Kayıt Ol

Kural Kitapçığı

Çevrimdışı Malkavian

  • *****
  • 2152
  • Rom: 57
  • I was lost in the pages of a book full of death..
    • Profili Görüntüle
Kural Kitapçığı
« : 27 Mart 2012, 18:39:56 »
Kural Kitapçığı


Karakter Kağıdı Hazırlama
1- Özellikler
Karakter kağıdımız puan dağıtılabilecek 6 bölmeden oluşur. Bunlardan ilki Özellikler bölümüdür. Bu bölüme dağıtılabilecek puan sayısı 15/11/7 dir. Örneğin sosyal bölümüne 15 puan, Fiziksel bölümüne 7 puan, Mental bölümüne 11 puan gibi.

- 4 puan verilmiş bir yetenek veya 4 puan verilmiş bir özellik ortalama standartlardadır. herhangi bir özellik veya yeteneğin 5 puanı geçmesi durumunda arttırmak için 1 yerine 2 puan gerekir.

Örneğin güç puanı 5/10 olan bir kurt adam kazandığı tecrübe puanları ile harcayabileceği 1 puanı varsa, bu bir puan güç yeteneğini geliştirmesine yeterli değildir. En az 2 puana ihtiyacı vardır.

- 7 puan verilmiş bir yeteneğin bir üst seviyeye arttırılabilmesi için 3 puan gerekmektedir.

2- Yetenekler

Yetenekler bölümüne dağıtılacak puanlar 20/12/5 tir. Bu bölümde puanlama yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Mesela en çok kullandığınız özelliğe 4-5 puan vermek isteyebilirsiniz fakat, Karakter kağıdınızda hiç puan vermediğiniz özellikleri karakteriniz hiçbir şekilde kullanamaz veya kullansa bile felaketle sonuçlanır. Örneğin sürüş yeteneğinde puan bulunmayan bir karakter çok çok acil bir durumda üzerinde anahtarı bulunan kapısı açık bir araba bile bulsa onu kullanamaz. Kendini ne kadar zorlarsa zorlasın kullanmaya da cesaret edemez. Etti diyelim bir iki dakika içinde kaza yapar. (yeterince açık oldu sanırım. Puanı olmayan özelliği kullanamazsınız :) )

3- Avantajlar/Dezavantajlar

Sahip olmak istediğiniz avantajlara göre yukarıda dağıtabileceğiniz puanlardan kesip kendi lehinize kullanabilirsiniz. Örneğin Sokak dövüşüne verilebilecek bir iki puandan vazgeçip onun yerine babadan kalan küçük bir miras seçilebilir vs. Seçilen avantaja göre kesilecek puanı DM belirler.

Dezavantajlar ise karakterinizin sahip olduğu eksilerdir. Tek gözünüzün olmaması, bir ayağınızın sakat olması, çabuk sinirlenen bir yapıya sahip olmanız, sabırsızlık, madde bağımlılığı gibi. Bu tür dez avantajların şiddetine göre özelliklere veya yeteneklere ekstra puanlar ekleyebilirsiniz.

4- Puanlar Arası Geçiş

Özellikler kısmından 1 puanınızı kesmeniz durumunda, yetenekler kısmına 2 puan ekstradan dağıtabilirsiniz.

Yetenekler kısmından 2 puan kesmeniz durumunda, özellikler kısmına 1 puan dağıtabilirsiniz.

Özellikler bölümünde kendi içinde puan aktarma her zaman 1'e 2 oranındadır. Örneğin Fiziksel bölümünde yeterince puanınız olduğunu düşünüyorsanız, 2 puan karşılığında Fiziksel bölümdeki 2 puanınızı, 1 puan olarak Mental veya Sosyal bölümde değerlendirebilirsiniz.

Oyunun İşleyişi

Oyun işleyişinde rol yapma yetisi ön plandadır fakat buna ek olarak yapılan hamlelerin ne derece başarılı olacağı zar sitemiyle belirlenir.

Çok Kolay:  Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 14'i geçmek yeterlidir.
Kolay      : Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 2 zarınızın 14'i geçmesi gerekir.
Normal    :   Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 2 zarınızın 15'yı geçmesi gerekir.
Zor         :  Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 2 zarınızın 16'yi geçmesi gerekir.
Çok Zor   : Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 3 zarınızın 17'i geçmesi gerekir.
İmkansız  :  Özellik+Yetenek d 20 --> Başarmak için 2 zarınızın 20 gelmesi gerekir.

Örneğin: Yakın dövüş yeteneği 4, gücü de 3 olan bir karakter, karşısındakini yumruklamaya çalıştığında ilgili yetenekler toplanır. 4 + 3 = 7  çıkan sonuç 7 dir ve buna göre 7d20 zar atılır. Eğer rakip normal zorlukta bir rakipse, atılan yedi tane 20 lik zardan 2 zarın 15'i geçmesi durumunda hamle başarılı sayılır.

Kazanılan Puanlar

Oyunda kazanılabilecek 3 çeşit puan türü bulunmaktadır. Kazanılan puanlar 50 ye ulaştığı zaman 1 Yetenek puanı, 75'e ulaştığı zaman 1 Özellik puanı karaktere eklenebilir.

Tecrübe Puanı (TP): Oyunun işleyişi sırasında yapılan, söylenen, öğrenilen bazı şeyler sayesinde kazanılır.
Rol Puanı        (RP): Oyuncunun hamlelerini yazarken karakterini ne kadar yansıtabildiğine göre verilir.
Gizli Puan        (GP): Oyun içinde çeşitli yerlere gizlenmiş puanlardır. Bir karakter hamlesini yazdığında söylediği bir söz, ettiği bir küfür, yaptığı saçma bir davranış ya da mantıklı davranışlar, gidilen bir şehir, öldürülen bir rakip gibi birçok etken tarafından kazanılabilecek puanlardır. Puan kazanıldığında puanın neden kazanıldığı oyuncuya söylenmez ve bu puan hep gizli kalır.