Karakter kağıtları oldukça basittir ve aşağıdaki gibidir. Mesajın en altında örnek bir karakter kağıdı da bulabilirsiniz.Ad ve Soyad:
Cinsiyet:
Kökeni:
Yaş:
Fiziksel Görünüş:
Bulunduğu Şehir:
Sağlık Durumu:
İçgüdü:
Seviye:
Özellikler:
Güç:
Çeviklik:
Zeka:
İrade:
Karizma:
6. His:
Yetiler:
Para:
Envanter:
Karakter Kağıdıyla İlgili Bilgiler:Fiziksel Görünüş: Burada kabaca nasıl göründüğünüzden bahsedebilirsiniz. Örnek: Uzun... Sıska... Bodur... Kaslı... Atletik... Dolgun vücutlu... Minyon... vs.
Seviye: 1 (1/10) olarak görünür. Parantez içi deneyim durumudur. Herkes bu şekilde başlar. Bir sonu yoktur; ama her seviye için deneyim durumu iki katı olarak gelişir. Parantez içindeki deneyim puanı bir sonraki seviyeye geçmek için kaç puan kaldığını göstermektedir.
Seviye 2 için 10 puan
Seviye 3 için 20 puan
Seviye 4 için 40 puan
Seviye 5 için 80 puan
Seviye 6 için 160 puan
Seviye 7 için 320 puan
Seviye 8 için 640 puan
Seviye 9 için 1280 puan
Seviye 10 için 2560 puanSağlık Durumu: Genel bir sayıdan ziyade "5/5" şeklinde gösterilir. Bu beşlik sistemdeki rakamlar, genel olarak ne durumda olduğunuzu göstermektedir.
5/5 -> Tam Sağlık
4/5 -> Halsizlik (soğuk algınlığı gibi hastalıklar, ya da bir kavgada yüzünüze, karnınıza sağlam birkaç darbe yemeniz)
3/5 -> İlk Yardım Gerekli (bıçaklanma, ısırma vs. gibi durumlardan bir yeriniz kanıyor olabilir. Basitçe açık bir yara var ve bir şekilde ilgilenilmesi gerekiyor; ama çok mühim bir şey değil. Belli başlı fiziksel hareketlerde "-" alır.)
2/5 -> Yaralı (Ölümcül olmayan bir kurşun yarası, ya da bir süre devam etmiş kan kaybı gibi durumlar. Karakter hala, yürüyebilmektedir; ama tökezler, zor nefes alır vs. Sağlık durumu git gide kötüye gider ve tüm hareketlerinde "-" alacaktır.
1/5 -> Ölüm Döşeği (Karakter, ölümle burun burunadır. Bu durumdaki bir karakterin maksimum fiziksel hareketi sürünmek olabilir. Eğer bir an önce iyileştirilmezse ölecektir.
0/5 -> Ölü (Teknik olarak ölü; ancak kalp masajı, adrenalin iğnesi, çingene büyüleri vs. şeyler onu geri getirebilir.)Not: 0/5'e düşüp her geri dönüş karakterde büyük bir değişikliğe sebep olacaktır. Örneğin, bu şekilde ölüp geri dönmüş birinin vücudu yavaş yavaş çürüyecek olabilir, içinde bir şeytan olabilir vs.İçgüdü: Oyunun başında içgüdü sayısı
"3"tür ve daha fazla içgüdü verilmesi tamamen DM'in insiyatifine kalmıştır. İyi roleplay için, hikayenin ilerleyişi için, yeni bir seviye için, ya da sadece belirli bir zaman geçtiği için verilebilir; ama hiç verilmeyebilir de. İçgüdüler oyuncuların kullanabileceği joker haklarıdır. Her bir içgüdü, DM'in oyuncuya içinde bulunduğu durum, ya da oyunun geneliyle ilgili bir ipucu vermesi demektir ve "özel mesaj" yoluyla verilirler. Örneğin, kapalı bir odada, gözü kara bir iblis tarafından kapana sıkıştırılmış bir karakter içgüdü istediği zaman DM ona içgüdüsel olarak iblisin zayıf noktasını söyleyebilir. Yine aynı şekilde oyunun herhangi bir yerinde bir oyuncu içgüdü isteyerek DM'den genel kurguya yönelik ya da o duruma yönelik ipuçları, sorular, dikakt etmesi gereken noktalar alabilir. İçgüdülerinizi dikkatli kullanın!
Özellikler: Karakterin genel özelliklerini belirler. Oyun başında toplam "
24" özellik puanı istenilen şekilde dağıtılır (
hiç biri "0" olmamak koşuluyla) Normal bir insanda tüm özelliklerin puanı "
3" olacaktır. Buna göre puanlarınızı verirken karşılaştırma yapabilirsiniz. Her yeni seviyeyle oyuncunun bu özelliklere istediği gibi dağıtabileceği "
2" yeni puan gelir. "Güç" fiziksel gücü, "çeviklik" refleksler, hız gibi şeyleri, "zeka" o karakterin zihinsel kapasitesini, "irade" ne kadar dayanıklı olduğunu, "karizma" ise ne kadar etkileyici olduğunu gösterir. "6. His" o karakterin dürtü ve içgüdülerinin ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca "6. His" özelliğine verilen her yeni puan, bir içgüdü puanı getirir. Oyun içerisinde bazı "yetileri" edinmek için belirli özellik seviyelerine ulaşılması gerekmektedir.
Yetiler: Yetiler, bazı özellik puanlarıyla alakalı olarak alınabilir ve çeşitli durumlarda çok işe yarayabilirler. Oyunun başında özellik puanlarının yeterli olduğu
2 yeti seçilebilir (veya bu 2 seçme hakkı oyunda sonraki bir seviyeye bırakılabilir) ve her yeni seviyeyle özellik puanının yettiği
1 yeni yeti alınabilir. Aynı şekilde oyunun belli noktalarında fazladan yeti alınması da mümkündür. Şu anda mevcut yetilerin listesi aşağıda verilmiştir.
Para: 100$ (2000$) şeklinde belirtilir. Parantez dışındaki sayı üzerinde bulunan parayı, parantez içindeki ise, banka ya da kasa gibi başka bir güvenli yerdeki parayı belirtmektedir. Oyunun rahat işlemesi için farklı şehirlerde aynı para birimi kullanılacak; ancak paranın alım gücü farklı olacaktır.
Envanter: Karakterlerin üzerinde bulunan eşyaların bir envanteridir.
ÖRNEK KARAKTER KAĞIDI:Ad ve Soyad: Maddock Drake
Cinsiyet: Erkek
Kökeni: Siyahi İngiliz
Yaş: 34
Fiziksel Görünüş: İri Yarı, Yapılı
Bulunduğu Şehir: New York
Sağlık Durumu: 5/5
İçgüdü: 3
Seviye: 1/10
Özellikler:
Güç: 5
Çeviklik: 4
Zeka: 3
İrade:4
Karizma:5
6. His:3
Yetiler: Parkour, Çilingir
Para: 100$ (0$)
Envanter: (DM tarafından doldurulur)