Kayıt Ol

Stay Alive: Apocalypse

Çevrimdışı M.K.Immortal

  • **
  • 291
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Stay Alive: Apocalypse
« : 18 Nisan 2015, 17:34:35 »


   Merhaba arkadaşlar. Sürekli takip halinde olsam da uzun süredir sitede çok aktif olamamıyordum. Ancak güzel bir iş için uğraştığımızı bu başlık altında hem belirtip  hem de siz değerli rıhtım ailesinin desteğini almaya geldim.

   Bir arkadaşım ile birlikte yaklaşık 8 aydır bir PC oyunu projesi üzerinde çalışıyoruz. Oyunumuzun adı Stay Alive: Apocalypse. Oyunumuzun türünü en kısa şekilde zombi temalı hayatta kalma simülasyonu olarak adlandırabiliriz. Diğer adıyla: RPG-Sandbox-Zombi-Survival Game.

---------------------------------------

   Oyunumuzda şu anda mevcut olan, geneli daha önce işlenmemiş sistemler hakkında biraz bilgi vereyim.

   (+)Oyunumuz sandbox şehir olarak tasarlandı. Oyuna her başladığınızda 25x25 km'lik bir alanda rasgele 4 ilçe ve 1 merkez ortaya çıkacak. Yerleşim yerlerinin konumları, binaların konumları, kat sayıları, renkleri, dairelerin iç mobilya dizilimleri, iç mobilya renkleri ve modelleri, dairelerden çıkacak olan nesneler dahi rastgele bir sistem üzerine kurulu şekilde meydana geliyor. Ayrıca oyunda her binanın her dairesinin her odasına girebiliyor, her cisim ile etkileşebiliyorsunuz.

   (+)Klasik zombi oyunlarının aksine, birkaç darbe ile ölebileceğiniz veya zombilik virüsü kapabileceğiniz zorlu bir oyun olacak. Yani gerçek bir zombi kıyameti simülasyonu yapmaya çalışıyoruz. Asıl amacımız "bir zombi saldırısı olsa ne yapardınız" sorusuna "elime sopayı alır vururum kafalarına ve çıkarım dağa sırt çantamla" düşüncelerinin ne kadar gerçek dışı olduğunu gösterebileceğimiz bir simülasyon yapmak.

   (+)Gerçek zamanlı güneş döngüsü ve mevsimler. Gecelerin daha soğuk gündüzlerin daha acımasız olduğu bir dünyada hayatta kalmanın sınırlarını zorluyoruz.

   (+)Doldurulabilir kap, bardak, tabak gibi tüm nesnelerin içine benzin, su, çorba misali sıvı gıdalar, ispirto doldurulabiliyor olması. Ayrıca yağmurlu havalarda yağmur altına koyduğunuz kovaların doluyor olması.

   (+)Oyunumuzda her çeşit oyuncuya yönelik şeyler ekliyoruz. Örneğin gezgin bir karakter için gezilebilecek 625 km karelik bir alan ve yüzlerce daire, market, okul vs gibi binalar. Veya daha korunaklı bir hayatı seçenler için evlerini korunaklı hale getirebilecekleri, meyve kasaları veya saksılar içinde bitkiler yetiştirebilecekleri olanaklar.

   (+)RPG öğeleriyle bezendiğinden, oluşturduğunuz karakterler oyununuza yön verecek. Örneğin çok hareket ederseniz o kadar çok susar, yorulur ve acıkırsınız. Ancak metabolizma ve dayanıklılık özellikleri yüksek bir karakter bu sorunları diğer karakterler kadar çok yaşamayacak. Stat ve Trait'ler sabit kalsa da Skill ağacınızı zamanla geliştirebileceğiniz (ancak yavaş bir şekilde) bir sistem üzerinde de çalışıyoruz.

   (+)Yemek yapma sistemimiz gerçeğe yakın bir sistem ile işliyor. Tencereye su doldurup içine malzemeleri atıp çorba, pilav gibi yemekler yapabilir veya yağ içinde et pişirebilir ve bu eti iki ekmek arasına koyup hamburger yapabilirsiniz. Kullandığınız malzeme sayısı yaptığınız yemeklerin lezzetini, yani doyuruculuk, susuzluk giderici oranlarını etkiliyor. Şu an için 35 çeşit tarifimiz var ve zamanla arttıracağız.

   (+)Son zamanların neredeyse bütün hayatta kalma oyunlarında olan Craft sistemi bizde de mevcut. Tabi bina kurmak yerine (ki her yer bina zaten) Aydınlatma, tuzak, barikat gibi daha efektif craftları oyuna ekledik.

   (+)Yemek tarifleri, Craftlar ile ilgili bilgiler, tamir edilebilir eşyalar, çiftçilik üzerie bilgilerin olduğu kitapları oyunun her yerinden bulabilmeniz mümkün. Ancak rıhtım ailesinden biri olarak oyuna biraz daha renk katması amacıyla okunabilir kitaplar da eklemeyi uygun gördük. Daha doğrusu kitap adı altında öyküler bulup bunları okuması mümkün olacak oyuncuların. Oyun severleri biraz da olsa okumaya yönlendirmek için ufak bir çaba bizimkisi :)

   Bunların yanı sıra enerji üretecleri ile çalışan radyo, el feneri gibi cisimler, sesten, kokudan etkilenen zombiler, araç sürme, yakın ve menzilli silahlar oyunumuzda mevcut. Eklemeyi düşündüğümüz şeyler ise: NPC, hayvanlar, silah ve mermileri geliştirebilme, ingilizce dil seçeneği ve oyuna olan rağbete göre daha sonra ücretsiz bir DLC ile multiplayer seçeneği.

   Burada rıhtım ailesinden de bir ricam olacak ileriki zamanlarda. Oyun içerisine koyulmasını istediğiniz öykülerinizi bize gönderebilirsiniz ve sizin adınızla oyunda öyküleriniz yer alabilir. Tabi oyunun bitişine yakın bir zamanda bunu sizlere buradan duyuracağız.

   Oyunumuz hakkındaki gelişmeleri takip edebileceğiniz Facebook sayfasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
https://www.facebook.com/mehangames?ref=aymt_homepage_panel

   Twitter adresimiz:
https://twitter.com/mehangames

   Wikia sayfamız:
http://stay-alive-apocalypse.wikia.com/wiki/Stay_Alive_:_Apocalypse_Wiki

   (Web sitemiz henüz yapım aşamasında. Bittiği zaman buraya editleyeceğim.)


   Sizlere tanıtımımızı yapmamız için bize izin veren site kurucusu Hakan Tunç'a çok teşekkürler.

   Her türlü düşünce ve yorumlarınızı bizlerle paylaşırsanız oyunu geliştirmemiz açısından büyük fayda sağlayacağınızı da belirtmek isterim :)


Çevrimdışı M.K.Immortal

  • **
  • 291
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stay Alive: Apocalypse
« Yanıtla #1 : 27 Ocak 2017, 03:09:44 »
Merhaba arkadaşlar... Uzun süre sonra sonunda Greenlight sürecini başlattım. Yardımlarınızı esirgemezseniz çok sevinirim. Oylarınız için aşağıdaki linke bakabilirsiniz. Şimdiden herkese teşekkürler

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=850656795

Çevrimdışı Ugur

  • ***
  • 459
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stay Alive: Apocalypse
« Yanıtla #2 : 27 Ocak 2017, 15:11:08 »
Oyun içerisinde sunduklarınız , benzerlerinden sıyırmaya yetiyor ve artıyor hatta sizi , tek sorun biraz grafik ve modellerle ilgili (biraz daha iyi olabilirlerdi belki ) ama tek kişi çalıştığınızı göz önünde bulundurursak bence gayet yeterli olmuş . Greenlight sürecini başarılı olarak atlatırsınız da sizi steamde görürüz inşallah . İyi çalışmalar

Çevrimdışı M.K.Immortal

  • **
  • 291
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stay Alive: Apocalypse
« Yanıtla #3 : 27 Ocak 2017, 15:16:35 »
Çok teşekkürler. Evet grafikler sorun olarak görülüyor sürekli ama şunu belirtmek istiyorum. Oyunu lowpoly olarak sunsaydım "oyunun tarzı" bu denilip geçilecekti. İşin kolayına kaçmak istemediğim için bu sorunu yaşadım diyebilirim :D

Grafiklerin kötü olmasının nedeni binlerce modeli kendi başıma çıkarmak zorunda olmam ve diğer tüm işlerin de olması nedeniyle mümkün olduğunca hızlı modellemem gerekmesi. Texture üzerinde zaten o yüzden çok çalışamıyorum. Bunarın da haricinde sabit bir harita olmayışı "Lightmap" denilen ve gölgeler ile ışıklandırmayı muazzam şekilde güzelleştiren eklentileri de kullanamayışımın etkileri var.

Güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Türk oyun sektörüne bir kiremit de biz koyarsak ne ala :)

Kayıp Rıhtım Arşiv Forum

Ynt: Stay Alive: Apocalypse
« Yanıtla #3 : 27 Ocak 2017, 15:16:35 »