nWoD Kuralları 5: Dövüş Kuralları

GFpd5

Birinci adım: Initiative

Herkes Initiative zarı atar: Dexterity + Composure + 1. Initiative zarında en çok başarılı zar atan kişi ilk hamleyi yapmaya hak kazanır.

İkinci adım: Saldırı

*Silahsız yakın dövüş: Strength + Brawl eksi rakibin Defence ve Armor değerleri.
*Silahlı yakın dövüş: Strength + Weaponry eksi rakibin Defence ve Armor değerleri.
*Ok veya silahla uzun mesafeli atış: Dexterity + Firearms eksi rakibin Armor değeri.
*Fırlatmalık silahla uzun mesafeli atış: Dexterity + Athletics eksi rakibin Defence ve Armor değerleri.

Silahların veya yapılan hamlenin getirdiği bonus değerleri zar sayısına eklenir ve ortam şartlarından veya mevcut durumdan ötürü gelen penaltılar zar sayısından çıkarılır. Her başarılı atış Health barındaki bir puana denk gelir; hasar tipi yapılan saldırının çeşidine göre belirlenir.

Oyun yöneticisi saldırıyı ve sonuçlarını hikaye içinde anlatır.

Olası Değişkenler

*Ateşi Üzerine Çekmek: Merit’siz bir tur gerektirir ve Defence değeri yok sayılabilir.

*Hedefe Dokunmak (Kısa mesafeli dövüşler): Dexterity + Brawl veya Dexteriy + Weaponry; Armor geçerli ya da geçersiz olabilir, Defence değeri geçerlidir.

*Her Şeyiyle Saldırma: Brawl veya Weaponary değerlerine +2 bonus verir fakat Defence değeri kaybolur.

*Herhangi Bir Uzva Nişan Almak: Göğüs -1, kol veya bacak -2, kafa -3, el -4, göz -5 penaltı.

*Kısa Menzilli Otomatik Atış: 3 mermi tek bir hedefe isabet edebilir ve her zar +1 bonus alınır.

*Mesafe Artışı: Orta mesafeye -2, uzun mesafeye -4 penaltı.

*Nişan Alma: Her tur +1 zar, +3e kadar çıkabilir.

*Orta Menzilli Otomatik Atış: 10 veya daha fazla mermi 3 kişiye kadar isabet edebilir, her atışta +2 bonus alınır ve hedef bir kişiden fazlaysa kişi başı -1 penaltı alınır.

*Dodge: Hedefin Defence değerini iki katına çıkarır. Karakterler Dodge yaparak oynayacakları sonraki turu harcamış olurlar, ancak bu aksiyon, dövüşün her anında, sırası gelmediği halde bile kullanılabilir.

*Saklanılan Yerden Ateş Etmek: Ateş edenin saklanma durumu (-1,-2,-3) ateşe karşılık verme penaltısı sebebiyle 1 düşer.

*Saklanma: Neredeyse saklanılmışsa -1, vücudun bir kısmı gizlenmişse -2, oldukça iyi saklanılmışsa -3 zar alınır ve tamamen saklanılmışsa  ‘Cover’ durumu olur.

*Tepki Veremeyecek Durumdaki Hedefler: Defence değerleri yok sayılır.

*Uzun Menzilli Otomatik Atış: 20 veya daha fazla mermi ateş edenin istediği hedeflere gider fakat sonucu Oyun yöneticisi belirler. Her saldırı zarına +3 bonus alınır; eğer birden fazla hedef varsa her hedef için -1 penaltı alınır.

*Willpower: Bir turluk Resistance değerlerine (Stamina, Resolve, Composure veya Defence) 3 zar veya +2 bonus eklenir.

*Yakın Dövüşte Ateş Etmek: Dövüşte sakınılan kişi başına -2 penaltı. (Otomatik atış kuralları geçerli sayılmaz)

*Yerde Yatar Pozisyonda Nişan Almak: Uzun mesafede isabet zorluğuna -2 penaltı, kısa mesafede atış başarılı olduğunda verilen hasara +2 bonus.

*Zayıf Elle Saldırmak: -2 penaltı.

*Zırh Delici: Kullanılan cismin özelliği doğrultusunda karşı tarafın Armor değerini eksiltir.

#
Yiğit Levent | Baal Adramelech