Kayıt Ol

GreatNES - Giriş ve Kurallar

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
GreatNES - Giriş ve Kurallar
« : 17 Mayıs 2010, 16:36:22 »
Giriş

Civfanatics adlı forumda, "Never Ending Stories" (NES) adı altında oynatılan bir tür oyundur. Zaten başlıktaki büyük harflerle yazılan "NES" kısmı buradan gelmektedir ve NES oyunlarının geleneği olduğu üzere, oyun isminin sonuna NES konulur.

Oyunun amacı, ülkenizi geliştirmek, savaşmak, iç karışıklıkları engellemek vesairedir.

Diğer oyunlardan büyük bir farklı vardır, çümkü bu oyunda başınıza gelebileceklerin ve yapabileceklerinizin sınırı yoktur. Tası tarağı toplayıp güneyde, hiç bilinmeyen topraklara mı taşımak istiyorsunuz devleti? Tamam, ama yolda başınıza gelebilecekleri hesaplayın. Komple din mi değiştirecek devletiniz? Biraz dikkatli olun, insanlar isyan edebilirler. Kardeşiniz tahtı ele geçirdi ve sizi sürgün mü etti? Başka bir devlete sığının veya sizi takip eden bir kısım halkla yeni ülkenizi kurun.

Gördüğünüz gibi, tamamen size kalmış kurallar ve bu kurallara göre giden bir oyun var karşınızda. Ne yapacağınızı ve nasıl yapacağınızı tamamen siz geçeceksiniz ve yazacaksınız. Zor kısım ise, sonuçları tahmin etmek.

Ülke kartını ve kuralları görünce korkmanıza gerek yok. Çünkü kurallar sadece sizin yazacağınız hikayeyi yönlendirmek ve gerçeye yaklaştırmak için oradalar. Turdan tura gelişebilir veya batabilirsiniz. Tamamen size kalmış durumda ve hamlelerinize.



Hamle Yapmak

Hamle yapmak üçe ayrılır.

İlk adım, hikayedir. Hikayeyi istediğiniz şey hakkında yazabilirsiniz, o zamanlarda çıkan bir sorun ve çözmeye çalışmak, o sırada devletin bulunduğu durumu düzelmek veya değiştirmek, bir sefer çıkmak... Aklınıza ne gelirse. Burada dikkat etmeniz gereken şey, rolünü yaptığınız halkın tam olarak gerçekçi sınırlar içinde oynanmasıdır. Süper über inanılmaz güçlü halkınız yok. Dan diye yenemezsiniz, halledemezsiniz hiç bir şeyi. Bu nedenle bir aksiyonu yazın, ancak eğer çok bariz sonuçlar elde edilmeyecekse, tamamlanmasını oyun yöneticisine bırakın.

Hikayede, oyun yöneticisinin doldurmasını istediğiniz kısımların sonuna büyük harflerle, "SONUÇ?" yazın.

İkinci adım, emirler kısmıdır. Her tur, her oyuncunun 15 emir verme hakkı vardır. Bu, devletle alakalı her şey olabilir. Aşağıda, bazı örnek emirler yazılıdır. Emirlerin sonuçları kesin olmamakla beraber, hepsini hikayede anlatmak zorundasınız. Mesela bir sefere çıkma bir de askeri eğitim seviyesini arttırmak üzere propoganda yapma emrini veriyorsunuz; bunlardan bir tanesini hikayede anlatmalısınız.

Üçüncü adım ise, turluk yönelimleri belirtmektir. "Yükselt" "Aynı Tut" ve "Düşür" olarak üç farklı emir hakkınız var. Bunlar arasında bir denge yakalamak zorundasınız. Eğer 1 "Yükselt" kullanırsanız, 1 tane de "Düşür" kullanmak zorundasınız. Eğer bir tanesinden iki tane kullanırsanız, diğerinden de öyle. "Aynı Tut" ise etkisizdir.

Nüfus kısmından bir düşür yapıp, onu Din kısmından bir şeyi yükselt yaparak dengeleyebilirsiniz.

Şimdilik Yönelimler şunlardır:

Spoiler: Göster
Nüfus
Nüfus Artışı (%)   -
Mevcut Çiftçi Sayısı   -

Kültür Yaygınlığı
Mithilian Kültürü (%)   -
Mithland Kültürü (%)   -
Nor Loten Kültürü (%)   -
Vainen Kültürü (%)   -
Xelshua Kültürü (%)   -
Flaur Kültürü (%)   -
Odar Kültürü (%)   -

Din Yaygınlığı
Animizm Dini (%)   -
Eski Tanrılar-Atl (%)   -
Eski Tanrılar-Dagon (%)   -
Eski Tanrılar-Nudh (%)   -
Gnostizm Dini (%)   -
Murlcarn Kültü (%)   -
Şamanizm Dini (%)   -




Kurallar

Spoiler: Göster
-Başkentiniz ele geçirilirse, ülkeniz parçalanır ve o parçalardan birini kontrol edersiniz.

-Her Çiftçi Grubu 10 yemek üretir;
-10 Nüfus, turda 1 yemek tüketir.
-1 Birlik, turda 1 yemek tüketir.
-1 Filo, turda 2 yemek tüketir.

-Stoklar tükendiğinde, nüfus büyük bir hızla azalmaya başlayacaktır.

-Ülkenin kendi kültüründen çok başka bir ülkenin kültürünün yayılması, isyanları arttırır.

-Din değişiminin sonuçlarını, tamamen oyunculara bırakıyorum.

-Bir yöne doğru gemileri veya askerleri keşife göndermek, 5 yemekdir, gönderilen asker/gemi başına. Kaç tur boyunca gitmeye devam edeceklerini yazmak gerekir, buna göre, tur sayısıyla çarpılacaktır harcanan yemekmiktarı. Ancak ne kadar tur uzarsa, o kadar uzak yerleri keşfedecektir birlik.

-Birliği bir yere savaşa göndermek, asker/gemi başına 10 yemekdir. Savaşın sonucu tamamen oyun yöneticisine kalmıştır.

-Birlik ve Filo yapımı, belirtilen boşluklara bedava bir şekilde olur. Üretilebilecek birlik miktarı, mevcut popülasyonun %25'i kadardır. Bazı birimler 1, bazıları 2 veya daha fazla yer kaplayabilir.

-Her Birlik ve her Filo 1 yemek harcar turda.

-Oyuncular ajanlıktan propogandaya, siyasetten savaşa, her türlü hamle yapılabilir. Ancak unutulmaması gereken en önemli hamle, sınır genişletmedir. Bir hamlede, "Kuzey sınırlarına bir şehir kuruluyor." diye bir şey yazılırsa, o zaman kuzey sınırları genişleyecektir. Eğer sınırlar başka bir ülkenin sınırlarıyla birleşirse, iki ülkenin birbirlerindeki kültür yüzdelerine bakılacak ve ona göre ne kadar ileri veya geri gideceğine karar verilecektir.

-Siyah noktalar şehirlerdir. Ortasında siyah nokta ve çevresinde siyah çerçeve olan büyük kırmızı notka ise başkenti temsil eder.

-Yazdığınız turları Özel Mesaj ile bana gönderin. Başlığı "GreatNES" olsun ki diğer mesajlarla karıştırmayayım =)

-RP adına yaptığınız her adım, hikayenize eklediğiniz şeyler, direk yansımasa da oyunun geleceğine etkiyecektir. Mesela bir askerin ün kazandığından bahsederseniz, gidip bir ogre mağarasını temizlediğini tek başına mesela, ve bunu güzel anlatırsanız bir efsane gibi yayılabilir ve tur sonunda benim 'özel bir şeyler' yapmış olanlara vereceğim ödülleri kazanabilirsiniz. Mesela bu tip bir şey yazan kişi çevre ülkelerde kendi kültürünü %2-3 yaymış olur. Çünkü o savaşçı sadece kendi ülkesinde tanınmayacaktır.

-Aynı zamanda her türlü iiir hikayelerin içinde ekstra ödüllere sebep olabilir; Yapması nispeten daha zor olduğu için. Hikayeyi tamamen şiir yapmak değil ama eklenen küçük bir şiir, veya bir destanımsı yazı, çok daha güzel yapacaktır.
#rekt

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
GreatNES - Dinler, Birimler ve Örnek Tur
« Yanıtla #1 : 17 Mayıs 2010, 16:36:40 »
Dinler

Spoiler: Göster
Mulcarn Kültü
Efsanelerine göre Mulcarn, diğer tüm tanrıları sürmüş veya öldürmüştür. Ancak dünya üzerindeki bazı büyücüler onu sürgün etmişler ve kuzeyde bir yerlerde öldürmüşlerdir. Mulcarn, fiziksel olarak kuzeyde bir yerlere kemiklerini bırakmıştır efsanelere göre, ancak ruhsal olarak gücü hala takipçilerini gözlemektedir. Mulcarn'ın Takipçileri soğuğun etkilerinden çok daha az etkilenir, çoğu zaman bir halk deniz kenarında nasıl en ince kıyafetleriyle geziyorsa, soğukta da öyle gezerler.

Animizm
Doğadaki güçlere ve özellikle hayvanlara tapan bu din, bu sayede doğanın yıkıcı etkilerinden daha az nasiplerini alırlar. Daha dirençlidirler her türlü doğal karmaşaya.

Eski Tanrılar Panteonu
En önemli tanrıların Rüzgar Tanrısı Atl, Su Tanrısı Dagon ve Toprak ile Verimlilik Tanrısı Nudh olduğu Pathenondur. Atl'a tapanların gemileri daha hızlı, Dagon'a tapanların gemileri daha güçlü olur; Nudh'a tapanların ise nüfusları daha hızlı artar. Kardeş olan iyi tanrı Atl ile kötü tanrı Dagon arasındaki savaşı anlatır genellikle.

Gnostizm
Bu kelime, bu evrende, Hümanistliği ve insanların tanrıyı kendi içlerinde arama yolculuklarını anlatır. Tanrı bireyin kendisidir, gücü ve bilgiyi kendi içinde bulacaktır. Oldukça derin bir din olmakla beraber, bu din, devletteki huzursuzlukların azalmasını sağlar.

Şamanizm
Ruhların ve Doğanın güçlerinin tapıldığı bu din, Animizim ile oldukça yakındır. Tek farkı, ruhlar ile iletişime geçme istekleridir. Geçmişi kolay kolay unutmamayı ve belkide gelecek hakkında bilgi almayı kolaylaştırır Şamanizm. Kehanetler, Şamanlarda bol görülen bir şeydir.




Birimler

Spoiler: Göster
Birlik Tipi
|
Kapladığı Yer
|
Kişi Sayısı
|
Saldırı Türü
Basit Ciritçi|
1
|
5
|Cirit/Uzun Mesafeli
Basit Mızraklı|
1
|
5
|Mızrak/Yakın Mesafeli

Filo Adı
|
Kapladığı Yer
|
Gemi Sayısı
|
Saldırı Türü
Basit Tekne|
1
|
4
|Silahsız




Örnek Tur
Spoiler: Göster
Birkaç sene sonra Adramelech, artık şehrin düzeninin sağlandığını düşünmeye başlamıştı. Yeni bir plan vardı aklında. Büyük bir şey değil ancak gelişimi sağlayacaktı. Mızrağını kaldırdı, Şehrin hafif dışındaki evinden şehrin içine indi. Yüz kişiyi bulmuş halkını etrafına topladı ve seslendi; “Halkım! Bana gönüllüler lazım ki içinde yaşadığımız çölün doğusuna ve kuzeyine gidecek, yeni topraklar keşfedecek! Ve bana işçiler lazım ki bir yerleşim daha kuracak!”

İki kişi öne çıktı. Akhe ve Dued’di adları. “Emrinizdeyiz.” dediler. Adra, Dued’i kuzeye, Akhe’yi doğuya gönderdi, yeni topraklar keşfetmek üzere. Akhe, görevinden korkuyordu. Çünkü Kuzey, onların efsanelerinde ölüm demekti. Ancak yinede gitti ve döndü. Kurulan şehre onun adı verildi. Halkının en iyi inşaatçılarını toplayıp kuzeye gitti aynı şekilde. Nehrin kenarına kurdular ikinci şehride; Lûn kadar iyi olmamıştı ama yinede güzeldi. İnsanlar oraya yerleştiler yavaşça.

O zamanlar Eun halkı sakin, rahattılar. Sorunları ve korkuları yoktu. Ne savaş ne hastalık bilen ölümsüz bir halktı. Beyaz gözleri, simsiyah saçları ve sarı/beyaz giysileri vardı. Kalın cüppeler giyerlerdi. İki metreye yakın boyları vardı ama çoğu yetmiş kiloyu geçmezlerdi. Çok çevik bir halktılar. Gözleri ile uzakları, çok uzakları görebilirlerdi. Ve huzurun arayışında, çölün her tarafına dağılmışlardı yıllar önce. Şimdi ise bir Lider, onları tekrar toparlamaya çalışıyordu.

[Hikayenin devamında diğer emirler de anlatılır]
...

Emirler;
-Kuzey sınırlarına bir şehir kurulur. Başkentteki bir grup asker oraya yönlendirilir.
-Doğu sınırlarındaki nehri tekip edecek bir keşif birliği göderilir (1 Birlik Mızrakçı)


Nüfus
Nüfus Artışı (%)   - Arttır
Mevcut Çiftçi Sayısı   - Arttır


Kültür Yaygınlığı
Mithilian Kültürü (%)   - Değişim Yok
Mithland Kültürü (%)   - Değişim Yok
Nor Loten Kültürü (%)   - Değişim Yok
Vainen Kültürü (%)   - Değişim Yok
Xelshua Kültürü (%)   - Değişim Yok

Flaur Kültürü (%)   - Değişim Yok
Odar Kültürü (%)   - Değişim Yok


Din Yaygınlığı
Animizm Dini (%)   - Değişim Yok
Eski Tanrılar-Atl (%)   - Attır
Eski Tanrılar-Dagon (%)   - Azalt
Eski Tanrılar-Nudh (%)   - Azalt
Gnostizm Dini (%)   - Azalt
Murlcarn Kültü (%)   - Değişim Yok
Şamanizm Dini (%)   - Değişim Yok

#rekt

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
GreatNES - Ülkeler, Haritalar, Hikaye ve Tur Bitimi
« Yanıtla #2 : 17 Mayıs 2010, 16:36:47 »
Ülkeler

Mithilian Cumhuriyeti -Marius (Kahverengi)

Başkent: Myth

Hikaye: 400 yıl önce şu anki topraklarına küçük bir topluluk olarak geldiler. İlk kurulan kenti Myth şuan bile başkentleridir. Onları buraya konuştuklarını iddia ettikleri ruhlar getirmişti. Kuruldukları yer, kilometrelerce boyunca dağlarla çevrili olduğundan fethetmek zordu. Bunun sayesinde yıllar boyunca korundular ve bu dağları tanıyarak savunmalarını geçilmez hale getirmeye çalıştılar. Gelişimci bir halk olduğundan bulundukları bölgeye kolayca yerleşip uyum sağladılar. Şu anki yöneticileri Marcus’dur.
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 404
Nüfus Artışı: +%3

Çiftçi Grubu: 8
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 80, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Mithilian Kültürü
Kültür: %100 Mithilian kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %100 Şamanizm



Vainen Krallığı - Nirnaeth (Açık Mavi)

Başkent: Vainé

Hikaye: Vainen halkı denizden, güneyden küçük bir halk olarak gelip yerleştiler. Genotip olarak beyaz tenli, koyu renk saçlı, uzun boylu insanlardılar. Kısa süre içinde başkentlerini, doğal bir liman kenti ve en gelişmiş şehirleri olan Vainé'i kurdular. Geldikleri yerde olduğu gibi denizin bütün imkanlarından faydalandılar, denizci bir toplum olarak yaşamayı sürdürmekteler.
Tür: Denizci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 408
Nüfus Artışı: +%2

Çiftçi Grubu: 8
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 80, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Vainen Kültürü
Kültür: %100 Vainen kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Dagon)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Dagon)



Nor Loten Krallık -Amras Ringeril (Mavi)

Başkent: Sophenia

Hikaye: Denizci aile klanı olarak doğudan gelen Loten halkı adalara ve deniz kıyısına yerleştiler. Bölgedeki Nior isimli göçebe halkla birleştikten sonra Nor Loten isminin aldılar. Başkentleri aynı zamanda en geniş şehirleri olan ticaret limanı Sopheniadır. 2 adada kurdukları şehirlerle denizcilikle geçinmekteler.
Tür: Denizci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 404
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 6
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 20, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 100/100
Ordu: 10 Basit Ciritçi, 30 Basit Mızraklı
Filo: 60 Basit Tekne

Ana Kültür: Nor Loten Kültürü
Kültür: %100 Nor Loten kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Atl)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Atl)



Mithland Krallığı -mit (Turuncu)

Başkent: Altın Boynuz

Hikaye: Çalışkan ve dürüst insanlardan oluşan bir barbar kavimi. Yiğit savaşçılar... Göçebe bir kabileyken yerleşik hayata geçmeye karar verirler ve kasabalarını kurarlar. Kabile şeflerini de kralları olarak seçerler.
Tür: Tundra Halkı

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Mithland Kültürü
Kültür: %100 Mithland kültürü

Ana Din: Animizm Kültü
Din: %100 Animizm Kültü



Xelshua Krallığı -Ropinie Hystria (Koyu Kırmızı)

Başkent: Talishan

Hikaye: Tanrılar katında yaşayan bir topluluktu. İyi ile kötünün düzen sürdüğü bir evrende, dengeyi sağlamak adına Yaratan’ın arzusuyla gönderildiler. Aralarındaki nadir liderler dışında, yeni düzene ayak uydurabilmeleri için çoğunun hafızası değiştirildi. Saklı kitaplarının önderliğinde, yeni bir düzen kurmaya çalıştılar. Verimli topraklara yerleşmeleri, onlar için avantaj oldu. Bilginleri, Şaman kahinler olarak öne çıktı. Pratik zekaları ve savaşçı özellikleri neticesinde, hayat kurmakta zorlanmadılar. Varoluşları gereği, iyi ya da kötü olarak adlandırılmadılar. Onlar Xelshua’ndı.
Tür: Savaşçı Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 418
Nüfus Artışı: +%2

Çiftçi Grubu: 7
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 70, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Xelshua Kültürü
Kültür: %100 Xelshua kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %95 Şamanizm, %5 Atl



Beyazip Krallığı -aNTiSePTiK (Lacivert)

Başkent: Süyuzur

Hikaye: Takımadalardan oluşan bir ülke, en merkezdeki büyük ada (Süyuzur) başkentleri. Şamanistlerdir, bir yerlerde... Ülkenin hükümdarı, aNTi isminde adil ve hırslı bir hükümdar.
Tür: Denizci-Savaşçı Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 412
Nüfus Artışı: +%3

Çiftçi Grubu: 6
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 60, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Beyazip Kültürü
Kültür: %100 Beyazip kültürü

Ana Din: Şamanizm
Din: %100 Şamanizm



Bresholnd Krallığı -johnconstantine (Yeşil)

Başkent: Bresholn

Hikaye: Kendi hallinde, dağlık alanlara ayak uydurup, güneyin engin yamaçlarında yaşayan bir krallık kurmuş halktır. Başkentlerini Tek Dağ(Engin Tepe) dedikleri, bulundukları yörenin en yüksek dağına inşa etmişlerdir. Hayvanlarla iyi anlaşırlar ve çevre etkenlerinden dolayı ehlileştirilmesi pek zor ve güçlü hayvanları kontrol altına almayı başabilmişlerdir. Hayvanlar üzerindeki bu etkilerinin benimsedikleri Animizim dininden geldiğine inanırlar.
Tür: Barışçıl Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Bresholnd Kültürü
Kültür: %100 Bresholnd kültürü

Ana Din: Animizm
Din: %100 Animizm



Dronest Krallığı -KoyuBeyaz (Gri)

Başkent: Restales

Hikaye: Kuzeyden göç eden kabileleri tek bir buyruk altında toplayan Someline Restales, kendi ismini verdiği şehirde yeni bir devlet kurdu. Yerleşik hayata geçtikten sonra tarımla uğraşmaya başlayan halkın en önemli ikinci geçim kaynağıysa ticaret oldu. Yapı olarak genelde kısa boylu ve çevik bir millet.
Tür: Barışçıl Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 416
Nüfus Artışı: +%4

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 50, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 2/100
Ordu: 2 Basit Mızraklı
Filo: -

Ana Kültür: Bresholnd Kültürü
Kültür: %100 Bresholnd kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %90 Eski Tanrılar Panteonu (Nudh), %10 Mulcarn Kültü



Aesirgand Krallığı -Elendil (Koyu Yeşil)

Başkent: Ásabragr

Hikaye: Aesirgand'lı insanlar ormanlarda yaşardı, verimli bahçeleri vardı. Soğuk ve buzlu Kuzey'den göç ettiklerinden bu yana Eski Tanrıları unutmadılar en çok Nudh'u sevdiler ve ona taptılar. "Nudh'ta onlara verimli topraklar bahşetti" diye inandılar. İnsanları iri idi, saçları çoğunlukla kızıl renk olurdu.
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 45, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 20/100
Ordu: 20 Basit Mızraklı
Filo: -

Ana Kültür: Aesirgand Kültürü
Kültür: %100 Aesirgand kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu (Nudh)




Malakim Krallığı -NPC (Sarı)

Başkent: Altın Şehir

Hikaye: -
Tür: Çöl Halkı

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Malakim Kültürü
Kültür: %100 Malakim kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu



Flaur Krallığı -NPC (Açık Sarı-Yeşil)

Başkent: Lailith

Hikaye: -
Tür: Gelişimci Halk

Spoiler: Göster
Popülasyon: 400
Nüfus Artışı: +%1

Çiftçi Grubu: 5
Maksimum Çiftçi Grubu: 240

Depolanan Yemek: +10
Stoklar: 40, 1 Turluk Yemek Mevcut

Mevcut Birim/Yapılabilir Birim: 0/100
Ordu: -
Filo: -

Ana Kültür: Flaur Kültürü
Kültür: %100 Flaur kültürü

Ana Din: Eski Tanrılar Panteonu (Baş Tanrı olarak; Nudh)
Din: %100 Eski Tanrılar Panteonu



#rekt

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
GreatNES - SSS
« Yanıtla #3 : 17 Mayıs 2010, 19:33:48 »
Keşif, Fetih/Sefer ve Sınır genişletmek?
-Bir adamı keşfe göndermek, gönderilen yerdeki Fog of War'ın kalkmasını sağlar. Her tur ne kadar yemek harcadığı filan, ilk mesajda bir yerlerde açıklanmıştır. Sınır genişletmek için sınırlarda bir yere şehir kurmak lazımdır. Şehrin kurulduğu yerin etrafında sınırlar büyüyecektir. Fetih/Sefer ise bir şehre doğru yapılmalıdır. Ne tür Hamle yaparsanız yapın, yön, yer vesaire belirtmeyi unutmayın!

Turlar? Sene bazında alırsak?
-İlk tur 0 senesinde başlıyor. İlk düzenin kurulduğu ve ilk ülkelerin kurulduğu yıl olarak alınıyor tarih kitaplarında. Her tur, yaklaşık olarak 15 seneye denk geliyor. Karakterleriniz ölümsüz değil, bu nedenle hanedan olarak almanız daha mantıklı olacaktır. ^^

Teknoloji?
-Şamanizm seçenler hariç büyücülük pek mevcut değil. Şamanizm seçenlerde sadece kehanet alanında bilgililer. Ancak, zamanla büyücülük, barutlu silahlar vesaire keşfedilecek. Tabi, barutlu silahın keşfedilmesi için en az bir devletin teknoloji eğilimli olması lazım. RP'leri buna göre olmalı. Aynı şey büyü ve aklınıza gelebilecek diğer tüm şyler için de geçerli. Dünyada bir şeylerin ortaya çıkması, oyuncuların oyundaki eğilimlerine bağlı.

Sayılar?
-1 Nüfus yaklaşık 100 insana tekabul etmektedir. Aynı zamanda her birlikte kaç tane kişi olduğu yazmaktadır.





Haritalar ve Tarihçe

-



İkinci Tur: 4 Temmuz saat 17:00'da bitecek.
Eğer herkes daha önce gönderirse, yeni tura daha erken başlarız.
#rekt

Çevrimdışı Ropinie Hystria

  • **
  • 172
  • Rom: 10
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #4 : 20 Mayıs 2010, 12:03:49 »
Şikayetim var, turlar arası bu kadar uzun olmasın :/

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #5 : 20 Mayıs 2010, 12:05:21 »
Valla Nirnaeth ile Marius'u bekliyoruz. Yazsalar geçicez turu direk. Kafalarına kafalarına vurmak lazım :P

Bu arada; Mit bi süre oynayamayacağını söyledi. Devletini oyunda bırakıyorum, istediği zaman başlar :)
#rekt

Çevrimdışı Ropinie Hystria

  • **
  • 172
  • Rom: 10
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #6 : 20 Mayıs 2010, 12:07:27 »
Daha çok oyuncu için Kurgu İskelesi'nde paylaşım yapan arkadaşların yakasına yapışmak senin görevin :rr

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #7 : 20 Mayıs 2010, 12:09:43 »
Daha çok oyuncu için Kurgu İskelesin'de paylaşım yapan arkadaşların yakasına yapışmak senin görevin :rr

Magicalbronze'a sordum, en son "Röaar" dedi. Sanırım 'bu sitede kuralları ben koyarım' anlamına geliyordu. Malkavian'a sormak lazım. Arlinon. Madcap oynamıyor, bu kadar kurala gelemem ben dedi. :P Başka biri varsa bu kadar kuralı kaldırabileceğini düşündüğün, sen de çağır. Her şeyi devletten beklemeyin aaa :P

Şaka bi yana, katılmak isteyen varsa buraya yazsın =)
#rekt

Çevrimdışı Ropinie Hystria

  • **
  • 172
  • Rom: 10
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #8 : 20 Mayıs 2010, 12:12:51 »
Malkavian geldi aklıma, johnconstantine geldi, kusad geldi, KoyuBeyaz'da oynar diye tahmin ediyorum, bir de Nihbrin -ki büyük ihtimalle zorla getirilmesi gerekecek-. Bir sor istersen.

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #9 : 20 Mayıs 2010, 12:14:02 »
Malkavian geldi aklıma, johnconstantine geldi, kusad geldi, KoyuBeyaz'da oynar diye tahmin ediyorum, bir de Nihbrin -ki büyük ihtimalle zorla getirilmesi gerekecek-. Bir sor istersen.

Nibhrin'i döverek getiririz. KoyuBeyaz'la Kusad'a sen sor, diğerlerine ben. İş bölümü yapalım :P
#rekt

Çevrimdışı Ropinie Hystria

  • **
  • 172
  • Rom: 10
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #10 : 20 Mayıs 2010, 12:14:50 »
KokuBeyaz? alksjdhalsjkdhlsad

neyse, tamamdır :)

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #11 : 20 Mayıs 2010, 12:16:00 »
KokuBeyaz? alksjdhalsjkdhlsad

neyse, tamamdır :)

Olmadı bu. Meteorlar yaklaşıyor sanırım ülkene doğru... :P
#rekt

Çevrimdışı Malkavian

  • *****
  • 2152
  • Rom: 57
  • I was lost in the pages of a book full of death..
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #12 : 20 Mayıs 2010, 12:27:46 »
Ben gelirim ama şu kuralları bi okuyayım balıklama girip bişeyleri yanlış yapmak itemiyorum :)

Çevrimdışı Baal Adramelech

  • *****
  • 1838
  • Rom: 59
  • The Hermit
    • Profili Görüntüle
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #13 : 20 Mayıs 2010, 12:36:57 »
Ben gelirim ama şu kuralları bi okuyayım balıklama girip bişeyleri yanlış yapmak itemiyorum :)

Oo süper. Sanırım John'da gelecek. :) Güzel oldu güzel. Ama sanırım haritayı biraz genişletmem gerek :)
#rekt

Çevrimdışı Wanderer

  • ****
  • 1503
  • Rom: 28
  • Uzun günler ve hoş geceler dilerim.
    • Profili Görüntüle
    • Blog Sayfam - Yolsuz Yolcu
Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #14 : 20 Mayıs 2010, 12:41:35 »
Ben deee xD Baal'cığım ilk FRP katılımım olacak biliyorsun... =)
May the force, be with you.

Kayıp Rıhtım Arşiv Forum

Ynt: GreatNES - Giriş ve Kurallar
« Yanıtla #14 : 20 Mayıs 2010, 12:41:35 »