Kayıt Ol

Thief

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Thief
« : 12 Haziran 2016, 00:21:00 »
Daha Assassin's Creed vb. yok iken, Thief vardı.



Eski ve sağlam FRP'cilerin gönlünde taht kurmuş oyunlardandır Thief (diğerleri: Baldur's Gate, Planescape Torment ve Fallout).

Rüzgarın uğuldadığı karanlık sokaklarda dolaşmak, gölgelerde saklanmak, kayıp sırların peşine düşmek ve tam olarak fantastik hikayelerdeki bir hırsızın hissetiklerini yaşamak isteyenler için oynanmaya değerdir bu oyun.

İntrosu şahanedir ;D

Metal age tadında bir atmosferi vardır, buharlı makineler ve çeşitli icatların yanında büyünün de var olduğu bir dünyadır burası. Usta hırsız Garret, farkında olmadan kendini karmaşanın içinde bulur.




Hikayesi:


Spoiler: Göster
Üç ana faction mevcut

Hammerite tapınakçıları: Ortaçağdaki tapınak şövalyeleri gibi görünen  teknokratlara benzerler, teknolojiye inanırlar ve kutsal metinleri de genellikle bilimsel formüller vb içeren kitaplardır. "The builder" adını verdikleri bir peygamberleri vardır. Builder insanlığa binalar yapmayı, doğanın güçlerine hükmetmeyi öğretmiştir ve onun takipçilerinin görevi de bu teknikleri daha da geliştirerek medeniyeti sağlamlaştırmaktır. İlk şehirleri inşa edenler yine onlar olmuşlardır. Sembolleri çekiçtir.

Paganlar: Doğaya ve yaşama inanırlar. Hammerite'lardan nefret ederler, çünkü onlar doğaya ve yaşamın özüne ihanet etmiş, onu kirletmişlerdir. Şehirler inşa ederek toprak anayı lekelemişlerdir. "Builds your walls of dead stone; Builds your roof of dead wood; Builds your dreams of dead thoughts..." derler Hammerite'ların peygameri için. Onara göre şehirler, insanlığı ve tüm yaşamı felakete götürecektir.

Keeper'lar: Gizli bir topluluktur ve kendilerine biçtikleri görev, insanlık var oldukça onu korumak, bu sırada olan biten her şeyin kaydını tutmak ve dünyanın sırlarına vakıf olmaktır. Hiçkimsenin bilmediği bir gizemi olsa olsa bir Keeper biliyordur.

Garrett, Keeper'lar tarafından daha çocukken göze çarpan yetenekleri sayesinde keşfedilmiş ve aralarında yıllarca eğitim görmüştür. Sonra onlardan ayrılıp (belki de kaçıp) kendi yoluna gitmek istemiş, fakat görünen o ki başaramamıştır.

Olaylar gelişir ;D


 
Daha fazlası için: Tıklayın
Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index

Çevrimdışı LiquidRainbow

  • *
  • 8
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #1 : 17 Haziran 2016, 00:54:56 »
Thief serisinin son oyununu oynama fırsatı bulmuştum fakat pek beğenmemiştim. Oyun kapalı bir kutuda hissettiriyordu, oyun ekranının köşesindeki dünya haritası çok yetersizdi ve yapılabilecekler fazla kısıtlıydı. Mesela bir eve girdiğimizde 1 ve ya 2 odaya girebiliyorduk. Odalarda hep boş oluyordu. Hatırladığım kadarıyla salgından dolayı sokağa çıkma yasağı olan bir şehirdeki insanlar evlerinde de değilseler nerdeler acaba diye düşünmeye itmişti beni. Biraz özensiz hazırlandığını düşünüyorum aslında tek problem burada sanırım. Gene aynı örnekten gidersek bir eve girdiğimizde uyuyan insanlarım olması mesela çok ayrı bir hava katardı eminimki. Belki küçük şeyler ama bir oyunu güzel yapan da bu etkenler bana göre. Serinin diğer oyunlarına gelirsek hiç oynamadım o yüzden bir şey diyemeyeceğim fakat araştırdığıma göre önceki seriler baya seviliyormuş.

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #2 : 17 Haziran 2016, 20:15:22 »
Alıntı
Thief serisinin son oyununu oynama fırsatı bulmuştum fakat pek beğenmemiştim.

Son oyunun serinin geri kalanı ile bir alakası yok zaten.

Serinin en iyi oyunları 1. ve 2. oyunlar. Oyunun eskiliğinden dolaı grafiklerden rahatsız olanlar 3. oyunu oynayabilir, fakat o da ilk iki oyun kadar iyi değil (yine de fena değil bir oyundur).

Oyun piyasasının genel sorunu, Thief'i de vurmuş durumda. Senaryo, atmosfer ve derinlik üzerine değil; görsel efektlere yatırım yapılan bir düzenden iyi oyun çıkması çok zor.

Fastfood zihniyeti oyunlara da yansıdı "fast gaming" olarak. "Oyna geç" tipi oyunlar hakim piyasaya. Oysa geçmişte yapılan fantastik oyunları oynamak adeta güzel bir romanı okumaya denkti.

Yakın zamanda yapılan oyunlardan Sadece Pillars Of Eternity takdire değer (o da Baldur's Gate'in mirasçısı olması için yapıldı zaten), geri kalanı teneke gibi. Bir de yakında çıkması beklenen Tides of Numenera'dan umutluyum (o da Planescape Torment'in mirasçısı olmak üzere yapılacak). Bekleyip göreceğiz.

Bir sürü oyunun remake'i yapılırken aslında Thief 1 ve 2 için de remake edition yapılsa çok güzel olur.



Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index

Çevrimdışı LiquidRainbow

  • *
  • 8
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #3 : 17 Haziran 2016, 20:58:25 »
"Fast gaming" konusunda haklısın evet. Bende aynı sorundan müzdaribim. Eski fantastik oyunlar ile ilgili görüşlerine de katılıyorum. benim çevremde de sadece görselliğe bakıp geri kalanı çok umursamayan bir kitle var ne yazıkki. Bence güzel bir oyunu oynamak çok ayrı bir deneyim.

Pillars of Eternity'i de bir süre oynamıştım. Hoş bir oyundu gerçi biraz garip gelmişti oyunun mantığı sebebi ise benim benzer mantıkta bir oyunu daha önce oynanamış olmamdı. Baldur's gate döneme yetişemedim ben.

Thief 1-2 nin remake i yapılırsa bende oynarım sanırım gerçi remake bu tarz oyunlar için pek tercih edilen bir şey gibi değill sanırım. Dar kitleye hitap eden oyunlar söz konusu olunca sadece umut edebiliyoruz. Bunu Thief için söylemiyorum tabiki çünkü bilmiyorum ne kadar büyük bir kitlesi var.

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #4 : 17 Haziran 2016, 21:04:04 »
"Fast gaming" konusunda haklısın evet. Bende aynı sorundan müzdaribim. Eski fantastik oyunlar ile ilgili görüşlerine de katılıyorum. benim çevremde de sadece görselliğe bakıp geri kalanı çok umursamayan bir kitle var ne yazıkki. Bence güzel bir oyunu oynamak çok ayrı bir deneyim.

Pillars of Eternity'i de bir süre oynamıştım. Hoş bir oyundu gerçi biraz garip gelmişti oyunun mantığı sebebi ise benim benzer mantıkta bir oyunu daha önce oynanamış olmamdı. Baldur's gate döneme yetişemedim ben.

Baldur's Gate oynamalısınız, eğer denemezseniz neyi kaçırdığınızı bile bilemezsiniz ;D

Üstelik BG'nin grafikleri yenilenmiş ve oynanabilirliği yükseltilmiş hali olan Baldur's Gate Enhanced Edition var. Üstelik BG, masaüstü frp oyunlarına hazırlık için de harikadır.

Thief 1-2 nin remake i yapılırsa bende oynarım sanırım gerçi remake bu tarz oyunlar için pek tercih edilen bir şey gibi değill sanırım. Dar kitleye hitap eden oyunlar söz konusu olunca sadece umut edebiliyoruz. Bunu Thief için söylemiyorum tabiki çünkü bilmiyorum ne kadar büyük bir kitlesi var.

Yapımcılara baskı yaparsak yine bir kickstarter vb. ile bir şeyler ortaya çıkabilir belki. Umarım olur :)

Mesela Morrowind de çok güzel ve eski bir oyundu. Onun için tamamen amatör programcılar tarafından hazırlanmış harika remake'ler var.

Örneğin Morrowind'i Skyrim'in grafikleriyle oynamanız için yapılan Skywind, ya da farklı bir çalışma olan Morrowind Overhaul.

Bu arada, evet: Morrowind de güzel oyundur ;D
Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index

Çevrimdışı LiquidRainbow

  • *
  • 8
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #5 : 17 Haziran 2016, 21:06:38 »
"Fast gaming" konusunda haklısın evet. Bende aynı sorundan müzdaribim. Eski fantastik oyunlar ile ilgili görüşlerine de katılıyorum. benim çevremde de sadece görselliğe bakıp geri kalanı çok umursamayan bir kitle var ne yazıkki. Bence güzel bir oyunu oynamak çok ayrı bir deneyim.

Pillars of Eternity'i de bir süre oynamıştım. Hoş bir oyundu gerçi biraz garip gelmişti oyunun mantığı sebebi ise benim benzer mantıkta bir oyunu daha önce oynanamış olmamdı. Baldur's gate döneme yetişemedim ben.

Baldur's Gate oynamalısınız, eğer denemezseniz neyi kaçırdığınızı bile bilemezsiniz ;D

Üstelik BG'nin grafikleri yenilenmiş ve oynanabilirliği yükseltilmiş hali olan Baldur's Gate Enhanced Edition var. Üstelik BG, masaüstü frp oyunlarına hazırlık için de harikadır.

Hımmm bilmiyordum o zaman Baldur's gate i de oyunanacak listeme eklemem gerek :D

Çevrimdışı Evis

  • **
  • 307
  • Rom: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #6 : 17 Haziran 2016, 21:40:13 »


Şu zamanki oyunlar sanırım kitaptan ziyade, bir filmi deneyimlemeyi vadediyorlar. Bazıları dandik, bazıları kaliteli filmler oluyor ama aralarından nadir olanlar güzel bir kitap okumaya denk oluyor.

Thief'in son oyunu benim de ilgimi çekmemişti, 1 ve 2'yi eğer türkçe yama varsa (malesef ingilizcem yok denecek kadar az)  bir deneyeyim. Baldur's Gate 'i denemiştim ama becerememiştim.

Aslında oyun kültürü yüksek biri, her fantastik-bilimkurgu severin oynaması gereken oyunları liste yapsa. Mesala Ryuk, mesela İhsan abi. :)

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #7 : 17 Haziran 2016, 21:53:42 »
Şu zamanki oyunlar sanırım kitaptan ziyade, bir filmi deneyimlemeyi vadediyorlar. Bazıları dandik, bazıları kaliteli filmler oluyor ama aralarından nadir olanlar güzel bir kitap okumaya denk oluyor.

Pazarlama stratejisi ile ilgili bir şey sanırım bu. Eskinin sağlam oyunları, kendine has bir ağırlığı olan, ciddiye alınarak oynanan, hem yapımda hem de oynanmada zaman isteyen oyunlardı. Şimdi ise insanlar bir şeyler için o kadar da çok zaman ve emek harcamak istemiyor (hem yapımcılar hem oyuncular).

Çünkü görsel efektler vb üretmek parayla ilgili bir durumdur. Maddi imkanlarınız varsa, bastırır parayı, en pahalı programları kullanıp yaptırırsınız o görsel ve işitsel efektleri.

Fakat senaryo ve kurgu, kafa işidir. Ve üretken, yaratıcı bir kafa, parayı bastırınca sahip olabileceğiniz bir şey değildir.

Thief'in son oyunu benim de ilgimi çekmemişti, 1 ve 2'yi eğer türkçe yama varsa (malesef ingilizcem yok denecek kadar az)  bir deneyeyim. Baldur's Gate 'i denemiştim ama becerememiştim.

Oynaya oynaya gelişiyor İngilizce. Ben kendiminkini öyle geliştirdim ;D

Ek: Thief 3, 1. ve 2. oyun kadar olmasa da her şeye rağmen oynanabilir bir oyundur. Deneyebilirsiniz. Ama bilin ki serinin ilk 2 oyunu çok çok daha iyiydi.

Baldur's Gate aslında zor bir oyun değil, sadece günümüzün fast gamingine alışanlara farklı geldiği için zorlanıyor insanlar. Fakat bunu dikkate alıyorum ve yakın zamanda Baldur's Gate'in oynanışı ile ilgili bir rehber hazırlayacağım.

Aslında oyun kültürü yüksek biri, her fantastik-bilimkurgu severin oynaması gereken oyunları liste yapsa. Mesala Ryuk, mesela İhsan abi. :)

İmzamda yer alan linklerde söylediğiniz tipte bir taslak liste mevcut: Sadece oyunlar değil, kitaplar ve filmler de var üstelik :)

Ek olarak: Radyo başlığına da bakabilirsiniz. Başlık içinde o hafta hakkında konuştuğum konu için öneridiğim film-kitap-oyun listeleri yapmıştım. Önemli yayınların kayıtları da aynı başlıkta mevcut.

Diğer yandan, konuyla ilgili çalışmalarım sürmekte, bekleyin ;)
Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index

Çevrimdışı mit

  • *
  • 5536
  • Rom: 96
  • Kronik Anakronik
    • Profili Görüntüle
    • Yorgun Savaşçı'nın Günlüğü
Ynt: Thief
« Yanıtla #8 : 18 Haziran 2016, 13:56:45 »
Son Thief'in önceki oyunlarla bağlantısının bu kadar kopuk olmasının tek sebebi ryuk'un tabiriyle "fast-gaming" denen modern oyun mekanikleri değil. Ondan daha önemli ve büyük bir nedeni var: yapımcı ekiptekilerin neredeyse hiç birinin ilk oyunları oynamamış olması. Çünkü çok gençler. Yetişememişler o döneme. 1998'de çıkmıştı ilki sonuçta. O nedenle sadece ana hatlarıyla hakimdiler konsepte.

Oyun çıkmadan önce Oyungezer için bir ilk bakış atmıştım. Eidos-Montreal'in ilk amacı oyunu üçüncü şahıs kamera açısına taşımakmış. Deus Ex: Human Revolution'daki gibi sadece çatışmalarda değil de sürekli arkadan görünecekmiş yani.

Oyunun baş tasarımcısı Nicolas Cantin (Assassin’s Creed serisi için Altair’i tasarlayan kişi oluyor kendisi) Mark of Ninja, Dishonored, Bioshock, Metal Gear ve doğal olarak Assassin’s Creed oyunlarını enine boyuna incelemiş. Hatta oturup Skyrim’i baştan sona bir hırsız gibi oynamış. Böylece üçüncü şahıs kamerasıyla oynanan bir hırsızlık oyununun nasıl göründüğünü incelemiş ve Thief’in üçüncü şahıs kamerasından nasıl görünebileceğini test etmiş. Çünkü ilk başta düşündükleri şey tam olarak buymuş: Thief serisini üçüncü şahıs kamerasına taşımak.

Derken, bir yıl kadar önce Splinter Cell ekibinden Stephane Roy katılmış aralarına ve bu tam anlamıyla oyunun dönüm noktası olmuş. Roy’un görevi, yapımcı ekibin oyunun köklerine sadık kalmasını sağlamak ve aşırı uçlardaki fikirlere kapılıp rüzgârda savrulmalarını önlemekmiş. Ve bunu çok başarılı bir şekilde yerine getirdiğini söylemek sanırım yanlış olmaz. Roy’un ilk yaptığı şeylerden biri yapımcılara orijinal üçleme hakkında sorular sormak, ilk fark ettiği şeylerden biriyse hiç kimseden net bir cevap alamadığını görmek olmuş. “Çok fazla şey yapmayı denerken aslında neyi yapmaya çalıştığınızı unutuyorsunuz. Bu başımıza daha önce de gelmişti ve sonuçları hiç de iyi olmamıştı. Ama şu anda tüm ekip bir Thief oyunu yaptığımızın farkında ve bu iyi bir şey,” diyor Stephane Roy verdiği bir demeçte.


Oyunun ilk karakter tasarımlarında Garett iki gözü sağlam, tırnakları siyah ojeli, gotik bir tipmiş hatta. Roy sayesinde eski haline biraz dönmüş. Bununla birlikte oynanış mekaniklerini bayağı değiştirdiler ne yazık ki. Hem Deus Ex kitlesini hem de yeni neail oyuncuları çekmek adına. Öyle olunca da çuvalladılar.

Thief serisini Baldur's Gate gibi RPG'lerle aynı sınıfa sokmak da bence pek doğru değil. Hem BG hem de Planescape parti bazlı, savaş ve diyalog odaklı, izometrik oyunlardı. cRPG dediğimiz türe giriyorlar. Thief ise birinci şahıs kamera açısından oynanan, savaşmayı değil saklanmayı ön plana çıkaran, diyalog kurmaya değil dinlemeye odaklanan bir yapımdı. Çok fark var aralarında. Thief'e bir cRPG'den ziyade stealth-action türünün babası olarak bakmak daha doğru olacaktır.
Jackal knows who you are,
Jackal knows where you are.
Try to hide if you dare.
Do your best, i don't care.

Çevrimdışı ryuk

  • ***
  • 497
  • Rom: 25
  • ne değiştirebilir bir insanın doğasını?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #9 : 18 Haziran 2016, 20:42:55 »
Merhabalar,

Sözlerimin yanlış anlaşıldığını düşünerek daha fazla açıklama yapacağım :)


Evet, Thief izometrik görünümlü bir CRPG değil, bir first person sneaker oyunudur. Fakat bu durum, onun oldschool FRP severlerin önem verdiği bir oyun olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Çünkü Thief ile, bir hırsızın nasıl çalıştığını, neler hissettiğini anlıyor ve yaşıyorsunuz. First person olması da bu hissi fazlasıyla güçlendiriyor.

Hala hatırlarım zindanlarda yolumu bulmak için haritayı nasıl incelediğimi, bir kaleye sızarken "aman muhafızlara görünmeyeyim" diyerek nasıl dikkatle ilerlediğimi ve gürültü yapıp bir muhafıza yakalandığımda nasıl panikle kaçtığımı ;D

Bir zamanlar, masaüstü oyunlarından birinde, oyunumuza katılmış acemi bir arkadaş vardı ve kendisi bir hırsızı canlandırmaktaydı. Bu acemi arkadaşımızın rol yapma konusunda sıkıntı yaşadığını gören DM'imiz (ki kendisi hepimizden yaşça büyük, tecrübeli biriydi) "Biraz Thief oyna evde, hemen öğreneceksin hırsız roleplay'i yapmayı" demişti.


Thief'in yeni oyununu hazırlayan ekiptekilerin eski oyunları oynamamış olması büyük bir hata. Çünkü konsepte yabancı, sadece "işte böyle böyle bir oyun yapalım" gibi bir tarif üzerinden yola çıkan bir ekip, serinin ruhunu yaşatmada başarısız olacaktır; ki zaen olmuştur da. Bende tüm oyun yapımcıları bundan ders almalı.

Yapımcıların "biz yaşımız gereği eski Thief'i kaçırdık artık" demeleri de onları affettiremez. Nasıl bir edebiyat öğrencisi "Hocam Dostoyevski'yi kaçırdım artık, okuyamıyorum o yüzden." diyemiyorsa, aynı şekilde, yapımcılığı meslek olarak icra eden bir ekibin böyle bir tutum sergilemesinin hatalı olduğunu düşünüyorum. Bu tarihi bir olay değil ki kaçırılsın, bilgisayara kurup oynayabilirlerdi.

Başka oyunlarda hırsız karakter açıp oynamak da yeterli değil. Thief'te diğer oyunlardan farklı bir atmosfer vardır. Bu atmosferi yaşamamış bir ekip bir seri devamı oyununda aynı ruhu nasıl yakalayacak?

"Ama biz farklı ve yeni bir oyun yapıyoruz." diyeceklerse de : "Madem öyle, yapacağınız oyunu Thief serisinin devamı şeklinde, Thief 4 adıyla değil, başka bir isimle ve farklı bir konseptle yapsaydınız." denmeli yapımcı ekibe.

Kurgu üzerinde fazla durmayıp, serinin eski oyunlarını oynamayıp; sadece "üçüncü şahıs kamerasına taşıyalım olayı" gibi düşünerek çalışılmış olması da fast gaming ekolünün sonucudur bence. Adamlar her şeyi bir kenara bırakıp görsellik üzerine çalışmışlar. "Hmm, yaptığımız oyunda senaryo ve derinlik namına bir şey olmayacak ama farklı kamera açıları ve şöyle gelişmiş grafikler, bol bol da aksiyon ekleyelim de millet oynasın." demek gibi bir şey bu sanki.


Çok saçma: Yapımcılar birden fazla oyunu hırsız olarak oynuyor, üçüncü şahıs kamerası olayına girmek için yine birden fazla oyunu enine boyuna inceliyor; ama her nedense serinin ilk oyununu oynamaya tenezzül bile etmiyor.


Umarım derslerini almışlardır. Ve umarım eski oyunların remake'lerini yaparlar :)
Fikirlerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim - Bertrand Russel

İyi bir fikir üretmek için, pek çok fikir bilmek gerekir:

* Yeni başlayanlar için FRP

* Fantastik edebiyata yeni başlayanlar ve bu türde ilerlemek isteyenler için

* Kılıçlar ve diğer eskiçağ silahları hakkında

* Dark Sun


* Distopya Korkuları

Daha fazlası için: Index

Çevrimdışı Grayswandir

  • ***
  • 815
  • Rom: 14
  • You may have heard of me.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #10 : 19 Haziran 2016, 05:30:31 »
Son Thief oyunu güzel bir oyun. Stealth konseptini aynı dönemde çıkan birçok oyundan daha iyi yansıtıyor.

Thief: The Dark Project bambaşka bir şey. "Şimdi sizin kafanızda iki tane soru işareti var. Bir, stealth nedir? İki, nasıl yapılır?"

Bu oyunda gerçekten bir hırsızsınız. Assassin's Creed'deki gibi bir bıçakla 150 kişiyi öldürmüyorsunuz. Çelimsiz bir hırsızsınız altı üstü. Yüreğiniz ağzınızda etrafı dinliyorsunuz, yeri geliyor dakikalarca bir gölgeden çıkmaya korkuyorsunuz. Ben bu atmosferi bu oyun gibi verebilen bir oyun ne gördüm, ne duydum. Biri varlığınızı fark ettiğindeki adrenalini benim diyen korku oyunu zor yaşatır.

Steam'de Thief Gold olarak satılmakta oyun. Çeşitli şekillerde de grafik olsun, oynanış olsun birçok iyileştirme yapmak mümkün (TFix gibi). Yaşına falan bakmadan oynayın, pişman olmayacaksınız.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

#hayır

Çevrimdışı Tamer.Y

  • *
  • 1
  • Rom: 0
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #11 : 19 Haziran 2016, 15:33:10 »
Merhaba arkadaşım.Müjdeyi vereyim.Thief'in Türkçe yama çalışması yayımlandı.
http://forum.donanimhaber.com/m_96781914/tm.htm

Çevrimdışı Evis

  • **
  • 307
  • Rom: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Thief
« Yanıtla #12 : 23 Haziran 2016, 22:44:11 »
Thief, Steam indirimlerinden nasibini almış. Baldur's Gate ve Pillars of Eternity de aynı şekilde indirimdeler. Oynamak isteyenlere duyurulur. :)