WoI'deki durumu şöyle açıklayabilirim. Durumun anlamsızlığının farkına varamayanlar gülüp eğleniyor orada. Diğerleriyse campaign oynatabilecek DM arayışına giriyorlar. Zaten one-shot oynanacak bir oyunla FRP öğrenilmez. En fazla eğlenceli birgün geçirilmiş olur. WoI'den çıkma DM'ler de gördüm yani, kural falan bilmeden random olarak oynatmaya çalışıyorlardı, ki kuralsız oyun olmaz. Piştinin bile kuralı var
Hiç alakası olmayan adamla bile oynamaktan zevk alıyor olabilirsin, ben almıyorum. Öğretmek işin ayrı kısmı. Niyeti olana öğretilir, oyun seviyesi ona göre ayarlanır. Niyeti olmayanaysa en fazla FRP olayını kaba taslak bir şekilde anlatmaya çalışırım. Bu arada, yeni başlayacak adamın mükemmel roleplay yapmasını da beklemiyorum zaten. Ama açsın kitabı bakınsın, kural sorsun, işleme mekaniği sorsun, karakterini daha güzel tasvir edebilecek ve oyuna renk katacak şeyler düşünsün. Uğraşsın kısaca. Karakteri ve oyunla uğraşan adamdan iyi oyuncu olur.
Elflerin yükseği düşüğü olmaz diyorum, çünkü D&D bir setting değil, sistem. Test kitapçığında gördüğüm kadarıyla settingsel özellikleri sistemin içine eklemişler ve beğenmedim bu durumu. DMlere değiştirecek daha az şey bırakmaları gerekirken arttırmışlar gibi duruyor. Backgrounda göre feat almayı kurallaştırmaları güzel olmuş ama herşeyi "belirli" kalıplar içinde sunacaklarsa hiç yapmasınlar daha iyi. Büyü seviyelerinin de 9'dan 7'ye düştüğünü gördüm. O da hoşuma gitmedi. Cantrip olayını da direkt Pathfinder'dan eklemişler, sanırım Monte Cook'un parmak izi bu
Zaten onun dışında fazla bir fark görmedim ama anladığım kadarıyla büyülerin verdiği hasarlara da bir el atmışlar. Tam sürümü çıksa da iyicene incelesem diyebiliyorum şimdilik. Malum, test dökümanları olduğu için fazla kısıtlı. 30 yaratıktan oluşan beastiary eklemelerini de takdir ettim.