Kayıt Ol

Eve Online

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1837
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Eve Online
« : 22 Mayıs 2010, 12:14:44 »

Bilim Kurgu tabanlı, gerçek bir Online Rol Yapma oyunu. Gerçekten bir şeylerle uğraşmak iteyen ve zaferleri zorlu olarak kazanacaklara göre bir oyun. Oyun zor. Gerçek anlamda zor. Aşağıdani resimde, oyunda üretilebilir ve satın alınabilir gemilerin listesini ve boy ölçülerini bulacaksınız, iyi seyirler. ^^

Resim 4mb bu arada, evet biraz büyük.

http://go-dl1.eve-files.com/media/corp/DavikRendar/EVE_Shipchart_Apocrypha_Edition.jpg
#rekt

Çevrimdışı Nihbrin

  • ****
  • 1243
  • Rom: 43
  • [Infornography]
    • Profili Görüntüle
    • nihbr.in
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #1 : 22 Mayıs 2010, 18:31:51 »
Aslında Eve Online'ı anlatması güç, o yüzden ben tam (!) bir sunum yapmaktan çekindim çünkü sadece 9.4m skill pointteyim 2 yıla rağmen (Caldari Drake kullanıyorum passive shield tank, ve Stealth bomber) ^^ Ancak tesadüf bu ki sen bu başlığı açmadan birkaç saat sonra işe soyunmuştum. Kaç saattir bilgi toparlıyorum emin değilim ama işin yarısını bile yapamadım henüz. Hali hazırda bir Forum anlatımı mevcutsa elinde benimle paylaşırsan sevinirim derler toparlarız, bu başlıkta açarız.


Çevrimdışı Arlinon

  • ***
  • 456
  • Rom: 14
  • Savaş ve Ateş
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #2 : 04 Haziran 2010, 20:12:23 »
O en büyük gemileri oyunculara mı veriyorlar? ;D

Çevrimdışı Nihbrin

  • ****
  • 1243
  • Rom: 43
  • [Infornography]
    • Profili Görüntüle
    • nihbr.in
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #3 : 04 Haziran 2010, 22:09:01 »
En büyük "Titan" gemilerini imal etmek yaklaşık yarım sene sürüyor. Üretime başlamak için gereken aşamalardan geçmek ise yaklaşık iki yıl gerektiriyor. Ayrıca kimse tek başına bir titan yapamaz, yaklaşık olarak en makul kırk kadar oyuncunun corp. (şirket; pek çok oyunun guild-klan vb oluşumuna denk) ile beraber çalışması gerekli. Ayrıca her isteyen bir titan edinip kullanamıyor. Bunlar sadece üretmek için gerekenler.

Üzerine kırmızı hedef tahtası çizilmiş bir gemi tipi titan. Elinde tutamayacak bir örgütlenmenin onu yapmayı başarsa bile ay geçmeden kaybeder. Eve online 4 yıl önceye kadar "en büyük gemisi olan kazanır" gibi bir oyundu. Artık "Her tipten her gemiye, küçüklü büyüklü, sahip olan filo kazanır" haline geldi.

Bir gemi yok olduğunda, patlatıldığında geri dönüşü yok. Diğer oyunlardaki gibi tekrar dirilemezsiniz ya da kaldığınız yerden oyuna bir başka noktada devam edemezsiniz. Gemi artık yok olmuştur. Bu yüzden ortalama boyutlarda gemiler tercih ediliyor şu ara. Zaten oyunun üreticisi CCP'de bunu anladı ki tech-4 serisi gemileri oyuna koydu.

Bu gemiler işlevleri ve güçlerine kıyasla inanılmaz küçükler. Bir battleship gücünü cruiser hızı ve boyutlarına indirgenmiş ve çok fonksyonlu olması amaçlanmış. Ancak bir tech-4'ü hakkı ile kullanabilmek için inanılmaz uzun zaman harcamak gerekiyor. İşin zor yanı ise zamanı oyunun başında değil "oyun ile ilgili makaleleri ve diğer yazıları" okumak ile geçiriyor insan.

Çevrimdışı Arlinon

  • ***
  • 456
  • Rom: 14
  • Savaş ve Ateş
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #4 : 04 Haziran 2010, 23:04:35 »
Sağol bilgiler için Nihbrin.

Peki savaş sistemi nasıl? Uçuş simülasyonları gibi mi? Yoksa sadece tıklıyor muyuz?

Çevrimdışı Nihbrin

  • ****
  • 1243
  • Rom: 43
  • [Infornography]
    • Profili Görüntüle
    • nihbr.in
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #5 : 05 Haziran 2010, 03:25:44 »
Aslında bu senin daha çok EVE'i nasıl oynamak istediğin ile ilgili. Bazısı yıllarca oynamış olup hiç düşman gemisi ile savaşmamış olabiliyor. Ya da kimisi ne savaşmak ile uğraşmış ne de madencilik gibi inanılmaz sabır isteyen bir uğraşa girmemiş; evreni geziyor.

Örneğin genelin yaptığı şey ilk bir sene normal mmorpg tipi "Karakterini geliştir, yeni gemi al, yeni skiller öğren, yeni silahlar kullanmayı öğren ve o silahları satın almak için git biraz görev yap" gibi geçiyor. Ancak bu aşama öğrenme aşaması. Bir senenin sonunda oyun ile ilgili yarım yamalak fikir sahibi olunabiliyor. Görevler bile bu ilk senenin ortalarında anlaşılmaya başlandığı üzere (eğer birisi karşısına oturtup anlatmaya tenezzül etmezse) bu "Oyunu nasıl oynamak istediğin" sorusuna cevap verir nitelikte oluyorlar. Gerçekten basite indirgeyerek nasıl anlatırım bilmiyorum ama şöyle hayal et:

Madencilik, taşımacılık, savunma, saldırı, keşif, bilim, gezegen yerleşimciliği (yeni), araştırma ve geliştirme, üretim (gemiler, silahlar ilk akla gelenler ama bu çok geniş bir alanı kapsıyor) gibi pek çok alanda oyuncu karakterini yölendirebiliyor. Benim karakterim başta yaptığım hata yüzünden üç yıldır saldırı üzerine kurulu. Bunu oyuna yeni başlayan birisinin yapmaması gerekiyor. Daha çok madencilik ve taşımacılık gibi bol para getiren görevler ve gemi türlerine yönelmek ve belli bir kişisel ekonomi-geliri raya oturtmak şart. Ha bunu görevden göreve koşarak bilgisayarın yönettiği korsan gemilerini avlayarak da gerçekleştirebilirsin ancak muhatap olduğun NPC değil de gerçek kişiler olmaya ancak 4. yılda başlıyor eğer ciddi bir corp. üyesi değilsen.

Şimdi eğer bir madenciysen gemini alır astroid kuşağından bir ötekine gezersin. Gerçekten hayat zor olmaz. Bazen sizden fidye talep eden tipler belirebilir eğer düşük güvenlikli galaksilere uğrarsanız. Çaresi gerçekten ödeme yapmak ya da baştan gelirken sizi koruyacak birilerini tutmanız olabiliyor.

Benim gibi önüne gelene dalma eğiliminde biri olursan da oyun aniden komplikeleşiyor. Bir kere ekranında bir gemi var, her zaman orada o. İster büyük olsun ister küçük, sen gemin ile her şeyin merkezindesin. Gemindeki araç gereçlerin her zaman belli bir sınırı var. Buna geminin türü ve çeşitli alanlardaki kapasiteleri karar verir. Bunun yanında karakterini üzerinde emek harcamanı gerektirmeyen ama zaman yiyen bir yetenek sistemi ile geliştirerek bu kapasite ve gemi türlerinin çeşitliliği konusunda artış gerçekleştirebilmeni sağlıyor.

Fare bu oyunu oynarken en yakın dostun, 'tık' üzerine kurulu. Ancak mikrofon ikinci en iyi dostun. Eğe eve online içinde aktif bir sosyal yaşantın yoksa single player oyun oynamaktan farkın olmaz. Diğer mmorpg'lerden rakibini görüş ve taktik açısından ayrılan yanı belli bir mesafe de küresel tüm saldırılara açık olman. Her yönde hareket edebiliyorsun. Bazısı lazer severken bazısı füze sever, ötekiler drone'ları kullanır ve kalkanlarını güçlendirir. Kimisi hiç kalkanları uğraşmaz geminin sert dış levhasını hızla tamir edebilecek düzeneklere yönelir. Bu böyle gider.

Harita sistemi inanılmaz geniş. Ancak genel durum: evren vardır->evrende galaksiler vardı->galaksilerin tümü değilse de %95'i birbirlerine stargate'ler ile bağlıdır->stargate'lerin evrendeki sadece %20'si NPC (CONCORD) gemileri tarafından korunur ve onlar yüksek güvenlikli uzaydadır. Geri kalan %80 uzaya çıkman hangi yolda ilerlemek istediğine göre değişkenlik göstererek yıl veya yıllar alacaktır.

Yaşadığım bir senaryo:
Nihbrin ucuz bir yük gemisi satın alır, kullanmak için gereken skilleri 1 ayda öğrenmiştir. Gemi hızlı ama küçüktür ama zaten amacı düğünden kız kaçırır gibi savaş alanından hurda çalmaktır. İntergalaktik bir multi-corp savaşının ortasına gelir ve düşman gemilerinin radarlarında rengim olmadığı için (buna güvenerek) filo komutanlarının beni en sonlarda yer alacak hedeflerden birine getireceğine güvenir ve kendime beş dakika ayırırım. Gemime Tracktor beam adı verilen ve çevremdeki hurdaları kendime belli bir mesafeden çekmeme yarayan aletler ile donatmışmdır (skillerini gereken hale getirmek 1 hafta almıştır) En az patlamalı ve sakin görünen savaş arazisinde yeni patlamış ateşi tüten ve yarım saate kadar (hatta yakında bir klon gemileri varsa filo'nun dakikalar içinde) patlamış gemisinin enkazından kurtarabileceklerini kurtarmak üzere birisi gelmeden ne kadar hafif ama değerli malzeme varsa kaparım.. ve mekandan gemim dolmamış olsa bile karar verdiğim gibi 5. dk içinde ayrılırım. Ben warp hızına tam ulaşırken arkamda bir titan'ın gürlemesini duyar ve en yakın stargate'e 5.au hızında kaçarım ^^

gecenin cirosu sadece 50milyon olur ama bilirim ki bu bir başkasının hazinesidir  :P (o kişinin malına sahip olduğum ilk andan itibaren belli bir süre o kişi beni istediği yerde vurma hakkına sahip (killright) bu yüzden belli bir galaksinin ücra bir gezegenindeki yörüngeye oturmuş istasyonuna gemimi park eder ertesi günü beklerim.

Çevrimdışı Arlinon

  • ***
  • 456
  • Rom: 14
  • Savaş ve Ateş
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #6 : 06 Haziran 2010, 20:31:46 »
Güzelmiş :clap

Bu ay yıl olayıyla gerçek hayatı mı kastediyorsun, eğer öyleyse ultra yavaş bir oyun olması lazım.

Çevrimdışı Nihbrin

  • ****
  • 1243
  • Rom: 43
  • [Infornography]
    • Profili Görüntüle
    • nihbr.in
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #7 : 07 Haziran 2010, 00:44:07 »
Oyun inanılmaz sakin. Ancak bir savaş söz konusuysa ya da olmadık bir intergalaktik corp hudutunda birden bire inanılmaz değerli worm hole'lardan biri belirirse ortaya çıkan cümbüş ve gelişen olayların tüm diğer galaksileri etkilemesi inanılmaz güzel. Öyle ki aylık gazetesi çıkar EVE online'ın. Her nüshada yazılan çizilen olaylar sanki gerçek bir evrende yaşayan dünyalar arası ilişkiler üzerine eğilen politik çıkar çatışmaları ve savaşları içeren inanılmaz gerçekçi senaryolar işler ve onlar "gerçekten" yaşanmış olurlar. Oyuncular belli aralıklarda (ben hiç oy kullanmadım henüz - denk gelmedim) bir temsilci seçerler. Bu temsilci jove empire (yani game master faction'u) ile direk muhatap olur. Yani neresinden bakılırsa bakılsın diğer hiç bir mmorpg'ye benzememesine sayısız sebep anlatılabilir.

Bu uzun zamanlar yani aylar yıllar sadece geliştirilmesi gereken yetenekler ile ilgili. Her yetenek 5 seviye içeriyor. Yeteneğin ilgilendirdiği karakter niteliğine göre o nitelikte puan sahibi yapılandırmışsanız oyunun başında o yetenek daha uzun veya daha kısa süre de seviye atlayabiliyor. Seviyesinin atlanmasını istediğin yeteneği seçer ve tıklarsın. Sen oyunu kapattığında da gerçek hayat ile eş değer o yetenek gelişmeye devam eder. Bu yüzden EVE oyuncuların değerli zamanını katletmez. Bir oyuncunun oyun içindeki katıksız amacı sanki yapabildiği kadar çok parayı bir araya getirmekmiş gibi görünmüştü bana başlarda. Ama böyle değil, daha çok "corp'um için ne yapabilirim?" üzerine kurulu. Benim hayalim halen gerçekten sağlam temelli ve düzenli, işlevsel bir korsan (pirate) şirketinde yer bulmak ^^

Not: Korsanlar genelde düşük emniyetli stargate'lerde mesken tutar ve gelen geçenden koparabildikleri kadar para kopararak hayatlarını sürdürürler. Genelde hemen hepsinin başında belli bir kafa parası vardır (bounty) ve sunucu içerisinde top 10 bounty'yi gelenek haline getirmiş şirketler var.

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1837
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #8 : 07 Haziran 2010, 10:50:54 »
Oyun inanılmaz sakin. Ancak bir savaş söz konusuysa ya da olmadık bir intergalaktik corp hudutunda birden bire inanılmaz değerli worm hole'lardan biri belirirse ortaya çıkan cümbüş ve gelişen olayların tüm diğer galaksileri etkilemesi inanılmaz güzel. Öyle ki aylık gazetesi çıkar EVE online'ın. Her nüshada yazılan çizilen olaylar sanki gerçek bir evrende yaşayan dünyalar arası ilişkiler üzerine eğilen politik çıkar çatışmaları ve savaşları içeren inanılmaz gerçekçi senaryolar işler ve onlar "gerçekten" yaşanmış olurlar. Oyuncular belli aralıklarda (ben hiç oy kullanmadım henüz - denk gelmedim) bir temsilci seçerler. Bu temsilci jove empire (yani game master faction'u) ile direk muhatap olur. Yani neresinden bakılırsa bakılsın diğer hiç bir mmorpg'ye benzememesine sayısız sebep anlatılabilir.

Bu uzun zamanlar yani aylar yıllar sadece geliştirilmesi gereken yetenekler ile ilgili. Her yetenek 5 seviye içeriyor. Yeteneğin ilgilendirdiği karakter niteliğine göre o nitelikte puan sahibi yapılandırmışsanız oyunun başında o yetenek daha uzun veya daha kısa süre de seviye atlayabiliyor. Seviyesinin atlanmasını istediğin yeteneği seçer ve tıklarsın. Sen oyunu kapattığında da gerçek hayat ile eş değer o yetenek gelişmeye devam eder. Bu yüzden EVE oyuncuların değerli zamanını katletmez. Bir oyuncunun oyun içindeki katıksız amacı sanki yapabildiği kadar çok parayı bir araya getirmekmiş gibi görünmüştü bana başlarda. Ama böyle değil, daha çok "corp'um için ne yapabilirim?" üzerine kurulu. Benim hayalim halen gerçekten sağlam temelli ve düzenli, işlevsel bir korsan (pirate) şirketinde yer bulmak ^^

Not: Korsanlar genelde düşük emniyetli stargate'lerde mesken tutar ve gelen geçenden koparabildikleri kadar para kopararak hayatlarını sürdürürler. Genelde hemen hepsinin başında belli bir kafa parası vardır (bounty) ve sunucu içerisinde top 10 bounty'yi gelenek haline getirmiş şirketler var.

Küçük bir düzeltme yapıyım, Galaksiler değil Güneş Sistemleri olacak. Oyun içinde Güneş Sistemleri arasında geziyoruz. Ve son gelen ek pakete göre, yamulmuyorsam 10.000 gezegen vardı. ortalama 5 gezegen olsa her sistemde 2.000 güneş sistemi vardır. :)
#rekt

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1837
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #9 : 16 Temmuz 2010, 18:50:00 »
Eve Online'ın harita büyüklüğünü anlamak adına güneş sistemleri haritası. Buyurun, afiyet olsun.

http://hotfile.com/dl/55444119/1808494/GTS_1.1.535.rar.html
#rekt

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eve Online
« Yanıtla #10 : 14 Ekim 2015, 22:22:03 »
Harika bir oyundur EVE! Hikayesi, üzerinden masabaşı oyunlar çevirmeye son derece uygundur.

Hazır gelmişken ırkları da çok kısa anlatıp geçeyim:

Amarr

Spoiler: Göster


Dinin ağır bir şekilde hakim olduğu toplumdur. Kendilerinin tanrı tarafından seçilmiş ve diğer tüm ırkların üstünde olduğuna inanırlar. Kölecilik yaygındır, toplumsal kurallar çok katıdır. Amarr toplumunda bir kişiye hakaret ederseniz, tıpkı eski çağlarda olduğu gibi düelloya davet edilebilirsiniz. Uzay istasyonları adeta birer tapınak gibidir ve görkemli mimarileri vardır. Net olarak ifade edilmese de oyun evrenindeki en büyük otoriteye ve askeri güce sahiptirler. Dinlerinin, evrenin gizemlerini keşfetmelerini ve insanlığı (en başta kendi ırklarını) yüceltmeyi gerektiğine inandıkları için sürekli bir arayış halindedirler. Evrende ilginç bir şey keşfedilmişse, onun kaşifi büyük olasılıkla bir Amarr'dır.


Minmatar

Spoiler: Göster


Amarr'lar tarafından uzun süre köke olarak kullanılmışlardır, nüfuslarının büyük bölümü hala köledir. Uzay gemileri hurdalıktan toplanmış parçaların birbirine kaynaklanmasıyla yapılmış gibi durur. Hala kabileler halinde yaşarlar ve pek de organize bir toplum oluşturamamışlardır. Minmatar mühendisleri, ellerine geçen her malzeme ile gerekli olan her makineyi yapabileceklerini iddia ederler. AK- 47 Kalaşnikov silahı EVE evreninde olsaydı, muhtemelen bir minmatar tarafından tasarlanmış olurdu.


Gallente

Spoiler: Göster


Bireysel özgürlüğe ve demokrasiye olan inançları her şeyden önce gelir onlar için, fakat aynı zamanda son derece bencil ve kendini beğenmiş insanlardır. Toplumlarına dışarıdan gelen göçmenleri en kolay kabul eden ırktır Gallente, nüfusunun hatrı sayılır bir kısmı göçmenlerden oluşur. Aşırı hümanistliklerinden olsa gerek, pek iyi savaşçı değildirler ve kendilerini çarpışmada tehlikeye atmaktansa insansız savaş makinelerini kullanmaktan yanadırlar. Sanata büyük önem verirler, sergiler, festivaller ve gösteriler toplumsal hayatın ayrılmaz bir parçasıdır.


Caldari

Spoiler: Göster


Nüfusça en küçük ırktır. Anayurtları olan gezegen Gallente tarafından işgal edilerek yaşanmaz hale getirilmiş, nüfusunun büyük kısmı yok edilmiştir. Sayılarının az oluşundan doğan açıklığı, meritokrasiye dayanan yönetim şekilleri mükemmel disiplinleri ve savaşçılık becerileri ile kapatırlar. Caldari toplumunda bir kişinin değeri, yeteneği ve cesareti ile ölçülür. Kültür olarak dünyamızdaki Japonlara (dinginleşmek için meditasyon yaparlar), dış görünüş olarak Kuzey Avrupalılara (Nazilere benzetirim özellikle) benzerler. Eve evreninin en iyi ödül avcıları Caldari'lerden çıkmaktadır.



Daha fazlası için buraya bakabilirsiniz.
Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index