Kayıt Ol

Rift Online İnceleme

Çevrimdışı Asfaloth

  • **
  • 161
  • Rom: 1
    • Profili Görüntüle
Rift Online İnceleme
« : 30 Haziran 2011, 20:01:50 »
Doğrusunu söylemek gerekirse; geçtiğimiz yılın son aylarında THG sayfalarında ağırladığımız Final Fantasy XIV Online’ın ardından zaten çok hareketli olmayan MMO yaşantım, iyice kırılgan hale gelmiş ve Star Wars: The Old Republic’e kadar da herhangi bir tanesine bulaşmayacağıma dair kendi kendime sözler verip adaklar adamıştım(Wow kaçamaklarımı hesaba katmiyorum). Ne var ki, Trion Worlds’un E3 2009’da gün yüzüne çıkardığı ve o günden bu yana da birçok MMO veteranı tarafından “World of Warcraft katili geliyor”, “artık Azeroth’tan kurtuluyoruz”, “peki ya göğüs uçları?” nidalarıyla beklenen Rift’in raflarla buluşmasıyla birlikte (daha doğrusu Texaslı dostlarımızdan gelen 6 aylık oyun süresi sayesinde) yeni bir MMO çılgınlığına sürüklendim. Üstelik bu sefer paçayı kolay kolay kurtarabilecekmişim gibi de görünmüyor.

Öncelikle şunu belirtmeliyim sanırım. Bu, en az Warcraft kadar geniş ve detaylı bir dünya ve daha da önemlisi gerçek bir "devasa" online rol yapma oyunu. Yani diğer oyunlar gibi sıradan bir haftasonu boyunca oynayıp bitirilip içeriğinin en derinine kadar özümsenmesi olasılık dahilinde değil. Uzakdoğulu bir nerd olsanız bile. Bununla birlikte MMO pazarı öyle öngörülemez bir şey ki; ilk zamanlarında büyük bir patlama yapan bir oyun, henüz birinci yılını doldurmadan oyuncu sayısında büyük erozyonlara uğrayabiliyor veya açılışı oldukça sönük geçen bir yapım, gerçek potansiyeline yavaş yavaş ulaşıp zaman içinde sağlam bir oyuncu kitlesi yaratabiliyor kendisine. Hatta bir oyun 3 ay sonra yayınlanan geniş bir güncellemeyle bambaşka mekaniklere dahi bürünebiliyor.
1 aylık bir denemenin ardından durumu artılarını eksilerini size anlatabilecek duruma geldim.Sanirim ilk olarak söylemem gereken nokta  hiçbir zaman World of Warcraft standartlarına erişemeyeceği.Ancak artık WoW oynamaktan sıkılmış başka online oyunlarda WoW tadı arayanlar için bulunmaz bir fırsat .Öyleki geleceği hiçbir zaman WoW kadar parlak olmasada bir süreliğine WoW’un hemen alt basamağında durabilecek tadımlık bir oyun. İnsani 2-3 yil gibi uzun süreler bağlayabilir mi kendisine bilmiyorum ancak yapı olarak diğer online oyunlardan farklı olan danguen sistemi insani birazda olsa heveslendirmiyor değil.


İlk zorlu sınavımızı oyuna başlarken hangi tarafi seçeceğimizde yaşıyoruz.Bunlardan birisi The Guardians, diğeri ise The Defiant. The Guardians inançlarını, değerlerini korumak için birleşen, The Defiant ise bu inançlara aykırı grubumuz. Bu özellik artık pvp (player versus player) olayını canlandıran bir özellik ki birçok hoş tarafi olmasina rağmen zararlarida yüksek.(Özellikle yeni yeni canlanan bir oyunda herhangi bir serverde bi tarafin yoğun bi şekilde fazla olmasi iki taraf içinde bayaği sorun oluşturuyor.)
Tabi ki gruplarımızı oluşturan birbirinden farklı görünen ırklar da var. Bunlar her grupta 3′er olmak şekliyle 6 tane ve şu şekilde:
The Guardians:
Dwarves(Cüce)

High Elves(Elf)

Methosian(İnsan)

The Defiant:
Kelari

Eth

Bahmi

Oyun 4 farklı class üzerine kurulmuş vaziyette. Bunlar: Warrior, Cleric, Rogue, Mage.Burda asıl dikkat çekmek istediğim nokta ise Rift burada tabuları yıkmış vaziyette.Yani Warrior oynuyorsan illaki tank yada melee dps (damage per sec) olmak zorunda değilsin.Warrior olupta caster dps yani büyücü olma ihtimalinde var.Yada Mage isen illaki caster dps olmak gibi bir zorunlulugun yok.İstersen healler olarakta yoluna devam edebilirsin.Cleric ler oyunda standart healler yükünü çeken class olmaktan kurtarilmiş, bu özgürlükleriyle beraber tank ,melee dps , range dps, healler olabilme özelliğiyle oyundaki en cok formasyon değişikliğine gidilebilen class olma özelliğini kazanmiş.Roquelerde standart görünmez olan sinsi tiplemeler formundan sıyrılmış kimi zaman karşimiza heallere yardımcı olan bir support olarak kimi zaman yayiyla yaylim ateşi yapip hayvanlarla iletişim kurup onlari yanında savaşmaya ikna edebilen bir class olarak çikiyor.

// Warrior
o Champion
o Reaver
o Paladin
o Warlord
o Paragon
o Riftblade
o Void Knight
// Cleric
o Purifier
o Inquisitor
o Sentinel
o Justicar
o Shaman
o Warden
o Druid
// Rogue
o Nightblade
o Ranger
o Blade Dancer
o Assassin
o Riftstalker
o Marksman
o Saboteur
// Mage
o Elementalist
o Warlock
o Pyromancer
o Stormcaller
o Archon
o Necromancer
o Dominator
Bunlarda Soul Tree diye adlandırılan lvl atladıkca gelen puanlarımız dağıtabileceğimiz sınıflarin classlara göre sıralanmış halleri.Bir tratta üç farklı ağaç seçme zorunlulugumuz var. Bunlardan hepsine soul vermek zorunlulugumuzsa yok.Oyun yeni başlayanlara ek olarak hangi ağacin hangisiyle daha mantıklı olacağini bize göstermek için sırf ağaçlara özel questler vererek hepsini tek tek tanimamizi sağliyor.

Rift, bizleri gerçekliğin ve varoluşun kaynağı olan yaşam, ölüm, hava, su, ateş ve toprak boyutlarının kesiştiği noktada Vigil tanrıları tarafından yaratılan devasa Telara diyarına götürüyor. Ne var ki türlü zenginliklere ve büyük güçlere ev sahipliği yapan bu dünya, Ölüm tanrısı Regulos önderliğinde, her biri temel elementlerden güç alan Blood Storm tanrılarının (ölüm, yaşam, hava, su, ateş ve toprak) tehdidi altındadır. Bu diyarın sakinleri, Regulos’un ilk büyük saldırısını savuşturmuş ve Vigil tanrılarının da yardımıyla onları uzak tutacak koruyucuyu inşa etmiş olsalar da; koruyucu zaman içinde zayıflamış ve Regulos’un karanlık gölgesi bir kez daha Telara’yı sarmaya; boyutlardan açılan kapılar (rift’ler) türlü türlü sevimsiz yaratığı Telara topraklarına salmaya başlamıştır. Üstelik yıkımın gölgesindeki Telara da tek vücut olmaktan uzaktır. İkiye bölünmüş ve kendi içinde çatışmaya başlamıştır. Bir tarafta Vigil tanrılarının bir gün geri dönüp Telara’yı tekrar kurtaracağına inanan kutsal ve dogmatik Guardian’lar, diğer tarafta bütün bu olanlardan tanrıları sorumlu tutan pragmatist teknobüyücüler, yani Defiant’lar. İşte bize yeni ve farklı bir pencereden bakmak için başka bir şans

Bunların hepsinin dişinda oyun kontrolleride oldukca standart.(WoW oynadiğim için öyle geliyo yada. Çünkü WoW kontrellerinin aynısı).Skill’lere istediğimiz tuşu verebiliyoruz ve ekrandaki her şeyin yeriyle istediğimiz gibi oynayip kendimize özel bi görüntü yaratabiliyoruz.


I'm not bad. I'm just drawn that way

Çevrimdışı Asfaloth

  • **
  • 161
  • Rom: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rift Online İnceleme
« Yanıtla #1 : 30 Haziran 2011, 20:17:13 »

oyun içindende bi kare atiyim.
I'm not bad. I'm just drawn that way