Kayıp Evren'de Oyun Oynamaya Hazır Mısınız?
İster iyi olsun ister kötü, her tür tanrının birinci amacı insanları kurtarmak değil, dünyaya sonsuz kötülüğü yaymak değil, kendi çıkarlarını sağlamaktır. Griden de öte, grinin her tonunun var olduğu Kayıp Evren'de iyi veya kötü olmak sadece semboliktir. Adanmış kişiler asla göründüğü gibi değildir. İyiliğin tanrıları beyazın saf gücüyle değil kör ediciliğiyle bezelidir. Kötülük, yanan cehennemin alevleriyle alazlandığı kadar, efendilerinin çıkar ve keyiflerine göre şekillenir.
Burası Kayıp Evren. Burada iyi veya kötüyü bulamazsınız.
Oyunun Konusu/Geçtiği Dönem:
Bilmediğiniz bir şeye karşı neyle savaşabilirsiniz? Peki düşmanın kim olduğu bile belli değilken, kimin dost kimin düşman olduğunu nasıl anlarsınız?
Kayıp Evren'de kaos hakimdir. Tüm ırklar ve ülkeler, nedenini bilmedikleri bir şeyin gelişine hazırlanmaktadır. Öyle ki, ülkeler yavaş yavaş ittifaklar yapmaya başlamış, kimin bu ne bile belli olmayan şeye karşı şimdiden birilerini suçlu olarak kabul etmektedir.
Saléalılar, ölesiye nefret ettikleri Narnadra'nın en sonunda çarpık yaşam tarzları ve kötülükleriyle dünyanın sonunu getirdiğini idda ederken Narnadralılarsa, Saléa'nın sahte iyilik anlayaşının dünyanın dengesini değiştirilemez şekilde bozduğunu öne sürmektedir.
Bu iki sapkın ırk herzamanki kavgalarına tutuşmuş dursun, diğer yanda ülkeler başka senaryolar yazmaktadır. Bağnaz kesimler dünyanın sonunun geldiğini düşünüp çeşitli toplu intihar seremonileri düzenlemektedir. Bazıları, en sonunda cehennemin kapılarının açıldığını ve pek çok iblis lordun kendilerini eğlendirmek için dünyayı mesken tuttuklarını sanmaktadır. Bir kısım ise, pek çok olayın arkasında olduğu gibi bu olayda da İkiz Şaka Tanrıları'nın dünyayla alay ettiğini düşünmektedir.
Durum ne olursa olsun, Kayıp Evren'in ilk ittifakı kurulmuştur. Ülkeleri ve ırkları için önemli olan bazı soylu ve halk kahramanları, ittifaklarına daha fazla kişiyi katmak ve düşmanlarını belirlemek için diyar diyar gezmek zorundadır. En önemlisiyse, her birinin halkı tarafından onlara teslim edilmiş mühürler anlaşmaları resmiyete dökmek için gereken tek şeydir.
Ana Göreve Dair Kısa Bilgi:
Bu oyunda çeşitli çatışmalar değil, iletişimin ve seçimlerin gücüyle şekillenecek sahneler göreceğiz. Oyuncuların silah veya büyü kullanma yeteneklerinden çok kendi amaçları ve çıkarları doğrultusunda atacakları adımlarla dost ve düşman olarak hangi ülkeleri seçecekleri önemlidir. Pek çok kralın veya önemli kişinin karşısına çıkacak ve onları kendi tarafılarına çekmeye çalışacaklarıdır.
Ancak bu demek değil ki, kusursuz bir sadakat örneği yaşanacak. Hayır, tam tersine, oyuncular çeşitli hamlelerde bulunup ekibin kaderini değiştirebilir.
Örnek:
Halkının kaderini ilk amaç edinip, atılacak her adımda halkın çıkarını gözetmek.
Tamamen kendi kişisel çıakrlarına göre hareket etmek.
İttifakın çıkarlarını her şeyden üstün tutma.
Kendi halkını ve ittifakı bırakıp, başkaları için çalışma.
Not: Karakter yaratımında böyle bir şey belirtmeniz zorunlu değildir. Özel bir durum varsa oyun başlamadan bana özel olarak iletmeniz iyi olacaktır.
Mühürler hayati önem taşımaktadır. Anlaşmalarda bir kişi bile mührünü basmak istemezse o anlaşma yapılamadan düşer. Bu nedenle bir yer ittifak için ikna edildiyse mutlaka herkesin mührü o anlaşmada olmalıdır. Gruptaki fikir ayrılığı anlaşmaları imkansız kılar.
Aynı şekilde, mührü kaybetmek ölüm demektir. Mührünü kaybeden bir kişi tüm takımı tehlikeye attığı gibi (anlaşmaların devam etmesi imkansızlaşır) halkı tarafından da ihanetle suçlanacaktır. Mühürler, hakların kutsal emanetleri gibidir.
Son olarak, her karakter sadece kendinin bildiği bir devlet sırrını bilmektedir. Gerektiğinde ülkeleri ikna etmek için kullanılabilir. Bir şeyler vaad etmek için birebirdir.
Kısacası, yapılan seçimlerle vezir-rezil olma durumu ve kurulacak ittifaklara kimlerin katılacağı belli olacaktır.
Oyuncular:
mit
KoyuBeyaz
Marius
Laughing Madcap
Baal Adramelech
(oyuncular bu kişilerle sınırlıdır)
Yaratılan Karakterler:
Karakter Yaratma:
-
Genel özellikler:İsim:
Irk:
Cinsiyet:
Sınıf:
Dış görünüş:Silah:Ekstra eşyalar: (birini seçiniz)
Seçenekler:
Bandaj (küçük çaplı heal veya saklama yeri amaçlı)
Mücevher (hediye vermek için)
Kıyafet (halk arasına karışmak için)
-
Özel Seçimler:Soylu/Halk kahramanı: (birini seçiniz)
Bilgi: 1 devlet sırrı Taşınacak en temel eşya: MühürKayıp Evren ırk ve sınıfları için
buraya tıklayın.
Not: Cüce seçmemenizi rica ediyorum. Cüceler henüz tamamlanmadı.Not2: her biriniz önemli kişiler olduğunuz için level'ınız 5'ten yukarı herhangi bir seviye olarak başlayacaktır.Oynanış:
Oyun, Mumble programı üzerinden sesli olarak oynanacaktır. Ses kayıtları sizlerle olabilir, belli mi olur?
"Bu oyunun adı neden Chaos Descends?", diyenlere:
Bu isim, Elric Destanı için yazılmış bir şarkıdan gelmektedir. Elric Destanı'ndaki evren de Kayıp Evren'e benzer olarak iyi ve kötü tanrıların direk olarak müdahele etmediği ve genel olarak kendi hallerinde var oldukları bir düzendir. Ayrıca, iyi ve kötü arasında keskin çizgiler yoktur. Gri her yerdedir. Bitmek bilmeyen bir savaşa tutuşmuşladır ve amaçları kazanmak değildir.
Örneğin, Elric'in hizmet ettiği Arioch (Kaos Lordu'dur), Elric tarafından çağırıldığında "şu an meşgulüm" gibi cevaplarla onu sıkça yüzüstü bırakır.
İşte bu evreni andırdığı ve ana konuya çok da yakışan bir isim olduğu için bu adı seçmiş bulunmaktayım.