Kayıt Ol

S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl

Çevrimdışı Raisor

  • ***
  • 793
  • Rom: 15
    • Profili Görüntüle
S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl
« : 25 Ocak 2011, 15:29:07 »




    S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, önceden S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost olarak bilinen Ukraynalı oyun geliştiricisi GSC Game World tarafından 20 Mart 2007'de piyasaya çıkarılmış First Person Shooter oyunudur.Oyun STALKER filminden ve Uzayda Piknik kitabından esinlenerek yapılmıştır.
   
   S.T.A.L.K.E.R. kelimesinin anlamı "Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber". (Türkçesiyle Çöpçü, İhlalci, Maceracı, Kendi Başında, Katil, Kaşif, Haydut) anlamına gelir.

 
Spoiler: Göster
 Alıntıdır


   28 Nisan 1986 tarihli Çernobil Nükleer merkezinin 4. bölümünde gerçekleşen patlama uzun zamanda kontrol altına alınmış ve nihayetinde yüksek bir kayıp yaşanmıştır. S.T.A.L.K.E.R.'da ise bu durum konumuzu oluşturmakla beraber birazda yapımcıların düşünceleri ile birleşip karşımıza bu felaketin ardından gerçekleşen bir patlama daha sonucunda ortaya çıkan, 2012 yılına ait karanlık ve mutantlar ile dolu bir dünyada S.T.A.L.K.E.R. adlı bir direniş örgütünün yaşadıkları anlatılıyor. Elbette durup dikkatlice baktığımızda konunun oldukça merak uyandırıcı olması sevindirici bir durum. Çünkü konudan yola çıkıldığında bizi tedirgin eden şeylerin sayısı gittikçe yükseliyor. Öyle ki aşırı radyasyon sonucu evrime uğramış canlılar bir yana , bölgelere müdahale eden askerler ve haritada çoğu yeri kaplamış diğer çeteler ile bol bol çatışmalara girmemiz söz konusu. Durum böyle olunca çoğunuz sıra dışı bir karakteri yöneteceğimizi sanıyorsanız eğer üzgünüm fakat yanılıyorsunuz. Çünkü karakterimizin diğerlerinden tek farkı büyük bir kamyon kazasından canlı çıkmayı başarmış tek kişi olması, onun dışında normal bir çete elemanından başka bir şey yok elimizde.

    Geçmişe dönüp bakarsak Beta Versionu ve Resmi açıklamalardan yola çıkıldığında S.T.A.L.K.E.R.'ın bizlere sunduğu seçenekler oldukça fazla. Mademki içinden çıkılmaz bir dünyadayız öyleyse bunu tüm hatlarıyla kullanma özgürlüğümüzün de bulunduğunu unutmamak lazım. Haritaya baktığınızda ne kadar çok ziyaret edilmesi daha doğrusu temizlenmesi gereken yerlerin olduğunu fark edeceksinizdir. Elbette elinizde bir Shotgun ile "Tüm haritayı yok edin"  denmiyor size. S.T.A.L.K.E.R. her ne kadar özgürlüğe dayalı bir oyun olsa da, görev konusunda standartlarımızı düşürmemiz oldukça doğal. Oyuna ilk başladığımız yeraltı ofisi başta olmak üzere ilerledikçe karşımıza çıkacak olan çete elemanlarından alacağınız sayısız görevlerle oyunu zar zor bırakacaksınız. Çünkü nereye ayak bassanız ya bir çatışma yada bir görev sizleri bekliyor olacak. Onun dışında takım dayanışması da unutulmuş değil. Telsiz bağlantısı ile ara sıra bir yerlere gidip duruma müdahale etmenizde isteniyor. Çatışmalarda takım arkadaşlarınızla beraber sırt sırta mücadele verme olanağınız olmasına rağmen yinede bilindik FPS moduna girerseniz tek başınıza gitmek daha heyecan verici oluyor. İşte tam bu noktada S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl bizlere bir "DUR" demek zorunda, çünkü oyunun zorluk derecesi tahmin edeceğinizden de zor durumda. Sanırım yapımcı firma oyundaki özgürlük amacını bir takım dayanışması şeklinde elde etmemizi istiyor olsa gerek, çünkü bu kadar çok çete elemanı hiçbir oyunda bu derece yan yana değil. Oyundaki bölgeleri maalesef koşarak gerimizde bırakıyoruz. Oynadığım süre boyunca bir araca binme şansı elde edemediğim için ara sıra bu durum sinir krizlerine sokabiliyor oyuncuyu. Bölgeler aynı mekanlarda yer almada belirli yerlerden başka bir tarafa geçerken ufak bir yükleme karşılıyor bizleri.

   Elbette bu uçsuz bucaksız haritayı elimiz boş dolaşmıyoruz. S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl bizlere belki de tüm oyun boyunca başımıza gelecek en güzel haberi daha ilk bölümden veriyor. Öyle ki, söz konusu oyunda o kadar çok kullanılacak silah var ki zaman zaman seçim yapmakta zorlanıyorsunuz. Silahlar ilerleyişinize göre değişiklik gösteriyor. İlk bölümlerde Handgun, SweetShotgun, AK-47, SubMachineGun vb. bilindik ve eski şeklinde isimlendirilebilinecek silahlar yardımımıza koşsada hem konunun hemde oyunda bulunduğumuz yıl dolayısı ile karşımıza çıkacak silahların teknolojileri artıyor. Silahların sınıflandırılmış olması ayrı bir artı. Örneğin karşınıza çıkacak birçok HandGun kafanızı karıştırıyor. Öldürdüğünüz karakterlerin tüm itemlerine sahip olma şansınızda yok değil. Bu yüzden cephane ve silah sorununuz hemen hemen hiç olmayacak gibi birşey. Oyundaki hayatta kalma yetenekleriniz elbette sadece silahlara dayalı değil. S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl getirdiği ve kendisini diğer FPS'lerden ayıran özelliklerini sergilemeye devam ediyor. Artik doğa ile de başımız dertte. Gelişen tüm felaketlerden sonra adam akıllı bir hava ve yeryüzü görmeyi düşünmüyorsunuzdur umarım. Sürekli dengesiz davranan bir hava ve yeryüzü afetleri başınızdan eksik olmayacak. Toprağa bulaşmış Radyasyon atıklarından tutun hava şartlarının bizlere vereceği zararlar oyundaki bir diğer sorunlarınız arasında. Aşırı yağmurda ıslanarak zarar görebileceğiniz gibi silahlarınızda bozulabiliyor. Ve en önemli anlarda tutukluk yapıyor, ya da kullanılmaz hale geliyor. Yoğun karda donma tehlikesi baş gösteriyor. Etrafınızdaki yoğun radyasyonlu bölgeler ölmenizi sağlıyor. Bunun gibi birçok özellik daha var. Fakat hava şartları oldukça gerçeğe uygun tasarlanmış durumda. Özellik yıldırım düşme olayı ağızları açık bırakabilir.


 
Vahşet her yanda ulu orta sergilenirken,

Sevişmek için saklanmak zorunda kaldığımız bir Dünyada yaşıyoruz.

-John Lennon.