GirişCivfanatics adlı forumda, "Never Ending Stories" (NES) adı altında oynatılan bir tür oyundur. Zaten başlıktaki büyük harflerle yazılan "NES" kısmı buradan gelmektedir ve NES oyunlarının geleneği olduğu üzere, oyun isminin sonuna NES konulur.
Oyunun amacı, ülkenizi geliştirmek, savaşmak, iç karışıklıkları engellemek vesairedir.
Diğer oyunlardan büyük bir farklı vardır, çümkü bu oyunda başınıza gelebileceklerin ve yapabileceklerinizin sınırı yoktur. Tası tarağı toplayıp güneyde, hiç bilinmeyen topraklara mı taşımak istiyorsunuz devleti? Tamam, ama yolda başınıza gelebilecekleri hesaplayın. Komple din mi değiştirecek devletiniz? Biraz dikkatli olun, insanlar isyan edebilirler. Kardeşiniz tahtı ele geçirdi ve sizi sürgün mü etti? Başka bir devlete sığının veya sizi takip eden bir kısım halkla yeni ülkenizi kurun.
Gördüğünüz gibi, tamamen size kalmış kurallar ve bu kurallara göre giden bir oyun var karşınızda. Ne yapacağınızı ve nasıl yapacağınızı tamamen siz geçeceksiniz ve yazacaksınız. Zor kısım ise, sonuçları tahmin etmek.
Ülke kartını ve kuralları görünce korkmanıza gerek yok. Çünkü kurallar sadece sizin yazacağınız hikayeyi yönlendirmek ve gerçeye yaklaştırmak için oradalar. Turdan tura gelişebilir veya batabilirsiniz. Tamamen size kalmış durumda ve hamlelerinize.
Hamle YapmakHamle yapmak üçe ayrılır.
İlk adım, hikayedir. Hikayeyi istediğiniz şey hakkında yazabilirsiniz, o zamanlarda çıkan bir sorun ve çözmeye çalışmak, o sırada devletin bulunduğu durumu düzelmek veya değiştirmek, bir sefer çıkmak... Aklınıza ne gelirse. Burada dikkat etmeniz gereken şey, rolünü yaptığınız halkın tam olarak gerçekçi sınırlar içinde oynanmasıdır. Süper über inanılmaz güçlü halkınız yok. Dan diye yenemezsiniz, halledemezsiniz hiç bir şeyi. Bu nedenle bir aksiyonu yazın, ancak eğer çok bariz sonuçlar elde edilmeyecekse, tamamlanmasını oyun yöneticisine bırakın.
Hikayede, oyun yöneticisinin doldurmasını istediğiniz kısımların sonuna büyük harflerle, "SONUÇ?" yazın.
İkinci adım, emirler kısmıdır. Her tur, her oyuncunun 15 emir verme hakkı vardır. Bu, devletle alakalı her şey olabilir. Aşağıda, bazı örnek emirler yazılıdır. Emirlerin sonuçları kesin olmamakla beraber, hepsini hikayede anlatmak zorundasınız. Mesela bir sefere çıkma bir de askeri eğitim seviyesini arttırmak üzere propoganda yapma emrini veriyorsunuz; bunlardan bir tanesini hikayede anlatmalısınız.
Üçüncü adım ise, turluk yönelimleri belirtmektir. "Yükselt" "Aynı Tut" ve "Düşür" olarak üç farklı emir hakkınız var. Bunlar arasında bir denge yakalamak zorundasınız. Eğer 1 "Yükselt" kullanırsanız, 1 tane de "Düşür" kullanmak zorundasınız. Eğer bir tanesinden iki tane kullanırsanız, diğerinden de öyle. "Aynı Tut" ise etkisizdir.
Nüfus kısmından bir düşür yapıp, onu Din kısmından bir şeyi yükselt yaparak dengeleyebilirsiniz.
Şimdilik Yönelimler şunlardır:
Nüfus
Nüfus Artışı (%) -
Mevcut Çiftçi Sayısı -
Kültür Yaygınlığı
Mithilian Kültürü (%) -
Mithland Kültürü (%) -
Nor Loten Kültürü (%) -
Vainen Kültürü (%) -
Xelshua Kültürü (%) -
Flaur Kültürü (%) -
Odar Kültürü (%) -
Din Yaygınlığı
Animizm Dini (%) -
Eski Tanrılar-Atl (%) -
Eski Tanrılar-Dagon (%) -
Eski Tanrılar-Nudh (%) -
Gnostizm Dini (%) -
Murlcarn Kültü (%) -
Şamanizm Dini (%) -
Kurallar-Başkentiniz ele geçirilirse, ülkeniz parçalanır ve o parçalardan birini kontrol edersiniz.
-Her Çiftçi Grubu 10 yemek üretir;
-10 Nüfus, turda 1 yemek tüketir.
-1 Birlik, turda 1 yemek tüketir.
-1 Filo, turda 2 yemek tüketir.
-Stoklar tükendiğinde, nüfus büyük bir hızla azalmaya başlayacaktır.
-Ülkenin kendi kültüründen çok başka bir ülkenin kültürünün yayılması, isyanları arttırır.
-Din değişiminin sonuçlarını, tamamen oyunculara bırakıyorum.
-Bir yöne doğru gemileri veya askerleri keşife göndermek, 5 yemekdir, gönderilen asker/gemi başına. Kaç tur boyunca gitmeye devam edeceklerini yazmak gerekir, buna göre, tur sayısıyla çarpılacaktır harcanan yemekmiktarı. Ancak ne kadar tur uzarsa, o kadar uzak yerleri keşfedecektir birlik.
-Birliği bir yere savaşa göndermek, asker/gemi başına 10 yemekdir. Savaşın sonucu tamamen oyun yöneticisine kalmıştır.
-Birlik ve Filo yapımı, belirtilen boşluklara bedava bir şekilde olur. Üretilebilecek birlik miktarı, mevcut popülasyonun %25'i kadardır. Bazı birimler 1, bazıları 2 veya daha fazla yer kaplayabilir.
-Her Birlik ve her Filo 1 yemek harcar turda.
-Oyuncular ajanlıktan propogandaya, siyasetten savaşa, her türlü hamle yapılabilir. Ancak unutulmaması gereken en önemli hamle, sınır genişletmedir. Bir hamlede, "Kuzey sınırlarına bir şehir kuruluyor." diye bir şey yazılırsa, o zaman kuzey sınırları genişleyecektir. Eğer sınırlar başka bir ülkenin sınırlarıyla birleşirse, iki ülkenin birbirlerindeki kültür yüzdelerine bakılacak ve ona göre ne kadar ileri veya geri gideceğine karar verilecektir.
-Siyah noktalar şehirlerdir. Ortasında siyah nokta ve çevresinde siyah çerçeve olan büyük kırmızı notka ise başkenti temsil eder.
-Yazdığınız turları Özel Mesaj ile bana gönderin. Başlığı "GreatNES" olsun ki diğer mesajlarla karıştırmayayım =)
-RP adına yaptığınız her adım, hikayenize eklediğiniz şeyler, direk yansımasa da oyunun geleceğine etkiyecektir. Mesela bir askerin ün kazandığından bahsederseniz, gidip bir ogre mağarasını temizlediğini tek başına mesela, ve bunu güzel anlatırsanız bir efsane gibi yayılabilir ve tur sonunda benim 'özel bir şeyler' yapmış olanlara vereceğim ödülleri kazanabilirsiniz. Mesela bu tip bir şey yazan kişi çevre ülkelerde kendi kültürünü %2-3 yaymış olur. Çünkü o savaşçı sadece kendi ülkesinde tanınmayacaktır.
-Aynı zamanda her türlü iiir hikayelerin içinde ekstra ödüllere sebep olabilir; Yapması nispeten daha zor olduğu için. Hikayeyi tamamen şiir yapmak değil ama eklenen küçük bir şiir, veya bir destanımsı yazı, çok daha güzel yapacaktır.