Kayıt Ol

Civilization VI

Çevrimdışı Lordmuti

  • ****
  • 1123
  • Rom: 35
  • Time is a drug. Too much of it kills you.
    • Profili Görüntüle
Civilization VI
« : 11 Mayıs 2016, 20:01:46 »

Civilization VI

Allahım sana geliyorum. Oyun 21 Ekim 2016'da çıkacakmış, bugün bir trailer videosu ile duyurusu yapıldı. Bunun haricinde şu anda pek bir şey bilmiyoruz. Civ:BE'den daha iyi, daha CivV ek paketi Brave New World tadında bir oyun olur umarım.

Steam sayfası: http://store.steampowered.com/app/289070

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=MeMkgoH2iHQ

Ekran görüntüleri:
Spoiler: Göster







İmparator olmayı canım kolay mı sandın?
Dünyaya kazık çaktım duyulsun adım.

Çevrimdışı M.K.Immortal

  • **
  • 290
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Civilization VI
« Yanıtla #1 : 11 Mayıs 2016, 20:11:12 »
Yine en az 2 eklenti paketi çıkmadan adam olmayacaktır diye tahmin ediyorum... Ama tek isteğim diplomasiye ve sınır genişlemesine ağırlık vermeleri... Arada kilometrelerce fark olan ülkeler veya sıkıldığı için saldırmaya itecek bir sistemi yeterince deneyim ettik civ5 ile... Yani Civ4 deki gelişleme ile (ama daha erken, onda bile harita 1500'lü yıllarda anca şekilleniyordu. Hiç olmazsa milattan önce harita belirlense süper olur) Civ5 deki gibi savaş deneyimini harmanlasalar tadından yenmez. Yoksa kalkıp da Beyond Earth gibi az makyajlayıp 2-3 saçma sapan yenilik getirip aynı oyunu sunacaklarsa kalsın derim.

Çevrimdışı M.K.Immortal

  • **
  • 290
  • Rom: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Civilization VI : İnceleme
« Yanıtla #2 : 22 Ekim 2016, 08:41:04 »
Ne desem bilemedim açıkçası. Çok güzel yanları var ama bir o kadar eklenti paketi veya güncelleme ihtiyacı da var oyunun...

Güzel yanları:
***Politika kartları ve yönetim biçimi seçimi olayı çok güzel olmuş bir kere. Yeni kartları açabilmek için tıpkı bilime harcanan bilim puanı gibi kültür puanıyla işleyen bir başka teknoloji ağacından politik araştırmanız gerekiyor.

***Teknoloji ağacındaki evraka olayları güzel bir etki vermiş. Eski oyunlarda aynı şeyleri tekrarlardım. Bu oyunda "hele şu evrakası olan teknolojiyi kurayım, o sırada diğerinin evrakasını yapar böylece teknoloji olarak hızlı ilerlerim" diyorsunuz ve oyun sizi farklı yollardan gitmeye zorlayabiliyor.

***CityStateler çok çok daha güzel olmuş. Hem bonusları hem envoy sistemi. Citystate ile arkadaş olabilmeniz için ona envoy göndermeniz gerekiyor. Envoy ise yine kasmanız gereken bir "influence" puanına bağlı. Bu puan da yönetim şeklinize veya bazı politik kartlar ile artabiliyor. Her 100 influence ile 1 envoy gönderme hakkınız oluyor. Eğer bir CityState de en çok envoy sizinki ise o state sizin dostunuz oluyor (en az 3 envoydan sonra)... Her gönderilen 1, 3 ve 6. envoy için de ekstra bonuslar veriyor. Ayrıca statenin verdiği her görevi yapabilirseniz +1 envoy kazanıyorsunuz o state ile. Kısacası state görevleri daha bir anlamlı ve keyifli olmuş.

***Trade olayı oyunun erken safhasında açılıyor. Trade gönderdiğiniz yere direkt yol çekiliyor ve yol kurmanın başka yolu yok. Hatta sırf yol olsun diye alakasız yerlere trade gönderebiliyorsunuz ki bu düşmanınız ile ticaret yapmanıza bile neden olabiliyor. Trade etkisi ve verdikleri de daha güçlü diyebilirim. +15 gold gibi trade yolları çıkıyor bazen ve ekonomiye can veriyor.

***Workerlar anında kuruyor ne isterseniz ancak sadece 3 kere yapabiliyor bunu. Tabi bazı politik kartları ve wonderlarla falan bu sayı artabiliyor. Eski oyundaki gibi kullanılmayan worker sorunu kalmıyor haliyle, hatta fazlasıyla kıymetli hale gelmişler diyebilirim.

***District olayı için ne diyeceğimi bilemedim. Evet, güzel sistem ama oyuna aman aman bir değişim sunmuş sayılmaz açıkçası. Sadece önceden şehirleri kendiniz düşünürdünüz bu bilim şehri olsun, bu savaş şehri olsun diye, artık bunu districtler ile yapıyorsunuz kısacası.

***Oyun hızlı ilerliyor. Oyunu King seviyesinde (5. zorluk) deneyimledim bu arada. Oyunun ilk 60 turunda hem ticaretiniz hem dini gelişmeniz hem de ilk savaşlarınızı yapmış olabiliyorsunuz bu seviyede bile. Yani ilk 50 tur önceden aşırı boş geçerdi, bunda baya dolu dolu geçiyor.

***Şehir populasyon limitini sınırlayan housing olayı eklenmiş. Çeşitli binalar ile bu housingi çoğaltıyorsunuz. Aynı şekilde mutluluk her şehrin kendine has olarak eski versiyonlarındaki gibi olmuş. Ama çok da bir eklenti veya değişiklik diyemeyiz açıkçası.

***Barbarlar zorluyor. Oyunun başında sizi askere yönelmeye itiyor bir bakıma. Bir bakıyorsunuz bir anda 5-6 barbar saldırıyor. Ama güzel yanı ise asker yapmak için zorlanmıyor olmanız. Dediğim gibi oyunun başında hızlı bir gelişim var ve kısa sürede 6-7 asker çıkarmanız mümkün. Bunun nedeni ise ekonominin aşırı rahat olması sanırım. Para sıkıntısı çekmiyorsunuz ve bir askeri üretirken bir yandan anında başka asker satın alıp 4-5 turda 4 asker birden çıkarabiliyorsunuz.

***Din olayı eskisi gibi, hatta daha az etkili gibi ama misyonerler ve faith kullanımı çok daha etkin. Faith ile great person çıkarabiliyorsunuz ki sırf bu yüzden kasmanız gerekebiliyor.

***Great personlar çok güzel olmuş. Şöyle ki, bir person çıkarmak için faith veya para harcayabilir veya direkt person puanlarının dolmasını bekleyebilirsiniz. Ancak; her personun ayrı işlevi var. Yani diyelim ki Great scientist çıkaracaksınız. İlk scientist ancient eradan 3 bilime evraka veriyor mesela ama siz bu çağı çoktan geçtiyseniz, o personu pas geçip başkasının almasını bekliyorsunuz. Biri onu alınca sıradaki 2 kat puan ile açılıyor ve farklı özellikler veriyor. Mesela 2. scientist bir kampus districti üzerine kütüphane ve üniversite kuruyor. Kısacası her person farklı işliyor ve bu çok güzel olmuş.

***Diplomaside çok değişim yok. Hala aynı şeyler. Sadece karakterlerin ne tür tipleri sevip sevmediğini görebiliyorsunuz artık ve ona göre dostunuzu düşmanınızı belirleyebiliyorsunuz. Tabi politik ağacında açtığınız yeni yerler ile yeni diplomatik unsurlar da açılıyor ama o kadar kucalamadım işin aslı. Tek hoşuma giden yanı arayüzü oldu. Anında ne var ne yok, hangi anlaşmalar yapılmış, kimler ile arası iyi veya kötü diye görebiliyorsunuz karşınızdaki kişiyle.

***Wonderları patır kütür kuramamak artı avantaj bence. District gibi yeryüzüne kurulabiliyorlar ve istediği koşulları karşılayamıyorsunuz çoğu zaman. Bu yüzden sırf yapabileceğiniz wonderların teknolojilerini açmaya çalıştığınız olabiliyor.

***Erken aşama askerleri çeşitli olması erken savaşların başlamasına da neden olabiliyor. Katapult hala kuşatma için çok efektif ancak önceki oyunlardaki gibi onu beklemeniz gerekmiyor kısacası. Yani milattan önce kuşatmalara ve sağlam savaşlara başlayabiliyorsunuz oyunda. Tabi bunun en büyük diğer nedeni şehirlerin artık menzilli saldırı yapamıyor olması. Sadece canları bitene kadar bekliyorlar.

***Askerler seviye atlayınca kazanıkları özellikler azalmış. İyi yanı 6-7. seviye bir asker bildiğiniz hero olurdu eskiden, şimdi evet güçlüler ama ölümsüz kahraman gibi de değiller. Dengeli olmuşlar kısacası ama eksik yanını eksilere yazayım en iyisi.

***Haritada ilerleme etkisi değişmiş. Yani önceden 3 adım atan askeri düz yolda 2 adım ilerletip, son kalan adımı normalde 2 adım yiyen dağa yönlendirirdik ve oyunda ufak bir hile yapardık. Artık yapamıyor olmamız güzel :D



Eksik yanları:
***Politika güçlendirmek için "aman kültür kasayım" demiyorsunuz. Hiçbir kültür binası kurmaksızın hatta kurmadan rahatça oynanıyor oyun. Politika kartları güzel ama çok fazla bir değişim göstermedikleri için "2 fazla politika kartı alabilmem lazım" demiyorsunuz yani o yüzden de politika geliştirme ağacı işlevsiz kalıyor...

***Evraka olayları teknoloji gelişimini aşırı hızlandırıyor. King zorluğunda bile yapayzekaya 2 kat fark atabilecek kadar. Hatta 1200 yılında uçak teknolojisi açacak kadar  :ne Yapayzeka belli ki belirli bir izden ilerliyor, evrakalara bakmıyor veya kasmıyor. Haliyle onlar ile aramızda fazlasıyla fark oluşuyor bu durumda. Ki bu da oyunu aşırı kolaylaştırıyor. Acilen bir patch lazım bu duruma.

***Oyun yapayzekası aşırı salak. Barbarlar akıllı ama ülkeler cidden çok aptallar. Adamların 1 askerini öldürünce veya yaralayınca bütün askerler aptala bağlıyor ve etrafta koşturmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Zaten teknoloji olarak da geride kaldıklarından iyice kaybetmeye mahkum oluyorlar. Daha önceki oyunlarda King zorluğu denk gelirdi bana (yapay zeka değişmezdi ama asker sayıları artar, erken savaşlara iterdi falan) bu oyunda ise zerre zorlama yapmadı ne yazıkki. Yani yeni özellikler güzel ama keşke yapayzeka da kullanabilse onları da bize denk gelebilseler.

***Yapayzeka haliyle 2-3 askeri ölünce barış anlaşmasına gidiyor. Hele ki şehrini kuşattıysanız ne var ne yok verebiliyor.

***Wonderlar daha güçsüz gibi geldi bana. Yani şöyle ki Civ5'te mesela 5 faith veren wonder kesin kurulmalıdır derdim. Şimdi ise "amaaan 5 faith ne ki" diyorsunuz. Bir wonder kurana kadar 4 bina yapıp onun eksiğini kapatabiliyorsunuz.

***Yine yapayzekanın çok gereksiz yere oyunun başında great artist, writer ve musician kastığını gördüm. Neredeyse tüm ülkeler turizme yöneliyor gibi ve bu onların diğer işlerde geri kalmasına neden oluyor. İşin daha komik yanı şahsen hiç turizme kasmadığım halde turizmde birinci gitmem. Great workları ele geçiriyorsunuz veya kurduğunuz holy districtler de turizm veriyor ki bir bakıyorsunuz adamlar 4 turizm puanında sayıklarken siz 22'lerde geziyorsunuz.

***Asker level atlama olayı çok sınırlı. Eskiden (Civ 4 ve 5 için diyorum) bir askeri, sıhhiye, savunma, kuşatma, gözcü, saldırı gibi farklı karakterlere büründürebiliyordunuz. Bunda her askeri 2 farklı şekle sokabiliyorsunuz.


Özetle çok güzel bir oyun çıkmış ama daha çok eksiği var. Eklenti paketi bekleyeceğiz anlaşılan...

Çevrimdışı okanakinci

  • **
  • 202
  • Rom: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Civilization VI
« Yanıtla #3 : 03 Temmuz 2017, 08:53:37 »
Serinin bütün oyunlarında olduğu gibi yasal uyuşturucudur. Öyle bir saat oynayıp yarın devam edeyim demek kolay değildir. İnsanı esir alır. Oynamadığınız zamanlarda bile sürekli taktikleri, stratejileri, diplomatik açılımları, ekonomik yatırımları ve bilimsel keşifleri düşünürsünüz. Yüzlerce saat oynarsınız. Bulaşmayın, çevrenizdekileri de bulaştırmayın. Civilization pişmanlıktır.