-Mistizm: 1 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Basit mistik durumları anlama ve kendi yararına kullanma bilgisini içerir. Dini ya da büyüsel olabilir bu kullanım. Eğer büyüyü seçerseniz bu mistik olayları yaratma ya da yön verme, dini seçerseniz de tanrınızın lütfunu istemek yoluyla mistik durumlar yaratma becerisine sahip olursunuz.
Mistik olayları yararına kullanabilen ülkelerin başına daha fazla özel olay gelir. Bu özel durumları da diğer devletlerden daha iyi şekilde yararlarına kullanabilirler.
Rahiplik yolunu seçerseniz dine, ether bilgisi yolunu seçerseniz büyüye dayalı bir ülke olursunuz.
Maji: 2 Gelişim, 2 Askeri Puan
En eski uygarlıkların kullandığı bu yönteme şu günlerde basitçe "büyü" denir. Maji bilenler, büyülerle yapılan "mucizeler"in ardındaki gerçeği görebilirler. Ayrıca büyü yapmaya başlamak için maji araştırmasını yapmanız gerekmektedir.
Maji bilen uygarlıkların insanlarının bir bölümü basit büyüler yapabilir hale gelir. Rplerinizde çok da abartmadan büyü kavramını kullanmaya başlayabilirsiniz.
Sırlar: 3 Gelişim, 3 Askeri Puan
En eski medeniyetlerden kalma bazı sırlar vardır. Bunları bulmak sizin gücünüzü arttırır. Bu araştırmayı aldığınız zaman bir adet mana seçebilirsiniz. Oyun yöneticisi seçtiğiniz bu manadan size iki büyü gönderecektir. (Kendi büyülerinizi seçmek için büyü okulunuz olması gerekir.)
Peygamberler: 2 Gelişim, 2 Üretim Puanı
Medeniyete, gizemli güçler tarafından bir peygamber gönderilir. Bu peygamber, halk ile tanrı/tanrılar arasında bir aracı görevi görür. Artık halkınız bir dine sahiptir.
Tüm dini özel olaylarda rpsel bonus kazanılır.
-İdea: 1 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Antik çağlarda ortaya çıkan bu akım, ülkenizin doğa olaylarını ve matematik, mantık gibi soyut durumları daha rahat kavramasını sağlar. İdea seçen toplumlar ilerlemeyi ve gelişmeyi seçmişlerdir.
İdea araştırmasının size belki de en önemli getirisi, kaynak bulma araştırmalarında -2 ile +6 değil, +0 ile +8 aralığında çalışacak olmanızdır. Yani diğer oyunculardan ortalama 2 puan daha fazla kazanırsınız.
Bu bilginin kullanımı sadece felsefi ve bilimsel olabileceği gibi, askeri yönde de olabilir. Felsefe sizi bilime, ordu ise savaşa
yönlendirir.
Kanun: 5 Gelişim, 5 Askeri Puan
Devleti yönetmek, eh, sizin için bile zor bir iştir. Halkın ihtiyaçlarını karşılayıp onları düzen içinde tutmak büyük bir çaba ister. Her zaman başarılı olamayabilirsiniz de.
İşte kanunlar, halkı daha iyi idare etmek için konmuştur. Bunları, medeniyetinizin tercihine göre, yazılı, yazısız, töre vb. şekillerde oluşturabilirsiniz. Dine dayalı devletlerde şeriat, büyüye ve askeriyeye bağlı devletlerde üstün otoritesi, bilime bağlı devletlerde ise demokratik hukuk kuralları sadece birer örnek.(Bu yönelimde bu kanun olacak diye bir kısıtlama yok, sadece örnekleme yapıyorum.)
İsyan ihtimali %50 azalır.
Okullar: 3 Üretim, 3 Askeri Puan
Halkın genç bireylerine verilecek eğitim, okullar sayesinde iyice kolaylaşır. Bireyleri gençken yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek toplumun gelişmesinde büyük rol oynar. Bu okullarda verilecek eğitim genellikle pozitif bilimleri (fizik, kimya, matematik, biyoloji vs.) kapsar.
Yapacağınız tüm araştırmaların istediği puanlar 1 azalır.
Demir İşçiliği: 2 Üretim, 2 Askeri Puan
Çıkarttığınız madenleri işleyip şekil verme imkanına sahip olursunuz demir işçiliği ile. Böylece daha sağlam zırhlar, daha keskin silahlar ve daha dayanıklı araç gereçler yapabilirsiniz.
Tüm askerlerinizin saldırı ve savunma puanları bir seviye artar.
Gemicilik: 2 Üretim, 2 Gelişim, 4 Askeri Puan
Daha dayanıklı ve güçlü gemiler yapabilirsiniz. Gemileriniz sizin sınırlarınızda olmayan limanlarda demirleyebilir hale gelir. Ayrıca denizlerde kaynak arayabilirsiniz.
Şu birimler kullanıma açılır:
-Firkateyn: Üç direkli, nispeten küçük savaş gemisi. Büyük gemilere destek amaçlı kullanılır genellikle.
9 Saldırı
6 Savunma
2 AP. / 50
-Kadırga: Kürekle ilerleyen, yelkenleri de olan hızlı manevralar yapabilen gemi.
12 Saldırı
8 Savunma
3 AP. / 50
-Karavel: Küçük, iki ya da üç yelkenli gemi. Sığ sularda hareket edebilir.
8 Saldırı
12 Savunma
3 AP. / 50
-Denizcilik: 1 Üretim, 2 Askeri Puan
Bu araştırmayı seçen ülkeler denizde seyahat edebilirler. Çeşitli ağaçlardan yaptıkları gemilerle ticaret, keşif ve basit saldırılar düzenleyebilirler. Denizlerde keşifler yapılabilir, oyuncu başka bir kara parçasına şehir kurabilir.
Şu birim kullanıma açılır:
-Trieme: Eski Yunan döneminde kullanılan, kürekle ilerleyen tek yelkenli gemi.
5 Saldırı
5 Savunma
1 AP. / 50
-Madencilik: 2 Üretim, 1 Gelişim Puanı
Bu araştırma, cevher ya da metal yataklarını kullanarak hammadde üretmeyi ülkeniz için daha basit hale getirir. Temel madencilik tekniklerinin yanı sıra, ileri düzey madenciliğe geçiş yapabilirsiniz. Bir bölgedeki cevher/metal yataklarını kısa bir incelemeden sonra fark edebilir ve hemen onları çıkarmaya başlayabilirsiniz.
Bu araştırmayı aldığınızda, kaynak bulma hamleleri +2 daha fazla kaynak verir. (Temelde -2 +6 olan aralık, 0 +8'e çıkar. Ya da başka bonuslarınız varsa üst üste eklenir bunlar.) Ve kaynak araştırmalarınızı sınırlarınızın dışında yapabilir hale gelirsiniz, bu da daha fazla kaynağa ulaşabilirsiniz demektir(rpsel durum).
-Ormancılık: 2 Gelişim, 1 Askeri Puan
Medeniyetiniz ormanların sunduğu imkanları kullanabilir hale gelmiştir. Her kaynak keşfine +2 bonus alırsınız.
Ayrıca savaşlarda askerleriniz ormanların içinde düşmana pusu kurabilir, orman içinde düşmandan hızlı hareket edebilirsiniz (Savaşlarda rpsel olarak etki edecektir bu özellik.)