Heroes Of Storm'a başlamak çok istiyorum. Ancak çok online olmayı isteyen bir oyun. Battlenet ekranında hep elim gidiyor bakalım daha ne kadar dayanacağım.
Oynayan arkadaşlar biraz daha oyunun şu anki durumu hakkında bilgi verirlerse çok iyi olur. Ne durumda oyun? Hangi özellikler var LoL ve DOTA'dan farklı olarak? Maç sistemi nasıl?
LoL'ü fazla bilmiyorum ama DotA ile karşılaştırmak gerekirse birkaç şey sıralayabilirim. Öncelikle oyunde henüz yeteri kadar fazla hero yok ve heroların hepsi DotA'daki gibi açık değil, LoL'deki gibi haftalık rotasyonlarla bedava herolar var, rotasyonda olmayanları da goldla alabiliyorsunuz. Bir heroyla oynadıkça normal hesabınızın levelı ve hero levelınız artıyor. Hero levelı yeni skiller ve skinler açıyor, bazı levellarda ekstra gold falan veriyor. Hero levelı ilginç bir yenilik, oyunu çok az oynamama rağmen hoşuma gitti.
Hesabınızın level atlaması LoL ve DotA'daki kadar zor değil, ranked oyuna girmek için diğerleri kadar bekletmiyor sizi oyun, ama ben 30 level olamadım henüz, o yüzden lig sistemi hakkında bilgi veremeyeceğim.
Oyun aratırken önce heronuzu seçiyorsunuz, bu diğer oyunlardaki gibi "ben x oynayacağım!" "yok sen noobsun ben oynayacağım!" gibi diyalogları önlese de 5 kişi parti yapıp girmediğiniz sürece bir pick stratejisi yapmanız imkansız. Bir anda kendinizi supportsuz, tanksız, 5 assassinli (carry) bir oyunda bulabilirsiniz. Oyun roller konusunda maç bulurken yardımcı olmuyor, olsa daha iyi olurdu. Tabi ranked durumunu bilmiyorum, belirteyim tekrar.
Oyunda birkaç farklı harita ve mod var. Tamamen rastgele geliyorlar, oynadıkça alışıyorsunuz. Birbirlerine kıyasla dengeliler, işte bu çok zor bu çok kolay diye bir durum yok. Ama bazıları kişisel zevke göre daha eğlenceli gelebilir.
Oyun içine değinmek gerekirse, illa ki okumuşsunuzdur da ben de bahsedeyim. Oyunda bir item sistemi yok, level atlama ve xp alma ise farklı işliyor. Tüm oyuncuların aldıkları xpler takımınıza ait bir havuzda birikiyor, belli bir sınıra ulaşınca takım olarak level atlıyorsunuz ve skilllerinizi gelen seçeneklerle istediğinize göre modifiye ediyorsunuz. Stratejik değişiklikler oyuna büyük etki edebiliyor ve çeşitlilik katıyor. Kill olayı da diğer oyunlardan farklı, "ks"[*]kill steal (kill çalma)[/*] mantığı yok, bir rakibe saldırırken yardımcı olan herkes kill almış sayılıyor, insanlığın huzuru için güzel bir adım olarak değerlendiriyorum.
Heroes of the Storm'la alakalı aklıma gelenler şimdilik bunlar, oldukça basit ve eğlenceli bir oyun. Rakiplerine göre maçların daha hızlı bitmesi (ölçmedim ama ortalama 20 dakika diyebilirim) sakince oynayabilmenizi ve daha az kanser olmanızı sağlıyor. LoL ve DotA'ya göre çok daha huzurlu bir oyun.