nWoD Kuralları 4: Ekipman, Eşyalar ve Araçlar

ZqvPs

Oyundaki her objeyi, tramvatik ve zorlu anlarda kullanmak mümkündür. Sonuçta tehlikeli bir durumla karşılaştığında insan,  eline ne geçerse kullanır. Aşağıda örnek objeler bulabileceğiniz gibi, bu tür objelerin değerleri hakkında da bilgiler verilecek.

Eşyalar

Durability: Eşyanın materyal sağlamlığı. Bir eşyaya karşı atılan saldırı zarının hasar vermesi için önce eşyanın durability değerini geçmesi gerekmektedir. Durability değerini geçen her başarılı zar hasar kabul edilir. Yani 5 başarılı zar ve 3 Durability varsa, 2 hasar verilmiş olur. Aggravated olarak verilen hasar, cisimin durability değerini sıfıra indirir.

Durability
Materyal
1 Tahta, Sert plastik, Kalın cam
2 Taş, Alüminyum
3 Demir, Çelik
+1 her güçlendirilmiş katman

Size: Boyutu temsil eder. Size 1 olan cisimler ele sığar, 2 olanlar kişinin üstünde saklayabileceği şeylerdir. Daha büyüklerinin size değeri ihmal edilebilir.

Size
Object
1 Pistol
2 Sword
4 Spear
5 Door
10 2-seat sports car
15 SUV
20 Dump truck

Structure: Bir cismin structure yani yapı değeri, o cismin ne kadar hasar alabileceğini gösterir. Durability+Size ile ölçülür. Eğer bir materyalin Structure değerindeki, Durability kısmının tamamı hasar alırsa, cisim -1 penaltı vermeye başlar kullanana. Tüm structure değeri bittiğinde ise cisim kullanılmaz hale gelir. Tüm Lethal ve Bashing hasarları cisimler için aynı kabul edilir.

Damage: Cismin kullanıldığında vereceği hasar. Durability veya Size değerinden en az olandır. Bu değer saldırı zarlarına bonus olarak eklenir. Eğer silah o an yerden rastgele bulunmuş bir şeyse, bu zar -1 alır.

[stextbox id=”black”]Örnek Objeler

Beysbol Sopası: Durability 1 (2’ye katmanlı), Size 2, Structure 4, Damage 2
Çit, Çelik: Durability 3, Size 6, Structure 9, Damage 3
Çit, Tel Örgü: Durability 2, Size 4, Structure 6, Damage 2
Demir Bar: Durability 3, Size 2, Structure 5, Damage 2
Dolap, Tahta: Durability 1, Size 4, Structure 5, Damage 1
Kapı, Banka Kasası: Durability 3 (10’a kadar katmanlı), Size 8, Structure 18, Damage 8
Kapı, Demir (Güvenlik): Durability 3, Size 5, Structure 8, Damage 3
Kapı, Tahta (Dış): Durability 2, Size 5, Structure 7, Damage 2
Kapı, Tahta(İç): Durability 1, Size 5, Structure 6, Damage 1
Kasa, Tahta: Durability 1, Size 4, Structure 5, Damage 1
Pano: Durability 1, Size 3, Structure 4, Damage 1
Pencere: Durability 1, Size 3 (ortalama), Structure 4, Damage 1
Rögar Kapağı: Durability 3, Size 3, Structure 6, Damage 3
Sandalye, Tahta: Durability 1, Size 4, Structure 5, Damage 1
Sertleştirilmiş Çelik: Durability 3, Size 2 (değişken), Structure 5, Damage 2
Sokak Lambası, Çelik: Durability 3, Size 8, Structure 11, Damage 3
Tabut: Durability 1, Size 6, Structure 7, Damage 1

Kapı kırmak: Strength+Stamina. Yeterli hasar verildiğinde kapının kilidi kırılır.

Kapının arkasında durmak: Strength+Stamina. Atılan başarılar kapının Durability değerine eklenir. Karakterler kapıya kırmak için yapılan saldırılardan gelen hasarların (tabii önce durability değerini geçmesi gerekir) yarısını alır. Bu kural diğer kapaklı şeyler için de geçerli.

Ekipmanlar

Silah Bakımı Teçhizatı: Bir silahı tamir ederken veya bakımını yaparken zar verir. Durability: 2, Size: 2, Structure: 4, Cost: ••

Biber Gazı Spreyi: Dexterity+Athletics-1 ile zar atılır. Maksimum menzili bir metredir. Düşmanın Defense değeri sayılır. Eğer başarılı olursa düşman sahne boyunca -5 penaltı alır her şeye. Durability: 1, Size: 0, Structure: 1, Cost: yok

El feneri: Işık kaynağı. El feneri kullanırken ikinci bir eşya kullanmak nispeten zordur, silah kullanırken özellikle, karanlığa göre -2 veya -3 penaltı alır. Durability: 1, Size: 1, Structure: 2, Cost: yok

Gaz Maskesi: Hava yoluyla bulaşan zehir ve toksinlere karşı direnirken zar ekler (dört veya beş kadar olabilir). Durability: 1, Size: 2, Structure: 3, Cost: ••

Gece Görüş Gözlüğü: Işıksız ortam penaltılarını almaz kişi. Birden ışığa çıkılırsa uzun bir süre geçici körlük yaşar. Durability: 1, Size: 1, Structure: 2, Cost: ••

Gözetleme Ekipmanları: Birisini gözetlerken bonuslar verir. Kameralar, ses kayıt eşyaları vesaire. Durability: 1, Size: 3, Structure: 4, Cost: •••

İlk Yardım Seti: İş veya genel kazalarda ilk yardımı yaparken zar verir. Durability: 1, Size: 2, Structure: 3, Cost: • veya ••

Maymuncuk: Mekanik kilitleri anahtarsız açmaya çalışırken zar verir. Durability: 2, Size: 1, Structure: 3, Cost: •••

Nişangah, Dürbün: Bu teçhizat uzun mesafe atışı penaltısını -4’den -2’ye düşürür. Durability: 1, Size: 1, Structure: 2, Cost: •••

Nişangah, Lazer: Ortalama mesafeden alınan -2 penaltısı sıfırlanır. Uzun mesafede -4 penaltısı hala durmaktadır. Durability: 1, Size: 1, Structure: 2, Cost: •••

Otomotiv Aletleri: Araba tamiri sırasında zar verir. Durability: 2-3, Size: 1-5, Structure: değişken, Cost: • ila ••••

Patlayıcı Teçhizatı: Patlayıcıları uzaktan patlatmak için çeşitli eşyalar içerir. Durability: 2, Size: 2, Structure: 4, Cost •••

Susturucu: Silahı sessizleştiren bu eklenti,silahın duyulması için Wits+Composure atılmasını gerektirir. Uyumsuz silahlara eklenemez. Durability: 3, Size: 1, Structure: 4, Cost: •••

Tırmanma Ekipmanları: Tırmanma sırasında zar verir. Durability: 2, Size: 2, Structure: 4, Cost: ••

Vahşi Hayat Teçhizatı: Durability: 1-3, Size: 1-4, Structure: değişken, Cost: • ila •••

Araçlar

Araçlar obje kurallarına tabidir. Ancak bir kaç zayıf noktaları mevcut:

Benzin Deposu: Durability 6, Size 2, Structure 8, Kapıyı hedeflemeye çalışan kişi -3 alır.
Kapı: Durability: 3, Size: 3, Structure: 6, Kapıyı hedeflemeye çalışan kişi -1 alır. Kırık kapılar arkasındaki kişilere korunma bonusu vermezler.
Lastik: Durability: 1, Size: 2, Structure: 3, Lastik hedeflemeye çalışan kişi -3 alır. Her patlak teker, sürücüye -2 penaltı verir kullanırken. Eğer iki tekerlek giderse, araba hareket edemez hale gelir.
Pencere: Durability: 1, Size: 3, Structure: 4, Pencereyi hedeflemeye çalışan kişi -1 alır.

Araçta saklanmak: Arabada oturan tüm yolcular Full Cover içinde sayılırlar.

Arabayı kullanmak için zar atmak: Arabayı kullanırken genelde zar atmak gerekmese de, bazı durumlarda Dexterity+Drive+Handling atılmalıdır. Bu durumlar, lastik patladığında, manevra yapıldığında, hızlı giderken birden frene basıldığında (Acceleration değerinin her katı için -1 penaltı), yol durumu güvenli değilse, herhangi saldırı aracın Durability değerini geçtiğinde, güvenli hızı aşıldığında (her ekstra 50 km hız için -1 penaltı), hedefe toslamak için ve benzeri durumlarda. Aracı döndürürken her

Araçtan atlamak: Her 15 kilometre hız için 1 bashing hasarı alır karakter. Eğer 160 km veya daha hızlı gidiyorsa, direk 10 lethal hasar alır. Bu hasarları almamak için yuvarlanmayı deneyebilirsiniz (Dexterity+Athletics), her başarı hasar seviyesini 1:1 oranında azaltacaktır.

Kazalar ve Çarpışmalar: Çarpmanın olup olmadığına anlamak için Dexterity+Drive+Handling zarı atılır, bundan sonrası çarpılan şeye göre değişir.

Eğer sürücü bir insana çarpmak istiyorsa, atılmış zardan, bu kişinin defense değeri azaltılır. Tek bir başarılı zar, çarpıldı demektir. Kişiye verilen hasar Size+(her 15 km hız için +1) zarı atılarak belirlenir. Gelen başarılardan çarpılan kişinin armor değeri çıkarılır. Son kalan sayı verilen Bashing hasarı sayısıdır.

Eğer hedef bir duvar, kapı veya direkse, çarpışma zarı atıldıktan sonra başarılıysa, Size+(her 15 km hız için +1) zarı atılır ve gelen başarı sayısından Durability’i geçen kısmı cismine hasar verir. Bu zardan gelen başarı sayısı aynı zamanda aracın Durability değeriyle de karşılaştırılır ve eğer geçiyorsa, geçen kısmının yarısı kadar hasar alır araç da. Eğer bu çarpma sonucunda, çarpılan cisim hiç hasar almadıysa, gelen başarı sayısı aracın Durability değeri ile karşılaştırılır ve bu değeri geçen tüm başarılı zarlar araca hasar verir.

Eğer bir araç diğerine çarpıyorsa, iki aracı kullananlar Dexterity+Drive+Handling zarı atarlar karşılıklı olarak. Eğer çarpmaya çalışanın, çarpmaktan kaçana göre daha az başarısı olursa, çarpılan kişi yoldan çekilmiş ve kaçmıştır. Eğer eşit gelirse, çarpmaya çalışan ıskalar. Bu durumda çarpmaya çalışan tekrar Dexterity+Drive+Handling zarı atmalıdır ki arabanın kontrolünü elinde tutsun. Eğer çarpanın başarı sayısı daha fazla gelirse, başarı ile araca çarpar.

Size+(her 15 km hız için +1) zarı atılır ve karşıdaki aracın Durability değerini geçen tüm başarılar hasar verir. Başarı sayısı aynı zamanda çarpan arabanın Durability değeri ile de karşılaştırılır ve bu sayının üstünde kalan başarı sayısının yarısı kadar (aşağıya yuvarla) hasar alır çarpan araç. Eğer çarpan arabanın bu atışı çarpılanın Durability değerini geçmezse, atılan tüm başarılı zarlardan çarpanın arabasının Durability değerlerini geçen kısmı, aynen çarpan arabaya hasar verir.

Arabaların içinde oturan kişiler, kendi arabalarının kaybettikleri Structure’ın yarısı kadar (aşağı yuvarla) Bashing hasarı alırlar. Hava yastığı veya koruyucu kemerler 1-3 arası azaltabilir bu hasarı. Aynı zamanda giyilen Armor da hasar sayısını azaltır (zar sayısını değil).

Eğer iki araba kafa kafaya çarpışıyorsa, Dexterity+Drive+Handling zarı atmaya gerek yoktur. Aynı zamanda iki aracın da attığı Size+(her 15 km hız için +1) zarlarından gelen başarı sayısı toplanır ve iki araçla da karşılaştırılır.

Motosiklet kullanan kişilerin araçlarının aldığı Structure hasarı, sürücülerine aynen yansır. Çünkü bir kasası yoktur etrafında koruyacak. Ancak eğer gelen hasar miktarı, Motorsikletin Durability değerini geçmezse, kimse hasar almaz.

[stextbox id=”black”]Örnek Araçlar

 Motorsiklet: Durability: 2, Size: 7, Structure: 9, Acceleration: 20 kph, Safe Speed: 145 kph, Maximum Speed: 260 kph, Handling: 4-5

Spor Arabası: Durability: 2, Size: 10, Structure: 12, Acceleration: 20 kph, Safe Speed: 180 kph, Maximum Speed: 260 kph, Handling: 4

Küçük Araba: Durability: 3, Size: 9, Structure: 12, Acceleration: 15 kph, Safe Speed: 110 kph, Maximum Speed: 210 kph, Handling: 3

Orta Boy Araba (Sedan): Durability: 3, Size: 12, Structure: 15, Acceleration: 14 kph, Safe Speed: 120 kph, Maximum Speed: 200 kph, Handling: 2-3

Tam Boyut Araba (Aile Arabası): Durability: 3, Size: 14, Structure: 17, Acceleration: 12 kph, Safe Speed: 112 kph, Maximum Speed: 190 kph, Handling: 1

Arazi Aracı/Pikap/Kamyonet: Durability: 3, Size: 15, Structure: 18, Acceleration: 13 kph, Safe Speed: 110 kph, Maximum Speed: 185 kph, Handling: 0

Tır (römork hariç): Durability: 3, Size: 18, Structure: 21, Acceleration: 10 kph, Safe Speed: 110 kph, Maximum Speed: 180 kph, Handling: -1

Otobüs: Durability: 3, Size: 21, Structure: 24, Acceleration: 10 kph, Safe Speed: 95 kph, Maximum Speed: 160 kph, Handling: -2

#
Yiğit Levent | Baal Adramelech