Her ne kadar sinema ve yazılı edebiyat,yaratıcılarının alıcıya(okuyucu veya izleyici) ulaşma tercihleri dolayısıyla birbirinden farklı ve pek de bağ kurulmaması gerken teknikler olsa da temelde hepimiz aynı çelişkiye düşüyoruz ve yazılı edebiyatın sinemaya aktarımında okuduklarımızı ve okurken bizde oluşan etkilerin aynısını ekranda da görmeyi bekliyoruz. Sinemaya aktarılan bir yazılı eserin artık farklı bir yaratı olduğunu kabullendikten sonra o eseri sinema sanatının kendi disiplini içinde değerlendirmeliyiz diye düşünüyorum. Yani yazarın kaba tabirle alıcıya satmak istediği temel unsurun sinemayla satılmasının yollarının farklı olduğunu kabul edip bir uyarlamayı eleştirirken bu farklara değil de,bir uyarlamanın satmaya çalıştığı öğeyi ne kadar başarılı sattığına takılmamız gerekir.
Tüm bunları göz önüne alıp tarttığımda 'en başarılı' uyarlamanın orijinal adı 'Parfume' olan ve SÜSKİND tarafından yazılıp,Tom Tykwer tarafından yönetilen 'KOKU' filmi olduğunu söyleyebilirim.