Kayıt Ol

Pathfinder RPG

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Pathfinder RPG
« : 24 Aralık 2010, 20:35:48 »
Selam arkadaşlar. Sitede yeniyim ve Antiseptik sayesinde üye oldum. Bir süre önce yazmaya başladığım ama yarım bıraktığım, şu sıralarda tekrar başladığım Pathfinder tanıtımını koyuyorum. Eğer varsa veya yeri burası değilse kusura bakmayın.
İyi okumalar..(Yorumları altına yazmazsanız başlığın okunaklı olması açısından daha hoş olur)
Yorum başlığı; http://www.kayiprihtim.org/forum/pathfinder-yorum-basligi-t9208.0.html



Pathfinder 200 yılında piyasaya çıkan D&D 3rd sisteminin günümüzdeki son halidir. Çoğu zaman adı 3.75 olarak kullanılmaktadır. 2007 yılına kadar Wizard of the coast�un dergilerini yayımlayan Paizo tarafından Wotc�dan bağımsız olarak birçok oyuncu ve beta testin ardından ortaya çıkarılmış bir sistemdir.

Bu başlık altında Pathfinder Core Rulebook üzerinden sistemi kısım kısım tanıtacağım.




Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #1 : 24 Aralık 2010, 20:36:52 »
Bölüm 1- Karakter Üretmek

Pathfinder sinsi bir düzenbazdan sadık bir şovalyeye kadar birçok karakteri üretebilmemize olanak veriyor.
Karakter hazırlarken takip edeceğimiz adımlar;

Adım 1- Yetenek Skorlarına karar verme
Diğer fantastik oyunlarda olduğu gibi Pathfinder�da da 6 tane yetenek skorumuz var(Strength, Dexterity, Intelligent, Wisdom, Charisma, Constitution)

Yetenek skorlarını belirlerken kullanacağımız yöntemler;

Standart: 4d6 atılır ve en düşük sonuç çıkarılıp diğer üçü toplanarak elde edilen skordur. Her bir skor için ayrı ayrı 4d6�lık atış yapılır.

Klasik: Her bir skoru belirlemek için 3d6 atılır.

Kahramanca:
Her bir skor için 2d6 atılır ve çıkan sonuca 6 eklenir.

Zar Havuzu: Oyuncu zarları atmadan önce her yetenek skoru için zar sayısı belirler ve 24d6 atılır. Çıkan sonuçlardan önceden belirlenen yetenek skorlarının zar sayılarına göre istediği seçilere belirlenir.

Satın alma
: Başlangıçda tüm yetenek skorları 10dur. Daha sonrasında aşağıdaki tabloya göre oynanılan oyuna göre sahip olunan puanlar belirlenir.

Sahip olunan puanlar belirlendikten sonra aşağıdaki tabloya göre puanlar dağıtılır.

İsteyen oyun bir skorunu en fazla 7ye kadar düşürerek diğer puanlarına daha fazla arttırabilir.
Önemli: Bir karakter satın alma yöntemine göre yetenek skorunu en az 7 en fazla da 18 yapabilir.

Adım 2- Irk Seçmek
Irklar bölümünden(Bölüm 2 de anlatılacak sırayla) oynamak istediğim ırkı seçip, herhangi bir eklentisi veya ırksal özellikleri varsa bunları not ediyoruz. Seçilebilir 7 ana ırk olup, DM ye danışıp listeye yenilerini eklemekte mümkündür. Ayrıca karakterinizin kendiliğinden bildiği dilleri de yazıyoruz. Bir karakter Intelligent(zeka) eklentisi kadar dil bilebilir.(Zeka Skoru ayrıntılı anlatılırken buna değinilecek)

Adım 3- Sınıf Seçmek
Karakterin sınıfını onun ustalığını ve becerisini tanımlar. Örneğin büyücü veya savaşçı gibi. Yeni bir karakter 1 levelden başlayarak karakterleri yok ettikçe Yetenek Puanı(XP) kazanarak level atlar ve yeni güçler ve yetenekler kazanır.

Adım 4- Becerileri(skills) ve Ustalıkları(feats) Seçmek

Karakterin sınıfına ve Zeka(Int) eklentisine(ve diğer bonuslar; Örn: İnsan fazladan bonus alır) dayanarak kaç tane beceri rütbesi seçeceğine karar verilir. Daha sonra bu rütbeleri istediğimiz beceri için harcıyoruz. Unutmamak gerekir ki başlangıçtaki bir karakter hiçbir rütbe için levelinden fazla rütbe alamaz.
Beceri seçimleri bittikten sonra karakterin sınıfına ve leveline dayanarak kaç Ustalık seçeceğine karar verilir ve Bölüm 5 den seçilir.

Adım 5- Donanım Satın Alma

Karakterler oyuna başlarken sınıflarına dayanarak belli bir para ile başlarlar ve bunları donanım ve alet edevat almak için harcarlar. Bu donanım ve alet edevatlar macera içerisinde karakterlere yardımcı olacak unsurlardır.

Adım 6- Detayları Bitirmek

Son olarak da karakterin Can Puanı(HP), Zırh Sınıfı(AC), kurtarma zarları, öncelik eklentileri ve saldırı değerleri hesaplanır. (ilerde bu değerler anlatılacak)
Ayrıca karakterin ismi, yönelimi, tanrısı, yaşı ve fiziksel görünümüyle birlikte geçmişine de karar verilerek oyuna başlanır.

Bir sonraki mesajımda Yetenek Skorlarını ayrıntılı olarak anlatacağım.

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2010, 20:40:28 »
Bu mesajda yetenek skorlarını ayrıntılı olarak anlatacağımı söylemiştim fakat onu bir sonra ki mesaj da anlatmayı planlıyorum. Karışıklık olmaması açısından yeni başlayanlar için mutlaka bilinmesi gereken ortak terimleri göreceğiz bu mesajda.

Ortak Terimler!!!

Aksiyon: Savaş devam ederken farklı ölçülerde aksiyonlar olur. Büyü yapmak, yeteneklerini kullanmak vs. Bunların hepsi farklı aksiyon türlerine sahiptir.(standard action, move action, swift action, free action, and full-round action) 8.bölümde anlatılacak!

Armor Class(AC):
Oyunda tüm varlıklar AC ye sahiptir. Bu değer o karaktere vurmanın ne kadar zor olduğunu tanımlar. AC si yüksek olan bir yaratığa vurmak haliyle daha zordur.

Base Atack Bonus(BAB): Her bir varlık BAB�a sahiptir. Karakterin savaştaki hünerini temsil eder. Karakterin leveli arttığı gibi BAB�da artar. Karakterin BAB değeri +6, +11, +16 yı bulduğunda karakter tüm turluk aksiyonlarda ek saldırı bonusu kazanır.(Bölüm 8 de ayrıntılı olarak anlatılacaktır)

Bonus: Bonuslar rakamsal değerlerdir. Karakterin denemelerine ve istatistiksel skorlarına eklenir. Aynı tip bonuslar üst üste eklenmezler.

Caster Level(CL): CL değeri varlıkların güçlerini ve büyü yapma yeteneklerini tanımlar. Varlık büyü yaparken birçok değişken vardır. CL�den kaynaklanan uzaklık yada hasar gibi.

Check: Deneme için d20 atılır ve deneme ile ilgili eklentiler ve diğer değerler eklenir. Saldırı atışlar, kurtarma atışları gibi.

Combat Maneuver: Bazı aksiyonlar direk zarara yol açmak için değildir. Karşıdakini silahsız bırakmak, düşürmek yada boğuşmak gibi.

Combat Maneuver Bonus(CMB):
Bu değer karakterin combat maneuver(savaş hilesi) nasıl ustalıkla yaptığını temsil eder. Karakter savaş hilesi yapmaya kalkıştığında atılan d20 ye eklenir.

Combat Maneuver Defense(CMD): Bu skor varlığa karşı savaş hilesinin ne kadar zorlukta yapıldığını temsil eder. Varlık savaş hilesine karşı bu skoru kullanır.

Concentration Check: Karakter büyü yaparken büyüsünü bozmaya çalışan bir etken olduğu durumda kansantrasyon denemesi yapar yada büyü bozulur.

Creature: Hikayeye aktif olarak katılan varlıklardır. NPC, PCs ve yaratıklar.

Damage Reduction(DR): Varlıklar farklı hasarlara karşı bazı dirençlere sahiptir. Karakter damage reduction sahibi olduğu tiplerde hasar alırken bu değer toplam hasardan çıkarılır. Çoğu DR bazı tip silahlar tarafından yok edilebilir. Bunlar �/� ile gösterilir.(ıo/cold iron) Bazı DR tipleri ise tüm fiziksel hasarlarda uygulanır. Bu DR ler � � � ile gösterilir.

Difficulty Class(DC): Varlıkların yaptığı işlerde başarılı olması garanti değildir. Bunun için önce bazı denemeler yapması gerekir.( Hüner denemesi gibi) Yaptığı deneme sonucunda elde ettiği skor karşıdaki varlığın DC(zorluk sınıfı) eşit veya yüksek olmalıdır.

Exceptional Abilities(Ex): Exceptional Abilities büyüye çalışmayı gerektirmeyen tuhaf yeteneklerdir.

Experience Point(XP): Karakter mücadelelerin üstesinden gelir, yaratıkları yok eder veya görevleri tamamlarsa XP kazanır. XP ler toplanır ve belli bir değeri geçtiğinde karakter seviye atlar.

Feats: Varlıkların ustalaştığı yeteneklerdir. Featler bazı kuralların ve kısıtlamaların kalkmasını sağlar.

Game Master(GM):
Oyun yöneticisi. Senaryonun akışını düzenleyen tarafsız kişidir. Kurallara hakim olması gerekir.

Hit Dice(HD): Karakterin güç seviyesini ve yeteneklerini simgeler. Bu değer karakterin toplam HP sini bulmak içindir. Örneğin HD 3d8 olan bir karakter için HP 3d8in atılması ve diğer eklentilerin eklenmesiyle elde edilir.

Hit Points(HP): Karakterin ne kadar dayanıklı ve sağlıklı olduğunu simgeler. Karakter ilk seviyede sınıfında yazan HD değerinin maksimum değerini alır. Örneğin Cleric�in sınıf özelliklerini yazdığı bölümde Hit Dice d8 dir. Bu da demek oluyor ki karakter ilk oyuna başlarken 8 hp ve buna eklenen diğer değerler ile başlayacak.  Yaralar Hp nin düşmesine, iyileştirmeler ise düzelmesine yani artmasına sebep olur. Bazı yetenek ve büyüler özel durum geçene kadar geçici Hp verir. Karakterin canı 0�ın altına düştüğünde baygın duruma gelir. Canı Constitution değerinin eksisi kadar düşerse ölür. (Constitution skoru 10 olan biri canı -10 olduğunda ölür.)

Intiative:
Kimin savaşa önce başlayacağı ve hamlesini ilk yapacağını belirlemek için kullanılan skordur. İnsiyatif!

Nonplayer Character(NPC): Bu karakterler GM tarafından kontrol edilir.

Penalty: Cezalar denemelerden ve istatistiksel değerlerden düşülen sayısal değerlerdir. Aynı tip penaltyler üst üste toplanmazlar.

Player Character(PC): Bu karakterler oyuncu tarafından kontrol edilir.

Rounds: Savaşı oluşturan turlardır. Her tur 6 saniyedir ve varlıklar tur içerisinde insiyatif belirledikten sonra sırayla rollerini yaparlar.

Rounding: Tur esnasında verilen hasarlarda vs. tam bir sonuca ulaşmanız gerekir. Eğer belirtilmiş bir şey yoksa virgüllü değerler her zaman aşağıya yuvarlanır. (Örneğin 7�nin yarısı 3.5 fakat 3e yuvarlanır)

Saving Throw:  Herhangi bir varlık karşıdakini tehlikeli bir etki veya büyüde bırakmaya çalışırsa karşıdaki kişi buna karşı Saving Throw kazanır.  Saving Throw yapmak için her hangi bir aksiyon yapmanıza gerek yoktur.(Otomatik olarak yapılır) 3 çeşit Saving Throw vardır.
-Fortitude: Zehirler, hastalıklar ve bedensel rahatsızlıklar
-Reflex: Bulunduğun alanı hedef almış efektlerden kaçarken(ateştopu gibi)
-Will: Zihinsel saldırılar ve büyüler.

Skills: Oyun esnasından yapmak istediğiniz ama bir takım beceriler gerektiren konularda yapılan denemelerdir.

Spell: Büyüler oyun içerisinde büyük değişiklikler yaratırlar. Zarar veren yaratıklara karşı ölüleri hayata geri getirmek gibi.

Spell-Like Abilities(Sp): Sp fonksiyon olarak büyülere benzer fakat Sp direk olarak özel ırksal bonus veya özel sınıf yetenekleri kazandırır.

Spell Resistance(SR): Bazı varlıklar büyülere karşı dirençlidir. Böyle varlıklara büyü yapıldığı zaman büyüyü yapan kişi büyünün etkili olup olmamasını belirlemek için Caster Level Check yapar. Başarılı olabilmesi için karşıdaki varlığın SR değerine eşit veya fazla bir atış yapmış olması gerekir.

Stacking: Çoğu bonus ve cezalar aynı tiptir. Böyle durumlarda bonus veya cezalar üst üste eklenmez, yüksek olan kabul edilir.

Supernatural Abilities(Su): Olağanüstü yetenekler büyüsel saldırılar, defanslar ve özelliklerdir. Bu özellikler genelde aktiflerdir yada aktif olmaları için özel bir durumun oluşması gerekir.

Turn: Oyun tur usulü ile ilerler. Her tur 6 saniyedir. Karakter bir turda birçok değişik aksiyon yapabilir. Bir turda karakter;
1 standart action
1 move action
1 swift action
Free action
(Turn ile ilgili geniş bilgi bölüm 8 de verilecektir.)

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #3 : 24 Aralık 2010, 20:41:15 »
Ability Scores

Ability Scores oyundaki zeka, güç, bilgelik gibi değerlerimizi temsil eder. Bölüm 1 de nasıl dağıtım yapacağımızı zaten anlatmıştım. Bu bölümde ise hangi ability ne içindir sorusuna yanıt bulacağız. Konuya geçmeden önce ability scores modifier den bahsetmek istiyorum. Ability Score modifier karaterinizin oyunda yaptığı ilgili denemelerde attığımız deneme ve saldırır zarlarına aldığımız bonustur. Herhangi bir ability score�un modifier�ini hesaplamak içinde;

Ability Scores Modifier= [Ability Score(hangisini hesaplayacaksak)-10] / 2
Örneğin Dexterity 15 olan bir karakterin Dexterity modifier�i  (15-10)/2=2.5 Burada da her zaman olduğu gibi belirtilen bir şey olmadığı sürece değeri aşağıya yuvarlıyoruz. Yani modifierimiz 2 olmuş oluyor.

Abilities and Spellcaster
Spellcasterler hangi tip spellcaster olduklarına bağlı olarak abilitylerine göre bonus spell alırlar. Spellcasterlara göre abilityler;
Intelligent: Wizards
Wisdom: Clerics
Charisma: Bards, Paladins ve Sorcerers.



Yetenekleriniz karakterinizi tanımlar ve yaptığı aksiyonları etkiler. Bu yüzden ability score�larınızı seçerken dikkatli olun!!

Strength(Str)
Strength karakterinizi kas gücü ve fizisel gücünün ölçüsüdür. Bu ability savaş sırasında göğüs göğse dövüşenler içindir. Örneğin fighters, monks, paladins ve bazı rangerlar. Bu ability niz karakterinizin kas gücü ve fiziksel saldırı gibi durumlarında etkilidir.

Strength modifier�in kullanıldığı yerler;
*Melee atack atışlarınıza (Göğüs göğse savaşırken)
*Kılıç,balta gibi yakın dövüşte kullandığımız silahlar ve fırlatmalı silahlarda verdiğimiz hasar miktarına( iki silah kullanıyorsak diğer elimizdeki silah işin Str değerinin yarısı eklenir)
*Güç denemelerimize(kapı kırmak gibi)
*Atlama, zıplama gibi denemelerimize

Dexterity(Dex)
Çeviklik, reflex ve denge gibi özelliklerimizi temsil eder. Rogueler için özellikle uygundur. Daha çok light armor yada medium armor ve hiçbir armor giymeyenler için önemlidir. Ok ve nişanlı silahlar kullananlar için önemlidir.

Dexterity Modifier�in kullanıldığı yerler;
*Bow, crossbow, throwing axe gibi nişan alarak kullandığımız silahlarda
*Armor Class(AC), karakterimizin saldırılara karşı koymasını sağlar
*Refleksif kurtarma atışlarından, ateş topu ve diğer saldırılardan kaçarken. Bir yerden hızlıca kaçarken
*Acrobatics, Disable Device, Escape Artist, Fly, Ride, Sleight of Hand ve Stealth denemelerinde.

Constitution(Con)
Con karakteriniz sağlığını ve yaşam enerjisini temsil eder. Karakterinizin Hp sine eklendiği için çoğu karakter için önemlidir. Undead gibi bazı varlıkların Con skorları yoktur. Con skoru sıfır olan karakter ölü demektir.

Constitution modifier�in kullanıldığı yerler;
*Hp�ye eklenir.(Karakter her levelde en az bir can artar. Penaltyler önemli değildir)
*Fortitude(metanet) kurtarma atışlarına, zehirden kurtulmak, hastalıklar ve benzer tehditler için.

-Karakterinizin Con değeri modifierini değiştirecek kadar değişirse karakterinizin canı da aynı ölçüde artar yada azalır.

Intelligence(Int)
Karakterinizin ne kadar akıllı ve bilgili olduğunu temsil eder. Bu ability özellikle wizardlar için önemlidir. Hayvanlar 1 yada 2 Int�e sahiptir. Int değeri 3 den az olan hiçbir varlık konuşanları kavrayamaz. Bazı varlıklar Int skoruna sahip değildir. Bu yüzden Int denemelerine modifierleri 0�dır.

Intelligence modifier�in kullanıldığı yerler;
*Oyuna başlangıçta öğreneceğiniz bonus dil sayısı. Ek olarak ırksal ve ortak dil bilirsiniz. Karakterinizin Int�i 3den az olmadıkça ırksal dilinizi konuşabilir ve yazabilirsiniz.
*Her bir levelde kaç skill point kazanacağımızı belirler. (en az 1dir)
*Fiyat biçme, zanaat, anlama, dil bilimi ve büyü yapımı denemeleri

-Wizard Int skoruna göre bonus spell alırlar. Büyü yapabilmek için en az gerekli olan Int skoru 10+the spell�s level

Wisdom(Wis)
Karakterinizin irade gücünü, ortak anlayışını, farkında olma ve sezgilerini temsil eder. Wisdom skoru Cleric ve Druidler için çok önemlidir. Aynı zamanda paladin ve rangerlar içinde önemlidir. Karakterinizin keskin hisleri olsun istiyorsanız wisdom skorunuzu yüksek yapın. Wisdom skor 0 ise karakter bilinçsizdir.

Wisdom modifier�in kullanıldığı yerler;
*Will saving throws(efectlerden kurtulmak için. Cezp etme büyüsü gibi)
*Heal, Perception, Profession, Sense Motive ve Survival denemelerinde

-Cleric, druid ve rangerler bonus spellerini wisdom skoruna göre alırlar. Cleric, druid ve rangerların büyü yapabilmesi için gerekli en az wisdom değeri 10+the spell�s level dir.

Charisma(Cha)

Karakterinizin kişiliği, cazibesini, liderlik yeteneğini ve dış görünümünü temsil eder. Charisma skoru en çok paladin, sorcerer ve bardlar için önemlidir. Aynı zamanda clericlerin enerji kanalları için önemlidir. Undead varlıkları için Charisma doğaüstü yaşam gücünü simgeler. Her varlık Cha değerine sahiptir. Cha değeri 0 olan varlıklar için kendikendilerine bir şey yapmaları mümkün değildir ve bilinçsizdirler.

Charisma modifier�in kullanıldığı yerler;
*Bluff, Diplomacy, Disguise, Handle Animal, Intimidate, Perform ve Use Magic Device denemeleri
*Başkalarını etkilemeye kalkışmak
*Cleric ve Paladinlerin Undead düşmanlara zarar verebilmesi için kullanılan Channel Energy DClerinde

-Bard, paladin ve sorcererlar Cha değerine göre bonus spell alırlar. Bard, paladin ve sorcererların büyü yapması için gerekli en az Cha değeri 10+the spell�s level dir.

Bir dahaki bölümde "Bölüm 2: Irklar" konusunu anlatacağım

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #4 : 24 Aralık 2010, 20:41:59 »
Bölüm 2- Races



DWARVES

+2 Con
+2 Wis
-2 Cha

Medium: Cücelere boyutlarından dolayı herhangi bir ceza veya bonus almazlar.

Slow and Steady: Cücelerin ana hızı 20 feet tir. Bu değer giydikleri zırhtan vs değişmez sabittir.

Darkvision: Karanlıkta 60 feet�e kadar görebilir.

Defensive Training: Dev tipi yaratıklara karşı +4 dodge bonus(kaçınma) alır.

Greed: Cüceler metal veya değerli taştan yapılmış büyüsüz eşyalar için Appraise denemelerine +2 alırlar.

Hatred:  Cüceler nefret ettikleri insansı orklara ve goblin tiplerine karşı +1 atack roll alırlar.

Hardy: Cüceler zehirlenmeler, büyüler ve spell- like yeteneklerine karşı +2 saving throw alırlar.

Stability:  Bull rush(ilerde anlatılacak) direnirken veya trip durumuna düşerse Combat Maneuver Defense larına +4 ırksal bonus alırlar.

Stonecunning: Cüceler 10 feet yakınından geçtikleri taş işçiliği içeren tuzak veya gizli kapılara karşı +2 Perception alırlar. 10 feet yakınında oldukları zaman otomatik deneme yaparlar.

Weapon Familiarity:
Cücelere battleaxe, heavy picks ve warhammerlarda, ayrıca dwarven ismi geçen diğer silahlarda ustadır.

Languages:
Başlangıçta Common ve Dwarven bilirler. Yüksek intelligence sahibi dwarflar Giant, Gnome, Goblin, Orc, Terran ve Undercommen dillerini öğrenebilir.

ELVES

+2 Dex
+2 Int
-2 Con

Medium: Elfler boyutlarından dolayı herhangi bir bonus veya ceza almazlar.

Normal Speed:
Eflerin ana hızları 30 feet dir.

Low-Light Vision: Elfler karanlıkta insanların iki katı kadar uzağı görebilir.(Bölüm 7 de analtılacak)

Elven Immunities: Elfler uyutma büyüsüne karşı bağışıklığa sahiptir. Ayrıca büyü ve büyüsel efektlere karşı Saving Throw +2 alırlar.

Elven Magic: Elfler büyüye direnç gösterirken ırksal olarak +2 caster level check bonusu alırlar. Ek olarak büyülü eşyaları tanımak için +2 Spellcraft alırlar.

Keen senses: +2 Perception

Weapon Familiarity:
  Elfler longbow, longsword, rapiers ve shortbow larda ustadırlar. Ayrıca elven ismi geçen diğer silahlarda.

Languages: Elfler başlangıçta Common ve Elven dillerini bilirler. Yüksek intelligence skoruna sahip elfler şu dilleri seçebilirler; Celestial, Draconic, Gnoll, Gnome, Goblin, Orc ve Sylvan.

Devamı yakında gelecek...

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #5 : 11 Temmuz 2011, 01:16:36 »
Gnome
+2 Con
+2 Cha
-2 Str
Small: Gnomelar küçük yaratıklardır. Bu yüzden bazı değerlerine artı ve eksi alırlar. Bunlar;
+1 AC
+1 Atack Roll
-1 Cmb
-1 Cmd
+4 Steatlh Skill Check
Slow Speed: Gnomeların temel hızları 20 feettir.
Low-Light Vision: Gnomelar loş ışıkta insanların gördüğünden iki kat uzağı görebilirler.(Bölüm 7 de daha detaylı anlatılacaktır)
Defensive Training: Gnomelar Giant(dev) tip yaratıklar için AC değerlerine +4 Dodge bonus alırlar.
Gnome Magic: Gnomelar yapabildikleri illusion büyülerine karşı tüm kurtarma zarları +1 DC alırlar. Karizma(Cha) Skoru 11 ve 11den büyük olan Gnomelar sırasıyla şu Spell-Like yetenekleri alırlar;
Günde bir kere; Dancing Lights, Ghost Sound, Prestidigitation, Speak with Animal
Bu efektler için CL Gnome’un leveli kadardır. Ayrıca bu büyüler için DC değeri;
10+Büyünün leveli+Gnome’un Cha niteliği
Hatred: Gnomelar sürüngen ve goblin türünden humonaid yaratıklara karşı +1 atack roll bonusu alırlar.
Illusion Resistance: Gnomelar illüzyon büyülerine karşı ırksal +2 kurtarma zarı bonusu alırlar.
Keen Senses: Irksal olarak +2 Perception alırlar.
Obsessive: Gnomelar Craft veya Profession skillerinden seçtikleri birine +2 ırksal bonus alırlar.
Weapon Familiarity: Gnomelar isminde "Gnome" olan Martial silahları işleyebilirler.
Languages: Gnomelar başlangıçta Ortak dil, Gnome ve Sylvan dillerini bilirler. Zeka(Int) skoru yüksek olan gnomelar Draconic, Dwarven, Elven, Giant, Goblin ve Orc dillerini seçebilirler.


Half-Elf
Seçtikleri herhangi bir yetenek skoruna +2 alırlar.
Medium: Orta boy varlıklar olan Half-Elfler boyutlarından dolayı hiçbir bonus veya ceza almazlar.
Normal Speed: 30 Feet
Low-Light Vision: Half-Elfler loş ışıkta insanların gördüğünün iki katı uzaklığı görebilirler.
Adaptability: Half-Elfler Skill Focus featini 1 levelde bonus olarak alırlar.
Elven Immunities:  Half-Elfler Büyülü uyku efektine karşı bağışıklığa sahiptir ve Enchantment büyü ve efektlerine karşı +2 ırksal kurtarma zarı bonusu alırlar.
Keen Senses: +2 perception ırksal bonus alırlar.
Multitalented:  Half-Elfler bir levelde iki tane favored class seçerler ve onlardan biri level atladığında +1 Hit Point ve +1 Skill Point alırlar. (Daha fazla bilgi bölüm 3 de verilecek)
Languages: Başlangıçta Ortak Dil ve Half-Elf dillerini bilirler. Int skoru yüksek olan Half-Elfler istedikleri dilleri öğrenebilirler.(Druidic gibi gizli diller hariç)


Half-Orc
Seçtikleri herhangi bir yetenek skoruna +2 alırlar.
Medium: Orta boy varlıklar olan Half-Orclar boyutlarından dolayı hiçbir bonus veya ceza almazlar.
Normal Speed: 30 Feet
Darkvision: Karanlıkta 60 Feet e kadar görebilirler.
Intimidating: Korkunç doğalarından dolayı ırksal +2 intimidate alırlar.
Orc Ferocity: Günde bir kere canı 0 a düşen ama ölmemiş olan Half-Orclar bir tur daha savaşmaya devam edebilir. Diğer tur canı 0’ın üzerine çıkmadıkça derhal baygın duruma düşer ve ölmeye başlar.
Weapon Familiarity: Half-Orclar Greataxe ve Falchion da uzmandır ve isminde "orc" geçen martial silahları işleyebilirler.
Languages: Başlangıçta Ortak dil ve Orc dilini bilirler. Int skoru yüksek olan orclar  Abyssal, Draconic, Giant, Gnoll ve Goblin dillerini seçebilirler.



Halfling
+2 Dex
+2 Cha
-2 Str
Small: Halflingler küçük yaratıklardır. Bu yüzden bazı değerlerine artı ve eksi alırlar. Bunlar;
+1 AC
+1 Atack Roll
-1 Cmb
-1 Cmd
+4 Steatlh Skill Check
Slow Speed: 20 Feet
Fearless: Korkuya karşı tüm kurtarma zarlarına +2 ırksal bonus alırlar. Bu değer Halfling Luck'a eklenir.
Halfling Luck: Tüm kurtarma zarlarına +1 ırksal bonus alırlar.
Keen Senses:  +2 Perception
Sure-Footed: +2 Acrobatic, +2 Climb
Weapon Familiarity: Halflinler Sling de uzmanlardır. İçinde "halfling" geçen martial silahları işleyebilirler.
Languages: Başlangıçta Ortak dil ve Halfling dilini bilirler. Int skoru yüksek olan Halflingler Dwarven, Elven, Gnome ve Goblin dillerini seçebilirler.

Human
Seçtikleri herhangi bir yetenek skoruna +2 alırlar.
Medium: Orta boy varlıklar olan İnsanlar boyutlarından dolayı hiçbir bonus veya ceza almazlar.
Normal Speed: 30 Feet
Bonus Feat: 1 levelde ekstra bir tane feat seçerler.
Skilled: 1 levelde bir tane ek olarak Skill rank alırlar ve her level aldıklarında ek olarak bir tane alırlar.
Languages: Başlangıçta Ortak dili bilirler. Int skoru yüksek olan insanlar istedikleri dili öğrenebilirler.(Druidic gibi gizli diller hariç)

Çevrimdışı AegronLinwelin

  • *
  • 30
  • Rom: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Pathfinder RPG
« Yanıtla #6 : 12 Temmuz 2011, 15:41:57 »
Bölüm 3 : Classes(Sınıflar)
Sınıflar bölümünde her sınıfı tek tek anlatmam elbette ki mümkün değil. Sonuçta bu yazı dizisi sadece sisteme daha kolay adapte olabilmeniz için bilgiler içeren bir yazı dizisi. Bu yüzden bu bölümü sınıfları seçerken nelere dikkat etmeliyiz, karakterimizi hazırlarken sınıfın etkileri, bonusları, değerleri vb gibi konular üzerinden anlatacağım.
Seçtiğiniz sınıf karakterinizi asıl manada tanımlayan bir etken olacaktır. Bundan sonra kazanacağınız güçler, değerler, giyebileceğiniz giysiler, kullanabileceğiniz silahlar gibi seçim gerektiren konular size sınırlama getirecek bir olgudur. Tam manasıyla söylersek karakterinizi karakter yapan ana temeli seçeceksiniz. Lafı çok uzatamadan Pathfinder kitaplarından seçebileceğiniz sınıflara geçiyorum.
Pathfinder Core Rulebook;
1)Barbarian
2)Bard
3)Cleric
4)Druid
5)Fighter
6)Monk
7)Paladin
8)Ranger
9)Rogue
10)Sorcerer
11)Wizard
Pathfinder Advenced Player Guide;
1)Alchemist
2)Cavalier
3)Inquisitor
4)Oracle
5)Summoner
6)Witch
7)Antipaladin(Alternatif Sınıf olarak)
Ultimate Magic;
1)Magus
Ultimate Combat(Daha çıkmamış olmasına rağmen paizodan aldığımız playtest pdfsine göre sınıflar);
1)Ninja
2)Samurai
3)The Gunslinger

Karakterlerimiz level atladıkça seçtiğimiz sınıfa göre bazı özellikler kazanırız. Bunları da her sınıfın kendi tablosundan görebiliriz. Örnek olarak Barbarian’ın tablosunu koyuyorum.
*Buraya Pathfinder Core Rulebooktan sayfa 32deki tablo konacak.
Tabloda da gördüğünüz gibi karakterler level aldıkça Ana Saldırı Bonusları, kurtarma zarları ve özel yeteneklerine bir takım artılar, eklentiler alırlar. Karakterlerin ana saldırı bonusları ve kurtarma zarları tabloda sayısal değer olarak verilmiştir. Bunun dışında özel yetenekler ise her sınıfın açıklamasında yazmaktadır.
Karakter Rolleri;
Her karakterin oyunda üzerine düşen rolleri vardır. Bir paladin kötülük yapamazken, normal bir roguedan da cömert olmasını bekleyemezsiniz. Yada kibar bir barbarian olması.. Her karakterin Rolleri sınıfların başında yazmaktadır.
Alignment:  Karakterinizin yönelimini belirtir. İyi, kötü, tarafsız vb. Bunlarda her sınıfın altında yazmaktadır.
Hit Die: Her karakter farklı can değerlerine sahiptir. Büyücü can konusunda daha zayıfken, vahşi bir barbar her zaman ondan daha fazla cana sahiptir. Hit Die’da karaterinizin her seviyede ne kadar canının artacağını gösteren değerdir. Örneğin bir barbar level atladığında 1d12 atar ve çıkan sonucu canına ekler ve bunu her levelde tekrar eder. Sadece ilk levele mahsus olmak üzere can hesaplanırken Con skorunuzun tamamı eklenir. Ben oyunlarımda karakterlerin hem Con skorlarını eklerken hemde ilk hit dice larını full olarak kabul ediyorum. Örneğin Con’u 15 olan bir barbarın birinci seviyedeki canı 27dir.
Class Skill: Her sınıfın kendine has yetenekleri vardır. Her sınıfın altında yazan Class Skill kısmı karakterinizin seçebileceği yetenekleri göstermektedir.
Skill Rank per Level: Bu karakterinizin her levelde kaç tane yeteneğini +1 arttıracağını göstermektedir. Her sınıfın seçeceği yetenek sayısıda birbirinden farklıdır.(Bu değer her sınıfıtın Skill Rank per Level başlığının yanında yazar) Karakterler seçtikleri yeteneklere sadece 1 levela mahsus olmak üzere +3 alırlar. Bundan sonra ise her levelde seçtikleri yeteneklerine +1 almaya devam ederler.
Weapon and Armor Profiency: Bu başlıktada karakterinizi hangi silah ve zırhları kullanabildiği yazmaktadır. Bunların dışında giysiler giydiğinizde saldırılarınıza ve str ve dex bazlı yetenek skorlarınıza giysinin yanından yazan Armor Check Penaltyi eksi olarak alırsınız.
Spells per Day: Büyü ile uğraşan sınıfların tablosunun en sağında bulunan bu bölümde ise karakterin o gün için hangi seviyeden kaç tane büyü hazırlayabileceği yazmaktadır.  Örneğin 4. Seviye bir Bard günde 1.seviye büyülerden 3 tane 2.seviye büyülerden 1 tane hazırlayabilmektedir.