4
« : 04 Haziran 2010, 16:32:07 »
ikisi arasında kalmıştım neyse buyrun;
''Gözler,kanatlar,kamçı motorlar ve bağışıklık sistemlerinden faydalanamayacağını anlayan boşluk ilahiyatçısı genelde son çare olarak hayatın başlangıcına sataşmaya başlar.Biyolojik olmayan madde yapısında evriminin kökeni bir şekilde ,sonraki evrim sırasındaki en küçük değişim bile daha büyük bir boşluk yaratırmış gibi görünür gözüne.Bir anlamda daha büyük bir boşluktur,bu doğru.Ancak bu anlam bütünüyle özgündür ve din savunusuna rahatlama fırsatını sunmaz.Yaşamın basşlangıcı yalnızca bir kez gerçekleşmelidir.Bu yüzden bunun uç noktada olanak dışı bir olay olduğunu kabullenebiliriz ki insanların çoğunun kavrayabileceğinden daha olanak dışı bir çoklu düzen sürecidir.Arkasından gelen evrimsel adımlar,daha çok yada benzer yollarla,jeolojik zaman boyunca milyonlarca ve milyonlarca türü bağımsızca ve zincirleme olarak etkileyecek şekilde tekrarlanmıştır.Bu sebeple,karmaşık yaşamın evrimini izah etmek için yaşamın başlagıcı üzerine uygulayabildiğimiz istatiksel vaysamının aynısına başvuramayız.Bu olağan evrimi oluşturan durumlar ,eşsiz başlangıcından (ve belki de bir kaç özel durumdan )farklı olarak,aşırı olanak dışı olamazlar.''