Kayıt Ol

"Pazuzu" Kural Kitapçığı"

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
"Pazuzu" Kural Kitapçığı"
« : 10 Mart 2012, 23:55:13 »

KURAL KİTAPÇIĞI

İçindekiler:

Hikaye Arkaplanı
Karakter Özellikleri ve Karakter Yaratmak
Şehirler Hakkında
Yetiler Hakkında
Yaratıklar Hakkında
Büyüler Hakkında
Artifaktlar Hakkında
Oyunun İşleyişi Hakkında


Not: Oyun evreni benim 3 kısımlık "Pazuzu" öyküm üzerine kurularak oluşturulmuştur. Okumak isterseniz öykünün Şubat 2012'de yayımlanan ilk kısmına buradan, Mart 2012'de yayınlanan 2. kısmına ise buradan ulaşabilirsiniz. 3. ve son kısım Nisan ayı Aylık Öykü Seçkisi'nde yayınlanacaktır.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Hikaye Arkaplanı
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2012, 23:55:51 »
Dünya tarihin başından beri büyük bir iddianın konusu. Cehennem ve cennet arasındaki bir iddia. Kıyamet gününe kadar hangi taraf daha çok insanı yanına çekebilirse o kazanacak iddiayı. Tek kural var. Melekler veya şeytanlar, kendi alemlerindeki kendi formlarında dünyaya inemezler. Buradayken insanların hayalgücünün algılayıp tasvir edebileceği şekillere girmek zorundadırlar.

Çocukluğunuzda inanıp da şimdi unuttuğunuz her şey gerçek. Hepsi. Tüm eski tanrılar ve tüm yeni tanrılar. Daha adını duymadığınız tanrılar, tek tanrılı dinlerin tanrısı, cehennemi, cenneti, arafı, melekleri ve şeytanları, tüm o yaratıklar, tüm o cinler. Hepsi. Hepsi gerçek. Ve hepsinin kendi hesapları var.

İnsanlar üzerine oynanmış olan bu büyük iddianın ortasında herkes kendi derdinde. Nitekim iddianın ucundaki ödül büyük. Kim kazanırsa, her şeyin sahibi o olacak. Böyle bir dünyada siz kimsiniz? Bir iblis avcısı mı? Karaborsacı mı? Gizli gizli cehennemdekilerin başa geçmesini mi istiyorsunuz? Yoksa bu dünyayı, insanların kaderini korumak için canınızı mı verirsiniz? Belki de tek derdiniz para?

Ben amacınızı bilmiyorum. Ama siz biliyorsunuz. Şimdi zar sizde!
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Karakter Özellikleri ve Karakter Yaratmak (Güncellendi)
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2012, 23:57:30 »
Karakter kağıtları oldukça basittir ve aşağıdaki gibidir. Mesajın en altında örnek bir karakter kağıdı da bulabilirsiniz.

Alıntı
Ad ve Soyad:
Cinsiyet:
Kökeni:
Yaş:
Fiziksel Görünüş:
Bulunduğu Şehir:

Sağlık Durumu:
İçgüdü:
Seviye:


Özellikler:
Güç:
Çeviklik:
Zeka:
İrade:
Karizma:
6. His:


Yetiler:


Para:
Envanter:

Karakter Kağıdıyla İlgili Bilgiler:

Fiziksel Görünüş: Burada kabaca nasıl göründüğünüzden bahsedebilirsiniz. Örnek: Uzun... Sıska... Bodur... Kaslı... Atletik... Dolgun vücutlu... Minyon... vs.

Seviye: 1 (1/10) olarak görünür. Parantez içi deneyim durumudur. Herkes bu şekilde başlar. Bir sonu yoktur; ama her seviye için deneyim durumu iki katı olarak gelişir. Parantez içindeki deneyim puanı bir sonraki seviyeye geçmek için kaç puan kaldığını göstermektedir.
Seviye 2 için 10 puan
Seviye 3 için 20 puan
Seviye 4 için 40 puan
Seviye 5 için 80 puan
Seviye 6 için 160 puan
Seviye 7 için 320 puan
Seviye 8 için 640 puan
Seviye 9 için 1280 puan
Seviye 10 için 2560 puan


Sağlık Durumu: Genel bir sayıdan ziyade "5/5" şeklinde gösterilir. Bu beşlik sistemdeki rakamlar, genel olarak ne durumda olduğunuzu göstermektedir.

5/5 -> Tam Sağlık
4/5 -> Halsizlik (soğuk algınlığı gibi hastalıklar, ya da bir kavgada yüzünüze, karnınıza sağlam birkaç darbe yemeniz)
3/5 -> İlk Yardım Gerekli (bıçaklanma, ısırma vs. gibi durumlardan bir yeriniz kanıyor olabilir. Basitçe açık bir yara var ve bir şekilde ilgilenilmesi gerekiyor; ama çok mühim bir şey değil. Belli başlı fiziksel hareketlerde "-" alır.)
2/5 -> Yaralı (Ölümcül olmayan bir kurşun yarası, ya da bir süre devam etmiş kan kaybı gibi durumlar. Karakter hala, yürüyebilmektedir; ama tökezler, zor nefes alır vs. Sağlık durumu git gide kötüye gider ve tüm hareketlerinde "-" alacaktır.
1/5 -> Ölüm Döşeği (Karakter, ölümle burun burunadır. Bu durumdaki bir karakterin maksimum fiziksel hareketi sürünmek olabilir. Eğer bir an önce iyileştirilmezse ölecektir.
0/5 -> Ölü (Teknik olarak ölü; ancak kalp masajı, adrenalin iğnesi, çingene büyüleri vs. şeyler onu geri getirebilir.)


Not: 0/5'e düşüp her geri dönüş karakterde büyük bir değişikliğe sebep olacaktır. Örneğin, bu şekilde ölüp geri dönmüş birinin vücudu yavaş yavaş çürüyecek olabilir, içinde bir şeytan olabilir vs.

İçgüdü: Oyunun başında içgüdü sayısı "3"tür ve daha fazla içgüdü verilmesi tamamen DM'in insiyatifine kalmıştır. İyi roleplay için, hikayenin ilerleyişi için, yeni bir seviye için, ya da sadece belirli bir zaman geçtiği için verilebilir; ama hiç verilmeyebilir de. İçgüdüler oyuncuların kullanabileceği joker haklarıdır. Her bir içgüdü, DM'in oyuncuya içinde bulunduğu durum, ya da oyunun geneliyle ilgili bir ipucu vermesi demektir ve "özel mesaj" yoluyla verilirler. Örneğin, kapalı bir odada, gözü kara bir iblis tarafından kapana sıkıştırılmış bir karakter içgüdü istediği zaman DM ona içgüdüsel olarak iblisin zayıf noktasını söyleyebilir. Yine aynı şekilde oyunun herhangi bir yerinde bir oyuncu içgüdü isteyerek DM'den genel kurguya yönelik ya da o duruma yönelik ipuçları, sorular, dikakt etmesi gereken noktalar alabilir. İçgüdülerinizi dikkatli kullanın!

Özellikler: Karakterin genel özelliklerini belirler. Oyun başında toplam "24" özellik puanı istenilen şekilde dağıtılır (hiç biri "0" olmamak koşuluyla) Normal bir insanda tüm özelliklerin puanı "3" olacaktır. Buna göre puanlarınızı verirken karşılaştırma yapabilirsiniz. Her yeni seviyeyle oyuncunun bu özelliklere istediği gibi dağıtabileceği "2" yeni puan gelir. "Güç" fiziksel gücü, "çeviklik" refleksler, hız gibi şeyleri, "zeka" o karakterin zihinsel kapasitesini, "irade" ne kadar dayanıklı olduğunu, "karizma" ise ne kadar etkileyici olduğunu gösterir. "6. His" o karakterin dürtü ve içgüdülerinin ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca "6. His" özelliğine verilen her yeni puan, bir içgüdü puanı getirir. Oyun içerisinde bazı "yetileri" edinmek için belirli özellik seviyelerine ulaşılması gerekmektedir.

Yetiler: Yetiler, bazı özellik puanlarıyla alakalı olarak alınabilir ve çeşitli durumlarda çok işe yarayabilirler. Oyunun başında özellik puanlarının yeterli olduğu 2 yeti seçilebilir (veya bu 2 seçme hakkı oyunda sonraki bir seviyeye bırakılabilir) ve her yeni seviyeyle özellik puanının yettiği 1 yeni yeti alınabilir. Aynı şekilde oyunun belli noktalarında fazladan yeti alınması da mümkündür. Şu anda mevcut yetilerin listesi aşağıda verilmiştir.

Para: 100$ (2000$) şeklinde belirtilir. Parantez dışındaki sayı üzerinde bulunan parayı, parantez içindeki ise, banka ya da kasa gibi başka bir güvenli yerdeki parayı belirtmektedir. Oyunun rahat işlemesi için farklı şehirlerde aynı para birimi kullanılacak; ancak paranın alım gücü farklı olacaktır.

Envanter: Karakterlerin üzerinde bulunan eşyaların bir envanteridir.


ÖRNEK KARAKTER KAĞIDI:


Alıntı
Ad ve Soyad: Maddock Drake
Cinsiyet: Erkek
Kökeni: Siyahi İngiliz
Yaş: 34
Fiziksel Görünüş: İri Yarı, Yapılı
Bulunduğu Şehir: New York

Sağlık Durumu: 5/5
İçgüdü: 3
Seviye: 1/10

Özellikler:
Güç: 5
Çeviklik: 4
Zeka: 3
İrade:4
Karizma:5
6. His:3


Yetiler: Parkour, Çilingir

Para: 100$ (0$)
Envanter: (DM tarafından doldurulur)
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Şehirler Hakkında
« Yanıtla #3 : 11 Mart 2012, 00:07:41 »
Oyuna başlarken şu an için seçebileceğiniz üç şehir bulunmaktadır. Londra, New York ve İstanbul. Bu üç şehrin içerisindeki NPC'ler dışında birbirinden büyük farkları yoktur; ancak elbette artifakt'lar ve paranızın alım gücü şehirden şehre değişecektir. Bunun yanı sıra, şehirlerin genel atmosferi de birbirinden farklıdır:

Londra'da dünyanın en büyük iblis mafyası bulunmaktadır ve cehennem yaratıkları diğer çoğu yere göre daha sağlam konumdadırlar.

İstanbul çingenelerin en yoğun olduğu şehirdir ve kimileri burada gerçek büyünün olduğuna inanır. İşin mistik yanı en çok İstanbul'da konuşmaktadır.

New York ise Cennet ve Cehennem arasındaki iddianın en ateşli yaşandığı şehirdir.

Yine de, oyuna başladığınız şehir sizi yanıltmasın. Hikayenin akışına göre yer değiştirmeniz muhtemeldir. Bununla birlikte bazı evrensel senaryolar (ne oldukları aşağıda, Oyunun İşleyişi Bölümü'nde açıklanmıştır) bazı şehirlere özel olabilir.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Yetiler Hakkında
« Yanıtla #4 : 11 Mart 2012, 00:12:27 »
Aşağıda alfabetik bir yeti listesi yer almaktadır. Listeye eklemeler yapılacaktır, ayrıca çeşitli zamanlarda oyunun daha dengeli işlemesi için küçük ayarlamalar da olabilir.


Alıntı
Anlatıcı (Karizma 5, Zeka 4): Bu yeti, anlattığınız hikayelerin ve konuşmalarınızın daha inandırıcı, daha heyecanlı olmasını sağlar. Böylelikle isterseniz birilerini yanıltacak yalan hikayeler anlatabilir, ya da birini inandırmanız gereken bir konuda rahatlıkla ikna edebilirsiniz.

Alıntı
Bağışıklık (Güç 5, İrade 4): Hastalıklara ve fiziksel darplara karşı daha dayanıklı olmanızı sağlar.

Alıntı
Bartitsu (Güç 4, Çeviklik 5, İrade 4): Her türlü sopa vb. gereç kullanarak dövüşebilmeyi sağlayan bir sokak dövüş sanatı olan Bartitsu sayesinde bazı düşmanlarınızın hakkından fiziksel güç kullanarak gelebilirsiniz.

Alıntı
Bilgisayar Korsanı (Zeka 5): İnternet üzerinden ulaşılması zor bazı bilgilere ulaşabilmeyi, başka bilgisayarlara, elektronik cihazlara girerek, kontrolü ele geçirmenizi sağlar.

Alıntı
Çelikten Zihin (İrade 6, Altıncı His 4): Zihninizi okumak isteyen, hipnoza sokmak isteyen, büyü yapmak isteyen insanlara karşı kendinizi koruyabilmenizi sağlayan bir yetidir. Ne derece başarılı olacağınız elbette seviyelere bağlıdır.

Alıntı
Çilingir (Zeka 3, Çeviklik 3): Kilitleri açabilmeye yarar.

Alıntı
Gelişmiş Altıncı His (İrade 4, Altıncı His 5): Bu yeti sayesinde karakterin altıncı hissi daha da gelişmiş olur. Rastgele zamanlarda, rastgele miktarlarda DM'den içgüdü almaya başlar.

Alıntı
Hipnoz (Zeka 3, Karizma 5): Hipnoz yetisi sayesinde herhangi bir eşya yardımıyla insanları hipnoz edebilirsiniz. Elbette işe yarayıp yaramaması sizin ve karşınızdakinin durumuna bağlıdır; ama basitçe ikna etmekten, birilerini uyutmaya kadar gidebilir bu yeti. Karizma puanı arttıkça yeti de artar. Karizma puanı "7" olana kadar hipnoz için tek bir eşya olması şartı vardır. Örneğin; karakter bir kolye seçer ve karizma puanı "7"ye ulaşana kadar sadece bu kolyeyi kullanarak hipnoz uygulayabilir.

Alıntı
Hızlı Zaman (Çeviklik 8 ): Bu yeti sayesinde çok hızlı hareket edebilen oyuncu, pek çok farklı hareketi kısa bir sürede gerçekleştirebilir duruma gelir. Örneğin: Karşısındaki adam kafasına bir silah doğrultmuşken ve arkasında iki adam daha varken bu yetisi varsa (zarların da yardımıyla) kimse bir şey yapamadan, karşısındaki adamın silahını alıp üç adamı birden vurabilir.

Alıntı
İlüzyon (Çeviklik 5, Zeka 4, Karizma 5): Sihirbazların yaptığı şekilde bir ilüzyon söz konusudur. Gerçekten de bir ilüzyon şovu gerçekleştirmek, pokerde hile yapmak, küçük para numaralarıyla insanların dikkatini dağıtmak veya yan kesicilik bu yeti ile yapılabilir.

Alıntı
Kamuflaj (Çeviklik 5, Zeka 4, Altıncı His 3): Saklanmanıza, kalabalığa karışabilmenize ve farkedilmeden insanları takip edebilmenize yarar.

Alıntı
Kolay Öğrenim (Zeka 6): Büyüler, artifaktlar, iksirler vs. de dahil olmak üzere herhangi bir eşyayı, bilgiyi kolayca kavrayıp uygulayabilmeyi sağlar.

Alıntı
Odak (Zeka 4, İrade 5): Yaptığınız işe daha uzun süre ve daha çok odaklanabilmenizi sağlar. Çoğu büyü ve efsun kullanımında yarar sağlar.

Alıntı
Öbür Dünyayla İletişim (Altıncı His 5, İrade 5): Bu yeti sayesinde insanlar cehennem, cennet ve arafla iletişime geçebilirler. Ayrıca Altıncı His 8, İrade 8 puanlarında başka insanları da iletişime geçirebilmektedirler.

Alıntı
Parkour (Çeviklik 4): Oldukça popüler şehir sporu olan Parkour'u yapabilmek için gerekli olan yetidir (Youtube'da bu anahtar sözcükle videolar mevcuttur). Parkour sayesinde insanlar, çatılar, direkler, balkonlar, köprüler gibi şehir ögeleri üzerinde hızlıca dolaşabilirler. Özellikle kaçarken ve kovalarken çok etkili bir yetidir. Çeviklik puanı arttıkça yeti de artar.

Alıntı
Zihin Görüş (Zeka 5, Altıncı His 6): Karşınızdakinin zihnini okumanızı sağlayan bir yetidir.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Yaratıklar Hakkında
« Yanıtla #5 : 11 Mart 2012, 00:14:58 »
Oyun evreninde pek çok yaratık vardır; ancak hem bunların bir kısmı hakkındaki bilgiler oyunculara şu an için açılmayacaktır, hem de asıl önemli olan belli başlı yaratık türlerini birbirinden ayırt edebilmek ve yarı-yaratıkları anlamaktır.
 
Şeytan, İblis ve İfrit aynı şeyler değildir. Şeytanlar cehennemin başında bulunan, sayıları iki elin parmaklarını geçmeyen cehennem efendileridir. İblisler ise sayıları oldukça çok olan, şeytanlar kadar güçlü olmayan, konum ve rütbeleri, güçleri çok değişen yaratıklardır. Bunlar Şeytanlar için çalışırlar.

İfritler ateş cinleridir. Pek çok cin türünden sadece bir tanesidir ve şeytan ve iblislerle karıştırılmamalıdırlar. Ateşle iç içe olmalarına rağmen, cehennemden gelmemektedirler.

Melekler arasında şeytanlar ve iblisler gibi bir ayrım yoktur; ancak bunların da rütbe ve güçleri çok çeşitlilik göstermektedir.

Tanrılar burada bir yaratık türü olarak kullanılmaktadır. Bunlar cehennem, cennet, araf üçlüsünden bağımsız olarak yaşayan varlıklar olarak görülmelidirler, eski çok tanrılı din tanrıları, yeni tanrılar olabilirler; ama melekler ve şeytanlardan bağımsızdırlar

Yarı-yaratıklar olabilmektedir. Yani yarı şeytan, yarı melek, yarı iblis yarı tanrı karakterler görülebilmektedir.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Büyüler Hakkında
« Yanıtla #6 : 11 Mart 2012, 00:17:12 »
Tüm oyuncular oyuna büyüler veya büyü sistemi hakkında bir şey bilmeden başlarlar. Gerçekten büyü diye bir şeyin olup olmadığı bilinmemektedir; ama çoğu insan özellikle çingene büyüleri ve kara büyüler olmak üzere bunlara inanır. Daha doğrusu, tanrılar, şeytanlar, melekler ve benzeri yaratıkların bazı doğaüstü güçleri olduğu bilinse de, insanların "büyü" adı altında buna benzer şeyler yapıp yapamayacağına dair kesin bir bilgi yoktur; ancak oyun içerisinde aranırsa büyüyle ilgili pek çok ilginç şey bulunabilir.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Artifaktlar Hakkında
« Yanıtla #7 : 11 Mart 2012, 00:19:29 »
Oyun içerisinde çok çeşitli silah vardır; ancak bunlardan teker teker bahsedilmeyecektir. Günümüz dünyasındaki her türlü silahın olduğunu varsayabiliriz; ancak bunların insan-dışı varlıklara insanlar gibi etki etmeyeceğinin de bilincinde olmak gerekir. ANCAK bu noktada "artifakt"lar (ingilizcedeki artefact sözcüğünden) devreye girmektedir. Bunlar bir şekilde, efsunlanmış, büyülü eşyalar olup, çeşitli önem arz edebilirler. Bir evi kötü şanstan koruyan bir vazo da olabilir, Tanrı'nın kılıcı gibi bir şey de. Çoğu zaman iyi para ederler, bulması da çok zordur. Ve tabii ki her zaman bulduğunuzu farkedemeyebilirsiniz!

Aynı zamanda, özellikle kitaplı dinler olmak üzere her türlü dini eşya, yazma, rituel de belli başlı yaratıklara karşı "artifakt"lar gibi etki edilebilir. Örneğin çoğu iblis haç, kutsal su, tesbih vb. eşyalara yaklaşamaz. Aynı şekilde, özellikle İslam ve Hıristiyanlık'taki belirli dua ve ayetler, yazmalar bazı yaratıklara karşı kullanılabilir. Bunların yine oyunun içerisinde bulunması gerekecektir.
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..

Çevrimdışı Fiddler

  • ***
  • 565
  • Rom: 32
  • Bazen Herkes Duysun Diye..
    • Profili Görüntüle
    • A. Orçun CAN
Oyunun İşleyişi Hakkında
« Yanıtla #8 : 11 Mart 2012, 00:24:30 »
Oyun forum üzerinden her oyuncuya ayrı başlık açılarak oynanır. Gerekli zamanlarda birkaç oyuncu aynı başlık altına gelip tekrar yollarını ayırabilir, bazı özel durumlar için FRP Odası'nda seanslar düzenlenebilir. D20 kapalı zar sistemiyle oynanacak, zarlar DM tarafından atılacaktır. Mümkün olabildiğince Demir Yumruk'a benzer bir rp sistemi yakalamaya çalışacağım; çünkü (1) çok güzel oturtmuşlar, (2) forumda (ben de dahil) herkes az çok aşina.

Oyun boyunca bazı evrensel senaryolar olacaktır. Bu senaryolar, ayrı başlıklarda kendi senaryoları üzerinde oynayan oyuncuların hepsinin eşit derecede bilgili olacağı ve takip edip etmemeyi kendilerinin seçeceği kurgular olacaktır. Örneğin, bir oyuncu bir yandan kendi kendine iblis avına çıkmışken, diğer yandan tüm oyuncuların görmüş olduğu bir kayıp küçük kız ilanına da ilgi gösterebilir, ya da kendi senaryosunda büyük senaryolara dair ipuçları edinebilir; ama eninde sonunda nasıl bir hikayede, olay örgüsünde ilerleyeceğinin kararı, kendisinde ve yaptığı roleplay'dedir.

Oyun bir nebze etkileşimli olacaktır. Bu kural kitapçığında oyun içerisindeki büyüler, yaratıklar, artifaktlar vb. pek çok şey bahsedilmemiş ve oyuncuların oynarken bunlarla ilgili bilgilerle karşılaşacağı söylenmiştir. Kaldı ki oyundaki en önemli konulardan biri de araştırmadır. Oyun içerisinde, kütüphane, internet vs. gibi araştırma araçlarının kullanılması çoğu zaman sonuç verecektir. Ayrıca, oyun başlıkları arasında bir de veritabanı başlığı açılacak, böylece oyuncular karşılaştıkları şeylerle ilgili bilgileri etkileşimli olarak birbirleriyle paylaşabileceklerdir (eğer isterlerse).

Roleplay büyük önem taşımaktadır oyunda. Roleplay'e ne kadar katkıda bulunursanız o kadar ödüllendirilirsiniz, yani o kadar canlı ve heyecan verici bir kurguyu oynarsınız. Roleplay'e yeterli önemi göstermemeniz de eninde sonunda öykünün buna göre ayarlanması ve basitlenip sıradanlaşmasına sebep olacaktır. Daha çok RP daha çok deneyim puanı ve daha çabuk seviye atlamak demektir.

Oyunda içgüdü puanlarının olması demek bunları kullanmak zorunda olduğunuz anlamına gelmemektedir. Oyunun kendi içerisinde verilen bilgiler, ipuçları, hikayeler senaryonuzu çözmeniz için yeterli olacaktır. Dolayısıyla içgüdü puanlarını kullanmamak hiçbir şey götürmemektedir. Sadece, çıkmaz yolda olduğuna inanan oyuncular için bir can yeleği olarak tasarlanmıştır.

Oyun soundtrack mantığıyla çalışacaktır. Çoğu zaman DM'iniz olarak yazdığım mesajlarda hikayenin o parçasının soundtrack'i için bir YouTube linki vereceğim. Bunları dinleyip dinlememek elbet sizin elinizde; ancak arada sırada buradan da ipuçları çıkabilir. Aynı şekilde, internetten fotoğraflar, çizimler, yazmalar, videolar vs. görmeye de hazır olun!

Son ve en önemli şey ise, oyunu oynadıkça gelişip karmaşıklaşacak olmasıdır. Burada bahsedilmemiş çok fazla şeyin bahsedilmemesindeki tek sebep oyunu oynarken bulabilmenizdir. O yüzden bulmaktan çekinmeyin!
Saatleri Ayarlama Enstitüsü okuyalım..