Kayıp Rıhtım Arşiv Forum

Oyun Masası => FRP Genel => Konuyu başlatan: magicalbronze - 09 Şubat 2009, 12:11:36

Başlık: DM Olabilmek
Gönderen: magicalbronze - 09 Şubat 2009, 12:11:36
FRP ile ilgili yazılarımız gelmeye devam ediyor. Son olarak bir karakterin nasıl yaratılacağını görmüştük. Şimdide yaratılan oyunda nasıl DM (Dungeon Master) olunur, bunu öğreneceğiz.

DM belkide FRP oyunlarında ki en önemli unsurdur. İşte bu yazıda DM olabilmek için gerekli kabiliyetleri, neler gerektiğini, çeşitleri ve daha fazlasını göreceğiz.

Yine Galadtar‘ın yazdığı bu yazıya ulaşabilmek için buraya  (http://www.kayiprihtim.org/portal/dm-olabilmek/)tıklayın.
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: Nihbrin - 09 Şubat 2009, 12:35:32
Açık bir klavuz, egoist ve nispeten hayal gücü diğer oyunculardan gelişkin yada bildiği hikaye sayısı ortalamanın üstünde olan kişilerin dungeon masters handbook u birkaç ay masaucu kitabı haline getirmesi sonucu ortaya çıkan kimsedir bence DM  ;D genelde birisi bir kere DM oldu mu o ilelebet DM kalır (yada benim başıma gelen buydu) klavuzda değinilen bir şeye çok güldüm, eğer gerçek hayattaki sosyal ilişkinizin ileri düzeyde olduğu biri oyuncuların arasında ise o oyun gerçekten batmaya mahkumdur bkz "aşkım kılıcım neden miss oldu şimdi, hadi vursun o... - tamam hayatım miss değil o fatal shot oldu" çünki bilirsiniz ki o bir fatalty olmaz ise sonraki günlerde sizi gerçekten ölümcül dırdır bombası bekliyor. Eksi sözlük der ki DM için;

"türkler türk oldukça ve bazi huylarimiz geçmedikçe daha çok zor bulunacak ve keyifle yapilamayacak frp bakanliği."
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: Herr Mannelig - 09 Şubat 2009, 16:45:37
Bende ekliyim bişiyler üç buçuk, dört yıldır dm'im. Öncelikle yaratıcılık Dm'de olması gereken unsurlardan başta geleni, etkili, özgün bir senaryo hazırlanmalı. Ancak senaryoya bağlı kalınarak gidilemez, değişikliklere ayak uydurmalı gerekirse Pc'leri önceden hazırlanmış yola düşürecek yollar izlenmeli, hediye ve ex vaati en kolayıdır :D Eh bu da pratik zeka istiyor işte.

Dm denen varlığın tasvir gücü kuvvetli olmalı, savaşları da zarı at vur bitir şeklinde yönetmemeli. Mekanı, savaşı, olayı detaylı tasvirler zevkli kılıyor oyunu. Ne eli bol olmalı ne de kıt, güzel bir denge lazım. Oyuncuyu öldürmekten çekinmemesi lazım ki bu benim eksiğimdir ama gereksiz yere oyuncuyu zorlamamakta lazım.

Combat Dm'in silahıdır, combata dayalı oyun bi yerden sonra bayar. Ama zorlu bulmacalar, diplomasilerden pc'ler sıkıldığı anda imdada combat yetişir, kavga dövüş koydu mu pc'lerin ilgisi artar. Bunu combat yerine mistik olaylar yada pc'leri psikolojik olarak gererek de başarabilirsiniz tabi.

Npc dm'in bir diğer silahıdır. Yanlış yolda giden Pc'leri uyarmak, oyunun akıcılığını sağlamak, senaryoyu düzenlemek yahut pc'lerin aklını başına getirmek, cezalandırmak amaçlı npcler kullanılmalı ki npc dm'in de kendi zevki oluyor.

Falan filan sıkıldım şimdi aklıma gelince eklemem gereken şeyler var tabi
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: malkavian - 31 Temmuz 2009, 17:30:06
Herkez DM olabilir ancak iyi DM pek azdır.
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: LordDarkKnight - 27 Ağustos 2009, 06:52:50
eskiden council of elders diye bir proje vardı bu projede iyi oyun yöneticisi olmak benzeri bir yazı vardı. o yazıyı okumanızı öneririm. çok başarılıydı.
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: Herr Mannelig - 27 Ağustos 2009, 19:36:34
eskiden council of elders diye bir proje vardı bu projede iyi oyun yöneticisi olmak benzeri bir yazı vardı. o yazıyı okumanızı öneririm. çok başarılıydı.

Katılıyorum, o sitede sadece iyi bir dm olabilmekten öte role play sırasında dikkat edilmesi gereken daha doğrusu edildiğinde daha zevkli bir oyun geçirmenizi sağlayacak bilgiler de mevcut"tu". Sitenin şu anki durumu hakkında hiçbir bilgim yok : /
Başlık: Ynt: DM Olabilmek
Gönderen: LordDarkKnight - 28 Ağustos 2009, 20:39:04
site daha önce bir frpnet projesiydi. daha sonra adresleri kapandı ve frpnet altına taşındı. galiba frpnette bilgi bölümü altından ulaşılabilir.