimci Lider:Alp Er Tigin

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #11 : 20 Ekim 2011, 18:18:56 »
Harita değişti bu tur, ona dikkat edin atlamayın. Ülke kartlarınızı ve özel olayları düzenledim, yapabileceğiniz yeni araştırmalar falan da ilk mesaja eklendi. Yeni tur başlasın artık :).

Başlangıç Tarihi: 20 Ekim 2011 Perşembe
Bitiş Tarihi: 28 Ekim 2011 Cuma(akşam 00.00'a kadar)



İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı LegalMc

  • ****
  • 1215
  • Rom: 33
  • Unimpressed was his default state.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #12 : 25 Ekim 2011, 19:36:56 »
Spoiler: Göster
Noir sağ elini çenesine dayamış, düşünceli düşünceli uzaklara bakıyordu. Maxim ve diğerleri iyi haberlerle dönmüşlerdi. Son günlerde duyduğu en güzel haberdi çünkü bu günlerde pek olumlu haberler işitemiyordu. Halkından birkaç kendini bilmez züppe, hafta içi kurulan pazara yüzleri kapalı bir şekilde gelip ortalığı dağıtmışlardı. Görgü tanıkları çok matah bir şey söyler gibi tenlerinin renginin siyah olduğunu söylüyorlardı. Zaten Romun doğduğundan beri halkın beyaz tenlilerle cinsel bir etkileşimi yoktu. O yüzden görgü tanıkları yetersizdi.

Ayrıca Hepwas ailesinin 6 yaşındaki çocukları kaybolmuştu. Annesi ve babasının anlattıklarına göre çocuk birkaç gündür garipti. Sürekli savaşmak ve avlanmak istiyordu. Bir bulsaydı o çocuğu, iyi bir eğitimle en iyi askerlerinden yapabilirdi.

Son olarak Vois’ten de haber yoktu. Ona verdiği görevi hala yerine getirmemişti. Ah o yaşlı bunak adam! Kolunu kıpırdatmaya hali olmamasına rağmen hala kütüphanenin başındaydı. Belki de onun yerine başka birilerini atasa daha iyi olacaktı. Noir muhafızların yanında emir bekleyen Varro’ya seslendi:

“Bu uyuşuk Vois’in işine son verme vakti geldi Varro, kütüphaneye git ve eli çabuk, en yüksek rütbeli kütüphane çalışanını…”

Bu arada salonun devasa kapılarına 4 kere tıklandı ve kapının önündeki muhafız selam verdikten sonra kralına konuştu:

“Kütüphaneci Vois geldi efendim.”

Bu kadar geç kaldığına göre haberler iyi değildi. Muhafıza onu içeri almasını söyledi, o da başıyla tekrar selam vererek kütüphaneciyi içeri aldı.

“Haberler nedir Vois?”

Vois belindeki parşömeni ağır hareketlerle çıkardı. “Uyuşuk piç” diye düşündü kral.

“Öncelikle özet isterseniz,”  diye başladı Vois. “Araştırmalar olabilecek en başarılı sonuç neyse, ondan daha başarılı geçti.” Sonra da tek tek parşömene yazdıklarını okudu ama Noir ilgilenmiyordu. Ona başarı haberi yeterliydi ve yüzüne sadece saray halkının görebildiği o koca gülümsemeyi yerleştirdi. Kütüphaneci elindeki parşömeni hışırdatarak kapadıktan sonra beklentiyle kralına baktı. Noir de bir şeyler söylemesi gerektiğini anlayınca tahtında doğruldu.

“Tebrikler Vois, çalışmaların gerçekten etkileyici. Yapmanı istediğim birkaç şey daha var.” dedi çünkü şu an aklına başka bir şey gelmiyordu. Sonra adamın kovulmak üzere olduğunu fark etti. “Ve unutmadan, Varro, söylediğim şeyleri unut.” dedi ve göz kırptı. Varro da anladığını belirten bir kafa işareti yaptı. “Bir de en yetenekli izcilerden bir keşif grubu kur. Onlara da emret ki Ejderha Nuadma soyundan babasının adını taşıyan II. Noir'in buyruğu üzerine, -henüz- tek şehirli medeniyetimizin, güneybatısı acilen keşfedilmeli.”


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dünya Keşfi (Grejü'nün güney batısı.)
Kaynak Keşfi (GE Lider Maxim)
Araştırma: Okullar
Araştırma: Ormancılık
Yaşasın!
Ne kadar da ideolojik yaklaşıyoruz birbirimize.

Çevrimdışı Raisor

  • ***
  • 793
  • Rom: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #13 : 26 Ekim 2011, 21:09:48 »
[spoiler]

Raizoo, sabah kalktığında havanın oldukça güzel olduğunu fark etmişti.  Bu, kahvaltısını yaptıktan sonra dışarı çıkarak biraz hava alması için güzel bir fırsattı.

Bu kadar çok ağaç ve şehrin dört bir yanını saran orman sayesinde, bol bol manzara ve temiz hava sahibiydi şehir. Gezilecek, yürüyüş yapılabilecek çok alan vardı. Yalnız halkın huzurunu kaçıran ve ormandan gelen o mistik ses, ormana gidilmesini zorlaştırıyordu. Daha doğrusu, insanlar korkuyordu gimeye.

Ama bu gün, Raizoo bir ilki gerçekleştirerek ormana bir gurup ile girme kararı aldı. Böylece planladığı gezintisini yapabilir, hem kaynak bulunabilir, hem de bu gizemi çözebilirdi. Günün sonunda kaynak bulundu, ama gizem çözülemedi. Çünkü bugün orman, eskisine nazaran daha bir ormandı. Sadece ormandı, fazlası yoktu. Mistik hiçbir olaya tanık olunamadan, geceleyin herkes evine dönmek zorunda kaldı. Kim bilir, belki ormandaki o sesi çıkaran şey, her neyse, bu kadar kalabalığı gördükten sonra kaçmıştı. Ve bir daha dönmeyecekti belki de.

Ama hiç de öyle olmadı, geceleyin, yatağında, aynı sesleri dinleyerek uyudu Raizoo.

Araştırmalar: Ormancılık
2 Kaynak keşfi (gelişimci lider)
+1 Okçu, +1 taktikçi üretimi (kahraman olarak),
+1 savaşçı üretimi.

[spoiler]
Vahşet her yanda ulu orta sergilenirken,

Sevişmek için saklanmak zorunda kaldığımız bir Dünyada yaşıyoruz.

-John Lennon.

Çevrimdışı Derufin

  • **
  • 78
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Taç & Kılıç (NES) - Oyun Sayfası
« Yanıtla #14 : 28 Ekim 2011, 16:13:18 »
Spoiler: Göster
Derufin küçük çaplı ordularının başında görkemli bir heykel misali dikildiğinde hem ordu hem de halk onun gücünü ve damarlarında akan kanın büyüklüğünü bir kez daha seyrettiler. Alnında ki parlak taçla ve elindeki kılıçla tüm askerlerden daha doğrusu bu medeniyette ki herkesten daha soyluydu o.

Deru`nun ana hatlarını oluşturan gemiler bir kez daha yapılmaya başlamıştı ve şimdiden küçük çaplı bir filoları dahi vardı. Hepsinin yüreklerinde yatan deniz aşkı onları gemi yapmaya mecbur kılmıştı.

Derufin ülkesini olabildiğince eskiye benzetmeye çalışırken tüketiyordu kendisini, tüm vücudunu bir araç olarak kullanıp durmadan gelecek için çalışıyordu. Bu arada madencilerde geri dönmüşlerdi. Okullarda eğitim başlamış eskisi gibi kültürlü bir nesil yetiştirmek için öğretmenler görevlerine dönmüşlerdi. Ve bu yani eğitim  Derufin`in gerçekten önemsediği bir şeydi.

Derufin ise tüm bu sürede olan her şeyi tek başına yönetti. İleride bir yönetim kurulu kurulabilirdi, ama şimdi daha erkendi. Bütün bu zorlu süreç onu yormuştu ama şimdi bile herkesten daha dik bir şekilde duruyordu ordunun en ön safında. Askerlerin en büyük moral kaynağıydı o, elindeki kılıç ve üstünde ki zırhı güneşin altın sarısı rengiyle muhteşem bir uyum içinde parıldıyordu.

Derufin bir süre hareketsizce kaldıktan sonra bir askerin atı üzerinde uzaklardan gelişi onu kıpırdattı. Bir kaç adım atıp atlıyı dinledi. ''Efendim göreve gönderilecek madencileriniz hazır emirlerinizi bekliyorlar.'' Derufin yok sesiyle açık bir emir verdi. ''Tamam şimdilik beklemeye devam etsinler. Halledilecek çok iş var.''


Maji 2G 2A
Okullar 3Ü 3A
(Eğer eksiltme bu tur geçerliyse) Kaynak Keşfi 2Ü 1G
(Değilse) Populasyon Arttırmak 2G 1Ü