...Öğretilen matematiğin gerçek amacı zaten insanlara farklı bakış açıları kazandırmak ve bir konuyu farklı yönlerden ele alma yetisini kazandırabilmektir.
...Öğretilen matematiğin gerçek amacı zaten insanlara farklı bakış açıları kazandırmak ve bir konuyu farklı yönlerden ele alma yetisini kazandırabilmektir.
Katılmıyorum. Bize liselerde verilen matematik dersleri (örneğin logaritma ve trigonometri) tamamen işleme dayalı ve özellikle bilgisayar altyapısında -ve pek çok sayısal meslek alanında- kullanılan; günlük hayattan ve pratik zekadan uzak bir matematiktir. Ayrıca günümüz öğretmenlerinden bazıları öğrenciyi küçümser ve onun hayata dair izlenimlerini hiçe sayar. Bir konuyu farklı yönlerden ele alabilmeyi öğretmek şöyle dursun, bizleri onlar gibi düşünmeye zorlarlar. Verilen bilgiyi sorgulamadan, olduğu gibi kabul etmemizi isteyen bir zihniyet ve müfredat dışında kalan bir bilgiye ulaşılmasına (ne kadar değerli olursa olsun) izin vermeyecek kadar katı sınırlarla çizilmiş bir eğitim sistemi bizi ileriye götürmez. İlim elbette öğretilsin. Birçok bilim insanı çıksın memlekete yarayacak... Ancak biz eğitimi değil eğitim için izlenen yolu doğru bulmuyoruz. "Nasıl bir eğitim sistemi istiyorsun?" dersen uzun hikaye ama başlangıç olarak her iktidar değişiminde okutulan kitaplar da değişmese iyi olur hani.
Not: Ülkemizin fedakar ve eğitime gönül vermiş öğretmenlerine tabi ki lafım yok. Gerçek eğitimciye saygım sonsuz.
30 kelimeden oluşan bir cümle var ve sen cümledeki tek bir kelimeyi anlayıp gerisini yok saymışsın Erymns. Sırf mualefet olmak için mi mualefet oluyorsun yoksa amaçsız haykırışlarda mısın bilemedim. Sence logaritma gerçekten insanlara bakış açısı kazandırıp bir konuyu farklı yönlerden ele alma yetisini kazandırmak amacı mı taşiyor? O halde bu amaçta kusursuz derecede başarısız oluyor. İnsanların asıl anlatmak istediğini anlayabilme yetisine sahip olmanda yardımcı olamamış sana, bu bir gerçek.
Önce anlayabilmeyi öğren, sonra konuşuruz yine. Bu anlayabilmeyi öğrenme konusunda eminim ki trigonometri ve logaritma sana yardımcı olacaklardır. Hele de üslü sayılar yok mu? Garanti öğrenirsin.
Edit: Kalk bilgisayarın başından, git bir sahile ya da ormana temiz hava al. Düşüncelerin düzene girmiş olur. Ben denedim gayet işe yarıyor.
Bu zamanlar tehlikeli deli dolu zamanlar. Sakinleş biraz.
Genel düşünün.
Edit: Kalk bilgisayarın başından, git bir sahile ya da ormana temiz hava al. Düşüncelerin düzene girmiş olur. Ben denedim gayet işe yarıyor.
Bu zamanlar tehlikeli deli dolu zamanlar. Sakinleş biraz.
sadece karşındakini gücendirirsin.
30 kelimeden oluşan bir cümle var ve sen cümledeki tek bir kelimeyi anlayıp gerisini yok saymışsın Erymns.tıpkı senin şu an yaptığın gibi...
Sırf mualefet olmak için mi mualefet oluyorsun yoksa amaçsız haykırışlarda mısın bilemedim.belki sen de o otuz kelimelik cümlenin bir kelimesini alıp onun üstüne yoğunlaştığınızdan kafanız karışmıştır.
Sence logaritma gerçekten insanlara bakış açısı kazandırıp bir konuyu farklı yönlerden ele alma yetisini kazandırmak amacı mı taşiyor?hayır, logaritmanın kullanım alanları çok farklıdır. dikkatlice okursanız "okullarda öğretilmesinin amacı bu." dedim.
O halde bu amaçta kusursuz derecede başarısız oluyor.kişiye ve kişinin algısına göre değişir.
İnsanların asıl anlatmak istediğini anlayabilme yetisine sahip olmanda yardımcı olamamış sana, bu bir gerçek.hakkımda beni tanımadan var sayılmış bir çıkarım daha, buna bir cevap vermeyeceğim zira ne dersem diyeyim şu an sende oluşan bu düşünceyi yıkamayacağımı çok iyi biliyorum.
Önce anlayabilmeyi öğren, sonra konuşuruz yine.sen hazır olduğunda ben her daim buradayım bazı konuları tartışmak için.
Bu anlayabilmeyi öğrenme konusunda eminim ki trigonometri ve logaritma sana yardımcı olacaklardır.evet oldular yeterince zaten.
Hele de üslü sayılar yok mu? Garanti öğrenirsin.şu iki cümleyi bir arada alayım: bunu duymak neşemi yerine getirdi, ne diyeyim boşuna uğraşmıyormuşum öyleyse...
...Öğretilen matematiğin gerçek amacı zaten insanlara farklı bakış açıları kazandırmak ve bir konuyu farklı yönlerden ele alma yetisini kazandırabilmektir.
Katılmıyorum. Bize liselerde verilen matematik dersleri (örneğin logaritma ve trigonometri) tamamen işleme dayalı ve özellikle bilgisayar altyapısında -ve pek çok sayısal meslek alanında- kullanılan; günlük hayattan ve pratik zekadan uzak bir matematiktir. Ayrıca günümüz öğretmenlerinden bazıları öğrenciyi küçümser ve onun hayata dair izlenimlerini hiçe sayar. Bir konuyu farklı yönlerden ele alabilmeyi öğretmek şöyle dursun, bizleri onlar gibi düşünmeye zorlarlar. Verilen bilgiyi sorgulamadan, olduğu gibi kabul etmemizi isteyen bir zihniyet ve müfredat dışında kalan bir bilgiye ulaşılmasına (ne kadar değerli olursa olsun) izin vermeyecek kadar katı sınırlarla çizilmiş bir eğitim sistemi bizi ileriye götürmez. İlim elbette öğretilsin. Birçok bilim insanı çıksın memlekete yarayacak... Ancak biz eğitimi değil eğitim için izlenen yolu doğru bulmuyoruz. "Nasıl bir eğitim sistemi istiyorsun?" dersen uzun hikaye ama başlangıç olarak her iktidar değişiminde okutulan kitaplar da değişmese iyi olur hani.
Not: Ülkemizin fedakar ve eğitime gönül vermiş öğretmenlerine tabi ki lafım yok. Gerçek eğitimciye saygım sonsuz.
Evde bir kadın olmadığından ve ben okula gittiğimden dolayı, bizim evin içinde yürümek için önünüze gelen çöpleri ayağınızla sağa sola itmeniz gerekiyor. Aksi takdirde yürümek, sizin her an bir teneke kutuya takılarak yere düşmeniz ve kafanızı bir başka konserve kutusuna çarpmanızla faciaya dönüşebilir. Aranızda bir konserve kutusuna ayağının takılmasını ve bunun sonucunda ölmeyi hayal eden birkaç kişi mutlaka vardır. Onlara buradan sesleniyorum, bizim eve davetlidirler.
...eğitim metotları konusundaysa haklısınız. yanlış ve ezberci bir mantık. "formülü ezberle, yerine yaz soru çıksın"larla bilim olamıyor malesef. fakat benim de dediğim şudur ki; bu konuda şikayet edip durmakla elimize birşey geçmez. kendi jenerasyonumuz için yapabileceğimiz birşey yok artık fakat kardeşlerimiz ya da keni çocuklarımız için hala var. bu eğitim sisteminde dimdik yürüyebilirsek eğer işte ancak o zaman yolun sonunda bunu yapanlara karşı "bakın, sizin dediğiniz gibi yaptık ama hala yanlış şeyler var. öyleyse bunlar düzeltilmeli." deme hakkına sahip olabiliriz.
@Raisor:
Bana kalırsa eleştirel ve duygusal şiirlerden çok mizahi düzyazılara ağırlık vermelisin çünkü şimdilik başarılı olduğun alan buymuş gibime geldi. Eleştirel yazılarını pek tasvip etmiyorum, neden dersen düşüncelerini yansıtırken gereğinden fazla kesin yargıda bulunuyorsun ve bu düşünceler üzerinde kendini anlatış biçimin de yeterince açık değil. Ancak bu tür yazılarda kendini geliştirmek istersen -ki başarabileceğine inanıyorum- öncelikle yazdıklarını kontrol etmeye özen göster. Mesela olumsuz bir fikri belirteceğinde bunu etraflıca anlat ki okuyucunun aklında oluşabilecek karşıtları engellemiş ol. Maalesef böyle yazılar uğraşma istiyor ve gecenin yarısı yazıp paylaştığın bu yazı aslında biraz daha çabayla çok daha iyi olabilirdi.
dikkat ettiyseniz ben de lise düzeyindeki matemetiğin ezbere dayalı olduğunu söyledim. şikayetçiyim bundan biraz çünkü daha ilerisini öğrenci kendisi halletmek zorunda kalıyor. ben bugüne kadar hiç şöyle iki saat kafa yorduran bir soruyla karşılaşmadım adam akıllı. ama olsa böyle sorular eminim ki insanlar çok daha severdi matematik denen mereti. (belirtmek isterim matematik burda bir metafor benim için.)
öğretmener konusunda malesef haklısınız. çok karşılaştım böyleleriyle. "neden?" soruunu kaldıramayıp "öyle işte, sorma!" diyen bir zihniyet malesef var fakat şanslıyım ki böylesi bana pek az denk geldi.
eğitim metotları konusundaysa haklısınız. yanlış ve ezberci bir mantık. "formülü ezberle, yerine yaz soru çıksın"larla bilim olamıyor malesef. fakat benim de dediğim şudur ki; bu konuda şikayet edip durmakla elimize birşey geçmez. kendi jenerasyonumuz için yapabileceğimiz birşey yok artık fakat kardeşlerimiz ya da keni çocuklarımız için hala var. bu eğitim sisteminde dimdik yürüyebilirsek eğer işte ancak o zaman yolun sonunda bunu yapanlara karşı "bakın, sizin dediğiniz gibi yaptık ama hala yanlış şeyler var. öyleyse bunlar düzeltilmeli." deme hakkına sahip olabiliriz.
Depresifim ergenim kimse beni anlamıyor o zaman fantastik kurgu okuyayım.
Sen bir ergensin. Önce bunu bir kabul et. Ve sakın üzülme, (Bkz: buda gelir buda geçer sen ağlama.)
Yalnız değilsin, bende bir ergenim.