Peşin uyarı; Bazen, hafifçe +18'e kaçabilir. Abartılabilir, abartılmayabilir, ne olursa olsun söylemek lazım dimi?
Port More
Son bir kaç senedir hiç değişmemiş, Amerika'nın soğuk kuzey-doğusundaki bir şehir. Çok büyük bir nüfusu olmamasına karşın, modern ve sanayinin arttığı bir yer burası. Atlas okyanusuna olan kıyısı sayesinde ticaretin gelişmiş olduğu bir balıkçı kasabası idi yakın yüzyılda. Ancak büyük bir nüfus artışı oldu İkinci Dünya savaşından sonra.
Efsaneler söyler ki, Port More'nin kurulduğu yerin yakınlarında, bir takım kanlı ayinlere sahip kabileler yaşar ve kan ile deniz tanrılarına adak adarlarmış. Bu nedenle şu anda o şehirde yaşayandan çok ama çok daha fazla kişinin kemikleri, şehrin altındaki toplu mezarlarda bulunmaktaymış.
Tabi ki, yerel efsanelere bu günlerde kimse inanmamakta... İnsanlar, geçmişteki korkularını unutmayı o kadar istediler ki, gerçekten unutur oldular.
Harita http://www.kayiprihtim.org/wod/
Vampirler'e Dair
Vampirler hakkında pek bir bilgi verilmeyecek. Oyuncular Vampir olmanın ne olduğunu temel düzeyde bilip buna göre rol yapabildikten sonra kalan her şey, evrenin kurallarını vesaireyi oyun içinde öğrenecekler...
Bilinmesi gereken bir kaç şeyi söylemek iyi olur yine de. 'Kindred', Vampirlerin birbirlerine seslenme biçimidir. 'Vitae', kan demektir.
'Prince' denilen kişi (ki kadın da olsa erkek de olsa aynı ismi alır) şehre atanmış ve oradaki tüm vampirlerden sorumlu olan kişidir. Bir şehirde bir kaç Prince olabilir ve birbirlerinden nefret ederler genellikle. 'Sire', bir vampirin eğitmenidir. Genellikle o kişiyi vampire dönüştüren kişidir. 'Neonate', yeni vampirlere denir. Birkaç yüz yıl kadar yaşamış vampirlere 'Elder'; Bin yıl yaşamış vampirlere 'Ancient' denir. Elbette Ancient sayısı oldukça azdır ve pek çoğunun yeri bilinmemektedir. Elder'ler ise Prince'in akıl danıştığı kişiler olarak görev yaparlar.
'Ghoul', bir vampirin hizmeti altında, o vampirin kanını içerek bir miktar güç kazanan ölümlülere denir. Bunlar genellikle gündüzleri koruma görevlerini görürler.
'Elysium', önemli bir vampirin mekanıdır. 'Haven' ise bir Kindred'in yaşayabileceği güvenli ev anlamına gelir.
Her ne kadar vampirler özgür gözükseler de, çoğu Prens'in dört büyük kurala saygısı vardır. Bu kuralları çoğu uygular;
Maskeli Balo Gerçek yüzünü asla ölümlülere gösterme.
Çocuk Vampir yaptığın kişinin, eğitilene kadar yaptığı her hatadan sorumlusun.
Amarant Kendi türünden birini öldürmen yasaktır.
Mülk Bir yerde, o yerin sahibinin sözü geçerlidir. Şehirde Prens'in, Elysium'da Liderin, Haven'lerde Vampirin.
Clanlar'a Dair
Clanlar Sire'dan Neonate'e, kan bağı ile geçen ortak özelliklerin olduğu aileler gibidir. Dünya'daki Clanlar şunlardır;
| Daeva
Daeva, şehvetli duygusal ve arzulu. Cinsel avcılar ve şehvetli hedonistsler bu klana aittirler.
Lanetlilerin en eski Clanlarından biri kabul edilir Daeva. Perslere dayandığı söylenir tarihçilerce; Aesma Daeva denilen bir şahıstan bahsedilir. Ancak bir diğer ihtimal başka bir… ‘varlığın’ onları vampir yaptığı yönünde. |
|
| Gangrel
Gangrel, şiddetli, hayvani ve ilkel. Biçim değiştirme üzerine güçleri vardır.
Gangrel eski bir Clan olarak görülür ve insanların ilk zamanlarına kadar uzanan bir geçmişleri olduğunu tahmin edilir. En eski Gangrel’lerin anlatabildiklerinin az bir kısmından çıkarılan şey, İskandinavya’dan gelmiş olduklarıdır. |
|
| Mekhet
Mekhet hızlı, zeki ve ihtiyatlıdır. Gölgede saklanan ve kurbanlarını hızlı, gizlice öldüren vampir efsanelerini duyduysanız, bahsedilenler büyük ihtimalle Mekhet soyuna üyedir.
Soyları Antik veya Klasik zamanların firavunlarına ve filozof-krallarına dayanmaktadır diye düşünülüyor. Mekhet’in Mısırca dilindeki anlamı “Muska”dır. |
|
| Nosferatu
Nosferatu saklanır, korkutur ve güçlüdür. Karşısındakini görünüşüyle de olsa, gücüyle de, ikna etmenin bir yolunu bulur.
Nosferatu diğer Clanlara göre çok daha gençtir. Roma’nın kuruluşundan kısa bir süre önce kurulduğu düşünülmektedir. Doğu Fransa, Almanya ve o civarlarda ilk defa görülmüştür. Ancak şimdilerde Doğu Avrupa’ya yayılmışlardır. |
|
| Ventrue
Ventrue, kralımsı, lider ve aristokratiktir. Büyük Krallardan yöneticilere, antik zamanlardan günümüze olmuş her önemli pozisyonda onlar oturmuştur.
Şaşırtıcı kısmı, Ventrue en genç Clanlardan biridir. Roma zamanında oluştuğu düşünülmektedir. Camarilla’nın (Roma’yı gizlice yöneten Vampir grubu. İlk ve son “Bileşmiş” vampir topluluğu) ana yöneticiliği onlara aitti. Onlar ayakta tutuyordu. Şimdilerde ise dünyanın pek çok tarafında, önemli pozisyonlarda çalışmaktalar. |
|
Bloodlinelara Dair
Bloodline, bir Clan'ın alt koludur. Clanın özelliklerini genellikle taşır, ancak özel bazı yetilere de sahiptirler. Çok büyük ve çok küçük Bloodlinelar ile karşılaşacaksınız oyun boyunca. Her Clan'ın yüzlerce Bloodline'ı olduğu için, hepsini yazmayı planlamıyorum buraya.
Covenantlara Dair
Covenantlar, bir vampirin savunduklarına göre katıldığı gruplardır. Bazı Covenantlar belirli Clanların üyeleri kabul eder, bazıları da her gelmek isteyeni üyesi kabul eder.Dünyaca bilinen 7 adet Covenant vardır ancak onların hepsini oyunda görmeyeceksiniz, ancak hiç bir yerde bulunmaya Covenantları oyun içine ekleme ihtimalim de mevcut. Kısaca Covenantlar;
The Carthian Movement; Vampirleri tekrardan büyük ve düzenli bir topluluk haline getirmeyi istiyor.
Lancea Sanctum; Vampirleri Hristiyan mitolojisine göre yorumluyor ve buna göre davranıyorlar.
Circle of Crone; Büyücü ve Cadı vampirleri topluyor.
Ordo Dracul; Dracula tarafından kurulduğu düşünülen grup. Mistik bilgileri yönettikleri söylenir.
VII; Diğer tüm vampirleri öldürmeyi isteyen bir organizasyon. Kimse kaç kişi olduklarını bilmiyor.
Unaligned; Belirli bir gruba üye olmayan vampirlere deniyor.
Embrace'e Dair
Embrace... Yani "Kucaklama". Bir vampir yapma işlemine denir.
Önce kurbanın kanını neredeyse son damlasına kadar içersiniz. Ölü olmalıdır ancak ölmez. Ve güç kaybeder... O, gözlerinizin önünde solup gidecekken neredeyse, kendi kanınızı akıtırsınız dudaklarına. Onu içen ölümlüden uzak durur Ölüm Meleği. Böylelikle Neonate olarak başlamış olur, belki yüzyıllar, belki de günler sürecek olan yolculuğuna...
Vampirler; Efsaneler ve Gerçekler
Vampirler kan içerek hayatlarını sürdürebilir: Gerçek. Uzun süre kan içmeyen vampir kontrolünü kaybeden ve vahşi bir hayvan gibi etrafa saldırmaya başlar. Eğer o halde bile kan bulamazsa, ölür.
Vampirler ölümlü gibi davranabilir: Gerçek. Vampir vücudundaki Vitae'nin bir kısmını harcayarak vücudunu ısıtabilir, beyaz tenini hafif kızartabilir, kalbini attırabilir. Aynı zamanda nefes alıyor gibi yapabilir. Vampirler sevişebilir ve bundan zevkte alırlar. Ancak duygunun neredeyse yok olduğunu düşünürsek, pek romantik olmaz davranışları.
Kazık vampirleri öldürür: Efsane. Kazık eğer vampirin kalbine sokulursa, Vampir felç olur ve bilinmeyen uykulara dalarlar. Bu süre içinde iyice çürüyüp ölme ihtimalleri de vardır tabi.
Vampirler kameralarda ve aynalarda insan gibi görünmezler: Gerçek. Vampirler aynada, kamerada veya resimlerde belirsiz gözükürler. Sanki çok hızlı hareket etmişler de, görüntü bulanıklaşmış bu yüzden gibidir. Bir miktar Vitae harcanarak kısa süreliğine bu da değiştirilebilir.
Gün ışığı vampirleri öldürür: Gerçek. Vampirler gün ışığında ve gün ışığını iyi derecede taklit edebilen yapay ışıklarda ölürler.
Sarımsak ve Nehirler vampirleri uzaklaştırır: Efsane. Söz etmeye bile gerek yok.
Kutsal semboller vampirleri uzaklaştırır: Efsane- Neredeyse. Gerçek inanç dışında kullanıldığında hiç bir işe yaramazlar. Ancak yüksek inanç ve güç, vampirlerin işini zorlaştırabilir.
Vampirlerin Ruhu yoktur: Efsane ve Gerçek. Vampirler öldükten sonra bir şey hissettiklerini düşünseler de, hissettikleri tek şey onların eski hislerinin bir yankısından daha fazlası değildir. Büyük şeyleri çok daha abartı olarak hissederler, öfke, aşk, nefret gibi. Ancak temiz duygulara sahip değillerdir, Acıma, merhamet gibi. Bu duyguları hissettiğini düşünen vampirler (Yukarıda dendiği gibi) ancak bir yankısını hissedeler.
|