Kayıt Ol

Fallout 4

Çevrimdışı Laughing Madcap

  • ****
  • 960
  • Rom: 51
  • The Oncoming Storm
    • Profili Görüntüle
Fallout 4
« : 15 Haziran 2015, 12:25:25 »

"... Son dakika haberi... Nükleer patlamalara dair teyit edilmiş haberler var... Aman tanrım! Askerlerimiz haklıydı.

Savaş... Savaş asla değişmez."


Dün E3'te tanıtılan Fallout 4'ün çıkış tarihi 10 Kasım 2015 olarak belirlendi. Collecters edition satın alanlara da Pip-Boy hediye edileceği söylendi.

Şuradan oynanış, şuradan eşya yaratma ve şuradan da Pip-Boy ile ilgili oyun içi videolar izlenebilir. Ben Bethesda'nın E3 konferansını toptan izleyecem diyenleri de şuraya alalım.
Attention all planets of the solar federation
We have assumed control.

Çevrimdışı salvorhardin

  • **
  • 121
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #1 : 15 Haziran 2015, 13:42:26 »
Gözümüz doydu adeta :) Bence en başarılısı eşya yaratma yeniliği olmuş. Benim gibi her zımbırtıyı toplayan birisi için yeni eşyalar yaratmak, hatta onları satmak tam bir geçim kaynağı olacak :D
Ayrıca paylaşım için teşekkür ederim :)


"Şiddet, beceriksizlerin başvurduğu son çaredir." -Isaac Asimov

Çevrimdışı Laughing Madcap

  • ****
  • 960
  • Rom: 51
  • The Oncoming Storm
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #2 : 25 Ekim 2015, 13:42:36 »
Bethesda oyunun çıkmasına günler kala boş durmamış, bizlere S.P.E.C.I.A.L. sistemini özet geçmiş. Çok da hoş olmuş.

(S)trength
(P)erception
(E)ndurance
(C)harisma
(I)ntelligence
(A)gility
(L)uck

Bu da bonus olsun.
Attention all planets of the solar federation
We have assumed control.

Çevrimdışı mit

  • *
  • 5536
  • Rom: 96
  • Kronik Anakronik
    • Profili Görüntüle
    • Yorgun Savaşçı'nın Günlüğü
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #3 : 25 Ekim 2015, 13:56:04 »
Çok güzel olmuş bu videolar ya :) Oyunun o absürt havasını yansıtmakta gerçekten iyi iş çıkarmışlar. Fallout 3'te her şeye rağmen bu işi tam anlamıyla kıvıramamışlardı, bir şeyler eksikti benim için. Ama New Vegas'tan ders almışa benziyorlar. İnşallah Hardcore Mode da olur oyunda.

Son olarak, Aral İthalat, sözüm sana... Tam da Bethesda'nın dağıtım haklarını alarak oyunun fiyatının 80 TL'den 180 TL'ye çıkmasına neden olacak zamanı buldun. Alacağın olsun...
Jackal knows who you are,
Jackal knows where you are.
Try to hide if you dare.
Do your best, i don't care.

Çevrimdışı KimseninBiri

  • *
  • 16
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #4 : 15 Kasım 2015, 13:41:33 »
Beklediğinizi buldunuz mu bilmiyorum ancak videolarda gösterdiklerini tam anlamıyla verdiler. Şahsen Fallout 3 kadar etkileyici bulmasamda çok güzel bir oyun olmuş. Dolu dolu detay kaynayan bir oyun. Giden zamanlarıma hiç acımıyorum. Yaklaşık 15 saat oynadım. Bir bu kadar daha oynarım gibi.

Ayrıca oyunda bir beyzbol topunda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün imzasını görmek baya şaşırttı beni. O detayı kim yerleştirdi acaba.

Çevrimdışı uveybaba

  • **
  • 117
  • Rom: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #5 : 15 Kasım 2015, 15:02:31 »
Steam üzerinden gözüken oynama sürem 33 saat. İlk başlarda Minuteman ve Railroad görevlerine odaklanırken sonradan "Yahu , neymiş bu oyunun senaryosu bakalım" deyip , ana senaryoyu bitirmiş bulunmaktayım.

Kimsenin hevesini kaçırmak istemem ama ana senaryo TIRT. Hatta ben oyunu bitirdiğimi bile anlamadım , giren videoyu düz bir sinematik sandım. Yani diğer Fallout oyunlarının ana senaryolarını hatırlıyorum , çok daha güzeldi be. En azından daha detaylıydı. Oyun sonunda verdiğimiz kararlar ile ilgili sinematik girdiği zaman şöyle bir tüylerimiz diken diken oluyordu. Ben bu hissi Fallout 4'de mümkün değil yaşayamadım.

Senaryo dışında neye odaklanmışlar ? Farklı oyun mekanikleri. Kendine güvenli ev inşa etme , silah ve zırh özelleştirmeleri gibi. Artık oyunda ciddi anlamda junk item kalmamış. Her şey ama her şey işe yarıyor. Hatta öyle bir noktaya geliyorsunuz ki taşıma kapasiteniz dolduğu zaman bardak , bant ya da daktilo atmak yerine silah atmaya başlıyorsunuz. Bunu güzel yapmışlar , beğendim. Eskiden lüzumsuz hiçbir işe yaramayan lüzumsuz itemlar artık güvenli evimizi tasarlarken birer malzeme olarak kullanılıyor.

Bununla birlikte iç mekan sayısı ciddi oranda artmış. Eski Fallout oyunlarında alabildiğine açık arazi , belli başlı bir kaç bina ve girilebilecek mekan olurdu. Fallout 4'de girilebilecek mekan sayısı muazzam. Tiyatrolar , hastaneler , evler , polis karakolları vs. Bu mekanların hepsi görevlerle ilgili değil , keşfedip etmemek tamamen içinizdeki maceracıya ait. İçerideki düşmanları yok edip , tüm her şeyi lootladıktan sonra haritadan bakıp [CLEARED] yazsını görmek tatmin etmiyor değil.

Gelelim yan görevlere ve hikayelere. Çok fazla kendini tekrar eden yan görev var. Çeşitlilik ölmüş. Oyunu oynadığım ilk saatlerde " OOoo ne güzel bir sürü görev oldu , keyifle yaparım ben bunları " diye düşünürken , bir süre sonra görevler rutine biniyor. " Kardeş , şu raiderlar bizi rahatsız ediyor. Sana zahmet öldür de gel be. " Yani nasıl desem , kendimi fethe çıkmış komutan gibi hissetmeye başladım bir süre sonra. Olumlu taraflarına gelelim , yine çok güzel yan hikayeler yok değil. Sürprizler , göndermeler. Size önerim Terminal görünce es geçmeyin. Okuyun tüm kayıtları ve etrafı inceleyin , hoş sürprizler çıkabiliyor karşınıza. Bazen duygusal anlar yaşayacaksınız bazen kahkaha atacaksınız.

Gelelim beni en çok üzen noktaya. Armor yok , armor :( Nerede o Fallout New Vegas NCR armorunun karizmatikliği. Nerede o Fallout 3 Tesla Armor zerafeti. İyiki mod community şimdiden çalışmaya başlamış. Önümüzdeki günlerde güzel güzel , cici cici armorlara kavuşacağız.

Yani nasıl desem değişik bir oyun olmuş açıkçası Fallout 4. Kesinlikle kötü bir oyun değil , başında çok rahat saatler geçiriyorsunuz ama bunu senaryonun uyandırdığı merak yüzünden değilde , oynanış mekanikleri doğrultusunda yapıyorsunuz.

Ben oyuna en zor seviyede yeniden başladım. Farklı kararlar alarak oyunu bir kez daha bitirmek için ve %100 yapmayı denemek istediğim için. Bakalım bu sefer nasıl bir izlenim edineceğim.

Edit: Power Armor'lardan bahsetmeyi unutmuşum. Yanlış değilsem 5 farklı Power Armor var. Bunlara Jet-pack ya da termal kamera gibi eklentiler ekleyebiliyorsunuz. Haritada gezerken denk geldiğiniz nadir eşyalardan farklı boyalar kazanıp , boyayabiliyorsunuz. Enerji olarak fusion core'a ihtiyaç duyuyorlar , eğer sürekli Power Armor ile oynamak istiyorsanız bol bol keşif yapmanız lazım. Veya mod indirip enerji tüketimini düşürebilirsiniz. Elde etmek çok zor değil , kafama göre ortalıkta gezerken bile 2-3 farklı tür Power Armor'a denk geldim. 
Mizah en güçlü savunmam. Mizah önemli. Mizah güzel. Cici mizah.

Çevrimdışı Grayswandir

  • ***
  • 815
  • Rom: 14
  • You may have heard of me.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #6 : 15 Kasım 2015, 20:09:48 »
Henüz oynama fırsatı bulamadım, fakat epeyce bir fikir edinecek kadar izledim. Bekleneni verebilen bir oyun olmamış görebildiğim kadarıyla Fallout 4. Senaryo, özellikle de diyalogların kısırlığı epey sinir bozucu görünüyor. Öncelikle, 3 ve sonrasını ilk 2 oyunla karşılaştırmak ne kadar anlamlı bilmiyorum. İsimlerinden ve dünyalarından başka pek bir ortak yönü yok bu oyunların. O yüzden o karşılaştırmaya hiç girmeyeceğim. Fakat bu oyunu çok beğenip de New Vegas'ı (3 de iyi fakat bence NV seviyesinde değil) oynamamış olanınız varsa, muhtemelen zevkten aklını kaybedecektir onu oynarken.

Bir New Vegas veya Fallout 3 değil kısacası. O oyunlardan daha büyük bir kitleye hitap etmek isteyen, RPG'den çok shooter-sandbox bir oyun olmuş. Diyalog basitliğinden falan da anlaşılıyor bu zaten. Keyifli görünüyor, kötü bir oyun değil. Fakat adını taşıdığı serinin hakkını verip veremediği soru işareti. Ben veremediğini düşünüyorum. 180 lira verip almam kesinlikle, 1-2 sene sonra ucuza denk gelirse belki alıp oynarım. O zamana kadar New Vegas'ı açıp açıp oynamaya devam.

Ha bu arada, Game of the Year olması gerektiğini söyleyen insan gördüm. Witcher 3 varken hem de. Allah taş yapar. İnsaf.

Edit: Diyalogların ne kadar "for dummies" olduğu anlatmakla anlaşılmıyor, şöyle gösterelim: 2, 3 ve 4'ün karşılaştırması. "Sarcasm" diye seçenek var yahu. Artık hangi seçeneğin sarkazm olduğunu da anlayamayacaksam Call of Duty oynayayım zaten, ne işim var Fallout'la.
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

#hayır

Çevrimdışı uveybaba

  • **
  • 117
  • Rom: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #7 : 16 Kasım 2015, 09:59:50 »

Diyalogların ne kadar "for dummies" olduğu anlatmakla anlaşılmıyor, şöyle gösterelim: 2, 3 ve 4'ün karşılaştırması. "Sarcasm" diye seçenek var yahu. Artık hangi seçeneğin sarkazm olduğunu da anlayamayacaksam Call of Duty oynayayım zaten, ne işim var Fallout'la.


Mesajınızı okuduktan sonra Reddit Witcher sayfasında gezerken aşağıdaki resme denk geldim. Ayrı bir gülümsedim :)

Mizah en güçlü savunmam. Mizah önemli. Mizah güzel. Cici mizah.

Çevrimdışı mit

  • *
  • 5536
  • Rom: 96
  • Kronik Anakronik
    • Profili Görüntüle
    • Yorgun Savaşçı'nın Günlüğü
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #8 : 16 Kasım 2015, 14:02:16 »
Unicorn... Hahahahaha! :D

Diyalogların böyle olması çok acı yalnız ya. Bir Fallout hayranı olarak ilk gördüğümde yıkıldım. Nerede o konuşarak insanları ikna edebildiğimiz uzun diyaloglar, nerede bu Mass Effect özentisi diyalog ağacı. Yazık valla... Ben de vermem 180 TL bu oyuna. Hele ki gün geçtikçe "Fallout evreninde geçen shooter" yorumları arttıkça...

Fakat Unicorn... XD
Jackal knows who you are,
Jackal knows where you are.
Try to hide if you dare.
Do your best, i don't care.

Çevrimdışı daifunka_vc

  • ***
  • 618
  • Rom: 20
  • Kronik Öğrenci
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #9 : 16 Kasım 2015, 15:47:34 »
Bu diyalog tekerleği mevzusunu ciddi ciddi kıvıran tek oyun olarak, bir şaheser (bana göre tabii ki :D) olan Alpha Protocol'ü hatırlıyorum yav. Fallout 4'ünki ise kıvıramamak değil resmen boşvermişlik olmuş ama, bariz belli.
There are two secrets to becoming great. One is never to reveal all that you know. - PS:T

Çevrimdışı Laughing Madcap

  • ****
  • 960
  • Rom: 51
  • The Oncoming Storm
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #10 : 16 Kasım 2015, 18:01:31 »
Ben de o parayı/zamanı ayıramayan; ayırsa bile öyle bir bilgisayara sahip olmayanlardanım. Henüz oyunu oynamış değilim fakat bir hayli video izledim ve evet, olmamış yeri çok.

Bethesda, Obsidian gibi firmaların mod komünitelerine dikkat ederek, yapacakları oyunlar için çok güzel fikirler edinebileceklerini aşikardı. Ama Fallout New Vegas'tan örnek verecek olursak, Project Nevada gibi modlar varken; Wasteland Defence gibi modlardan yararlanmak?. Yani karşımızdaki crafting sisteminin güzel yanları yok değil, çöp eşyaların parçalanıp ana maddelerini kullanabilmek çok güzel fikir. Yerleşim yeri inşa etmek, su/yemek/barınak sağlamak da güzel fikir. Ama bunları bizzat bizim yapmamıza pek ısınamadım. Bireysel bir oyuncu olarak konuşuyorum tabii ki. Yoksa bu getirdikleri sistem hem oyunun oynanışını bir hayli uzatıyor hem de sınırsız mod imkanı sağlıyor. Ki sanırım biraz da tribünlere oynama durumu var. Ama -kendi adıma- dinazorlar kale arkasında kaldı, o hoş olmadı.

Oyunun "minecraft" kısmının dışında bir başka eleştirildiği nokta da fazla vurdu kırdılı bir shootera dönüşmesi ki bu biraz oyuncuyu bağlayan bir şey. Oyun 3 boyutlu değilken (Interplay,öpücük.) oyuncu rol yapmaya çok daha kolay odaklanabiliyordu ama Fallout 3 ile birlikte bu iş biraz değişti. Yine New Vegas'tan örnek verecek olursam, bölüm sonu canavarı Lanius'u konuşarak da yenebiliyorsunuz ama uzaktan Fatman ile nükleer saldırıda bulunmak daha eğlenceli geliyor.

Yine bir başka eleştiri, dialog sistemi ki buna kesinlikle katılıyorum. Seçenekleri seçtiğinizde karakterin tam olarak ne söyleyeceğini bilmemenin ötesinde, gerçekten ne söyleyeceğine dair hiç bir fikrimiz yok. Atıyorum; "Is it enough?" diyor. Ne enough? Neyden bahsediyoruz? Noluyor?

Bu eleştirilere bir tane de ben ekleyeceğim; SPECIAL, perk ve skill sistemindeki değişiklikler. Oyunu oynamadan tam olarak algılayamayacağım muhtemelen ama benim hiç hoşuma gitmedi.

Velhasıl, kayzerin hakkı kayzere. Gördüğüm kadarıyla, çok eğlenceli ve güzel bir oyun olmuş. Bazı sorunları olan ama yine de yenebilecek, Bethasda üretimi bir Fallout olmuş ki serinin ilk iki oyununu oynamamış olanların bayılacağından da eminim. Ama Interplay gözlüğüyle bakarsak, ı-ıh.

Yine de Fallout yahu.

Özet geç diyenler için; Grayswandir'in mesajına imzamı atarım.

Daha da özet versiyonu için, ekşi sözlükten gelsin; "seni goty yaptırmayacağız!" - geralttin demirtaş
Attention all planets of the solar federation
We have assumed control.

Çevrimdışı uveybaba

  • **
  • 117
  • Rom: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #11 : 16 Kasım 2015, 18:23:10 »
Diyalog sistemi için şöyle ufak bir mod yapılmış. En azından tekerlek sistemi gitmiş.




Moda şuradan ulaşabilirsiniz yalnız .bsa dosyası sadece rus dili için ayarlanmış durumda. Diğer dillerde kullanmak için .bsa dosyasını extract etmek gerekiyor. Ben Skyrim için yapılmış olan .bsa extract yazılımını kullandım , olumlu sonuç aldım.

.bsa dosyasını extract ettikten sonra ne yapıyoruz peki ?

1 - Belgeler/My Games/Fallout4 klasörüne girip, Fallout4.ini dosyasını açıp, şu satırı buluyoruz

Kod: [Seç]
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\
Ardından şu şekilde değiştiriyoruz (bu adım ile birlikte şu ana kadar yayınlanan diğer modlara da destek sağlıyoruz , her mod için yeniden düzenlememize gerek kalmıyor)

Kod: [Seç]
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, textures\, meshes\, scripts\, sound\, music\, misc\, shadersfx\, interface\, programs\, materials\

2 - Extract etmiş olduğumuz .bsa dosyasından çıkan Interface klasörünü "<steamfolder>\ steamapps\ common\ Fallout 4\ Data" klasörünün içerisine kopyalıyoruz.

Birazda olsa tatmin sağlar diye düşünüyorum. En azından tekerlek yok :P Bununla birlikte seçeneklerde söyleceğemiz diyaloğun tamamının gösterilmesi için mod talepleri var. Çok fazla satır olduğu için uzun sürebilir fakat eminim birileri el atacaktır. Bathesda'nın açıklarını mod community kapatmaya devam ediyor.
Mizah en güçlü savunmam. Mizah önemli. Mizah güzel. Cici mizah.

Çevrimdışı Laughing Madcap

  • ****
  • 960
  • Rom: 51
  • The Oncoming Storm
    • Profili Görüntüle
Ynt: Fallout 4
« Yanıtla #12 : 16 Kasım 2015, 18:55:07 »
Açıkçası böylesi, diyalog sisteminin kısırlığını daha da göz önüne sermiş. Karşılaştıracak olursak;

Spoiler: Göster


Farkettiyseniz, ilk iki oyunun diyaloglarından bahsetmiyorum bile. Neyse ki oyuncuyu yine oyuncu düşünüyor.

Bonus

Düdüt: Bir de böyle bir şey var;

Spoiler: Göster
Attention all planets of the solar federation
We have assumed control.