Steam üzerinden gözüken oynama sürem 33 saat. İlk başlarda Minuteman ve Railroad görevlerine odaklanırken sonradan "Yahu , neymiş bu oyunun senaryosu bakalım" deyip , ana senaryoyu bitirmiş bulunmaktayım.
Kimsenin hevesini kaçırmak istemem ama ana senaryo TIRT. Hatta ben oyunu bitirdiğimi bile anlamadım , giren videoyu düz bir sinematik sandım. Yani diğer Fallout oyunlarının ana senaryolarını hatırlıyorum , çok daha güzeldi be. En azından daha detaylıydı. Oyun sonunda verdiğimiz kararlar ile ilgili sinematik girdiği zaman şöyle bir tüylerimiz diken diken oluyordu. Ben bu hissi Fallout 4'de mümkün değil yaşayamadım.
Senaryo dışında neye odaklanmışlar ? Farklı oyun mekanikleri. Kendine güvenli ev inşa etme , silah ve zırh özelleştirmeleri gibi. Artık oyunda ciddi anlamda junk item kalmamış. Her şey ama her şey işe yarıyor. Hatta öyle bir noktaya geliyorsunuz ki taşıma kapasiteniz dolduğu zaman bardak , bant ya da daktilo atmak yerine silah atmaya başlıyorsunuz. Bunu güzel yapmışlar , beğendim. Eskiden lüzumsuz hiçbir işe yaramayan lüzumsuz itemlar artık güvenli evimizi tasarlarken birer malzeme olarak kullanılıyor.
Bununla birlikte iç mekan sayısı ciddi oranda artmış. Eski Fallout oyunlarında alabildiğine açık arazi , belli başlı bir kaç bina ve girilebilecek mekan olurdu. Fallout 4'de girilebilecek mekan sayısı muazzam. Tiyatrolar , hastaneler , evler , polis karakolları vs. Bu mekanların hepsi görevlerle ilgili değil , keşfedip etmemek tamamen içinizdeki maceracıya ait. İçerideki düşmanları yok edip , tüm her şeyi lootladıktan sonra haritadan bakıp [CLEARED] yazsını görmek tatmin etmiyor değil.
Gelelim yan görevlere ve hikayelere. Çok fazla kendini tekrar eden yan görev var. Çeşitlilik ölmüş. Oyunu oynadığım ilk saatlerde " OOoo ne güzel bir sürü görev oldu , keyifle yaparım ben bunları " diye düşünürken , bir süre sonra görevler rutine biniyor. " Kardeş , şu raiderlar bizi rahatsız ediyor. Sana zahmet öldür de gel be. " Yani nasıl desem , kendimi fethe çıkmış komutan gibi hissetmeye başladım bir süre sonra. Olumlu taraflarına gelelim , yine çok güzel yan hikayeler yok değil. Sürprizler , göndermeler. Size önerim Terminal görünce es geçmeyin. Okuyun tüm kayıtları ve etrafı inceleyin , hoş sürprizler çıkabiliyor karşınıza. Bazen duygusal anlar yaşayacaksınız bazen kahkaha atacaksınız.
Gelelim beni en çok üzen noktaya. Armor yok , armor

Nerede o Fallout New Vegas NCR armorunun karizmatikliği. Nerede o Fallout 3 Tesla Armor zerafeti. İyiki mod community şimdiden çalışmaya başlamış. Önümüzdeki günlerde güzel güzel , cici cici armorlara kavuşacağız.
Yani nasıl desem değişik bir oyun olmuş açıkçası Fallout 4. Kesinlikle kötü bir oyun değil , başında çok rahat saatler geçiriyorsunuz ama bunu senaryonun uyandırdığı merak yüzünden değilde , oynanış mekanikleri doğrultusunda yapıyorsunuz.
Ben oyuna en zor seviyede yeniden başladım. Farklı kararlar alarak oyunu bir kez daha bitirmek için ve %100 yapmayı denemek istediğim için. Bakalım bu sefer nasıl bir izlenim edineceğim.
Edit: Power Armor'lardan bahsetmeyi unutmuşum. Yanlış değilsem 5 farklı Power Armor var. Bunlara Jet-pack ya da termal kamera gibi eklentiler ekleyebiliyorsunuz. Haritada gezerken denk geldiğiniz nadir eşyalardan farklı boyalar kazanıp , boyayabiliyorsunuz. Enerji olarak fusion core'a ihtiyaç duyuyorlar , eğer sürekli Power Armor ile oynamak istiyorsanız bol bol keşif yapmanız lazım. Veya mod indirip enerji tüketimini düşürebilirsiniz. Elde etmek çok zor değil , kafama göre ortalıkta gezerken bile 2-3 farklı tür Power Armor'a denk geldim.