Kayıp Rıhtım Arşiv Forum
Liman Kenti => Oyunlar => Konuyu başlatan: Laughing Madcap - 31 Aralık 2009, 00:02:56
-
Crpg severlerin en sevdiği oyunlardan biri olan Baldur's Gate; hikayesi, oynanışı, görüntüleri, diyalogları, npc'leri ve onlarla etkileşimleri bakımından çığır aşmış, kalbimizden - ve bilgisayarlardan - asla silinmemiştir, muazzamdır.
Fallout 3'ü serinin ilk oyunlarından daha çok seven, serinin ilk oyunlarını sıkıcı bulanlar bu konuyu okumayabilirler, oyunu oynamalarına gerek yok. Çünkü günümüz oyunseverlerine göre eksileri; grafiklerin basitliği, aksiyon eksikliği ve eski kuralları (2nd Edition) olabilir. Ancak yazının girişinde de bahsettiğim gibi, hikayesi, diyalogları ve karakterleriyle verdiği tadı başka hiç bir oyunda alamadım diyebilirim.
Bioware tarafından yapılan oyun, 1998 yılında Interplay tarafından yayınlandı. Hikayesi Times of Troubles'dan sonra geçiyor ve oyunun ilerleyişi karakterimizin seçimleri doğrultusunda değişebiliyor.
Canavarlar ile savaşanlar, kendilerinin canavara dönüşmemesi konusunda dikkat etmelidir... cehennem'e uzun bir süre bakarsanız cehennem size geri bakar... ~Friedrich Nietzsche
Gerçek ve sıra tabanlı oynanabilen Baldur's Gate 2nd Edition ve Forgotten Realms kurallarına göre yapılmış, bu günümüz oyuncuları için bir dezavantaj gibi gözükebilir. Çünkü bildiğimiz kurallarla gerçekten çok fazla farkları var. Deri zırhı çıkartıp zincir zırh giydiğimde defansımın 6'dan 4'e düştüğünü görünce fazlasıyla şaşırmıştım, sınıfların çeşitliliğini ve bildiğimiz özelliklerinden farklılığını görünce korkmadım değil. Ama zamanla alışılıyor.
Npc'ler... Oyunda karşılaşıp grubumuza dahil edebildiğimiz birsürü karakter var. Psikopat bir büyücüden, paragöz bir cüceye kadar, hepsi ayrı bir karakter. Hepsinin asıl karakterle ve kendi aralarında yaptığı konuşmalar ise oynayana fantastik kurgu okuyormuş gibi bir his veriyor. (Bu arada bu oyunun kitabı da varmış ama pek güzel değil deniyor. Eh, oyunun kendisi bir kitap tadında, gerek yok yani.) Oyunda karşılaştığımız bu karakterler arasında tanıdık isimler de görmek mevcut; Cadderly, Elminster ve...
(http://www.bardez.net/projects/bgt/images/Baldr012.jpg)
Ve evet, oyunda Drizzt var. Kendisiyle iyi geçinip yardımını alabilir ya da saldırıp birer birer ölebiliyoruz. Drizzt'i öldürmek zor, evet, ama imkansız değil.
Oyun Abeir-Toril'in Faerun kıtasının batısında, Sword Coast da geçiyor. En basit bir şekilde açıklamak gerekirsek, oyunun genel olarak iki amacı var; mevcut komployu ortaya çıkartmak ve karakterin geçmişini aydınlatmak.
Sonuç olarak; oynamayan/bilmeyen kalmasın. Oynayan/bilen ya da bir sorusu olan; buyrun klavye sizde.
-
Nihayet "Baldur's Gate"i buralarda görebildik. Bir zamanar ne oyundu yahu, hala daha etkileri görülmekte, bu eski günlere dem vurulmaktadır.
Ama itiraf ediyorum, bu oyunu oynamadım maalesef. Daha sonradan yine Bioware'den ve aynı motor kullanılarak çıkarılan Planescape Torment oyununu oynama fırsatı buldum. Herkez Baldurs'tan daha iyi olduğunu söylese de, gelen yorumlar bu yönde olsa da maalesef beğenerek oynayamandım Torment'i...
Torment böyle ise, daha kötü dedikleri Baldur's tan hiç zevk alamayacağım diye düşünürken bir arkadaş oyunu oynamam konusunda oldukça ikna edici cümleler sarf etti. Kısa zamanda başlamayı düşündüğüm bir oyundur yani. Şu aralar gelen ve oldukça popüler şekilde devam eden Dragon Age oyunundan önce Bioware'in en sağlam oyunuydu belki de.
Konuyu açtığın ve bu büyük eksikliği giderdiğin içinde ayrıca teşekkürler.
-
Baldur's Gate... Fallout ile birlikte ilk göz ağrımdır kendisi. Geçekten de harika bir oyundu. Kendisinden sonra gelen Baldur's Gate 2 ise kelimenin tam anlamıyla bir şaheserdi. 80 saati aşkın oyun süresi, epik bir hikaye, onlarca yan görev (ki yan görevler de en az ana görev kadar eğlenceli ve orjinaldi) ve tabii ki hafızalara kazınan NPC'ler. Kim oyunu oynayıp da Minsc'i ve Boo'yu unutabilir ki? Ya da Edwin'i, Jan Jansen'i, Jaheria'yı... Şüphesiz, Bioware bugüne kadar Star Wars: KOTOR, Planescape: Torment ve Icewind Dale gibi pek çok başarılı oyuna imza attı. Ama bunların arasında en başarılısı Baldur's Gate serisiydi.
-
Nihayet "Baldur's Gate"i buralarda görebildik. Bir zamanar ne oyundu yahu, hala daha etkileri görülmekte, bu eski günlere dem vurulmaktadır.
Ama itiraf ediyorum, bu oyunu oynamadım maalesef. Daha sonradan yine Bioware'den ve aynı motor kullanılarak çıkarılan Planescape Torment oyununu oynama fırsatı buldum. Herkez Baldurs'tan daha iyi olduğunu söylese de, gelen yorumlar bu yönde olsa da maalesef beğenerek oynayamandım Torment'i...
Torment böyle ise, daha kötü dedikleri Baldur's tan hiç zevk alamayacağım diye düşünürken bir arkadaş oyunu oynamam konusunda oldukça ikna edici cümleler sarf etti. Kısa zamanda başlamayı düşündüğüm bir oyundur yani. Şu aralar gelen ve oldukça popüler şekilde devam eden Dragon Age oyunundan önce Bioware'in en sağlam oyunuydu belki de.
Konuyu açtığın ve bu büyük eksikliği giderdiğin içinde ayrıca teşekkürler.
Rica ederim, sitede bu başlığı göremeyince çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Ki anlaşılan çok da bilinmiyor ya da o eski kurtlara gereken saygı gösterilmiyor, bilemedim.
Torment de görüntü ve oynanış bakımından çoğu kişiye eziyet gibi gelebilecek oyunlardan, özellikle konuşmaları okumayan, hikayeyi takip etmeyen sabırsız oyunculardansanız. Ancak kurgu olarak gerçekten kaliteli oyunlardan.
Ben Baldur's Gate'i PlaneScape: Torment'ten daha çok seviyorum, bence bir denenmeli.
Dragon Age: Origins'ten sonra biraz görüntü konusunda sıkıntı olabilir ama hikaye, hikaye, hikaye. Dragon Age: Origins Baldur's Gate en yakın oyun oldu bu güne dek yapılanlar arasında. Karakterler ve etkileşimleri konusunda, kesinlikle yeni nesil oyunlar arasında önde gelenlerden. Ama Dragon Age: Origins'te ana karakterin seçenekleri kısıtlı. - karakter yaratımı konusunda, yoksa ilerlerken hancıya söylediğiniz farklı bir cevap sizi farklı bir yere götürebiliyor -
Ben biraz "nerde o eski bayramlar"cıyım sanırım, yeni oyunlara pek ısınamıyorum. O yüzden burda benim "Baldur's Gate kraldır, Baldur's Gate candır!" diye yırtınmalarım pek de objektif olmayabilir. Yine de oynanması gereken bir "klasik". Bence. =)
Not: Go for the eyes, Boo!
-
Rica ederim, sitede bu başlığı göremeyince çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Ki anlaşılan çok da bilinmiyor ya da o eski kurtlara gereken saygı gösterilmiyor, bilemedim.
Torment de görüntü ve oynanış bakımından çoğu kişiye eziyet gibi gelebilecek oyunlardan, özellikle konuşmaları okumayan, hikayeyi takip etmeyen sabırsız oyunculardansanız. Ancak kurgu olarak gerçekten kaliteli oyunlardan.
Ben Baldur's Gate'i PlaneScape: Torment'ten daha çok seviyorum, bence bir denenmeli.
Dragon Age: Origins'ten sonra biraz görüntü konusunda sıkıntı olabilir ama hikaye, hikaye, hikaye. Dragon Age: Origins Baldur's Gate en yakın oyun oldu bu güne dek yapılanlar arasında. Karakterler ve etkileşimleri konusunda, kesinlikle yeni nesil oyunlar arasında önde gelenlerden. Ama Dragon Age: Origins'te ana karakterin seçenekleri kısıtlı. - karakter yaratımı konusunda, yoksa ilerlerken hancıya söylediğiniz farklı bir cevap sizi farklı bir yere götürebiliyor -
Ben biraz "nerde o eski bayramlar"cıyım sanırım, yeni oyunlara pek ısınamıyorum. O yüzden burda benim "Baldur's Gate kraldır, Baldur's Gate candır!" diye yırtınmalarım pek de objektif olmayabilir. Yine de oynanması gereken bir "klasik". Bence. =)
Not: Go for the eyes, Boo!
Planescape'de int basıp oyunu bir fiske vurmadan bitiren tiplerden bahsediliyordu, doğru mudur üstad?
-
Doğrudur. Fallout'da 12 level boyunca toplamda 3 kişi öldüren bir şahsın Fallout 3'de 3. level'a kadar 70 küsür kişiyi öldürdüğünü okumuştum bir yerde. Eski oyunların güzel tarafı bu sanırım, rol yapma imkanı daha fazla.
-
Not: Go for the eyes, Boo!
Bu söz bana Dragon Age'te loadingde çıkan sözü hatırlattı: If all else fails(fall?), go for the eyes :D
bu arada biri bir an önce dragon age başlığı açmalı..ve baldur's gate hakknda konuşmak gerekirse, sanırım çok uzun olduğu için hiç bir zaman adam gibi oynayamadım sadece en son oyunun en son eklentisini oynadım o da kısa diye ama hayran kalmama yetti..
-
2012 yazında Baldur's Gate Enhanced Edition geliyor. Oyunun grafiksel açıdan biraz daha toparlanması dışında oyunda herhangi bir değişiklik olmaması kesinlikle sevindirici bir haber. Bir nevi restorasyon çalışması gibi olacak ama bakalım.
-
İngilizcemin iyi olduğunu düşünürdüm. Ama bu oyunu oynarken öyle zorlanıyorum ki, sanırım Age of Empires dışında oynadığım ilk doğru düzgün oyun olduğu için literatürüne çok yabancıyım.
Haliyle diyalogları ve hikayenin anlatıldığı kısımları anlamayınca bir şeyler eksik kalıyor. Sözlükle desteklemeye çalışıyorum, ama oyunun literatürü için elimdeki sözlük bile yetersiz, baktığım 10 kelimeden 8'i yok. Oyunu oynarken alt+tab yapıp internetteki sözlüklerden kelime baka baka yoruluyorum. İngilizceyi takmadan oynamayı denedim. O da olmuyor.
Zor bir oyundan başladım belki. Oyunu da sevdim aslında, ama sanırım beni biraz aştı.
-
Oyunun zor gelmesinin sebebi, günümüz RPG etiketli oyunlarının kurgusal anlamda teneke olmasından kaynaklanıyor olabilir. 3 kelimelik diyaloglar yerine uzun uzun, bir çok seçenek görünce afallamak normal. Ama bu güzel bir şey, insan hikayeye daha iyi girebiliyor böylece.
Ve tabi, oyunun öyle diyalogları var ki ingilizce kitap okumaktan farksız. Ki ben bu konuda Planescape: Torment'i tek geçerim.
-
Bu güzel oyunun başlığını açtığı için Laughing Madcap'e sonsuz teşekkürler. Sözlerine de katılıyorum Baldur's Gate ve Planescape : Torment (Fallout'un eski oyunları da dahil listeme) gibi oyunları oynayanlar, yeni oyunların bolca süslenmiş vasat ürünler olduğunu bilirler. Yeniler sadece fantastikimsi bir ortamda geçen vasat aksiyonlardan ve şişirilmiş grafiklerden ibaret. Tıpkı kafasının içi bomboş olan, çirkin, fakat bol makyaj ile acemilere kendini alımlı gösteren ucuz kadınlar gibi.
İyi bir FRP'ci olmak isteyen herkesin oynaması, bitirmesi gereken bir oyun Baldur's Gate. Bu oyunu oynamak birkaç ciltlik sağlam bir fantastik eseri okumaya bedeldir. Boksa ilgi duyan birinin Muhammed Ali'yi, Mike Tyson'u bilmemesi nasıl bir eksiklikse, bir FRP tutkununun da bu oyunu oynamaması öyle bir eksiklik bence.
Sayın magicalbronze; Planescape : Torment, diğer tüm crpgleri bitirip bir kenara ayırdıktan sonra oynanması gereken bir oyun bence. Çünkü konusu, felsefesi bambaşka. Neşeli ve epik bir oyun oynamak isteyenlere Torment çok karamsar ve boğucu gelecektir. Ve Tormenti bitirdikten sonra diğer oyunları oynamak da kişiye attan inip eşeğe binme hissi verecektir.
Baldur's Gate çok, çok güzel bir oyun. Her türlü oyuncuya hitap edebiliyor; bitirdikten yıllar sonra bir özlem ile kendini yeniden kurdurup oynatabiliyor. Öyle ki bu oyunun müziklerini bir yerde duyduğunuzda heyecanlanıyorsunuz, insanın o kadar içine işliyor.
Abarttığımı mı düşünüyorsunuz? Baldur's Gate'i oynamış herhangi birine sorun. Benden daha fazlasını söyleyecektir.
-
İyi bir FRP'ci olmak isteyen herkesin oynaması, bitirmesi gereken bir oyun Baldur's Gate. Bu oyunu oynamak birkaç ciltlik sağlam bir fantastik eseri okumaya bedeldir. Boksa ilgi duyan birinin Muhammed Ali'yi, Mike Tyson'u bilmemesi nasıl bir eksiklikse, bir FRP tutkununun da bu oyunu oynamaması öyle bir eksiklik bence.
Kesinlikle katılmıyorum. D:
Baldur's Gate her ne kadar şahane bir oyun olsa da, bir oyundur. FRP gibi bir şey için fazla kısıtlıdır. "FRP'cinin oynaması gereken oyun" kavramını bu yüzden hiç beğenemedim. "Bütün yönetmenlerin okuması gereken kitap. Bir yönetmen için bu kitabı okumamak, bir karatecinin Muhammet Ali'yi bilmemesi gibi oluyor." şeklinde gibi bir şey oluyor bu öneri çünkü. Ha çok güzel senaryo fikirleri verip insana çok güzel şeyler katabilir ama eğer bu ilhamı almak veya eksik kalmamak için farklı bir eğlence kategorisine damlamak zorunda değilsiniz.
FRP oynatma amacındaki kişilerin yapması gereken tek şey diğer FRP kaynaklarını kurcalamak ve diğer FRP'leri oynamak ve FRP senaryoları okumaktır. Bilgisayar oyunu oynamayıp da frp oynamayı çok seven ve çok da başarılı olan insan gördüm. Bir eğlence kategorisinde başarılı olmak veya eksik kalmamak için diğer kategoriden bir şeyler yapma gereksinimi yok.
FRP ile bilgisayar oyunlarının bu kadar birbirine bağlı görünmesi hep büyük bir hatası olmuştur bence iki kesimin de. Kaldı ki (Planescape Torment bir yana), oynadığım çoğu RPG oyunu, oynadığım ve oynattığım çoğu FRP oyunundan daha kötüydü senaryo ve kurgu açısından. Bir bilgisayar oyunu için olması gereken şeydi ancak bir FRP uyarlaması açısından bakıldığında inanılmaz eksikti. Bu yüzden, frp ile ilgilenen birisine önermek için çok hatalı kaynaklar olurlar.
-
FRP ile bilgisayar oyunlarının bu kadar birbirine bağlı görünmesi hep büyük bir hatası olmuştur bence iki kesimin de. Kaldı ki (Planescape Torment bir yana), oynadığım çoğu RPG oyunu, oynadığım ve oynattığım çoğu FRP oyunundan daha kötüydü senaryo ve kurgu açısından. Bir bilgisayar oyunu için olması gereken şeydi ancak bir FRP uyarlaması açısından bakıldığında inanılmaz eksikti. Bu yüzden, frp ile ilgilenen birisine önermek için çok hatalı kaynaklar olurlar.
Buna katılıyorum. Bence Baldur's Gate bir FRPcinin değil de, bir RPG oyuncusunun (gamer) oynaması, hatta oynamış olması gereken bir oyundur. FRP ucu açık, klişe kalıplardan uzak olduğu zaman güzeldir. Öğrenmeye ve araştırmaya sevk eder insanı. Baldur's Gate'in bir Forgotten Realms oyunu olması benim için tek üzücü yanı oldu. Forgetten Realms bilmiyorum, çünkü hiçbir zaman setting öğrenmeye çalışmadım. Sadece bir göz gezdirdim ama derinlerine inmedim. Baldur's Gate'i de 2-3 kere bitirmişimdir ama genel olarak kurguyu umursamadığım için olayları akışına bırakmaya çalışmış ve kaçınılmaz olan yollar aracılığıyla sonuca ulaşmıştım.
Şunu söylemem gerekiyor ki, bir Dragon Age'den kat kat sağlam bir oyundur Baldur's Gate. Günümüz RPGlerinde herkes istediğini alsın oynasın bitsin mantığı var. Eskiden bir wizard/sorcerer/mage karakter yarattığımızda geliştirmesi zordu. Diğerlerine oranla daha geç gelişiyordu ama geliştiğindeyse son derece sağlam oluyordu. Ortada bir emek, azim oluyordu. Bunu yansıtan en güzel oyunlardan biridir Baldur's Gate.
-
İyi bir FRP'ci olmak isteyen herkesin oynaması, bitirmesi gereken bir oyun Baldur's Gate. Bu oyunu oynamak birkaç ciltlik sağlam bir fantastik eseri okumaya bedeldir. Boksa ilgi duyan birinin Muhammed Ali'yi, Mike Tyson'u bilmemesi nasıl bir eksiklikse, bir FRP tutkununun da bu oyunu oynamaması öyle bir eksiklik bence.
Kesinlikle katılmıyorum. D:
Baldur's Gate her ne kadar şahane bir oyun olsa da, bir oyundur. FRP gibi bir şey için fazla kısıtlıdır. "FRP'cinin oynaması gereken oyun" kavramını bu yüzden hiç beğenemedim. "Bütün yönetmenlerin okuması gereken kitap. Bir yönetmen için bu kitabı okumamak, bir karatecinin Muhammet Ali'yi bilmemesi gibi oluyor." şeklinde gibi bir şey oluyor bu öneri çünkü. Ha çok güzel senaryo fikirleri verip insana çok güzel şeyler katabilir ama eğer bu ilhamı almak veya eksik kalmamak için farklı bir eğlence kategorisine damlamak zorunda değilsiniz.
FRP oynatma amacındaki kişilerin yapması gereken tek şey diğer FRP kaynaklarını kurcalamak ve diğer FRP'leri oynamak ve FRP senaryoları okumaktır. Bilgisayar oyunu oynamayıp da frp oynamayı çok seven ve çok da başarılı olan insan gördüm. Bir eğlence kategorisinde başarılı olmak veya eksik kalmamak için diğer kategoriden bir şeyler yapma gereksinimi yok.
FRP ile bilgisayar oyunlarının bu kadar birbirine bağlı görünmesi hep büyük bir hatası olmuştur bence iki kesimin de. Kaldı ki (Planescape Torment bir yana), oynadığım çoğu RPG oyunu, oynadığım ve oynattığım çoğu FRP oyunundan daha kötüydü senaryo ve kurgu açısından. Bir bilgisayar oyunu için olması gereken şeydi ancak bir FRP uyarlaması açısından bakıldığında inanılmaz eksikti. Bu yüzden, frp ile ilgilenen birisine önermek için çok hatalı kaynaklar olurlar.
Böylesine objektif olabilmek büyük meziyet. Ben bir türlü beceremiyorum :)
Fakat biri bana "masaüstü oyunlarına nasıl daha çabuk adapte olabilirim?" diye sorduğunda, eğer bir çok masaüstü oyuna katılma ve masaüstü oyunları izleme şansı da yoksa ona bu oyunu oynamasını önerirdim.
Şimdi yazdıklarınızda haklı olduğunuzu düşünüyorum. CRPG ve FRP ruh olarak birbirinden farklı. Ve birini seven diğerini de sevmek zorunda değil.
Ama yine de(kendi adıma konuşuyorum); Baldur's Gate gördüğüm crpgler içinde Torment'ten sonra en zengin ve eğitici olanı.
Şunu söylemem gerekiyor ki, bir Dragon Age'den kat kat sağlam bir oyundur Baldur's Gate. Günümüz RPGlerinde herkes istediğini alsın oynasın bitsin mantığı var. Eskiden bir wizard/sorcerer/mage karakter yarattığımızda geliştirmesi zordu. Diğerlerine oranla daha geç gelişiyordu ama geliştiğindeyse son derece sağlam oluyordu. Ortada bir emek, azim oluyordu. Bunu yansıtan en güzel oyunlardan biridir Baldur's Gate.
Baldur's Gate oynarken hikayeyle bütünleşebiliyor insan. Olayları kişisel algılamaya başlıyor bir süre sonra. Sanki gerçekten kendi başından geçiyormuş gibi yaşatıyor oyunun kurgusu insana olanları.
Dragon Age yeni nesil tarafından pek bir sevildi. Fakat yine kendini tekrarladı CRPG yapımcıları; dikkat ettiyseniz yeni oyunlarda hep bir "ayvah agam bizim buraları orklar morklar yaratıklar bastı hep (ya da basacak), bir el atıversen?" havası vardır. Kişi zaten kahramandır, dünyayı kurtarmak için oradadır. Karakter kendi bireysel mücadelesi için orada değildir artık ve yeni ucuz senaryolar hep birbirine benzemektedir.
Sanırım ben de "nerede o eski bayramlar" diyenlerdenim. Şu yeni oyunlar da pek bozuldu :)
-
Ama yine de(kendi adıma konuşuyorum); Baldur's Gate gördüğüm crpgler içinde Torment'ten sonra en zengin ve eğitici olanı.
Buna kesinlikle katılıyorum. Fallout, BG, Torment üçlüsü zaten insanlara üç farklı çeşitte (BG ile Torment'e aynı diyenin kafasını kopartırım) atmosferi/evreni çok iyi vermiş ve inanılmaz sahnelerin yaşanabileceği üç oyundur.
Bunlara istisna olarak Fallout 3'ü göstermek lazım tabi, baya komediydi o. New Vegas'ı Obsidian yapmıştı, nispeten daha iyiydi bu yüzden. Hatta Fallout 2'den sonra ne DA:O ne başka oyun sardı beni New Vegas'a kadar.
-
Fallout, BG, Torment üçlüsü zaten insanlara üç farklı çeşitte (BG ile Torment'e aynı diyenin kafasını kopartırım) atmosferi/evreni çok iyi vermiş ve inanılmaz sahnelerin yaşanabileceği üç oyundur.
Üçü de, eski zamanların en kaliteli oyunları olması yönünden aynı olabilir ama kesinlikle söylediğin gibi, birbirlerinden bir o kadar da uzak oyunlar.
Fallout da seçeneğiniz vardı. Masaüstü oynanan FRP'lerde hep özlem duyulan bir nokta vardı; karakter neredeyse tamamen özgürdü. Bir porno yıldızından bir kareteciye kadar istediğiniz kişi olabiliyordunuz. Küçük bir çocuğun elindeki oyuncak ayıyı elinden alıp kafasını koparttığınızda, çocuğa hayatın ne kadar sert olduğunu öğrettiğiniz için XP kazanabiliyordunuz. Kasabanızı umursamayıp wasteland'de gününüzü gün edebiliyor ya da insanları kurtarmak için wasteland'de dolaşırken "allam nolur mutantlara denk gelmeyeyim nolur allam dinimiz amin!" diyebiliyordunuz.
Baldur's Gate ise kurgusal açıdan kitap okuyor gibi hissetmenize sebep oluyordu. Aralara serpiştirilmiş konuklar, grubunuzun birbirleriyle ilişkileri ve bir karakter yaratmanıza rağmen bir partyi yönlendirmek, masaüstü oyun oynuyormuş gibi hissetmenize sebep oluyordu.
Planescape Torment ise... Hani bazı oyunları sevmezsiniz. Bazılarını seversiniz. Bazılarını çok seversiniz. Bazıları oynadığınız en iyi 10 oyun sıralamasına girer. Bazı oyunları ise böyle bir sıralamaya koymayı bile düşünemezsiniz. Planescape Torment benim için öyleydi; herhangi bir sıralamaya koyup onu kısıtlamak istemem. Kurgusal açıdan fazlasıyla tatmin edici, npc'ler fazlasıyla kaliteli ve en önemlisi diyaloglar bir başyapıttı. Hani bazen kitap okurken bir cümle okursunuz da altını çizersiniz; çünkü o cümle sizin içinizde bir yerleri çizmiştir ya. Torment'i oynarken, ruhunuz baya çiziliyor işte.
Yeni oyunlarda bunlar eksik. Sanırım bu yüzden, son zamanlarda indie oyunlar patlak verdi. Grafiğin hiç bir anlam taşımadığını göstermeye çalıştılar fakat yine de bir şeyler eksikti. Bunu da oyunları çoklu oyuncu desteği yaparak kapatmaya çalıştılar. Bu da bir yere kadar götürdü ama son zamanlarda beğenerek oynadığım hemen hemen hiç bir oyunu ikinci defa yükleyesim gelmedi. Bir şeyler eksik, bir şeyler tat vermiyor açıkcası.
-
Türkçe forumu yapılmış. (http://forum.baldursgate.com/categories/t%C3%BCrk%C3%A7e) Oyunseverlerle paylaşmak istedim. umarım bu mesajım forum kurallarına göre reklam sayılmıyordur ve forum yöneticileri bana kızmaz. Sitede oyunun Türkçe sürümünün çıkarılması için çevirmen olarak görev almak isteyenler aranıyor :)