Sorular sorular sorular:
- Şimdi ben ülkemin güneyindeki dağlarda maden arattırma emri versem, bunun içinde bir grup insan yollasam. Bir demir veya kömür bulma olasılıkları var mıdır?
Petrol veya uranyum da bulabilirsin. Asıl mesele, o teknolojiye sahip olmadığınızdan, kullanamazsınız. Tabi Demir'i "Parlak ve Siyah Taş" olarak satmanız gayet mümkün. Şimdiki cirit ve mızrak uçları bakırdan yapılmakta. Ancak kısa süre sonra demir yapılar yapabilir hale geleceksiniz.
- Diyelim ki vardır, ben ülkemde demir çıkarttığımda bu silahlarımın gücüne etki eder mi veya ticaret yaparken bunu kullanabilir miyim?
Aklınza gelen her şey. Sadece, dikkat etmeniz gerek kısım, teknoloiin gelişmemişliğini göz önünde bulundurmalısınız. Bir de, demiri eğer silah olarak, bakır yerine kullanırsanız, savaşlarda buna göre küçük bir değişim yapabilirim. Ancak askerlerin eğitimi değişmeyeceğinden büyük olmayacaktır.
- Aynı şekilde odunculuk, taş işçiliği gibi aktivitelere hikayemde yer versem ve emirleride bu doğrultuda düzenlesem, bunları ticarette veya başka amaçlarla kullanabilir miyim?
Elbette kullanabilir ve istediğin her şeyi yapabilirsin. Ancak, bir aktivitede bulunurken, iklimi vesaireyi hesaba katmanı öneririm. Yoksa hamlei dirak çıkarabilirim.

Çölde odunculuk yapmak komik olur dimi?
- Yeni birimler teknoloji geliştikçe mi eklenecek yoksa yalnızca mızraklı ve ciritci birlikleriyle mi oynayacağız? Mesela ben ülkemde ok yapımını teşvik edip silah atolyeleri kurdursam bir okçu sınıfı türer mi?
Oyunda, Askeri emirlerle Asker çeşitleri, Bilimsel ve gelişimsel emirlerle bilim, büyüye yönelim hamlelerle büyü gelişecek. Steampunk tarzında bir devlet olabilir, Rise of Legends'deki aztek tipi ırk olabilir veya tamamen büyü üstüne kurulu dışa kapalı bir üle yaratabilirsiniz. Zamanla büyü ortaya çıkacak, bilim gelişecek. Ancak hangi devlet hangisinden ne kadar alacak kendileri seçecekler.
Okçu yapmak üzerine ok ve yay denilen sistemi keşfettiğini söyleme riskini alabilirsin, ancak bu oldukça riskli olur. Eğer zamanı gelmemiş bir şeyi geliştirmeye çalışırsanız, kabul edilmeyecek ve başka bir emriniz daha geçersiz sayılacaktır. Ancak eğer zamanı gelmiş bir keşfi yaparsanız, o keşifle alakalı bir bonus size verilecektir; Keşif dünyaya hızlıca yayılacağı halde.
Büyü ve benzer şeyler de bu yolla ortaya çıkacaktır. Şamanizm ve Gnostizm seçen ülkelere buradan haber ediyim, büyücülük denilen örgütlü sistemi onlardan başkası keşfedemez.

- Karasal iklime sahip bir ülkede yakacak ihtiyacı normal iklime göre daha fazla olacağından, ülkemde kömür veya odunu bolca almam halkımı mutlu eder mi veya buna benzer küçük ayrıntılar söz konusu mudur?
Her türlü ayrıntı mümkün. Minor ve Major olaylar olacak oyunda. Minor olaylar, "geçen tur şu kentlere çok ağır bir kış vurdu bu nedenle halkın şu kadar azaldı." olabilir. Yardım göndermek veya göndermemek senin tercihin olur, ancak sonraki tura etki eder.
Major olaylar ise... Biraz daha karmaşık. Elf, Cüce, Minator... Bu türde varlıklara tamamen dönüştürmeniz mümkün ülkenizi. Ama 'Gizli' bazı şartları elde etmeniz gerekiyor. Mesela Vampir halkı Malkavian tarafından kapılmış durumda ve bu tur yaptıklarıyla Vampir olacak, her ne kadar şimdi ülkesi olmasa da. Bundan sonra ülkesi Vampir olarak devam edecek. Aynı şekilde hepsi için geçerli.
Major olayların bir diğer şekli ise büyük coğrafi değişimler olabilir. Dağların çökmesi, denizlerin yükselmesi veya çekilmesi...
- Farklı bir yapı inşası emri verirsem bunun için gerekli malzemeleri bulmak zorunda mıyım yoksa bunlar zaten var gibi mi davranılır?
Malzemeler var gibi davranılır, ancak uzun uzun yaptığınız rplerin daha gerçekçi olacağı ve benim herhangi şey için 'kıyak' geçmemi kolaylaştıracağını söylememe gerek yok dimi?
Genel olarak demek istediğim; daha çok detay, daha zevkli oyun felsefesiyle olayı kompleks bir hale getirsek, hoş mu karşılanır yoksa kafamıza göktaşları mı yağdırılır? 
Olay kompleksleştirmeyi benim yapmam değil, oyunlcuların bunu isteyerek yapmaları. Gerçeğe yakın bi şekilde oynandıkça, benim de gerçekçi oynayanlara yardımcı olma katsayım artacaktır.
"Gemiyi yaptılar gittiler" diye yazıyor bu tur herkes, dert değil çünkü ilk turdan böyle bekliyordum. Ancak sonraki turlar için, bu konuda haberiniz olsun. Ne kadar detaylı ve gerçekçi = Hamlelerde o kadar büyük başarı.
Ha son olarak, her hamle %100 başarılı olacak diye bir şey yok. 100 adam ürettim dediğinizde 90 üretilebilir. Neden böyle oldu diye gelmeyin, hiç bir şey %100 başarılı olacak kadar kolay değildir bu dünyada. Tabi iyi rp yaparak hata payını azaltabilirsiniz. ^^
Birde; Bir sayfadan kısa, üç sayfadan uzun göndermeyin bu turdan sonra. ^^
Sonradan eklenen soru: - Ülkemde hayvancılık veya arıcılık gibi faaliyetlerde yemek stoklarına + etki eder mi?
Hayır ^^ Bu pek eklenmeyecek şimdi. Belki zamanla, baktım çok güzel rp yapılıyor, gerçekçi oynuyor herkes, yemek sistemini filan çıkartırım, çok daha rahat oynanır. ^^